Розробка уроку для 9-го класу на тему: "Розвиток живопису й архітектури".
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
• характеризувати розвиток українського образотворчого мистецтва, архітектури у другій половини XIX — на початку XX ст.;
• розповідати про творчість видатних митців;
• називати видатні шедеври українського мистецтва цієї доби.
• показувати на карті місце розташування основних культурно-освітніх закладів та визначних пам'яток архітектури та образотворчого мистецтва;
• пояснювати й застосовувати терміни і поняття: «реалізм», «український модерн».
Історія України 9 клас
Урок №___ Дата___
Тема: Український живопис та архітектура.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
• характеризувати розвиток українського образотворчого мистецтва, архітектури у другій половини XIX — на початку XX ст.;
• розповідати про творчість видатних митців;
• називати видатні шедеври українського мистецтва цієї доби.
• показувати на карті місце розташування основних культурно-освітніх закладів та визначних пам'яток архітектури та образотворчого мистецтва;
• пояснювати й застосовувати терміни і поняття: «реалізм», «український модерн».
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник ,роздатковий матеріал.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Складіть логічні пари:
Іван Нечуй-Левицький, Аїда, «Кайдашева сім’я», композитор, «Громада», Микола Лисенко, Соломія Крушельницька, М. Драгоманов, «Хазяїн»,Іван Карпенко-Карий.
Відповіді: Іван Нечуй-Левицький - «Кайдашева сім’я» ;Іван Карпенко-Карий-«Хазяїн»
Соломія Крушельницька- Аїда;Микола Лисенко-композитор; М. Драгоманов-«Громада».
Бесіда
1. Які були основні ознаки розвитку українського театру?
2. Опишіть визначальні ознаки української літератури другої половини XIX ст. У яких творах українських письменників того часу ці ознаки дістали своє відображення?
3.Як вплинули процеси модернізації на тогочасне культурне життя?
ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Запитання
Учитель.Сьогодні на уроці ми з’ясуємо чи відображалися у живописі та архітектурі процеси українського національно-культурного відродження?
IV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Романтизм,реалізм і модерн у живописі.
У другій половині 19 ст. в українському образотворчому мистецтві співіснують романтизм і реалізм. Видатними художниками в дусі романтизму були- Лев Жемчужников, Іван Соколов, Костянтин Трутовський.
Робота з візуальними джерелами(с.266)
Учитель.Водночас із романтизмом в українському живописі поширювався реалізм.
Робота зі словником
Реалізм – напрям у літературі та мистецтві, який сповідував необхідність правдивого відображення дійсності.
Робота з візуальними джерелами (с.267)
Орієнтовані відповіді учнів
Учитель. Найвідоміші представники Сергій Васильковський , Опанас Сластіон, Микола Пимоненко(який поєднував стилі реалізм та модерн, його роботи «Засватана», «В розлуці»).У жанрі ліричного українського пейзажу працювали такі українські митці, як Володимир Орловський та Сергій Світославський.
Робота з візуальними джерелами(с.268)
Учитель. В таких містах як Київ, Одеса, Харків створювалися місцеві творчі об’єднання, художні школи, поширювалася виставкова діяльність. Наприкінці першого десятиріччя ХХ століття лише в Києві щороку влаштовувалося 10-15 художніх виставок.
Серед художників, які застосовували нові засоби втілення дійсності-імпресіонізм та символізм ,одне з провідних місць посідав Олександр Мурашко( «Карусель», «Дівчина в червоному капелюшку»)
Робота з візуальними джерелами(с.269)
Модерн в архітектурі
Учитель. В архітектурі з’являється новий стиль модерн.
Робота з підручником(с.270)
Записати закінчення речення:
Зміни в сільській і міській забудові
Метод «Мозковий штурм»
Орієнтовані відповіді учнів
• Швидке зростання міст.
• Поява індустріальних районів.
• З’являються групи споріднених закладів та установ: готельні комплекси, ділові центри, торгові центри, навчальні комплекси.
• Увага до ансамблевої завершеності вулиць.
Робота з документом (с.271)
Робота з візуальними джерелами(с.273)
V УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Робота з картою(с.288)
Встановіть назви архітектурних споруд та їхніх архітекторів; назви та авторів живописних полотен.
1. |
А. Владислав Городецький. |
2. |
Б. Василь Кричевський. |
3. |
В. Сергій Васильківський |
4. |
Г. Микола Пимоненко |
5. |
Д. Ілля Рєпін |
Відповіді: 1-Г; 2-Д; 3 –А; 4-Б; 5- В.
VІ ПІДСУМКИ УРОКУ
1.Метод «Прес»
2.Скласти синквейн до слів живопис, архітектура в Україні в середині ХІХ –на початку ХХ століття.
VІІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати 38 параграф підручника.