23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок з геометрії на тему: "Вертикальні кути".

Про матеріал

На даному уроці дати означення вертикальних кутів, довести теорему про рівність вертикальних кутів. Формувати вміння і навички знаходити вертикальні кути на малюнку і будувати їх. Сприяти розвитку вміння усного та напівусного розв'язування задач за допомогою готових малюнків з умовами. Виховувати охайність, графічну культуру.

Перегляд файлу

Тема уроку: Вертикальні кути.

Мета уроку: Дати  означення вертикальних кутів, довести теорему про рівність вертикальних кутів. Формувати вміння і навички знаходити вертикальні кути на малюнку і будувати їх. Сприяти розвитку вміння усного та напівусного розв’язування задач за допомогою готових малюнків з умовами. Виховувати охайність, графічну культуру.

Хід уроку 

1. Організаційна частина.

2. Перевірка д/з, актуалізація опорних знань.

2.1 Два учні біля дошки розв’язують задачі.

1) Промінь, що проходить між сторонами кута ділить його на кути, які дорівнюють 15˚ і 72˚. Знайдіть градусну міру кута, суміжного з даним.

2) Знайдіть суміжні кути, якщо один з них на 18˚ більший за інший.

 

2.2 Фронтальне опитування:

  1. Яку фігуру ми зараз вивчаємо?
  2. Що ми називаємо кутом?
  3. Які промені називаються доповняльними?
  4. Які  види кутів за величиною вам відомі?
  5. Який кут ми називаємо гострим? Прямим? Тупим? Розгорнутим?
  6. Які букви використовуються для позначення кутів?
  7. В яких одиницях вимірюються кути?
  8. Яким інструментом вимірюються кути на площині?
  9. Сформулюйте аксіому вимірювання кутів.

 

2.3  Математичний диктант (

 

І варіант

ІІ варіант

  1. Два кути називаються суміжними, якщо одна сторона в них спільна, а дві інші ...
  2. Якщо один із суміжних кутів тупий, то другий ...
  3. Сума двох кутів дорівнює 182˚. Ч є ці кути доповняльними?
  4. Знайдіть кут, суміжний з кутом 50˚.
  5. Чи суміжні кути зображені на мал.
  6. Один із суміжних кутів у два рази більший за інший. Знайдіть ці кути.
  1. сума суміжних кутів дорівнює...
  2. якщо один із суміжних кутів гострий, то другий ...
  3. чи будуть суміжними кути, якщо їх градусна міра 75˚ і85˚?
  4. знайдіть кут, суміжний з кутом 120˚
  5. чи суміжні кути зображені на малюнку?
  6. один із суміжних кутів у 8 разів більший за інший. Знайдіть ці кути.

 Самоперевірка диктанту

Учні обмінюються зошитами, та перевіряють роботи один одного. За правильну відповідь ставимо «+», за неправильну – «-». За кожний плюс нараховуємо 2 бали.

3. Вивчення нового матеріалу

  • Побудуйте т.О
  • Побудуйте промені ОВ і ОС
  • Побудуйте промені доповняльні до променів ОВ і ОС (АО і ОК)
  • Скільки кутів утворилося?
  • Як називаються кути АОВ і ВОС?
  • Чи є ще тут суміжні кути?

Ми можемо побачити, що серед цих кутів з’явилися ще пари кутів, які не є суміжними. Це кути АОК і ВОС, а також – АОВ і КОС.

Такі кути називаються вертикальними.

Два кути називаються вертикальними, якщо сторони одного з них є доповняльними променями до сторін іншого.                                              Отже, сьогодні на уроці ми познайомимось із вертикальними кутами та встановимо, яку властивість мають вертикальні кути. Запишіть тему сьогоднішнього уроку «Вертикальні кути та їх властивості»

Назвіть пари вертикальних кутів.

 

4. Закріплення нових знань і вмінь.

 

5. Підсумки уроку

Сьогодні на уроці ми познайомилися з новим видом кутів, які називаються ...

Яку властивість мають вертикальні кути?

 

7. Домашнє завдання:

§6, вивчити означення та властивість, №№ 90, 93, 95*

doc
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку