Урок з інтегрованого курсу ЯДС "Пригоди крапельки. Як мандрує вода? Якою буває вода в природі?"

Про матеріал
. мотивувати учнів до навчання, доводячи ,що це цікаво; . поглиблювати знання дітей про одну з найпоширеніших речовин у природі – воду, про різні стани води; . спрямовувати на дотримання правил безпечної поведінки під час експериментів та досліджень; . розвивати спостережливість ,уміння висувати гіпотези і робити висновки з результатів спостережень; . виховувати допитливість, дбайливе ставлення до води; . виховувати повагу одне до одного.
Перегляд файлу

Казка «Пригоди маленької краплинки"                                                            Всесвітній день Сонця святкують 3 квітня

1 клас

Я досліджую  світ

Тема. Пригоди крапельки. Як мандрує  вода? Якою  буває  вода  в природі?

Мета:

.  мотивувати  учнів до навчання, доводячи ,що це цікаво;

.  поглиблювати  знання  дітей про  одну з найпоширеніших речовин  у природі – воду, про різні  стани  води;

.  спрямовувати  на  дотримання  правил безпечної  поведінки  під  час  експериментів  та  досліджень;

.  розвивати  спостережливість ,уміння  висувати  гіпотези  і  робити  висновки  з  результатів  спостережень;

.  виховувати  допитливість,  дбайливе  ставлення  до  води;

.   виховувати  повагу  одне  до  одного.

.  Природнича;

.   Мовно-літературна;

.   Математична;

.   Мистецька.

Обладнання:  підручники,зошити,ілюстративний  роздатковий  матеріал,відеоматеріал,  кольорові  олівці,лего  набори,малюнок-схема «Колообіг  води в природі».

Хід   уроку.

1.Емоційне  налаштування. Вітання.

Вчитель  і  учні  стають  у  коло.

Ось  дзвінок  нам  дав  сигнал-

Працювати  час  настав.

Тож  і  ми часу  не  гаймо,

Урок  наш   розпочинаймо.

 

Добрий день вам, добрі  діти!

Хай  вам  щастя  й  доля  буде!

Не  на  день  і  не  на  рік,

А  на  довгий-довгий  вік.

Вчитель.Привітайте  один  одного.

_-Усміхніться  й  подаруйте  свої  усмішки  та  гарний   настрій  одне   одному.

-Покажіть  настрій,  у  якому  перебуваєте  зараз.

2.Обмін  інформацією.

Вправа «Крісло  автора»

Дитина  ділиться  цікавою  інформацією. Попередньо  учитель  запитує  про  те,  що  хотіли  б   розповісти  діти  своїм  однокласникам. Це  може  бути  розповідь  про  улюблену  пору  року ,природне  явище,зокрема  про  дощ.Після  завершення  розповіді  «автор»  відповідає  на  запитання  дітей.

3. Щоденні  новини…

Мотивація  навчальної  діяльності.               

-Загадка.

Відома  всім  вам   рідина,

Усі  її  вживають,

Бува  хмаринкою  вона,

Сніжинкою  буває.

Бува,  як  скло,  крихка,  тверда,

Звичайна, підкажіть…(вода)

Стаття з «ОІ з елементами програмування та СІТН», «Подорож краплинки»,  ПО18Б, ФПП, 2019,Шаповал Діани — Вікі ЦДПУ

-Краплинка  дощу  на  ганку  вигравала!

Спіймала  я  краплинку, а  інші  повтікали!

(демонстрація  краплинки)

-Яка  вона? (кругленька,грайлива, весела,іскриста)

Повідомлення  теми  уроку.

-Здогадалися  ви,про  що  будемо говорити  на  уроці?

-Сьогодні  ми  дізнаємося,  як  мандрує  вода,  якою  буває  вода  в  природі?

-Краплинка  принесла  із  собою  багато  цікавого…

4.Ознайомлення  із  глобусом.

-Ось  погляньте  на  глобус—маленьку  модель  нашої  планети  Земля.  Якого  кольору  на  ньому  найбільше?(Відповіді  дітей.)

Так, блакитного. Недарма  ж  космонавтам,  які  літають  навколо  нашої  планети  у  космічних кораблях,  вона  здається  зеленувато-блакитною.

  які  водойми  є  в  нашій  місцевості? (Учні  називають.)

_Діти,  вода-  надзвичайно  цікава  рідина,  адже  в  природному  довкіллі  вона  буває  в  різних  станах.

5.Гра  «Де  сховалась  краплина?»

Виховна година для 2-го класу на тему "Вода – джерело життя".

(Діти  пригадують  загадки  і  виставляють  картинки.)

.Крила розпустила  і  сонечко  закрила. (Хмара.)

.Коли  немає—чекають, а коли  прийду—тікають.(Дощ.)

.Не  кінь,  а  біжить,  не  ліс,  а  шумить.(Річка.)

.Намистиночки  малі  ніч  згубила  у  траві,

вранці  сонечко  встало, намистиночки  забрало.(Роса.)

.Біле , а  не  цукор  м’яке,а  не  вата, без  ніг,  а йде.(Сніг.)

.Прозорий,як  скло, та  не  вставиш  у  вікно.(Лід.)

.Із  темної  хмаринки  полетіли  горошинки.(Град.)

6.Робота  з  підручником , с.90 (завдання 1)

7.Практична  хвилинка «Диво-вода».Досліди  з  водою.

Дослід 1.  Візьмемо дві поржні скляночки, в  одну  з  налити  воду  і  спробувати  перелити  в  іншу.

--Що  ти  бачиш?

_Вода  ллється.

-Тому  вода – рідина.

Дослід  2. Візьмемо  різні  за  формою  посудини: склянку, колбу, вазу ,пластмасові  коробочки. Налиємо  у  кожну  з  них  воду.

-Що  помітили?

_Вода  приймає  форму  посудини,в  яку  вона  налита.

Дослід 3. Понюхайте  воду.

_Чи  має  вода  запах?

__Чиста  вода  запаху  немає.

_Дослід 4.  Попробувати  воду  на  смак.

__Яка  вода  на  смак?

_Вода  без  смаку.

Дослід  5.Приготували  дві  склянки,одну  з  водою,  другу із  соком.  Опустимо  ложку  у  стакан  з  водою, іншу_в  стакан  із  соком.

  склянці  з  соком  ложечки  не видно,  а  в  склянці  з  водою  її  добре  видно.

_ Вода  прозора.

Разом  з  учнями  робимо  висновки  про  властивості  води,  які  дослідили: вода_ рідина,  яка  не  має  власної  форми,вона  набуває   форму  посудини,  у яку її  наливають,  вода  безбарвна, без  запаху,  без  смаку.

7.Вправа  «Хмара  слів.»

(Вода :холодна,прозора, рідка,безбарвна,чиста,  кришталева).

8.Гра «Хмаринка»

(Звучить  аудіозапис  шуму дощу.)

(На  підлозі вчитель  голубою  крейдою  попередньо  малює  3-4  хмаринки.)

--Діти,  уявіть, що ви – краплинки, і  вам  потрібно  потрапити  додому ,  на  хмаринку.  Тож  часу  не  гайте  і  швиденько  вирушайте.

(Діти обирають  будь-яку хмаринку  і  стають  на  неї.)

_Діти,  а  на  якій   хмаринці  краплинок  більше?

  на  якій _менше?

_Що  потрібно  зробити  краплинкам,  щоб  стало порівну?

(Порядкова  лічба  краплинок  на  кожній  хмаринці.)

9.Фізкультхвилинка.

10 .Розповідь  про  колообіг  у  казковій  формі.

«Подорож  Краплинки…»

(Використовується  наочність  для  казки.)

  Рано-вранці  на  квітці Троянди  прокинулась  Краплинка  роси.

__Як  я  тут  опинилася?—подумала  Краплинка. Увечері  я  була  високо  в  небі.

І  захотілося  їй  знову  туди.

Пригріло  Сонечко. Випарувалась  Краплинка. Піднялася  високо-високо  у  блакитне  небо  до  самого  Сонечка. А  там  тисячі  інших   Краплинок. Зібрались  усі  в  темну   Хмару  і  затулили  світло.

_Чому  це  ви  заховали  мене  від  людей_ розгнівалось  Сонечко.Почався   справжній  бій! Злякалася  хмара  і  розсипалась. Пішов  дощ.  Упали   Краплинки  на  Землю.

_Дякуємо  вам,  Краплинки,_промовила  Земля, Водойма  і  Троянда.

_Ми  скучили  за  вами!

А  рано –вранці  на  квітці  Троянди  знов  прокинулась  Краплинка   роси.

_То  як  мандрувала  Краплинка?

Висновок (вода  у  вигляді  роси,калюжі,річки  під  дією  сонечка  випаровується  і  утворюється хмарка,тоді з  хмарки падає  дощик.Так  Краплика знову  опиняється  на землі ,на  квітці  у  річці. Це  і є  колообіг  води  в  природі.)

11.Робота  в  зошиті «Щоденні 5» с.103

Знайди  в  словах  літеру  в,  обведи  її  олівцем  блакитного  кольору. 

З  роси,з  морів, річок  і  плес

Вода, як  перейде  у  пару,

Одразу  ж  лине  до  небес,

Щоб  утворити  в  небі  хмари        

І  впасти  з  хмар  на  ниви

Як  сніг,  як  град,  як  злива.

Знов  перейти  у  пару

І  повернутись  в  хмару,

І  впасти  з  хмар  на  ниви

Як  сніг,  як  град,як  злива.

Цей  шлях,що  вона  робить,

І  зветься  колообіг.

Схема "Кругообіг води в природі"

12.Гра « Так_ні.  Кому  потрібна  вода?» 

Для  гри  нам потрібні  цеглинки синього і червоного кольорів.

Я  називатиму  предмети,а  ви піднімаєте синю  цеглинку,якщо  вода  потрібна,  червону_ цеглинку ,якщо  вода  не  потрібна.

.Квітка

.Пташка

.Книжка

.Диван

.Людина

.Білка

.Стіл

.Калина

.Лінійка

.Заєць

13.Дослід «Який  стан  води?»

_Вода_справжня  справжня  чарівниця.  Вона  вміє  перетворюватися  та змінюватися.

_Беремо  склянку  з  водою,  кубик  льоду ,електричний  чайник з  водою.Вода  буває  в  трьох  станах:  в  рідкому –в склянці,  твердому – лід,  газоподібному-закипить  вода  виділяється  пара  , в парі  знаходяться краплинки  води.

_Щоб  вам  було  зрозуміло,  як  вода  переходить  у  різні  стани,  пограймось.  (Учитель  називає  воду  в  різних  станах.  Діти  зображують  різні  стани , тримаючись  за  руки: 

твердий  стан-  міцно  тримаючись  за   руки;

рідкий  стан- торкаючись  ліктями;

газоподібний  стан- руки  вільні.

14.Математичні  вузлики.  Гра  «Впіймай  рибку.»

15.Кораблик  математичних  знань.

16. Підсумок  уроку. Підсумок  дня.  Рефлексія.

  яким  настроєм  сьогодні  день?

-Що  найбільше  запам’яталося?

-Що  розкажете  про  свій  день  у  школі   своїм  рідним?

Я  дякую  сьогодні  всім   за  активну  роботу.

Группа Капельки

docx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
1235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку