ТИЖДЕНЬ 4 «ЗМІНИ»
Я досліджую світ
2 клас
Урок № 12
Тема. Плоди та насіння. Практична робота «Досліджуємо рослини»
Мета: сприяти формуванню поняття «плід», «насіння», розпізнавати органи рослин, класифікувати за певними ознаками рослини своєї місцевості, розвивати потребу досліджувати їх; розвивати вміння досліджувати рослини своєї місцевості, знання про лікарські та отруйні рослини, вчити використовувати знання у життєвих ситуаціях, розвивати спостережливість і кмітливість; вміння користуватися приладами, за допомогою яких досліджують природу (мікроскоп); формувати потребу у пізнанні природи, розвивати критичне мислення, виховувати дбайливе ставлення до природи, бажання бути обережним
Обладнання: таблиця «Рослини» та презентація «Плоди та насіння», дидактична гра «Згрупуй», мікроскоп, гербарій.
Тип уроку: урок-дослідження. Розвитку критичного мислення
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. РАНКОВА ЗУСТРІЧ «Зміни»
«Чи змінить добро твоє життя?»
А) Вітання – гра «Усмішка»
- Добрий ранок! Всім привіт!
Хай почує цілий світ!
Другокласник тепер я,
В класі ми одна сім'я!
Ранкову зустріч розпочинаємо.
Всім успіхів у навчанні бажаємо!
Б) Обмін інформацією - «Чи змінить добро твоє життя?»
(с.30-31, «Ранкові зустрічі .2 клас»)
*Вправа «Погода»
Ми повинні все знати,
Про погоду прошу розказати.
- Яка пора року? Якій місяць? Яке число?Який день тижня? Яка погода?
Цікава інформація
27 вересня - якщо піде дощ, буде наступний рік урожайний
Гуси високо летять по небу – прикмета, що навесні буде найбільше водопілля, і навпаки
На Воздвиження дме холодний вітер – прикмета, що літо буде теплим
*Вправа «Питання-відповідь»
- Чому зло і добро завжди поряд?
- Що таке добро? Доброзичливість, ввічливість, повага, милосердя
- Що таке зло?Насильство, скупість, байдужість, грубість, підлість.
- зло-негативні сторони людського життя і спілкування
В)Групова робота - «Намалюйте добро»
- Перетворіться на чарівників, зробіть злих казкових героїв добрими
І група – гарний вчинок
ІІ група – допомога
- Чи легко впорались із завданням?
- Як змінилась казка без зла?
- Чи змінило добро життя героїв?
Г) Теми для щоденника вражень
Для мене добро – це.…
Я буду добрим до…
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МОТИВАЦІЯ
- Сьогодні ми дізнаємось, якими бувають плоди і насіння рослин, попрацюємо з мікроскопом, гербарієм, навчимося розрізняти органи рослин
ІV. РОЗМИНКА(актуалізація знань)
Прийом «Мозковий штурм»- с. 19
- Роздивіться малюнки. Що зображено? Назвіть рослини і плоди.
- Пригадайте все, що ви знаєте про рослини, складіть ментальну карту.
- Які органи рослини вам відомі?
V.ОБГРУНТУВАННЯ ЗДОБУВАННЯ ЗНАНЬ
– Встановіть зв'язок з життям: для чого нам треба знати плоди і насіння?
Вправа «ЗХзД»
- Запишіть у табличку, що ви вже знаєте про плід, що хочете дізнатися?
- Як ви розумієте слово «плід»?
VІ.УСВІДОМЛЕННЯ ЗНАНЬ
А)Перегляд презентації «Плоди та насіння»
Вправа «Кошик запитань»
- Які запитання виникли?
- Що таке плід?
Плід – запліднена квітка, орган квіткових рослин.
Насіння – орган квіткових рослин - банк поживних речовин, засіб відновлення
Б)Практичне дослідження у групах «Органи рослин»
- Уважно роздивіться рослину та запишіть її органи на листку зі схемою. Перевірте один у одного.
Метод «Акваріум»
- Який з органів для рослини найважливіший, чому?
В) Вправа «Кола по воді»- «Криголам»
- Доберіть до кожної букви слова «плід» слово-ознаку
П – пахучий
Л –летючий
І – інтересний
Д - добрий
Г) Метод «Графічний редактор «Фішбоун»» - Чи потрібне насіння рослині?
- Доведіть свою думку, використайте факти з Довідника, з Енцикопедії, з підручника «ЯДС»
Метод «Прес»
Я вважаю, що …
Тому, що…
Наприклад,….
Отже, …
Гра «Займи позицію»
- Плоди корисні чи шкідливі?
Висновок:
!Не буде плода, зникнуть рослини
Робота з підручником - читання з маркуванням, обговорення раніше невідомого
- Який висновок можемо зробити?
Хвилинка безпеки
- Роздивіться насіння і поди. Які з них вам відомі? Які ні? Чим може закінчитися бажання скуштувати невідоме насіння чи плід?
Висновок:
Будьте обережні: не збирайте і не їжте незнайомі гриби і плоди рослин! Висновок: щоб не захворіти, завжди треба їсти достатньо овочів і фруктів, джерело вітамінів. Бути обережними з отруйними рослинами.
VІІ. РЕФІЛЕКСІЯ
- Чи справдились результати-бажання?
- Запишіть у табличку, що дізнались про плід і насіння?
Вправа «Рюкзачок»
- Що потрібно у житті вже сьогодні?
- Що знадобиться у майбутньому?