Урок з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» для 1 класу закладів загальної середньої освіти за темою «Тварини восени: Чому до зими потрібно готуватися?».

Про матеріал
Матерыал створено для ознайомлення учнів із поведінкою тварин восени та їхньою підготовкою до зимових умов. Розвивати вміння спостерігати за природою та аналізувати.
Перегляд файлу

Конспект уроку: Тварини восени: Чому до зими потрібно готуватись? Як тварини готуються до зими?

Мета уроку: Познайомити учнів із поведінкою тварин восени та їхньою підготовкою до зимових умов. Розвивати вміння спостерігати за природою та аналізувати

Обладнання: підручник, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали, картинки тварин, кольорові олівці та фломастери.

Очікувані результати:                                                                                                           Після уроку учні зможуть:

  • Розповісти, чому тварини готуються до зими.
  • Описати, як тварини змінюють свою поведінку восени.
  • Навести приклади, як різні види тварин готуються до холодної пори року.

План уроку

1. Вступна частина

Привітання учнів та ознайомлення з темою уроку.

Які пори року ви знаєте?                                                                                                             А яка пора року зараз?                                                                                                                         Що допомогло нам визначити пору року?

2. Основна частина

Давайте пригадаємо яких тварин ви знаєте? Добре, а зараз нам з вами треба вгадати про кого ж йдеться у цих загадках.

https://www.youtube.com/watch?v=ybmOuckDrEY

Бесіда: «Чому до зими потрібно тваринам готуватись?»

— Чому, як ви думаєте, тварини готуються до зими? Адже вони не можуть просто носити теплі куртки чи взуття, як ми!

— Так, вірно, щоб вижити, бо взимку стає холодно, і важче знайти їжу.  Взимку рослини перестають рости, комах менше, а вода може замерзати, що ускладнює життя багатьом тваринам та птахам. Кожен вид має свій спосіб підготуватися до цього важкого періоду.

Перший спосіб - це міграція: деякі види тварин, особливо птахи, вибирають міграцію (переміщення тварин та птахів у теплі краї) як спосіб уникнути зимових холодів і нестачі їжі. Вони летять у тепліші краї, де їжі більше. Наприклад, лелеки та журавлі долають тисячі кілометрів, щоб потрапити в теплі краї. Міграція потребує великих зусиль, тому перед нею птахи активно харчуються, щоб накопичити достатньо енергії для довгої подорожі.

— А що роблять ті тварини, які залишаються?

Другий спосіб пережити зиму – це сплячка. Вона дозволяє тваринам зберегти енергію та уникнути холодів, знизивши свою активність. Ведмеді, борсуки, їжаки і навіть деякі земноводні, такі як жаби, впадають у сплячку. В їхньому організмі сповільнюється обмін речовин, знижується температура тіла та частота серцебиття. Це дозволяє тваринам довго обходитися без їжі, використовуючи жирові запаси.

Й останній спосіб – це накопичення запасів. Багато тварин готуються до зими, накопичуючи запаси їжі. Білки збирають горіхи та ховають їх у схованках, миші й інші гризуни накопичують зерна і плоди. Це дозволяє їм мати доступ до харчів, коли знайти їжу стає важко. Деякі комахи, наприклад, медоносні бджоли, також накопичують мед, щоб пережити зимові місяці.

Тобто в кожного є свої хитрощі? Усі ці способи допомагають тваринам краще пережити зимові місяці. Давайте подивимося відео про те як тварини й птахи пристосовуються до холодної пори року.

https://www.youtube.com/watch?v=fs0jGCBAjXM

Інтерактивне завдання: «Як готуються тварини?»

Роздайте учням картки із зображеннями тварин (ведмідь, білка, лелека, їжак тощо) та запропонуйте їм розмістити картки в одну з трьох категорій: «Запасає їжу», «Відлітає на південь», «Впадає в сплячку». Поясніть кожне рішення разом з дітьми.

Руханка: https://www.youtube.com/watch?v=vZo-_MJ0P7U

Дидактична гра «Збери запаси, як білочка»                                                                                 На ігровому полі або в куточку класу треба розкласти «горішки» (можна використати горішки, кольорові фішки, лего, каштани тощо). Учні, як білочки, збирають «запаси». Потім рахують, хто скільки «запасів» зібрав, і розмірковують, чому це важливо для білочки.

Пригадайте, чи бачили ви восени тварин, які збирають їжу або поводяться інакше, ніж улітку?

Намалюйте  тварин, які готуються до зими, та розкажіть про них.

3. Підсумок уроку

Запитання до учнів: - Що ви дізналися сьогодні про підготовку тварин до зими?

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
4 листопада
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку