Тема уроку:
Туризм як складова національної економіки, його види. Чинники розвитку туризму в регіоні, країні. Туристична інфраструктура. Туризм в Україні. Особливості природних рекреаційних ресурсів. Об'єкти Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні. Туристичні райони в Україні.
Мета:Сформувати в учнів систему знань про туризм в Україні. Формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, самостійно знаходити причинно-наслідкові зв'язки (робити висновки); узагальнювати та систематизувати; виховувати уважність, зібраність, організованість.
9 клас
Урок з географії на тему:Туризм як складова національної економіки, його види. Чинники розвитку туризму в регіоні, країні. Туристична інфраструктура. Туризм в Україні. Особливості природних рекреаційних ресурсів. Об’єкти Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні. Туристичні райони в Україні.
Мета:Сформувати в учнів систему знань про туризм в Україні. Формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, самостійно знаходити причинно-наслідкові зв’язки (робити висновки); узагальнювати та систематизувати; виховувати уважність, зібраність, організованість.
Тип уроку:урок засвоєння нових знань.
Обладнання:підручники, інтернет-ресурси, електронні сервіси. презентація
Хід уроку:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ Й ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Шо означає поняття туризм? Яке ваше відношення до туризму в Україні? Які туристичні райони ви знаєте?
ІII. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Ми часто використовуємо поняття «туризм», «турист». А чи знаєте ви що вони означають? Всі ви хоча б один раз в своєму житті подорожували, були в ролі туриста. Сьогодні на уроці ми дізнаємось про туризм в Україні, туристичні ройони в Україні та цікаві об’єкти спадщини ЮНЕСКО.
Повідомлення теми, цілей і завдань уроку.
(Супроводжуюча презентація до уроку
https://docs.google.com/presentation/d/1Wa44ILYnBm69WT3H2YYcW6coNpPAwmeaifGdtHxvFds/edit?usp=sharing )
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Завдання 1. Знайдіть будь ласка визначення використовуючи інтернет – ресурси.
(робота за комп’ютерами використовуючи інтернет мережу )
Точне визначення туризму повинне базуватися на наступних економічних характеристиках:
· туризм -це пересування людей по різних туристичних маршрутах;
· туризм завжди містить у собі два елементи: подорож у пункт призначення і зупинка там;
· подорож означає виїзд із країни (чи регіону), де турист постійно проживає;
· туризм – це тимчасове пересування туриста по туристичному маршруті, тобто турист повертається через якийсь час до місця свого постійного проживання;
· туризм – це, як правило, подорож, що не включає в себе діяльність по здобуванню прибутку.
Сучасне визначення туризму, прийняте ООН, полягає в тому, що туризм – це активний відпочинок, що впливає на зміцнення здоров'я, фізичний розвиток людини, пов’язаний з пересуванням за межі постійного місця проживання.
Туризм - різновид рекреації, один із видів активного відпочинку. Він відображає характерну тенденцію сучасності, коли перевага віддається розвиткові динамічного відпочинку, у процесі якого відновлення працездатності поєднується з пізнавальною діяльністю.
З економічного погляду туризм - це особливий вид споживання матеріальних та духовних благ, послуг і товарів, що виокремлюється в самостійну галузь народного господарства.
У деяких країнах туризм став вагомою статтею доходів держави і належить до найперспективніших галузей національної економіки. В Україні туризм визнано однією з галузей пріоритетного розвитку.
У статті 1 Закону України „Про туризм” № 324/95-ВР від 15.05.1995 зазначено, що туризм - тимчасовий виїзд особи з місця постійного проживання в оздоровчих, пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях без здійснення оплачуваної діяльності в місці перебування.
2.Види туризму
3. Чинники розвитку туризму в регіоні, країні. Туристична інфраструктура. Туризм в Україні.
В Україні є великі рекреаційні ресурси, які мають міжнародне значення. Природний потенціал України складають узбережжя Чорного та Азовського морів, рельєф, водні (понад 70 тис. річок, більш як 3 тис. природних озер і 22 тис. Штучних водоймищ), лісові, рослинні та тваринні ресурси. Родовища лікувальних грязей, а також мінеральних і радонових вод входять до рекреаційного потенціалу нашої країни, якиймає не тільки внутрішнє, але й міжнародне значення. В Україні створено 11 національних природних парків, 15 державних заповідників, заказники, дендропарки, пам'ятники садово-паркового мистецтва, які належать до природоохоронних територій.
4. Особливості природних рекреаційних ресурсів. Об’єкти Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні.
- До вашої уваги відеоролик «Об’єкти Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні.» ( Діти переглядають відео і обговорюють з вчителем знайомі і не знайомі їм місця)
Завдання 2. ( робота в групах). Опрацювати матеріал в інтернет – ресурсі та скласти карту туристичних районів України.
Зображення |
Назва |
Розташування |
Київ: собор святоїСофії та прилеглічернечібудівлі, Києво-Печерська лавра |
||
Буковіпраліси Карпат та іншихрегіонівЄвропи: |
Закарпатська область |
|
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦЯ ЗНАНЬ.
1.На вашу думку, яку роль займає туризм в нашій країні? Його види та чинники. Куди б ви помандрували в ролі туриста, і чому ?
VI. ДОМАШНЄ ЗПВДАННЯ.
1. Опрацювати параграф ___ підручника.
2. Підготувати міні- проект на тему: «Я вирушаю до…. » ( туристичний район за вибором).