урок з хімії на тему :"Природа хімічного зв’язку.Електронегативність елементів."

Про матеріал

: Повторити відомості про електронну будову елементів малих періодів, залежність властивостей елементів від кількості валентних електронів. Дати учням поняття про електронегативність і на його основі розкрити єдність металічних і неметалічних властивостей елементів, показати залежність характеру хімічних зв'язків від електронегативності елементів, що утворюють дану сполуку.

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, таблиця «Електронегативність»

Девіз: Природа вчить нас, що все у світі взаємообумовлено і має свою причину.

Перегляд файлу

Тема: Природа хімічного зв’язку.Електронегативність елементів.

       Мета: Повторити відомості про електронну будову елементів малих періодів, залежність властивостей елементів від кількості валентних електронів. Дати учням поняття про електронегативність і на його основі розкрити єдність металічних і неметалічних властивостей елементів,  показати залежність характеру хімічних зв’язків від електронегативності елементів, що утворюють дану сполуку.

Тип уроку:  Засвоєння нових знань.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, таблиця «Електронегативність»

Девіз: Природа вчить нас, що все у світі взаємообумовлено і має свою причину.

                                          Структура уроку

І. Організаційно вступна частина

    Взаємне вітання вчителя  та учнів, організація уваги та психологічний  настрій учнів на продуктивну роботу. Повідомлення теми уроку.

ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

      Взаємоперевірка

Учні ставлять один одному запитання з вивченої теми та виставляють бали.

ІІІ. Постановка завдань уроку

  1.            Що таке елекронегативність?
  2.            Як залежить елекронегативність хімічних елементів від електронних структур атомів?
  3.            Визначення електронегативності елемента за його місцем в періодичній системі.
  4.            Як впливає значення електронегативності елементів на тип хімічного зв’язку?

 ІV. Пояснення нового матеріалу

  1.            Електронегативність.

(Самостійна робота з підручником)

 Вчитель. Використовуючи підручник, запишіть визначення електронегативності. Вкажіть залежністьелектронегативності від електронної структури атома. Наведіть приклади.

          Висновок

1)    Електронегативністю  елемента називають властивість його атома притягувати до себе спільні електронні пари порівняно з іншими елементами сполуки.

2)    Атоми металів порівняно легко віддають електрони і не можуть приєднувати їх для добудови свого зовнішнього шару електронної оболонки. Вважають, що для атомів металів електронегативність нехарактерна. Найменша здатність до протягування електронів властива Цезію.

3)    Атоми неметалів порівняно легко приймають електрони і можуть приєднувати їх для добудови свого зовнішнього шару електронної оболонки. Для атомів неметалів характерні певні значення електронегативності. Найбільша здатність до протягування електронів властива Флуору.

  1.            Електронегативність та місце елемента в періодичній системі.

Вчитель. У періодичній системі електронегативність елементів зростає в періодах зліва направо, а в головних підгрупах – знизу вгору. Чому спостерігається така закономірність?

Клас об’єднуємо у групи, кожна група одержує завдання.

І група – дослідити дану закономірність у періодах.

ІІ група – дослідити дану закономірність у групах.

    Висновок

1) В періодах зліва направо в міру зростання заряду ядер атомів зменшується радіус атома – електронегативність зростає.

2) У головних підгрупах зверху вниз в міру зростання радіусів атомів – електронегативність зменшується.

Завдання. Використовуючи Періодичну систему Д.І.Менделєєва, наведіть по два приклади елементів, які різко відрізняються за значенням електронегативності.

  1.            Електронегативність елементів та тип хімічного зв’язку.

Вчитель. Які можливі випадки об’єднання елементів з утворенням простих речовин?

1)   Об’єднуються атоми неметалів з однаковим значенням електронегативності;

2)   Об’єднуються атоми неметалів з різним значенням електронегативності;

3)    Об’єднуються атоми металів та неметалів, які різко відрізняються за значенням електро-негативності;

  V. Закріплення вивченого на уроці

                    Учні дають відповідь на питання, наведені в розділі «Постановка завдань

уроку»

              VІ. Систематизація й узагальнення знань

                   Вчитель. Використовуючи вивчений матеріал розмістіть елементи Нітроген, Оксисен, Натрій, Хлор, Фосфор, Літій в   порядку зростання їх електронегативності. Напишіть формули чотирьох-п’яти сполук та вкажіть тип хімічного зв’язку (ковалентний, йонний).

              VІІ. Домашнє завдання

Вивчити  параграф. Вкажіть пари елементів, які найінтенсивніше реагують між собою:

1) Fe і  Cl2 ;              3) P  і  O2;

2) Na  і  Cl2;          4) Mg  і  O2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
7942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку