Урок з хімії для 9 класу на тему:"Узагальнення та систематизація знань з теми:"Вуглеводні""

Про матеріал
Урок для кращого повторення та узагальнення знань учнів 9 класу з теми:"Вуглеводні"
Перегляд файлу

Побудова інтерактивного уроку

у 9 класі на тему:

«Узагальнення знань з теми «Вуглеводні»»

Мета: узагальнити, систематизувати й поглибити знання учнів про склад, будову, фізичні і хімічні властивості насичених і ненасичених вуглеводнів, способи їх одержання, сфери застосування; закріпити та розвивати вміння порівнювати, узагальнити та скоригувати знання учнів з теми «Вуглеводні»

Очікувані результати: учень розрізняє насичені та ненасичені вуглеводні, складає структурні формули представників гомологічного ряду алканів, алкенів та алкінів, проводить розрахунки за рівняннями хімічних реакцій, використовуючи закон об'ємних відношень

Тип уроку: комбінований урок - узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок

Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, підручник, зошит, мультимедійний проектор, роздавальний матеріал

Базові поняття уроку: насичені та ненасичені вуглеводні, алкани, алкени, алкіни, етен, етин, структурні формули, закон об'ємних відношень, реакція горіння

Ключові компетентності: спілкування державною та іноземною мовами, математична, природничі науки і технології, екологічна грамотність і здорове життя

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Що  ми вивчали попередньому уроці ?
  2. Які речовини називають полімерами?
  3. А також вашим домашнім завданням було підготувати начальний проект у вигляді презентації на тему: «Використання полімерів: еколого-економічний аспект »

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Існує багато видів вуглеводнів. З них зроблені речі, вони  входять до складу продуктів харчування, тканин нашого одягу, вони складають основу живої природи. Ці речовини відносяться до органічних. Крім того , нові органічні речовини постійно синтезуються людиною.

ІV. Актуалізація опорних знань

Давайте пригадаємо який розділ хімії ми почали вивчати. Так, органічну хімію. А зараз ви розв'яжете кросворд і таким чином повторимо і закріпимо вивчений матеріал. На дошці за допомогою мультимедійного проектора висвічуються клітинки які потрібно заповнити, а в подальшому і інші завдання.

Дайте відповіді на такі запитання:

  1. Який клас органічних сполук ми вивчаємо?
  2. Назвіть явище подібних за будовою і властивостями органічних речовин, що відрізняються на групу СН2 ?
  3. Як називаються речовини, які мають той самий склад і ту саму молекулярну масу, але відрізняються хімічною будовою і властивостями?
  4. Найпростіша органічна сполука утворена одним атомом С і 4 атомами Н?
  5. Як називаються речовини із заданою формулою Сn H 2n-2 ?
  6. Дайте назву речовині С4Н10 ?
  7. Як називається замісник СН3 ?
  8. Як ще можна назвати С ?
  9. Префікс який означає 2 замісники?
  10. Як називається ланцюг, або найдовша безперервна послідовність з'єднаних атомів Карбону?
  11. З яких атомів складається метан С і …..?

 

 

                                             1

8

В

У

Г

Л

Е

Ц

Ь

6

Б

У

Т

А

Н

10

Г

О

Л

О

В

Н

И

Й

7

М

Е

Т

И

Л

3

І

З

О

М

Е

Р

И

11

В

О

Д

Е

Н

Ь

2

Г

О

М

О

Л

О

Г

И

9

Д

И

4

М

Е

Т

А

Н

5

А

Л

К

І

Н

И

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Узагальнення та систематизація знань

Робота в групах «Коло ідей».  .  Весь клас об’єднується в п'ять груп. Піднімаєте руки або здаєте роздатковий матеріал. Обговорюєте завдання  в групах. Представник кожної групи озвучує результати роботи груп. Завдання  проектуються на дошку.

1.ЗАГАДКА

Отже, ми з вами пригадали, що таке органічна хімія та які сполуки вона вивчає, а зараз відгадайте загадку про одну і з таких речовин:

Народився я в болоті,

в глибині на самім дні.

Там гнили рослинні рештки.

Тато й мама то мої.

Народився я веселим,

сидіть на місці не схотів,

поскакав собі до верху

і в повітря я злетів.

Там спіймали мене люди,

посадили у трубу.

І погнали в подорож далеку –

дуже довгу і важку.

І в тій подорожі славній

я усім приносив користь:

зігрівав комусь оселю,

була вдячна й промисловість.

А робив я це тому,

що коли горю я в кисні

виділяю теплоту.

Мені раді люди різні.

Потім нагрівати стали

доки я не розклався

на водеть та вуглець.

Я  служу всім людям

та самотнім був там я

і не знав свого я роду,

де ж ти є, моя сім'я?

І пішов я за порадою

 до великого знавця

то був Бутлеров великий.

Кожен знав його ім'я.

І дізнався я від нього

від великого знавця,

що маю рід великий я.

А тепер скажіть хто я? І яка моя сім'я?

Отож здавайте письмові відповіді на запитання про що  йдеться у загадці та не забудьте написати про яку реакцію йдеться.

Прийом «Творча лабораторія». З початку вивчення теми ви маєте кожен табличку гомологів алканів, алкенів та алкінів для кращого і скорішого засвоєння  матеріалу. Давайте пригадаємо за допомогою  фрагментів хімічної лабораторії, ці формули.

2. Прийом «Хімічний крос». Дайте назви речовинам за структурними формулами:

СН3-СН-СН-СН2-СН3                     СН2=СН-СН-СН3                                 СН3-С≡С-СН2 –СН3

                |          |                       |

         СН3С2Н5            С2Н5

3. Складіть структурні формули таких речовин: 3-етилгекс-2-ен; 2,2, 4,4 –тетраметилгепт-2-ин; бут-2- ін.

4. Складіть формули ізомерів для октену.

5. Дайте назву речовині С2Н2 та складіть формули двох гомологів.

6. Які з наведених вуглеводнів, формули яких наведено нижче, належать до алканів: С4Н10, С5Н10, С3Н8, С2Н4, С6Н102Н2, С7Н16.

7. Прийом «Міні-практикум».

Задача. Обчисліть об'єм кисню, який витратили на спалювання 2 літрів етану.

Здійсніть перетворення. С→СН4 →С2Н2 →С2Н4 →(-СН2 - СН2  -)n

8. «Морський бій». Перші координати задає вчитель-учні по групах( хто скоріше піднімає руку) читають формулу і дають назву речовині, далі називають свої  координати і так далі поки не відкриються всі клітинки.

 

А

Б

В

Г

Д

1.

СН4

С5Н8

С6Н12

С3Н6

С4Н8

2.

С2Н2

С8Н16

С7Н16

С6Н10

С2Н6

3.

С2Н4

С3Н4

С5Н10

С10Н22

С9Н16

 

VІ. Рефлексія

Опитування  по колу:

-Я начився….

- Було складно…

-Найцікавішим було…..

-Цей урок дав мені для життя…

-Сьогодні я дізнався…

 VІІ. Підбиття підсумків.

Оцінювання учнів з врахуванням самооцінки та взаємооцінки.

   VІІІ. Домашнє завдання. Повторити вивчений матеріал за темою: «Вуглеводні», підготуватись до контролю знань. А також підготувати реферат на тему:  «Світ вуглеводів навколо нас»

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
9 березня 2021
Переглядів
994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку