План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 5-го класу .
Модуль :баскетбол.
Тема: Повторення техніки ведення м’яча.
Завдання: 1. Повторити техніку ведення м’яча кроком та бігом.
2. Удосконалити техніку ловіння й передачі м’яча обома руками від грудей на місці кроком.
3. Навчити техніки ведення м’яча зі зміною напрямку руху.
4. Сприяти розвитку спритності, швидкості реакції, швидкісно-силових якостей.
Обладнання: баскетбольні м’ячі, секундомір.
Місце проведення: спортивна зала.
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
Підготовча частина (10-13 хв.) |
|||
1 |
Шикування в одну шеренгу, рапорт чергового, привітання. Повідомлення завдань уроку. |
1 хв. |
Перевірити наявність охайність спортивної форми. |
2 |
Правила поведінки та техніки безпеки під час виконання фізичних вправ.
|
15 с. |
Чітко виконувати вправи за командою вчителя. |
3 |
Вимірювання ЧСС за 10 с.
|
20 с. |
Готовність організму учнів до роботи на уроці. |
4 |
Організаційні вправи на місці, у русі та в рухливий грі «До своїх м’ячів»:
|
2 хв. |
Звернути увагу на дотримання правильних інтервалів та дистанції. Учні шикуються в одну шеренгу, в одну колону. Вправи на формування правильної постави. Коліна підігнути і звести, спину тримати прямо, голову не нахиляти, дивитися вперед. |
5. |
Ходьба на носках:
|
1 хв. |
Тулуб тримати прямо, погляд спрямований на руки з м’ячем. |
6 |
Ходьба з плесканням у долоні, руки з м’ячем перед грудьми |
1 хв. |
М’ячі підкинути вперед-угору, з кроком уперед. |
7 |
Повільний біг
|
45 с. |
Дихання рівномірно. |
8 |
Біг приставними кроками:
|
20 с |
Спину подати вперед, ноги зігнути у колінних суглобах. |
9 |
Біг з високим підніманням колін, м’яч у зігнутих руках перед грудьми |
20 с. |
На кожен рахунок злегка вдаряти коліном по м ячу. |
10 |
Біг із закиданням гомілок назад, м’яч у прямих руках над головою. |
20 с. |
Руки не згинати, тулуб не нахиляти уперед. |
11 |
Біг з енергійним випростанням ніг уперед. |
20 с. |
Тулуб тримати прямо, назад не відхилятися. |
12 |
Біг з енергійним випростанням ніг назад, м’яч у прямих руках над головою.
|
20секунд |
Тулуб уперед не нахиляти. |
13 |
Вправа на відновлення дихання:
|
20 с. |
Погляд спрямований на кісті рук із баскетбольним м’ячем. |
14 |
Перешикування з однієї колони у дві. |
30 с. |
Учитель перешиковує клас для виконання загально розвиваючих вправ. |
15 |
Загально розвиваючи вправи з баскетбольним м’ячем. а) В.п.: о.с., руки з м’ячем унизу 1. Прогнутися, підняти прямі руки з м’ячем угору, ліву ногу відвести назад. 2. В.п. 3. Прогнутися, підняти прямі руки з м’ячем угору, праву ногу відвести назад. 4. В.п. б) В.п.: о.с., ногі нарізно, руки з м’ячем угорі. 1-2. Нахил тулуба ліворуч. 3-4. Праворуч. 5-6. Уперед. 7-8. Назад. в) В.п,: о.с., зігнути руки з м’ячем перед грудьми, ноги нарізно. На рахунок 1-4 колові рухи тулуба ліворуч; 5-8 праворуч. г) В.п.: о.с., зігнути руки з м’ячем перед грудьми, ноги разом. 1. нахил уперед, м’ячем торкнутися підлоги. 2. В.п. 3. присісти, руки випростати вперед. 4. В. п. д) В.П.: о.с., - стійка на колінах, м’яч на підлозі притиснутий руками. 1-2. Нахил униз до колін, одночасно перекочуючи м’яч, випростати руки вперед. 3-4 В.п. е) В.п.: о.с., присід, м’яч тримати прямими руками. 1-2 підкинути м’яч угору, встати на ноги й прийняти низьку стійку баскетболіста. 3-4. В.п. є) В.п.: о.с., сидячи, упор руками ззаду, ногі прямі, м’яч затиснутий між ступнями. 1-2 Підняти прямі ноги над підлогою. 3-4 В.п. ж) В.п.: о.с., ноги нарізно, м’яч у руках перед грудьми. 1-4. Обертати м’яч навколо тулуба ліворуч. 5-8. Аналогічні дії від лівої ноги. и) В.п.: о.с., м’яч під лівою ногою притиснутий ступнею, руки зігнути перед грудьми. 1-2. Стрибки на місці на правій нозі, ліва нога притиснута до м’яча. 3-4. Зміна положення ніг.
|
6 хвилин
4-5 р.
4-5 р.
6-8 р.
6-8 р.
4-5 р.
6-8 р.
5-6 р.
6-8 р.
8-10 р. |
Вправи виконувати на місці. Енергійно прогинатися і ставити ногу назад на носок.
При нахилі тулуба руки постійно тримати прямими.
