Модуль « Волейбол»
Завдання уроку: 1Навчити техніці передач м’яча двома руками зверху;
2. Розвивати фізичні якості : спритність, витривалість, координацію рухів, швидкість;
3. Виховувати бажання систематично займатися спортом та вести здоровий спосіб життя
Інвентар: волейбольні м’ячі ( 20 шт.), драбини ( 2 шт.).
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
Підготовча
|
1. Шикування в одну шеренгу, привітання, рапорт, повідомлення завдань уроку, інструктаж щодо дотримання техніки безпеки на уроці 2. Теоретичні питання : - для чого потрібні уроки фізкультури; - Які фізичні якості повинен розвивати волейболіст? - Скільки гравців у волейболі? - Які розміри волейбольного майданчика? ( 18х9) - Чи відрізняються м’ячі для хлопчиків і дівчаток?
2.Вимірювання ЧСС за
3. Стройові вправи на місці
4. Різновид ходьби з м’ячем: - на носочках, руки вгору з м’ячем, - на п’ятках руки з м’ячем за голову, - у напівприсяди, руки з м’ячем вперед, - у присяди , руки з м’ячем вперед.
5. Різновиди бігу : - у повільному темпі, м’яч вперед, - ходьба з вправою для відновлення, - ходьба на кожний крок нахил тулуба вперед з торканням м’ячем носків, які направлені на тулуб; - на кожний крок поворот тулуба вліво, вправо; - випади почергово на ліву та праву ногу, м’яч вперед
6. Рух по діагоналі: - приставним кроком правим ( лівим) боком, руки перед грудьми з м’ячем;
7. Загальнорозвиваючі вправи з м’ячем: Пальчикова терапія *В.П. – основна стійка, колові оберти кистю руки( правої, лівої)
*В.П. – основна стійка, нахили долонь вгору, вниз ( права, ліва рука) *В.П. – основна стійка, ліву пряму руку прижимаємо до плеча правою, те саме правою рукою.
*В.П. – стійка ноги нарізно, руки вгору. 1-2 – нахил тулуба ліворуч; 3-4 – те саме, праворуч; 5-6 – нахил вперед; 7-8 – те ж саме, назад
*В.П. – ноги нарізно, руки з м’ячем вперед. 1. – нахил вперед ,м’ячем торкнутись підлоги; 2 - перекочуванням м’яча вперед; 3 - те ж саме, назад;
4. – випад вліво, перекочування м’яча вліво;
5 – випад вправо, перекочування м’яча вправо.
*В.П. - основна стійка, 1- лівою стопою зажати м’яч; 2 – нахил тулуба вперед торкаючись руками носка; 3-4 те ж саме, правою ногою.
*В.П - низька стійка волейболіста, руки в сторони; 1-2 – підкинути м’яч правою рукою до лівої; 3-4 – те ж саме лівою рукою.
*В.П. – стійка ноги нарізно, руки перед грудьми. 1-4 –колові оберти м’ячем навколо тулуба, ліворуч ; 5-8 – те саме, праворуч
*В.П. – присід, м’яч у прямих руках 1-2 – підкинути м’яч вгору, стати на ноги та набути низьку стійку волейболіста; 3-4 – В.П.;
*В.П. – присід, м’яч у прямих руках; 1-2 – підкинути м’яч вгору, лівою рукою, робимо плеск руками перед собою; 3-4 – В.П.;
*В.П. – присід, м’яч у прямих руках 1-2 – підкинути м’яч вгору, лівою рукою, робимо плеск руками за спиною та перед собою; 3-4 – В.П.;
*В.П. – присід, м’яч у прямих руках; – підкидаємо м’яч вгору, рухаючись по часові стрілці
|
2-3 хв
До 30 с
До 30 с
До 2 хв
15 с
До 2 хв
До 4 хв
4-5 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
4-6 разів
30 с
30 с
30 с
4-6 разів
30 с
2-3 хв
До 30с |
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів
Перевірка готовності організму учнів до навантаження Не більше 25 уд/ хв
Фронтально, узгоджено. Утримувати рівновагу.
Від сітки перешикування з однієї колони у дві
Дихати через ніс
Глибокий вдих сполучати з підніманням рук угору, видих- руки вниз
Спину примати прямо, вперед не нахиляти
Енергійно прогинатися і ставити ногу назад на носок.
Колони на праві та ліві колони перешикуйсь.
Виконуємо почергові рухи
Слідкуємо, щоб рука, яку прижимаємо була пряма.
Під час нахилу руки тримати прямими, не згинаючи ніг
Під час нахилів ноги у колінах не згинати. Намагатися нижче нахилятися до колін, при розгинанні та розгинанні рук м’яч має постійно перебувати під долонями рук. Виконання пружних рухів Носок тримаємо догори. Слідкуємо за тим, щоб коліна не згиналися.
Під час виконання слідкуємо за правильністю передач
Набути низьку стійку волейболіста Фронтальний метод. Слідкувати за стійкою учні , точним та правильним виконанням вправ.
М’яч підкидати на висоту 2-2,5 м
Стати на ноги та набути низьку стійку волейболіста
Слідкувати , щоб м’яча зловити
Слідкуємо за стійкою та плавними пружинними рухами ніг, після підкидання м’яча руки прямі. |
Основна
Заключна |
Робота у парах: 1. Передачі м’яча:
- підкинули, передали;
- один накидає , інший відбиває;
- передачі м’яча один одному без зупинки.
2. Вимірювання ЧСС за 15с
Теоретична хвилинка Які є порушення при передачі м’яча: 1. затримка м’яча. 2. Подвійне торкання м’яча, 3. Скільки можна робити передач?
Робота у зонах Стрибкова зона:
Зона передач: - підкинули, передали;
- один накидає , інший відбиває;
- передачі м’яча один одному без зупинки.
Весела естафета «Хто швидше» |
По 5 раз
По 5 раз
30 с
3 підходи
5 раз
|
1-4 шеренги - ліворуч!, Кроком – руш! М’ячі положити на лавочки, повернутися на місця. 1-3 шеренги – кругом!
У момент передачі торкатися м’яча тільки фалангами пальців. У момент передачі слідкуй за тим, щоб руки, тулуб і ноги розгиналися одночасно, м’яч супроводжуй руками до повного їх випрямлення .
Вчитель виконує показ правильного виконання.
1-4 шеренги, праворуч! Перейти на стрибкову зону.
Учні почергово виконують перестрибування через «драбини», після чого виконують передачі м’яча двома руками від стіни, виконавши стають позаду колони.
2-3 шеренги виконують передачі м’яча через сітку у парах. У момент передачі торкатися м’яча тільки фалангами пальців.У момент передачі слідкувати за тим, щоб руки, тулуб і ноги розгиналися одночасно, м’яч, супроводжувати руками до повного їх випрямлення Учні шикуються у 4 колони. Завдання – підкинути м’яч вгору біля волейбольної сітки, швиденько переміститися на другу половину поля, впіймати м’яч, підкинути та передати товаришу по команді. Перемагає та команда, яка першою виконала завдання. Відділення шикуйсь! 2 шеренга - праворуч! 3 шеренга – ліворуч! В обхід по залу із зміною місць занять – руш! |
2. Вправи з переключенням уваги та « погашення » емоційного збудження
Я дізнався… Я зрозумів… Я навчився… Найбільше труднощів я зазнав…
4. Вправа «Будь уважний» - Розмір волейбольної площадки ( 9х18) - Скільки гравців у кожній волейбольній команді ( 5 чи 6) - Жест судді 2 пальці? - Жест судді 4 пальці? - У нашій школі ростуть справжні олімпійці та хороші учні, які ведуть здоровий спосіб життя .
5. Оцінювання учнів 6. Вимірювання ЧЧС
7 Домашнє завдання |
30 с - 1 хв
30 с- 1 хв
30 с- 1 хв
30 с- 1 хв
30с
20с |
За мною – руш! Учні виконують біг за вчителем , який виконує шикування учні в одну колону , довільний зріст. Учні виконують вправи( руки вгору , до плечей, у сторону, на пояс), який супроводжує демонстрацію назвами вправ. Демонстрація та назви не завжди збігаються. Попередити учнів, щоб вони виконували словесні команди, а не вправи, що демонструються .
Відзначити дітей, які виявили найбільшу активність та старанність
Учні відповідають
Звернути увагу на учнів із підвищеною ЧСС ( вище ніж 25уд/15с)
Повторити техніку передач
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|