Таємниці кролячої нори
Тиждень 9 “Несподівані зміни”, урок 41
Уривок з казки Льюїса Керрола “Аліса в Країні Див”. Головні та другорядні члени речення. Підмет і присудок
Обладнання і матеріали
• підручник “Українська мова та читання” (автор Г. Остапенко), с. 72–73;
• роздруківка “Ілюстрації до твору”;
УВЕДЕННЯ В ТЕМУ
1. Привітання на початку уроку “Передбачення”.
- Діти, сьогодні гарний день. Посміхається лагідно сонечко. Усміхніться і ви
один одному, подумки побажайте добра, успіхів. I щоб дружно нам
працювалося, щоб ви приходили на допомогу один одному, візьмемось за
руки і промовимо наш вірш:
Дружно візьмемось за руки,
і приступим до науки.
Раз, два, три, чотири, п'ять
Хочемо все на світі знать.
- Діти, цього тижня ми починаємо нову незвичайну тему: “Чарівні перетворення”.
Продовжте фразу: “Я думаю, урок буде цікавим, тому що…”.
2. Актуалізація опорних знань. Бесіда.
• Чи любите ви чари? Де можна зустрітися з чарами?
• Як ви гадаєте, чари живуть лише у казках?
• Чи можемо ми зробити чарівним кожен наш день? Що для цього можна зробити?
• Обговоріть у групі і складіть список дій, які допоможуть зробити наш день чарівним. Чи можете ви стати справжніми чарівниками?
Робота у групах(Діти висловлюють свої пропозиції. Це може бути: допомогти другові із виконанням домашнього завдання; подарувати матусі букет осіннього листя; приготувати трав’яний чай для сестрички або братика; підняти папірець, який валяється в коридорі, і викинути у смітник, навіть якщо ти не черговий тощо).
РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ
Бліц опитування |
- Згадайте казки у яких із персонажами відбувалися чарівні перетворення.
2. Завдання № 2, с. 72.Сьогодні ми з вами будемо читати уривок з повісті англійського письменника Льюїса Керрола «Аліса в Країні Див» про дівчинку Алісу,у якому йдеться про про початок її шляху до великих перетворень
Крок 1. Обговорення назви твору.
- Прочитайте назву твору який ми сьогодні будемо читати
• Чому назва саме така — “Униз і вглиб кролячою норою”?
• Що, на вашу думку, може відбуватися в розповіді з такою назвою?
Читання складних слів, визначення наголосу та пояснення значення кожного слова: занудьгувала, промайнув, зиркнувши, нескінченність, хмиз, позамикані, наштовхнулася, навколішки, закортіло.
Дізнайтеся значення виділеного слова(дюйм) у тлумачку
Крок 2. “Читання із зупинками»
Читання твору вчителем до першої зупинки ( кінець другого абзацу на с. 72.)
- Діти згадайте свої припущення і порівняйте їх з прочитаним.
• Що змусило Алісу вчинити саме так?
• Які почуття викликав цей уривок тексту?
• Як розгортатимуться події далі?
Зупинка друга: речення “…чи ключик замалий — він не підходив до жодних дверей”. Зупинившись, учитель знову ставить дітям запитання.
• Де опинилася Аліса?
• Що побачила Аліса на столику?
Зупинка третя: кінець твору
Руханка
3. Завдання № 4, 5, с. 73. Дослідницька робота перед вивченням нового мовного матеріалу. Поступово підходять до правила, яке діти розглядають на прикладах.
4. Читання правила. Обговорення.
• Підмет і присудок є найважливішими в реченні, бо вони передають основний зміст висловлювання. Саме тому підмет і присудок називають головними членами речення, вони є основою речення. Другорядні речення також важливі для висловлення думки, для отримання додаткової інформації.
Запитання до дітей
• На які дві групи діляться слова у реченні?
• Як дізнатися яку роль виконують слова у реченні?
•Як пов’язані головні та другорядні члени речення?
5. Текст і малюнок.
• Розгляньте ілюстрації до твору (роздруківка “Ілюстрації до твору”) і знайдіть у тексті речення, які описують зображене. Прочитайте їх.
• Складіть по одному реченню до кожної картинки і підкресліть головні члени речення. Прочитайте. (Перше речення вчитель складає разом із дітьми й записує на дошці.) Взаємоперевірка
РЕФЛЕКСІЯ
• З яким настроєм ви завершуєте урок? (Сигналізують смайлами)
• Чи був урок для тебе цікавим?
• Дякую вам за урок!
Рефлексія настрою і емоційного стану. На аркуші намальована веселка.
Оберіть колір і продовжте речення — поділіться враженнями про урок (роздруківка)
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