Урок з інтегрованого курсу "Українська мова. Читання" у 2 класі за програмою науково-педагогічного проєкту "Інтелект України"

Про матеріал
Розробка уроку з інтегрованого курсу "Українська мова. Читання" у 2 класі за програмою науково-педагогічного проєкту "Інтелект України"
Перегляд файлу

Уроки 11 – 12

 

Мар’яна і Тарас Прохаськи «Хто зробить сніг». Головні слова в реченні.

Букви на позначення пом’якшених приголосних.

 

 

Очікувані результати:

  • з увагою сприймає інформацію; виконує дії відповідно до алгоритмів; відповідає на запитання; виокремлює інформацію, здійснює висновки; усно описує власні враження та емоції; використовує формули мовленнєвого етикету;
  • читає вголос і мовчки художні твори; читає цілими словами з розумінням; виконує вправу «Тлумачний словничок», пояснює лексичне значення слів на основі матеріалів вправи, відеотлумачення; аналізує текст твору

     М. Прохасько й Т. Прохаська; висловлює з приводу прочитаного думки,     враження, аргументує їх на основі життєвого досвіду;

-   пише каліграфічно, чітко, охайно, розбірливо; дотримується гігієнічних правил письма; записує речення, слова, виконуючи основні правила Орфографа; дотримується полів, абзаців, акуратно виправляє помилки; виправляє помилки в тексті, коментує їх;

-   досліджує синтаксичні явища: речення, відшукує головні слова в реченні, коментує розділові знаки в кінці речення; використовує на практиці знання, відомості про частини мови; досліджує фонетичні явища (схеми слів);

-    сприймає, аналізує аудіо, відео, текстову, малюнкову інформацію; обговорює, пояснює зміст, виокремлює інформацію в текстах, відповідно до поданої відеоінформації.

 

Зміст уроку

 

І.Організаційний момент.

1.1. Слово вчителя.

   Любі друзі!

   У цей день зичу праці і пісень!

   А іще усім бажаю

   сил, натхнення на весь день.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми й завдань уроку.

2.1.Формування проблемного питання, щодо змісту твору.

- Послухайте жартівливу народну пісню. («Грицю, Грицю, до роботи…»

- До якого висновку вона підводить? Виберіть та обґрунтуйте відповідь.

                 Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.

     - Укажіть літературного героя, який працею поборов свою лінь (Усно додайте пропущене слово):

                        Гриць (казка «Батькова наука»)

- Ілюстрація допоможе вам пригадати цю казку.

- Незнайко також знає жартівливий віршик Грицька Бойка «Вже й рукава засукав», але як завжди надрукував його з помилками. Давайте їх знайдемо і виправимо.

- Пропоную і нам вивчити цей веселий віршик за методикою «Блискавка».

- Поміркуємо: чому ж Іванкові не вдалося змайструвати стілець?

- Які поради можна дати таким людям, як цей хлопчик?

 

2.2. Оголошення теми уроків. Визначення їх завдань.

- Ми не будемо такими як наші герої, а активно працюватимемо на уроці.

- Прочитаємо теми наших уроків.

- Які завдання ви поставите для себе?

 

2.3. Рухова хвилинка з піснею «Грицю, Грицю, до роботи».

- Тріщки перепочинемо і приступимо до виконання поставлених завдань.

 

ІІІ. Реалізація першої змістової лінії.

3.1.Вправа «Фотоапарат».

- Пригадаємо, до якого жанру належить твір «Хто зробить сніг». Допоможе це зробити вправа «Фотоапарат».

- Налаштуйте свої оченята-фотоапарати. Увага на екран.

- Запишіть побачене в зошити.

- Яке речення записали?

- Так до його жанру належить твір, над яким будемо працювати?

 

3.2.Презентація «Тлумачного словничка».

- Підготуймося до читання продовження казки Мар’яни і Тараса Прохаськів «Хто зробить сніг».

- Давайте дізнаємось лексичне значення слів з тлумачного словничка, переглянувши презентацію.

- Перегляньте значення цих слів у своїх зошитах.

- Хто помітив: якого слова немає у словничку, що надрукований у зошиті? (Канапка).

 

3.3. Технічна вправа «Сорока і черепаха».

- Прочитаємо уривок казки, виправляючи помилки.

- Яке правило порушив Незнайко? (Написав подвоєні букви у словах, де немає подовження приголосних звуків).

- Прочитаємо уривок разом у повільному темпі.

- Тепер цей уривок прочитає «сила» нашого класу, як сороки

- А наша «краса» прочитає його, як досвідчені сороки.

 

3.4. Читання продовження казки Мар’яни та Тараса Прохаськів «Хто зробить сніг».

- Тепер ми готові читати казку далі. Уважно стежмо та читаймо з диктором.

3.5. Вправа для покращення зору «Совенята».

- Дамо нашим оченятам трішки перепочити.

  Сплять маленькі совенята           (діти заплющують очі)

  Раз! – розкрили оченята.

  Подивилися навколо.                  (кругові рухи очима)

  Потім вгору і додолу.                 (рухи лише очима).

  Оченята – блим! Блим! Блим!

  Відпочити треба їм.

3.6. Виконання завдань Питайлика.

- Щоб переконатися у вашій уважності під час читання, Питайлик пропонує виконати його завдання.

3.6.1. З’єднай частини речень за змістом.

 - Прочитайте початок речень у лівій колонці.

 - Перегляньте записи лівої колонки.

 - З’єднаємо частини речень за змістом.

3.6.2. Перегляньте  на екрані малюнок Мар’яни Прохасько. Знайдіть в тексті й виділіть речення, які ілюструють цей малюнок.

3.6.3. «Озвуч» переглянуте.

- Перекажіть собі виділену частину, підготуйтеся озвучити малюнок.

3.6.4. Знайдіть в тексті та прочитайте, що таке «мармеляда»? 

          (Варення з айви. Демонстрація малюнка. Айва – фрукт, схожий на яблуко).

3.6.5. Розкажіть, як у кротячій родині готували айвове варення. Який панував тут настрій? Чого навчала дітей мама?

        (У його приготуванні брала участь вся сім’я. Всім було радісно і весело. Мама навчала дітей працювати; вивчала з ними нові слова).

3.6.7.Пригадайте з власного досвіду випадок, коли вам доводилось допомагати рідним. Які емоції вас переповнювали?

3.6.8. Спробуйте за змістом прочитаного уривка обґрунтувати вислів

       

Родині, у якій допомагають одне одному, біди не страшні.

 

- Чи можна вважати цей вислів основною думкою тексту?

3.6.9. Позначте прислів’я якими також можна передати основну думку прочитаного уривка. Обґрунтуйте свій вибір.

Людина без братів і сестер – самотнє дерево.

Сім’я без дітей що квітка без запаху.

 

  • Яке б правило дружної родини ви вивели?

3.6.10. Давайте разом заспіваємо початок пісеньки про кротячу родину.

 

ІУ. Реалізація другої змістової лінії.

4.1. Актуалізація опорних знань.

- На першому уроці ми говорили про дружну кротячу родину.

- А як звуть «тата» й «маму» у «мовній родині» - реченні?

- Що називають підметом?

 

4.2. Вправа «Інформація Мудрої Сови» (з диктором).

- Пригадаємо та вивчимо далі інформацію Мудрої Сови.

- Читаємо з диктором та запам’ятовуємо.

- Самостійно прочитайте друге і третє речення.

- Пошепки розкажіть одне одному ці речення.

- Хто бажає відтворити друге речення? Третє речення?

 

 

 

 

4.3. Вправи на засвоєння вивчених одиниць. (Підмет, присудок).

4.3.1. Вправа 11.

- Перегляньте текст вправи 11 та подумайте, де в ньому потрібно поставити крапки?

- Прочитаємо речення. Знайдемо та підкреслимо в них підмети й присудки.

- Якою частиною мови виражені підмети? (Іменником).

- Якою частиною мови виражені присудки? (Дієсловом).

- Давайте прочитаємо текст з відповідною інтонацією і подумаємо, який заголовок йому дати? («Зимовий ранок»).

- Запишемо друге речення у робочий зошит каліграфічно, без помилок і виправлень та підкреслимо в ньому підмет і присудок.

- Поставте запитання між підметом і присудком.

 

4.3.2. Вправа 12.

- Нашу зимову тему продовжить Оксана Кротюк з віршем «Дрімає ліс».

- Але її вірш не повний.  Давайте прочитаємо частину речення і визначимо про кого чи про що у ній іде мова, тобто визначимо підмети.

- Що може робити ліс? Звернімось до довідки.

- Ось таке життя у зимовому лісі.

 

4.4.Танцювальна хвилинка з піснею «Зимонька».

- І відпочинемо ми з вами також під веселу пісеньку «Зимонька».

 

4.5.Засвоєння навчальної одиниці «Букви на позначення пом’якшених приголосних».

4.5.1.Дослідження вірша Віри Браславець «Як звучать букви».

- Зимоньку ми любимо зустрічати. А в будь-яку пору року до нас урок просяться в гості букви. Все хочуть, щоб ми продовжували вивчати їх особливості.

- Прочитаємо уривок вірша Віри Браславець «Як звучать букви». Читатимемо по реченню, заповнюючи пропуски у словах.

- Згадаємо правило: про які ж літери, що не хочуть дружити з м’яким знаком ішла мова у вірші?

- Назвіть букви, які позначають тільки пом’якшені звуки? (відкриваю на плакаті)

- Прочитайте слова й підкресліть у них букви, що позначають пом’якшені приголосні.

4.5.2.Завдання Знайка.

- А Знайко пропонує вам відшукати фонетичну транскрипцію слова клоччя.

- Побудуйте звукову модель цього слова.

- Перевірте себе. Хто побудував звукову модель без помилок?

 

4.6. Робота зі словниковими словами.

- Щоб правильно писати деякі слова, треба їх запам’ятати. Такі слова ми називаємо словниковими.

- Сьогодні ми ознайомимося зі ще однією групою словникових слів.

- Увага на екран. Перегляньте презентацію. Запам’ятайте ці слова.

  ( Понеділок, середа, четвер, диктант, диван, дитина).

- Яке перше слово?

- А останнє?

- Скільки всіх слів?

- Якого кольору диван у презентації?

- Хто запам’ятав усі слова?

- Запишіть їх з абзацу у робочий зошит у тому порядку, як вони з’являлися у презентації.

- Перевірте себе.

- Кому вдалося записати всі слова безпомилково?

- Це наше перше знайомство з цими словами. До наступного уроку є можливість запам’ятати їх краще і успішніше написати словниковий диктант.

 

У. Підведення науково – емоційного підсумку уроку.

- Назвіть вивчені на уроці навчальні одиниці.

- Як у реченні позначити підмет? Присудок?

- Які букви позначають пом’якшені приголосні звуки?

- Про які дві родини вели розмову на уроці?

- Родина – це найдорожче, що є і в кожної людини. Заспіваємо про це пісеньку.

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 листопада 2022
Переглядів
2030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку