Урок з християнської етики для 6 класу

Про матеріал
Мета: пояснити суть понять "духовні цінності" та "матеріальні цінності", перевагу духовних цінностей над матеріальними; розвивати усвідомлення власної відповідальності у виборі найголовнішого в житті; виховувати почуття відповідальності при виборі життєвої дороги.
Перегляд файлу

Тема: Вибір цінностей.

 

Біблійна основа: Притча про скарб і перлину (Мт. 13:44-46).

 

Біблійний вірш: Не складайте скарбів собі на землі, де нищить їх міль та іржа, і де злодії підкопуються й викрадають. Складайте ж собі скарби на небі, де ні міль, ні іржа їх не нищить, і де злодії до них не підкопуються та не крадуть. Бо де скарб твій, там буде й серце твоє!

Матвія 6:19-21

 

Мета: пояснити суть понять "духовні цінності" та "матеріальні цінності", перевагу духовних цінностей над матеріальними; розвивати усвідомлення власної відповідальності у виборі найголовнішого в житті; виховувати почуття відповідальності при виборі життєвої дороги.

 

Хід уроку

І Організаційний момент.

  1. Привітання.

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

Раз рука, два рука,

Раз плече, два плече.

Голова вліво, вправо подивилась,

Посміхнулась, привіталась.

 

Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання, «ввічливі слова».

 

Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.

 

 Діти називають ім’я свого сусіда і говорять йому якесь побажання.

 

  1. Повідомлення теми і завдань уроку.

– Сьогодні на уроці ми будемо говорити з вами про вибір цінностей у

нашому житті. Але спочатку давайте пригадаємо, що ж таке притчі, а саме притчі Ісуса Христа.

 

 

 

 

ІІ Актуалізація опорних знань.

  1. Інтерактивний метод «Мікрофон».

Учні висловлюють свої думки відносно поняття «притчі Ісуса

Христа».

 – Отже, притча це – повчальна розповідь з історії чи навколишнього життя, мета якої викласти духовні чи моральні істини. А притчі Ісуса Христа це – повчальні розповіді з навколишнього життя розказані Ісусом Христом і записані в Новому Заповіті Євангелистами.

 

  1. Асоціативний кущ.

Учні називають асоціації, які пов’язані з поняттям «Цінності».

 

Цінності – дім, дружба, батьки, друг, подруга, скарб, гроші,

машина, цікава робота…

 

ІІІ Вивчення нового матеріалу.

  1. Слово вчителя.

– Усе, що ви називали являє для вас якусь певну цінність, щось

більш важливе, цінніше, а щось менш важливе. Щось із названого ви б ніколи нікому не віддали, а щось – з легкістю. Для одних буде важлива і цінна дружба, а для інших – гроші. Буває так, що з плином часу змінюються і наші цінності. Спробуйте розпитати про цінності своїх батьків, дідусів чи бабусь і ви побачите, що їхні цінності будуть дуже відрізнятися від ваших. Всі ми різні і тому наші цінності також відрізняються від цінностей нашого товариша.

Всі цінності поділяються на дві групи: матеріальні – речі, що мають певну цінність у вигляді майна, предметів, товарів; духовні – це духовні

уявлення, явища, поняття, вимоги, що притаманні людині, спільноті або науковому чи етичному вченню.

Давайте повернемося до нашого «асоціативного куща». Спочатку назвемо духовні цінності, а потім матеріальні. (духовні обвести зеленим кольором, а матеріальні – червоним).

 

  1. Метод «Мозковий штурм».

– А тепер давайте подумаємо чим ми будемо керуватися при виборі

у нашому житті.

  • Запис ідей на дошці.
  • Обговорення записаних ідей, їх групування – важливі, менш важливі, не важливі.

 

  1. Проблемна ситуація.

– Щоб зробити вибір у нашому житті ми зважуємо всі «за» і «проти»,

дивимося яку користь ми можемо отримати, зробивши такий вибір, чим прийдеться нам поступитися. Отож, роблячи вибір ми керуємося нашими цінностями.

  – Як бачимо зі схеми – наш вибір залежить від наших цінностей: якщо правильні цінності, то правильний і наш вибір, а коли наші цінності хибні, то і вибір буде помилкою. То за яким критерієм ми повинні визначати правильність і помилковість наших цінностей? (відповіді дітей).

 

  1. Пояснення вірша.

Не складайте скарбів собі на землі, де нищить їх міль та іржа, і де злодії підкопуються й викрадають. Складайте ж собі скарби на небі, де ні міль, ні іржа їх не нищить, і де злодії до них не підкопуються та не крадуть. Бо де скарб твій, там буде й серце твоє!

Матвія 6:19-21

 

 – Давайте прочитаємо перше речення.

 – Які скарби ми можемо складати на землі?

 – Як ми називаємо ці скарби? (матеріальні цінності)

 – Чому ми не повинні складати матеріальні цінності?

– Які скарби ми збираємо на небі? (духовні цінності)

– Чому духовні цінності не пропадають, їх ніхто не краде і ніщо їх не нищить?

– То якими цінностями нам потрібно керуватись роблячи певний вибір у нашому житті?

 

Фізкультхвилинка.

 

  1. Словникова робота.

 – Перш ніж ми почнемо роботу з притчею Ісуса Христа, давайте

познайомимося з новими термінами.

 

Царство Небесне – синонім поняття «Царство Боже», рай, приготоване для Божих дітей.

 

Скарб – таємно приховані в землі або заховані іншим способом гроші, коштовний посуд, монети, ювелірні вироби або інші коштовні речі, власник яких залишився невідомим і не може бути знайдений, або ж втратив на них право власності.

 

Купець – особа, що займається приватною торгівлею. 

 

Перлина – коштовний камінець, який утворюється в середині мушлі (молюски).

 

 

  1. Робота з Біблією. Мт. 13:44-46. Читання уривка з Біблії по

віршеві і пояснення.

44. Царство Небесне подібне ще до захованого в полі скарбу, що людина, знайшовши, ховає його, і з радости з того йде, та й усе, що має, продає та купує те поле.

45. Подібне ще Царство Небесне до того купця, що пошукує перел добрих,

46. а як знайде одну дорогоцінну перлину, то йде, і все продає, що має, і купує її.

 

ІV Закріплення знань.

  1. Метод «Прес».

І група

 Маленьке котеня сидить на дереві і не може злізти. Твої друзі знаходяться поруч, але замість того, щоб зняти його кидають у нього камінці. Що будеш робити ти?

 

      ІІ група

 У твоїй квартирі сталася пожежа, які п’ять речей ти винесеш із вогню?

 

       ІІІ група

 З нового учня твого класу всі насміхаються, тому шо він одягається не по моді. Що будеш робити ти?

 

Учні відповідають за схемою:

  • Я вважаю, що…
  • Так є, тому, що…
  • Наприклад…
  • Отож, тому я вважаю, що…

 

  1. Метод «Незакінчене речення».

– На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

– Інформація про вибір цінностей дає нам підставу вважати, що…

– Роблячи вибір у своєму житті я буду керуватись …

 

V Підсумок уроку.

docx
Пов’язані теми
Етика, 6 клас, Розробки уроків
До підручника
Основи християнської етики 6 клас (Жуковський В.Л., Ніколін М.М., Филипчук С.В., Лахман Н.М.)
Додано
27 жовтня 2020
Переглядів
2746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку