Урок з інтегрованого курсу Я досліджую світ на тему: "Я дивлюсь і цікавлюсь"

Про матеріал
Розділ 1. Про мене Тема 3. Я відчуваю Велика ідея: Потрібно виражати всі свої емоції, поважати емоції інших людей. ] Уроки № 25-26 Я дивуюсь і цікавлюсь Підручник с. 20-21, зошит с. 21
Перегляд файлу

Розділ 1.  Про мене

Тема 3. Я відчуваю

Велика ідея:  Потрібно виражати всі свої емоції, поважати емоції інших людей.

] Уроки № 25-26  Я дивуюсь і цікавлюсь

Підручник с. 20-21, зошит с. 21

Очікувані результати:

мовно-літературна галузь

- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції) [2 МОВ 1-1.1-1];

- розповідає про те, що його / її вразило, схвилювало; переповідає події із власного життя, правильно вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова [2 МОВ 1-1.6-4];

- розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого [2 МОВ 1-1.8-1];

- розпізнає емоції співрозмовника і пояснює власну реакцію на них [2 МОВ 1-1.7-1];

- уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

- підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення [2 МОВ 1-1.6-1];

- підтримує аргументами власні думки або спростовує їх [2 МОВ 1-1.6-5],

соціальна і здоровʹязбережна галузь

- описує зміни власних емоцій, почуттів (настрою) [2 СЗО 2-3.2-1];

- порівнює вплив різних емоцій та почуттів на себе та інших [2 СЗО 2-3.3-11]

- виражає словесно і несловесно потреби, бажання, почуття [2 СЗО 2-4.4-1];

- пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь [2 СЗО 3-3.4-5];

- дотримується правил етичної поведінки під час спілкування з однолітками та дорослими в різних життєвих ситуаціях [2 СЗО 3-1.4-6];

- описує свої почуття в різних ситуаціях [2 СЗО 2-2.2-4];

громадянська та історична галузь

- уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших [2 ГІО 2-7.2-4]

- розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй подобається проводити дозвілля [2 ГІО 2-5.1-1]

- аналізує свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняється з-посеред інших і які надають йому / їй неповторності [2 ГІО 1-6.1-2];

- моделює ситуації / грає рольові ігри, у яких підтримує та підбадьорює інших [2 ГІО 2-6.3-1];

- пояснює, чому кожен може мати свої вподобання [2 ГІО 2-5.1-3]

 

Ресурси

Обладнання і матеріали

Медіаресурси

«Тематичний словник школяра» К.С. Прищепа,

В.Г. Лук’яненко

Презентація «Я дивуюсь і цікавлюсь. Що таке емоції?» https://vseosvita.ua/library/prezentacia-a-divuus-i-cikavlus-so-take-emocii-100762.html

Цеглинки ЛЕГО

Відео «Вчені довели, що муркотіння  котів корисне для людей»

https://www.youtube.com/watch?v=Ke71EAkB0is

 

Аудіоказка «Півник і двоє мишенят» https://www.youtube.com/watch?v=u1wCh5dF3Wk&list=PL2L0BUlH3nENHyaoGRlvcGMEhXNqmGBKx&index=3

 

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

 

Вправа «Привітання»

Формування кола. Викличте половину дітей і скажіть їм сісти так, щоб між ними залишилися вільні проміжки. Запропонуйте решті дітей приєднатися до кола і сісти в цих вільних місцях.

У руках  дітей клубочок ниток. Пряжу кидають хаотично один до одного, одночасно говорячи  одне одному побажання. Коли нитка передається  від одного учасника до іншого, кожен із них деякий час тримає її перш ніж кинути в новому напрямку. Кидаючи новому учаснику, спочатку називають його ім’я, а потім побажання для нього.

 

Щоденні новини

- Яка пора року, місяць, число, день тижня, стан погоди, дитина дня (у кого день народження)

 

Діагностична вправа «Якого кольору настрій» (за допомогою цеглинок ЛЕГО)

- А тепер я пропоную прислухатися до власних почуттів і обрати той колір цеглинки, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день.

Учитель називає почуття, діти обирають відповідний колір цеглинки. Зелений – радість, червоний – гнів, оранжевий – задоволення, голубий – сум, жовтий – здивування, синій – страх.

 

Вправа для покращення настрою «Кулька»

- Надуваючи кульку уявіть, що всі неприємності, які з вами траплялися, ви поміщаєте в кульку. А тепер нам потрібно позбутися негативу, проколовши кульку. Таким чином, можна покращити настрій.

- Отже,  почнемо наш урок з гарного настрою.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Досліджуємо слово»

- Що таке радість, гнів, задоволення,сум, здивування, страх? (Це наші почуття або емоції).

- Діти, давайте пригадаємо, що таке емоція. (Відповіді учнів).

- Визначте значення слова емоція, користуючись тлумачним словником.

Емоція - це переживання людиною свого ставлення до дійсності, до особистого й навколишнього життя; душевне переживання, почуття людини. 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

- Якщо розум та воля деякою мірою підкоряються нам, то емоції завжди  виникають та діють незалежно від нашої волі та бажань. Отже, сьогодні ми  знову будемо говорити про емоції.

 

IV. Робота над темою уроку

- Немає поганих і гарних емоцій – усі емоції потрібні й важливі для людини. Потрібно виражати всі свої емоції, поважати емоції інших людей.

 

Вправа «Досліджуємо медіа»

Робота з презентацією «Я дивуюсь і цікавлюсь. Що таке емоції?»

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-a-divuus-i-cikavlus-so-take-emocii-100762.html

- Розгляньте світлини. Які емоції відчувають люди, зображені на цих світлинах? (Слайд 4)

- Вгадай емоції, зображені за допомогою смайлів. (Слайд 5)

 

«Акторська майстерність» (Слайди 7-8)

- А зараз давайте спробуємо уявити ситуації та зобразити відповідно до них емоції.

- Уявіть себе вчителем. Ви ведете урок, а один учень запізнився. Ось він  заходить до класу. Ви дивитесь на того, хто зайшов:

- вимогливо («Швидше, швидше сідай!»);

- здивовано («Від тебе я цього не чекав!»);

- запитливо («Щось трапилось?»);

- радісно («Нарешті!»);

- засуджуючи («А я говорив!»);

-  переможно («Ну як же ти міг!»).

Уявіть, що ви – учитель. Ви викликаєте учня відповідати. Він говорить: «А я сьогодні не готовий».

Ваша реакція:

- звинувачення («Але ж це неприпустимо!»);

- власної провини («Пробач мене, я не зрозумів твого стану»);

- образи («Я в тебе вірив, а ти мене підвів!»);

- помсти («Нарешті я тебе зловив!»);

- байдужості («А мене це не стосується!»).

 

3. Робота з підручником,  с.20

- Роздивіться малюнки.  Що ви можете сказати про себе?

с.20, завдання 1

- Роздивіться малюнки. Знайди та назви того, хто здивувався. Придумай та розкажи, що могло здивувати дітей.

с.20, завдання 2

- Розглянь малюнок. Що тебе здивувало? Чому?

с.21, завдання 3

- Роздивіться малюнок. Що там відбувається? Чим займаються діти?

Назви те, чим цікавишся ти.

с.21, завдання 4

- Поцікавтеся у рідних, як на людей впливають коти. Чи здивувало тебе щось? Розкажи про це. Почни словами «Мене здивувало те, що…»

 

4.  Вправа  «Досліджуємо медіа»  (робота в групах)

Запропонувати дітям перегляд відео «Вчені довели, що муркотіння  котів корисне для людей» https://www.youtube.com/watch?v=Ke71EAkB0is

Перед переглядом поставити кожній групі  запитання, на яке вони повинні дати відповіді після того, як переглянуть відео.

 

Запитання для 1 групи

- Чим саме допомагає муркотіння котів людям?

Запитання для 2 групи

- Чи варто заводити котів людям, які не люблять тварин, для того, щоб покращити своє здоров’я?

Запитання для 3 групи

- Які хвороби допомагає вилікувати муркотіння котів?

 

Руханка

1.Гра «Хто як спить» (Слайд 9)

- Діти, чи знаєте ви, хто як спить?         

- Як спить зайчик?                          Зайчик спить лежачи.

- Як спить курка?                            Курка спить сидячи.

- Як спить чапля?                            Чапля спить стоячи.

- А як спить кажан?                         Кажан спить, висячи донизу головою.

2. Гра «Ведмідь» (Слайд 11)

- Уявляємо, як повільно ходить ведмідь, вайлувато переступаючи  з ноги на ногу; як бігає: швиденько і прямо пересувається вперед, як він бурчить.

 

5.  Робота з зошитом

c.21, завдання 1

- Розгляньте малюнок та намалюйте ті предмети, про які подумали діти, а поряд потрібно  зобразити  смайлики, які передають емоції дітей.

с. 21, завдання 2

- Роздивіться малюнки. Що цікавить Інну, Миколу, Анну, Кирила?

- Заповни таблицю.

 

7.  Аудіювання

Слухання  аудіоказки «Півник і двоє мишенят» https://www.youtube.com/watch?v=u1wCh5dF3Wk&list=PL2L0BUlH3nENHyaoGRlvcGMEhXNqmGBKx&index=3

Діти слухають казку і малюють відповідні смайли, що відображають зміну настрою героїв.

 

ІV. Закріплення вивченого.

Дидактична гра «Тренуймо емоції»

1. Насуптеся як:

- осіння хмара;

- сердита людина,

- зла чарівниця.

2. Посміхніться як:

- кіт на сонці;

- Буратіно;

- хитра лисиця.

3. Розсердься як:

- дитина, в якої забрали іграшку;

- два цапки на мосту;

- заєць, що побачив вовка.

 

V. Підсумок уроку

Оцінювання.

Підсумкове

Формувальне

Аналіз дидактичної гри «Тренуймо емоції»

Спостереження за співпрацею у групах

 

Рефлексія

- Сьогодні на уроці я дізнався/дізналася про …

- Мені було цікаво дізнаватися про …

- Я навчився/навчилася …

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
18 січня 2023
Переглядів
641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку