Урок з інтегрованого курсу української мови та читання "Уривок з казки Льюїса Керрола "Аліса в країні Див" Головні та другорядні члени речення. Підмет і присудок" ок

Про матеріал
Розробка інтегрованого уроку з української мови та читання для 3 класу за підручником Ганни Остапенко. Тиждень 9.Несподівані зміни
Перегляд файлу

 

Таємниці кролячої нори

Тиждень 9 “Несподівані зміни”, урок 41

Уривок з казки Льюїса Керрола “Аліса в Країні Див”. Головні та другорядні члени речення. Підмет і присудок

Обладнання і матеріали

• підручник “Українська мова та читання” (автор Г. Остапенко), с. 72–73;

• роздруківка “Ілюстрації до твору”;

 

УВЕДЕННЯ В ТЕМУ

1. Привітання на початку уроку “Передбачення”.

- Діти, сьогодні гарний день. Посміхається лагідно сонечко. Усміхніться і ви

один одному, подумки побажайте добра, успіхів. I щоб дружно нам

працювалося, щоб ви приходили на допомогу один одному, візьмемось за

руки і промовимо наш вірш:

Дружно візьмемось за руки,

і приступим до науки.

Раз, два, три, чотири, п'ять

Хочемо все на світі знать.

- Діти, цього тижня ми починаємо нову незвичайну тему: “Чарівні перетворення”.

Продовжте фразу: “Я думаю, урок буде цікавим, тому що…”.

2. Актуалізація опорних знань. Бесіда.

• Чи любите ви чари? Де можна зустрітися з чарами?

• Як ви гадаєте, чари живуть лише у казках?

• Чи можемо ми зробити чарівним кожен наш день? Що для цього можна зробити?

• Обговоріть у групі і складіть список дій, які допоможуть зробити наш день чарівним. Чи можете ви стати справжніми чарівниками?

Робота у групах(Діти висловлюють свої пропозиції. Це може бути: допомогти другові із виконанням домашнього завдання; подарувати матусі букет осіннього листя; приготувати трав’яний чай для сестрички або братика; підняти папірець, який валяється в коридорі, і викинути у смітник, навіть якщо ти не черговий тощо).

 

РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ

  1. Завдання № 1, с. 72.

Бліц опитування

- Згадайте казки у яких із персонажами відбувалися чарівні перетворення.

2. Завдання № 2, с. 72.Сьогодні ми з вами будемо читати уривок з повісті  англійського письменника Льюїса Керрола «Аліса в Країні Див» про дівчинку Алісу,у якому йдеться про про початок її шляху до великих перетворень

Крок 1. Обговорення назви твору.

- Прочитайте назву твору який ми сьогодні будемо читати

• Чому назва саме така — “Униз і вглиб кролячою норою”?

• Що, на вашу думку, може відбуватися в розповіді з такою назвою?

 

Читання складних слів, визначення наголосу та пояснення значення кожного слова: занудьгувала, промайнув, зиркнувши, нескінченність, хмиз, позамикані, наштовхнулася, навколішки, закортіло.

Дізнайтеся значення виділеного слова(дюйм) у тлумачку

 

Крок 2. “Читання із зупинками»

 Читання твору вчителем до першої зупинки ( кінець другого абзацу на с. 72.) 

-  Діти згадайте свої припущення і порівняйте їх з прочитаним.

• Що змусило Алісу вчинити саме так?

• Які почуття викликав цей уривок тексту?

• Як розгортатимуться події далі?

 

Зупинка друга: речення “…чи ключик замалий — він не підходив до жодних дверей”. Зупинившись, учитель знову ставить дітям запитання.

 • Де опинилася Аліса?

• Що побачила Аліса на столику?

 

Зупинка третя: кінець твору

  • Чи вдалося Алісі відчинити двері?
  • Які почуття викликав у вас текст?
  • Що в тексті здалося тобі найдивовижнішим?

Руханка

 

3. Завдання № 4, 5, с. 73. Дослідницька робота перед вивченням нового мовного матеріалу. Поступово підходять до правила, яке діти розглядають на прикладах.

4. Читання правила. Обговорення.

• Підмет і присудок є найважливішими в реченні, бо вони передають основний зміст висловлювання. Саме тому підмет і присудок називають головними членами речення, вони є основою речення. Другорядні речення також важливі для висловлення думки, для отримання додаткової інформації.

 

Запитання до дітей

• На які дві групи діляться слова у реченні?

• Як дізнатися яку роль виконують слова у реченні?

•Як пов’язані головні та другорядні члени речення?

 

5. Текст і малюнок.

• Розгляньте ілюстрації до твору (роздруківка “Ілюстрації до твору”) і знайдіть у тексті речення, які описують зображене. Прочитайте їх.

• Складіть по одному реченню до кожної картинки і підкресліть головні члени речення. Прочитайте. (Перше речення вчитель складає разом із дітьми й записує на дошці.) Взаємоперевірка

 

РЕФЛЕКСІЯ

• З яким настроєм ви завершуєте урок? (Сигналізують смайлами)

• Чи був урок для тебе цікавим?

• Дякую вам за урок!

Рефлексія настрою і емоційного стану. На аркуші намальована веселка.

 Оберіть колір і продовжте речення — поділіться враженнями про урок (роздруківка)

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Намалювати Алісу. Записати риси характеру, притаманні цій дівчинці.

 

 

 

 

docx
Додано
26 січня 2022
Переглядів
768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку