Урок з елементами тренінгу «Здоровий спосіб життя»
Мета: розширити і поглибити уявлення школярів про здоров'я та його важливість; формувати поняття «здорового способу життя та його складових», попереджати виникнення шкідливих звичок; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: коробка, картки з складовими здорового способу життя, надпис «Ми за здоровий спосіб життя», індивідуальні картки, проектор.
Хід роботи
І. Вступ
Учні по черзі називають свої імена та розповідають якийсь позитивний факт про себе, розпочинаючи зі слів «Не хочу хвалитися, але я…»
Вчитель повідомляє учасникам основні правила групової роботи:
Учні обговорюють правила та, за потреби, додають свої.
Учні отримують невеликі стікери круглої форми («золоті піщинки»), на яких необхідно написати, чого саме вони чекають від тренінгу.
ІІ. Основна частина
1.Повідомлення теми і мети уроку-тренінгу
Дітям пропонується скласти слово з букв, щоб дізнатися, про що буде йтися на тренінгу
Учні повинні прочитати надпис на дошці, записаний в дзеркальному вигляді
ИТСЕВ ЙИВОРОДЗ БІСОПС ЯТТИЖ
Вести здоровий спосіб життя
2.Мозковий штурм «Що таке здоров’я?»
(Учні висловлюють свої думки)
Згідно з визначенням ВООЗ, здоров’я – це стан повного фізичного, психічного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і фізичних недоліків.А здоровий спосіб життя – це система поведінки людей, яка направлена на постійне фізичне вдосконалення, культуру харчування і взаємних стосунків, повноцінного сімейного життя, високу творчу активність, високоморальне відношення до навколишнього середовища, людей і самих себе.
Вчені стверджують: здоров’я людини на 10 % залежить від спадковості, на 5 % — від рівня розвитку медицини, на 5 % — від навколишнього середовища, інші 80 % — у руках нас самих. Отже, наше здоров’я залежить від наших звичок та зусиль.
Народна мудрість стверджує: «Здоров’я більше варте, як багатство», «Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють», «Вартість здоров’я знає лише той, хто його втратив», «Було б здоров’я, а все інше наживемо», «Без здоров’я немає щастя».
Той, хто веде здоровий спосіб життя, зазвичай спокійніший і більш врівноважений. А хто неуважний до свого здоров’я, той часто нервує, конфліктує, хворіє, не вірить в себе. А коли людина втрачає віру у власні сили, то перестає цінувати саму себе і навіть може заподіяти собі шкоду, наприклад, почати палити або вживати алкоголь.
1)Завдання скласти на окремих листочках перелік складових частин здорового способу життя. (Спорт, раціональне харчування, особиста гігієна, режим навчання і відпочинку, загартування).
2)Створення ментальної карти «Складові частини здоров’я»
А зараз уявіть собі, що можна зруйнувати ваше здоров’я. За 3хв ви повинні обговорити це питання й назвати такі фактори, що зміцнюють здоров’я й ті, що руйнують
Руйнують: вживання алкоголю, тютюнопаління, вживання наркотиків, недотримання режиму дня, нераціональне харчування, вживання немитих овочів і фруктів.
3)Бесіда
- Чи можна відновити те, що вже зруйновано?
- Чи буде це мати той самий вигляд?
- Що легше: запобігти руйнуванню чи відновити?
Висновок. Зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо. Від нас самих залежить, що ми оберемо: шлях до здоров’я чи від здоров’я. Поведінка людини, її спосіб життя є дуже важливим, навіть найважливішими, у збереженні здоров’я.
Фізкультхвилинка (під музику)
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд!
Учням пропонується завдання: допомогти другу, який має шкідливі звички: порадою; прикладом; розповіддю, аргументами.
Після виконання завдання необхідно обговорити його результати.
Учні отримують бланки та дають відповіді на наступні запитання:
Запитання |
Так |
Ні |
Чи дотримуєшся ти режиму дня? |
|
|
Чи робиш ранкову гімнастику? |
|
|
Чи любиш ходити пішки, а не їздити громадським транспортом? |
|
|
Чи охоче займаєшся спортом на уроках фізкультури? |
|
|
Чи відвідуєш спортивну секцію або гурток? |
|
|
Чи займаєшся фізичною працею? |
|
|
Чи вживаєш щодня фрукти та овочі? |
|
|
Чи маєш ти здоровий сон? |
|
|
Після закінчення анкетування учні підраховують свої результати. Чим більше ствердних відповідей, тим кращий рівень фізичного розвитку учасників заняття.
9.Переглянути мультфільм про здоров’я
https://www.youtube.com/watch?v=8GjEDdYETq
10. Гра «Так чи Ні»
Збереженню здоров’я сприяють (діти сигналізують “ТАК” (піднімають руку),чи “НІ”(схрещують руки))
1.байдужість 2. жахливі слова
3.добра праця + 4. Відпочинок+
5.зарядка + 6.паління
7.гарне харчування + 8.агресія
9.ледачість 10. чистота тіла+
11.шкідливі звички 12. взаєморозуміння в сім’ї+
ІІІ. Заключна частина
1. Очікування.
-Чи справдились ваші очікування?
2. Зворотній зв’язок. Продовжити фразу «Сьогодні на уроці-тренінгу я дізнався про…..»
3.Підсумок вчителя:
Закінчити нашу роботу хотілося б притчею.
Це притча про метелика.
У давнину жив - був один мудрець, до якого люди приходили за порадою. Всім він допомагав, люди йому довіряли і дуже поважали його вік, життєвий досвід і мудрість. І ось одного разу заздрісний чоловік вирішив зганьбити мудреця у присутності багатьох людей. Заздрісник і хитрун придумав цілий план, як це зробити: «Я метелика впіймаю і в закритих долонях принесу мудрецю, потім запитаю його, як він думає, живий у мене в руках метелик чи мертвий. Якщо мудрець скаже, що живий, я стисну щільно долоні, роздавлю метелика і, розкривши руки, скажу, що наш великий мудрець помилився. Якщо мудрець скаже, що метелик мертвий, я розімкну долоні, метелик вилетить живий і неушкоджений і я скажу, що наш великий мудрець помилився».
Так і зробив заздрісник, піймав метелика і пішов до мудреця. Коли він запитав у мудреця, який у нього в долонях метелик, мудрець відповів: « Все в твоїх руках».
Все в наших руках - і здоров'я, і навчання. «Твоє здоров'я в твоїх руках»
Бережіть здоров’я, зміцнюйте і примножуйте його. Пам’ятайте, що здоров’я – ваше найбільше багатство, і лише від вас залежить, чи зумієте ви зберегти його на довгі роки.
Список використаних джерел: