Сприяти зміцненню здоров'я учнів , виховувати в учнів патріотизм, любов до рідного краю, інтерес до самостійних занять фізичними вправами.
Урок з фізичної культури у 6 класі
Тема: Рухливі ігри
Мета: Сприяти зміцненню здоров’я учнів , виховувати в учнів патріотизм, любов до рідного краю, інтерес до самостійних занять фізичними вправами.
Завдання:
Тип уроку: урок-гра.
Місце проведення: клас.
Інвентар: гімнастичні палиці, м’ячі ,фішки, повітряні кульки,ракетки для бадмінтону.
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно- методичні вказівки |
І Підготовча частина (14-15 хв.) |
||
Організація учнів до уроку, шикування в одну шеренгу. |
1 хв. |
Фронтальний метод. Звернути увагу на готовність учнів до уроку. |
Рапорт,привітання. |
30с.
|
Звернути увагу на чіткість. |
Повідомлення завдань уроку.
|
1 хв. |
|
Замір ЧСС за 10 с.
|
30 сек |
Звернути увагу на учнів з підвищеною ЧСС. |
Повторення організуючих вправ. Виконання команд: « Рівняйсь!», « Струнко!», «Напра-во!», « Налі-во!», « Кругом!» |
30 сек |
Слідкувати за правильністю виконання. |
Ходьба:
- звичайна;
- на носках; - на п'ятках; - на зовнішній стороні ступні; - на внутрішній стороні ступні; - у напівприсіді; - у повному присіді; - звичайна. |
2 хв.
10-15 с.
10-15 с. 10-15 с. 10-15 с. 10-15 с. 10-15 с. 10-15 с. 10-15 с. |
Дистанція 2-3 кроки. Темп середній. Звернути увагу на правильну поставу. Руки за голову. Руки на пояс. Руки на пояс. Руки на пояс. Спину тримати рівно. Руки на коліна.
|
Комплекс ЗРВ з гімнастичною палицею:
І. В.п. – стійка ноги нарізно,палиця попереду.
|
4-6 разів |
За поясненням і показом вчителя.
Обличчя до гори, темп середній. |
ІІ. В.п– стійка ноги нарізно,палиця попереду . 1. Поворот ліворуч, палиця вертикально. 2. В.п. 3. Поворот праворуч, палиця вертикально. 4. В.п.
|
4-6 разів |
Амплітуда максимальна,темп середній. |
ІІІ. В.п.- стійка ноги нарізно,палиця позаду під лікті. 1. Поворот ліворуч. 2. В.п. 3. Поворот праворуч. 4. В.п.
|
4-6 разів |
Під час повороту тулуба ступні ніг від підлоги не відривати, темп середній. |
IV.В.п.- стійка ноги нарізно, палиця за голову, на плечі. 1. Нахил тулуба вперед. 2. В.п. 3. Нахил тулуба вперед. 4. В.п.
|
4-6 разів |
Під час нахилів ноги в колінних суглобах напружені, лікті відведені назад. |
V. В.п.- стійка ноги нарізно, палиця попереду, одним кінцем у підлогу, на інший кінець покласти руки. 1. Мах правою ногою в сторону. 2. В.п. 3. Мах лівою ногою в сторону. 4. В.п. |
4-6 разів |
Мах максимальний, темп середній. Стежити за правильною поставою, опорна нога пряма, махова нога-носок натянутий. |
VI.В.п. – стійка ноги нарізно, палиця попереду. 1. Стрибок, палиця до грудей. 2. Стрибок, палиця до гори. 3. Стрибок, палиця до грудей. 4. Стрибок,палиця вниз.
|
4-6 разів |
Приземлення на носки. Висота стрибка середня, темп повільний з поступовим нарощуванням. |
VII. В.п.- О.С стійка, палиця попереду. 1. Стрибок ноги нарізно, палиця вгору. 2. В.п. 3. Стрибок ноги нарізно, палиця вгору. 4. В.п.
|
4-6 разів |
Приземлення на носки. Висота стрибка середня, темп повільний з поступовим нарощуванням. |
ІІ. Основна частина (25 - 26 хв.) |
||
Естафета « Розминка» Дві команди шикуються в колону по одному за загальною стартовою лінією, кладуть праву руку на плече учня, що попереду. Естафета розпочинається за командою вчителя. Перший учасник долає дистанцію бігом, оббігає фішку і повертається до своєї команди, стає в кінець колони і торкається плеча учасника, що попереду. Учасники передають естафету торканням до плеча. Отримавши хлопок по плечу, учень починає бігти по дистанції. |
3хв. |
Перемагає команда, яка швидше закінчить естафету. Естафета вважається завершеною, коли останній учасник виконує передачу естафети і капятан підніме руку вгору. |
Українська народна гра « Гопак» Кожна команда утворює коло. Гравці кладуть руки на плечі своїх товаришів. За сигналом вчителя команди присідають і голосно рахують до 10. |
2хв. |
Команда яка швидше присяде 10 разів, стає переможцем. |
Естафета « Перенесення вантажу» Капітани команд починають естафету з двома баскетбольними м’ячами в руках. Долають дистанцію, повертаються до своєї команди і передають «вантаж» наступному гравцю та стають в кінець колони. |
2хв. |
Естафета вважаються завершеною, коли капітан знову одержує м’ячі. При втраті м’яча гравець повинен підняти його і продовжити естафету. |
Українська народна гра « Перетягни палицю» Дві команди формують між собою пари. Кожна пара по черзі бере гімнастичну палицю і по команді вчителя намагається перетягнути суперника на свою сторону.
|
3хв. |
Гравець, який перетягнув суперника через лінію, на свою сторону, вважається переможцем. Гравець , який випустив палицю з рук, вважається переможеним. За кожну перемогу в парі нараховується очко.Команда,яка набере більше балів переможе у цій грі. |
Естафета « Перегони куль» Дві команди вишикувані в колони на одній лінії. Капітани команд тримають в руках повітряні кульки і ракетки для бадмінтону. По команді вчителя гравці повинні провести кульки у повітрі вздовж дистанції, обвести фішку і передати естафету наступному гравцю. |
4хв. |
Перемагає та команда котра швидше впорається із завданням. Якщо кулька падає, її потрібно підняти і продовжити естафету. |
Рухлива гра « День і ніч» Гравці об’єднуються у дві команди, які розташовуються вздовж лінії. За ними за 2-3 метри від меж майданчика креслять лінії «будиночків». Одна команда отримує назву «День», а друга - « Ніч». Команда яку називає вчитель ловить іншу, яка повернувшись тікає до свого «дому». Після підрахунку пійманих гравців, команди повертаються на свої місця і гру повторюють. |
5хв. |
Перемагає команда, яка впіймала більше гравців. Біг слід починати лише за сигналом, ловити гравців можна до лінії дому. |
Замір ЧСС за 10 с.
|
30 сек |
|
ІІІ. Заключна частина ( 5 - 6 хв.) |
||
Гра «Карлики і велетні» Учні стоять у шеренгу. Якщо учитель скаже «велетні», учні повинні стати на носки і підняти руки вгору, а якщо «карлики» - усі мають присісти, руки за голову. |
2хв. |
Інтервал між учнями 50см. Хто помиляється, стає ведучим або робить крок вперед. |
Вправи на відновалення дихання під час ходьби. |
1 хв |
Руки в гору – вдих, руки вниз – видих. |
Замір ЧСС за 10 с. |
30 сек |
|
Підбиття підсумку уроку |
1 хв |
|
Домашнє завдання |
30с |
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи – 3 х 50% від особистого максимуму. |