17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

Урок з фізики. Лабораторна робота "Теплоаудит приміщення"

Про матеріал
Формувати вміння спостерігати різні теплові процеси; навчити користуватися фізичними приладами; дотримуватися правил техніки безпеки при виконанні робіт; дослідити параметри мікроклімату; визначити обсяги втрат теплоти. Усвідомлювати необхідність збереження та раціонального використання теплової та електричної енергії для здобуття нашою державою енергетичної незалежності. Виховувати патріотизм, працелюбність, наполегливість.
Перегляд файлу

Урок з фізики

Тема:  Лабораторна робота «Теплоаудит приміщення»

Мета: Формувати вміння спостерігати різні теплові процеси; навчити користуватися фізичними приладами; дотримуватися правил техніки безпеки при виконанні робіт; дослідити параметри мікроклімату; визначити обсяги втрат теплоти. Усвідомлювати необхідність збереження та раціонального використання теплової та електричної енергії для здобуття нашою державою енергетичної незалежності. Виховувати патріотизм, працелюбність, наполегливість.

Тип уроку: удосконалення знань, умінь і навичок.

Прилади: Пірометр GM – 300, термометр кімнатний, вимірювальна стрічка.

План схема уроку :

Етапи уроку

Час, хвилини

Методи й форми роботи

  1. Організаційний етап

1

 

  1. Актуалізація і коригування опорних знань

4

Фронтальне опитування

  1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

2

Метод «Гірлянда питань»

  1. Осмислення змісту  й послідовності застосування практичних дій

10

 

 

Робота в групах

 

  1. Самостійне виконання учнями завдання під контролем учителя

20

  1. Узагальнення й систематизація результатів роботи

6

Метод «Гірлянда питань»

  1. Підбиття підсумків уроку та повідомлення домашнього завдання

2

Евристична бесіда

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний етап
  2. Актуалізація і коригування опорних знань
  1. Учитель проводить інструктаж з техніки безпеки під час виконання лабораторної роботи.
  2.  Учитель оголошує тему уроку і пропонує учням самостійно визначити, які теоретичні запитання необхідно повторити до проведення лабораторної роботи, та за необхідності вносить корективи  у відповіді учнів. Об’єктом дослідження є приміщення кабінету фізики навчального  старого корпусу, розташоване на верхньому поверсі школи, кутове.

                                   

Фронтальне опитування:

  • Які дані повинно використовувати для дослідження приміщення в процесі теплоаудиту?
  • Що означає « мікроклімат» приміщення?
  • Які методи передачі теплоти вам відомі?
  • Дайте визначення теплового балансу.

 

  1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

Учитель повторює тему роботи, пропонує самостійно визначити мету даної роботи. Мотивацію навчальної діяльності можна здійснити методом «Гірлянда питань»

 

 

 

Завдання класу:

  • Що буде результатом вашої роботи?
  • Яким шляхом можна досягти цього результату?
  • Що в роботі може виявитися найскладнішим?
  1. Осмислення змісту  й послідовності застосування практичних дій
  1. Дані обстеження приміщення

Найменування огородження

Кількість

0рієнтація

Лінійні розміри

Площа

Характеристика

1

Зовнішня стіна

 

 

 

 

 

2

Зовнішня стіна

 

 

 

 

3

Стеля

 

 

 

 

 

4

Вікно

 

 

 

 

 

5

Батареї

 

 

 

 

 

6

Лампи

 

 

 

 

 

 

  1. Значення температури в день проведення теплоаудиту

 

Повітря

Стіна

Підлога

Стеля

Батареї

внутрішнє

зовнішнє

внутрішня

зовнішня

 

 

 

температура

 

 

 

 

 

 

 

 

                                

 

 

  1. Самостійне виконання учнями завдання під контролем учителя
  1. Розрахунок тепловтрат

Згідно з ДБН «Теплова ізоляція будівель» тепловтрати через огороджувальні конструкції визначаються за наступною формулою:

Qогр = [0,001 ⁄ (∑ δλ + δ із ⁄ λ із + 0,16)]·(t вн - t зов)·F      (кВт)

де δ - товщина конструктивних шарів зовнішнього огородження ([δ]= м);

λ - коефіцієнт теплопровідності конструктивних шарів огородження

(визначаються згідно з довідниковими даними (([λ]=Вт/м · C°);

δ із -  товщина теплової ізоляції в конструкції огородження ([δ]= м);

λ із - коефіцієнт теплопровідності теплової ізоляції огородження

(визначаються згідно з довідниковими даними залежно від матеріалу теплової ізоляції (([λ]=Вт/м · C°);

t вн – температура внутрішнього повітря (C°);

t зов – температура зовнішнього повітря (C°);

F – площа поверхні зовнішнього огородження приміщення, яка омивається з одного боку внутрішнім, а іншого – зовнішнім повітрям (м²);

0,16 – коефіцієнт, який характеризує умови теплообміну на поверхнях огороджень, (м · C°/Вт);

  1. Визначаємо тепловтрати зовнішньої стіни
  2. Визначаємо тепловтрати стелі
  3. Визначаємо тепловтрати через вікна

При розрахунках втрат теплоти через вікна користуємося 

Q вікна (трансмісійні) = 0,001· Кв· (t вн - t зов) · Fв      (кВт)

де Кв – коефіцієнт теплопередачі вікон   ( Вт/м · C°);

   - площа поверхні вікон  (м²);

Витрати теплоти на інфільтрацію  через вікна залежать від витрат повітря, яке повинно надходити у приміщення, і перепаду температур:

Q вікна (інфільтраційна) = Cпов. · Vп · (t вн - t зов)      (кВт)

де Cпов. - об'ємна середня теплоємність повітря, приймається рівною 0,92 кДж/ м³· C°)

Vп – секундні витрати повітря, яке надходить до приміщення через нещільності у вікнах)

Q вікон = Q т + Q і

Q тран = Q стіни + Q стелі+ Q вікон

  1. Надходження теплоти

Q люд= 0,120· Nл  =                          к Вт

Nл -  кількість людей у приміщенні

  Q осв= 0.06· Nо =                              кВт

Nо – загальна потужність лам освітлення

Q оп= 0,008· F оп (t оп - t в)  =              кВт

F оп – площа поверхні опалювального приладу    (м²)

t оп – середня температура гарячої води        (C°)

 t в – температура внутрішнього повітря         (C°)

  1. Q надх = Q л + Q ос+ Q оп=                          к Вт
  2. Qнадх.= Qвтрат ± похибка розрахунків

 

 

 

  1. Узагальнення й систематизація результатів роботи

Запитання класу:

  • Яких результатів досягли під час даної лабораторної роботи?
  • Чи виникли труднощі в ході виконання роботи?
  • Як можна покращити тепловий комфорт приміщення?
  • Як можна скоротити тепловтрати приміщення?
  • Як можна виявити причини перевитрат енергії?
  1. Підбиття підсумків уроку та повідомлення домашнього завдання

Учитель підбиває підсумок уроку.

Домашнє завдання:

  1. Повторити теоретичний матеріал за підручником.
  2. Провести теплоаудит класної кімнати або домашньої оселі.

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
28 травня 2019
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку