Тема: Вибір цінностей.
Біблійна основа: Притча про скарб і перлину (Мт. 13:44-46).
Біблійний вірш: Не складайте скарбів собі на землі, де нищить їх міль та іржа, і де злодії підкопуються й викрадають. Складайте ж собі скарби на небі, де ні міль, ні іржа їх не нищить, і де злодії до них не підкопуються та не крадуть. Бо де скарб твій, там буде й серце твоє!
Матвія 6:19-21
Мета: пояснити суть понять "духовні цінності" та "матеріальні цінності", перевагу духовних цінностей над матеріальними; розвивати усвідомлення власної відповідальності у виборі найголовнішого в житті; виховувати почуття відповідальності при виборі життєвої дороги.
Хід уроку
І Організаційний момент.
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
Раз рука, два рука,
Раз плече, два плече.
Голова вліво, вправо подивилась,
Посміхнулась, привіталась.
Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання, «ввічливі слова».
– Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.
Діти називають ім’я свого сусіда і говорять йому якесь побажання.
– Сьогодні на уроці ми будемо говорити з вами про вибір цінностей у
нашому житті. Але спочатку давайте пригадаємо, що ж таке притчі, а саме притчі Ісуса Христа.
ІІ Актуалізація опорних знань.
Учні висловлюють свої думки відносно поняття «притчі Ісуса
Христа».
– Отже, притча це – повчальна розповідь з історії чи навколишнього життя, мета якої викласти духовні чи моральні істини. А притчі Ісуса Христа це – повчальні розповіді з навколишнього життя розказані Ісусом Христом і записані в Новому Заповіті Євангелистами.
Учні називають асоціації, які пов’язані з поняттям «Цінності».
Цінності – дім, дружба, батьки, друг, подруга, скарб, гроші,
машина, цікава робота…
ІІІ Вивчення нового матеріалу.
– Усе, що ви називали являє для вас якусь певну цінність, щось
більш важливе, цінніше, а щось менш важливе. Щось із названого ви б ніколи нікому не віддали, а щось – з легкістю. Для одних буде важлива і цінна дружба, а для інших – гроші. Буває так, що з плином часу змінюються і наші цінності. Спробуйте розпитати про цінності своїх батьків, дідусів чи бабусь і ви побачите, що їхні цінності будуть дуже відрізнятися від ваших. Всі ми різні і тому наші цінності також відрізняються від цінностей нашого товариша.
Всі цінності поділяються на дві групи: матеріальні – речі, що мають певну цінність у вигляді майна, предметів, товарів; духовні – це духовні
уявлення, явища, поняття, вимоги, що притаманні людині, спільноті або науковому чи етичному вченню.
Давайте повернемося до нашого «асоціативного куща». Спочатку назвемо духовні цінності, а потім матеріальні. (духовні обвести зеленим кольором, а матеріальні – червоним).
– А тепер давайте подумаємо чим ми будемо керуватися при виборі
у нашому житті.
– Щоб зробити вибір у нашому житті ми зважуємо всі «за» і «проти»,
дивимося яку користь ми можемо отримати, зробивши такий вибір, чим прийдеться нам поступитися. Отож, роблячи вибір ми керуємося нашими цінностями.
– Як бачимо зі схеми – наш вибір залежить від наших цінностей: якщо правильні цінності, то правильний і наш вибір, а коли наші цінності хибні, то і вибір буде помилкою. То за яким критерієм ми повинні визначати правильність і помилковість наших цінностей? (відповіді дітей).
Не складайте скарбів собі на землі, де нищить їх міль та іржа, і де злодії підкопуються й викрадають. Складайте ж собі скарби на небі, де ні міль, ні іржа їх не нищить, і де злодії до них не підкопуються та не крадуть. Бо де скарб твій, там буде й серце твоє!
Матвія 6:19-21
– Давайте прочитаємо перше речення.
– Які скарби ми можемо складати на землі?
– Як ми називаємо ці скарби? (матеріальні цінності)
– Чому ми не повинні складати матеріальні цінності?
– Які скарби ми збираємо на небі? (духовні цінності)
– Чому духовні цінності не пропадають, їх ніхто не краде і ніщо їх не нищить?
– То якими цінностями нам потрібно керуватись роблячи певний вибір у нашому житті?
Фізкультхвилинка.
– Перш ніж ми почнемо роботу з притчею Ісуса Христа, давайте
познайомимося з новими термінами.
Царство Небесне – синонім поняття «Царство Боже», рай, приготоване для Божих дітей.
Скарб – таємно приховані в землі або заховані іншим способом гроші, коштовний посуд, монети, ювелірні вироби або інші коштовні речі, власник яких залишився невідомим і не може бути знайдений, або ж втратив на них право власності.
Купець – особа, що займається приватною торгівлею.
Перлина – коштовний камінець, який утворюється в середині мушлі (молюски).
віршеві і пояснення.
44. Царство Небесне подібне ще до захованого в полі скарбу, що людина, знайшовши, ховає його, і з радости з того йде, та й усе, що має, продає та купує те поле.
45. Подібне ще Царство Небесне до того купця, що пошукує перел добрих,
46. а як знайде одну дорогоцінну перлину, то йде, і все продає, що має, і купує її.
ІV Закріплення знань.
І група
Маленьке котеня сидить на дереві і не може злізти. Твої друзі знаходяться поруч, але замість того, щоб зняти його кидають у нього камінці. Що будеш робити ти?
ІІ група
У твоїй квартирі сталася пожежа, які п’ять речей ти винесеш із вогню?
ІІІ група
З нового учня твого класу всі насміхаються, тому шо він одягається не по моді. Що будеш робити ти?
Учні відповідають за схемою:
– На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…
– Інформація про вибір цінностей дає нам підставу вважати, що…
– Роблячи вибір у своєму житті я буду керуватись …
V Підсумок уроку.