Дмитровська Т.В.
Тема уроку: «Футбол»
Тип уроку: навчально-тренувальний
Мета: Сприяти вихованню в учнів потребу у систематичних заняттях фізичною культурою і спортом та розвивати морально-вольові якості засобом гри у футбол
Завдання:
Інвентар: 7-8 футбольних м’ячів (на 2 учнів – 1 м’яч), фішки.
Місце проведення: спортивний зал.
№ пор. |
Зміст уроку |
Дозу- вання |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина (10-11 хв) |
|||
1. |
Шикування перед входом до спортивного залу в одну колону. |
1 хв . |
|
2. |
Шикування, рапорт чергового. Привітання. Повідомлення завдань уроку. |
1 хв |
У шеренгу. Звернути увагу на форму учнів, чіткість поворотів |
3. |
Замір ЧСС.
|
15 сек |
Звернути увагу на учнів з підвищеною ЧСС.
|
4. |
Організуючі вправи: повороти праворуч, ліворуч, кругом тощо
|
30 сек |
Звернути увагу на чітке й одночасне виконання організуючих вправ |
5. |
Вправи для формування правильної постави та профілактики плоскостопості. Ходьба: - звичайна; - на носках; - на п'ятках; - на зовнішній стороні ступні; - на внутрішній стороні ступні; - в присіді; - випадами |
1 хв.
10 м 10 м 10 м 10 м 10 м 10 м 10 м |
В обхід залу. Темп середній.
Руки за голову. Руки за спину. Руки на пояс. Спину тримати рівно Одночасно виконувати повороти тулубом. |
6. |
Вправи для розвитку швидкості, спритності, координації та точності рухів учнів: Бігові вправи: -біг зі зміною напрямку руху приставними кроками;
- приставний крок правим і лівим боками у перед;
- біг вперед, спиною вперед ;
- біг із захлестом гомілки назад; із високим піднімання стегон;
- біг із доторканням руками до підлоги; |
2-3 хв. |
Змінюючи напрямок руху (від фішки до фішки). Поточний метод.
|
7. |
Повільна ходьба. Перешикування |
30 сек. |
У дві колони через середину залу. Дистанція 2-3 м |
8. |
Комплек ЗРВ. 1.В.п. (вихiдне положення) – стiйка: ноги нарiзно. Коловi рухи руками: 4 рази вперед i 4 – назад.
2.В.п. – о.с. (основна стiйка), пальцi рук переплетенi за спиною. 1–2 –3 пiднятися на носки, енергiйно вiдвести руки назад до зведення лопаток (вдих); 4 – в.п. (видих).
3.В. п. – стiйка: ноги нарiзно, руки в сторони. Повороти тулуба вправо–влiво.
4.В. п. – стiйка: ноги нарiзно. Почерговi нахили в сторони по одному разу. Нахил улiво: лiва рука за спиною рухається вправо, права рука над головою рухається влiво. Нахил вправо: права рука за спиною рухається влiво, лiва рука над головою рухається вправо.
5. Стоячи на однiй нозi, iншою виконувати коловi рухи, не торкаючись пiдлоги, вправо та влiво, по 4 рази в кожну сторону.
6.В. п. – о.с. 1 – упор присiвши; 2 – упор лежачи; 3 – упор присiвши; 4 – о.с.
7.В.п. – стійка на правій нозі, ліву поставити на носок, руки на поясі. 1-4. Колові рухи лівою п’яткою, носок на підлозі. 5-8. Колові рухи правою п’яткою, носок на підлозі.
8.В. п. – стiйка: ноги широко, нахилити тулуб уперед, руки в сторони. Виконувати повороти тулуба («млин»).
9.В.п. – о.с. 1-2. Два стрибки на обох ногах. 3.Стрибок, ноги нарізно. |
6-8 р
6-8 р
6-8 р
6-8 р
10 р
6-8 р
10 р
20 р
6-8р |
Стежити за чіткістю виконання
Не вiдриваючи п’яти вiд пiдлоги.
Дивитись прямо, тулуб не повертати.
Намагатися зберiгати рiвновагу. За опору не триматись.
Правою, лівою стопами
|
9. |
Вимірювання ЧСС |
15 сек |
Задати режим роботи для медичних груп – 120-130 та 140-150 уд/хв |
ІІ. Основна частина (29-30 хв) |
|||
1. |
Удари по м’ячу, що летить:
Дівчата - ударами по волейбольному м’ячу серединою лоба у стрибку та без стрибка. |
6 хв |
Відстань до 5 м. При ударі стопа розвертається назовні.
Стежити за правильною виконання завдання.
|
2. |
Гра «М'яч – капітану». Виконується в двох колонах. За 4-5 м від колони – ведучий. Зробивши передачу ведучому, побігти в кінець своєї колони.
|
4-5 хв |
Змагальний метод
|
3. |
Гра «Збий кеглі» Удари по нерухомому м'ячу внутрішньою частиною ступні на точність:
|
4-5 хв |
|
4. |
Удар внутрішньою частиною стопи по м’ячу, що котиться.
|
6-7 хв
|
|
5. |
Сприяти розвитку спритності у рухливій грі «Футбол для павучків». Гра: Учні розподіляються на дві команди і приймають положення присівши, в упорі руки позаду. |
6-7 хв. |
Перемагає команда, яка менше пропустить голів.
|
ІІІ. Заключна частина (4-5 хв) |
|||
1. |
Шикування в одну шеренгу |
20 сек |
|
2. |
Гра на увагу |
2 хв |
По команді «Клас лівору!» команда виконується, а якщо відсутнє слово «Клас» команда не виконується. |
3. |
Вимірювання ЧСС |
15 сек. |
Визначити ступінь відновлення |
4. |
Підбиття підсумків уроку |
30 сек |
Відзначити кращих |
5. |
Домашнє завдання: виконувати вправи для розвитку сили ніг, вивчені на уроках |
30 сек. |
Перевірити ступінь розуміння учнями домашнього завдання |
6. |
Прощання і організований вихід із залу |
30 сек. |
В колону по одному |