Поступово збільшувати амплітуду, учні виконують колові руки тулубом.
При виконані нахилів, ніг у колінах не згинати.
Намагатися нижче нахилятися до колін, при розгинанні та згинанні рук м’яч має весь час перебувати під долонями рук.
Вправа на розвиток координації рухів, спритності.
М’яч має весь час бути затиснутий між ступнями.
Вправа для удосконалення навичок володінням м’ячем.
На м’яч наступати не повністю, щоб не впасти. |
16 |
Вправа на відновлення дихання.
|
3-4 р. |
М’яч лежіть перед ногами на підлозі. |
17 |
Вимірювання ЧСС за 10 с. |
20 с. |
Готовність організму учнів до основної частини уроку. |
ІІ |
Основна частина |
25 хв. |
|
1. |
Повторення стійкі баскетболіста. а) Ведення м’яча на місці. В.п.: о.с. – упор на ліве коліно, м’яч у правій руці. 1-4. Поштовхом ударити м’ячем об підлогу. 5-8. Прийняти низьку стійку й поштовхом ударити м’ячем об підлогу. б) Упор на праве коліно, м’яч у лівій руці. 1-2. Поштовхом ударити м’ячем об підлогу лівою рукою. 3-4. правою рукою. 5-8. Почергово лівою та правою руками. г) Аналогічні дії з низької стійкі. |
25 с.
1 хв.
1 хв.
1 хв. |
Утворити кистями «кошик» із зведеним великим і розставленими в сторони іншими пальцями. Тулуб трохи нахилити вперед та вбік. Енергійно й швидко стати і прийняти низьку стійку баскетболіста. Голова постійно піднята, на м’яча дивитися.
Голова постійно піднята, на м’яч не дивитися. |
2. |
Ведення м’яча навколо себе. 1-4. Правою рукою. 5-8. Лівою рукою.
|
1 хв. |
За сигналом змінити напрямок руху. |
3. |
Ведення м’яча до партнера правою рукою. Від нього – лівою рукою. |
1 хв. |
Виконувати ведення м’яча ходьбою з піднятою головою. |
4. |
Аналогічні дії бігом. |
1 хв. |
Учні виконують бігову вправу у повільному темпі. |
5. |
Ведення м’яча в низькій стійці. Ведення м’яча від грудей партнеру. |
2 хв. |
Передачу м’яча виконувати на відстані 3-4 м. до партнера. |
6. |
Аналогічні дії в середній стійці. |
2 хв. |
Передачу м’яча виконувати на відстані 3-4 м. до партнера. |
7. |
Аналогічні дії у високій стійці. |
2 хв. |
Голова постійно піднята, на м’яч не дивитися. |
8. |
Зустрічна естафета з веденням м’яча з різною висотою відскоку.. |
2 хв. |
Передача м’яча сильною рукою в русі. |
9. |
Гра «Господар». Учні повторюють баскетбольні рухи та вправи з вчителем. |
2 хв. |
Учитель відзначає кращих учнів. |
10. |
Вправа на дихання. 1-4. Руки вгору – вдих. 5-8. Руки вниз – видих. |
15 с. |
Відновлення дихання. |
11. |
Перешикування з колони по два в колону по чотири. |
15 с. |
Учитель перешиковує клас для проведення естафет. |
12. |
Естафета з веденням баскетбольного м’яча. «м’яч капітану». Естафета з передачею та ловленням м’яча двома руками від грудей на місці. Капітан, повернувшись обличчям до партнерів, по черзі передає м’яч кожному учаснику гри. Так до останнього гравця. |
2 хв. |
В один бік ведення м’яча виконувати правою рукою, назад – лівою. Після передачі учням необхідно перебігти в кінець колони й присісти, тільки тоді капітан має право передавати м’яч наступному партнеру. |
13. |
Естафета з веденням та з кидком м’яча в кільце. |
3 хв. |
Кожному учню для кидка надається одна спроба. |
ІІІ |
Заключна частина |
6 хв. |
|
1. |
Перешикування з колони по чотири в шеренгу. |
20 с. |
Перешикування від першого до останнього. |
2. |
Голосове дихання. 1. повний вдих, затримати повітря. 2. З різким звуком видихнути через відкритий рот. |
15 с. |
Закінчувати вправу довгу видихом. |
3. |
Гра на увагу «Фізкультура!». Учні повторюють за вчителем різні слова, крім забороненого «Фізкультура!». Хто помилився – отримує штрафне очко. |
3 хв. |
Учні повторюють короткі речення « Спорт – гра», «Привіт – ура». |
4. |
Вимірювання ЧСС за 10 с. |
20 с. |
Звернути увагу на учнів із підвищеним пульсом. |
5. |
Підсумок уроку, виставлення оцінок. |
1,5 хв. |
Відзначити кращих учнів, дати рекомендації тим, хто відстає. |
6. |
Домашнє завдання. |
30 с. |
Щоденно виконувати комплекс вправ ранкової гімнастики. Знайти, або придумати цікаву естафету з баскетбольним м’ячем. |
7. |
Правила поведінки під час виходу зі спортивної зали. |
10 с. |
Виходити зі спортивної зали звичайним кроком. Не порушуючи строю, тримаючи дистанцію. |