Урок з корекції розвитку для учнів 2 класу "Орієнтування у просторі"

Про матеріал
Корекційне заняття розроблено за програмою з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку «Корекція розвитку», автори Сак Т.В., Прохоренко Л.І. Форми роботи, подані в розробці, направлені на розвиток уміння розповідати про просторове розташування предмета, уміння визначати положення одного предмета відносно іншого, відносно самого учня в навколишньому оточенні, розрізнення правого і лівого боку тіла людини.
Перегляд файлу

Розробка заняття з корекції розвитку

для учнів 2 класу

Тема. Орієнтування у просторі

Мета: удосконалювати навички орієнтування у просторі: уміння розповісти про просторове розташування предмета, про зміну положення предмета, відтворити по пам’яті взаємне розміщення предметів; розвивати мислення, увагу, мовлення, дрібну моторику рук, сприяти розвитку пам’яті, формувати позитивну навчальну мотивацію, виховувати любов до народних символів, до Батьківщини.

Обладнання: картки зі смайликами, віночок, стрічки різного кольору, картки до вправ «Орієнтуємося у просторі», «Знайди відмінності», «З’єднай та розфарбуй», "Якої квітки не вистачає?", предметні картинки, конверт з роздатковим матеріалом.

Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап.

1. Рефлексія настрою та налаштування на роботу.

- Познач свій настрій за допомогою смайликів.

Описание: Без названия (5).jpgОписание: pokerf.pngОписание: 22-504.jpg

 

 

 

2.Привітання.

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки!

Доброго ранку тобі й мeнi!

(Пальцями правої руки по черзі «вітатися» з пальцями лівої руки, торкаючись один одного кінчиками).

ІІ. Основна частина

1.Гра «Асоціації».

- Відгадай слово-секрет, яке я задумала. Щоб тобі було легше відгадати, я пропоную підказки. (Вже з першої підказки дитина намага­ється відгадати слово-секрет, висловлюючи різні припущення):

1) це прикраса;

2) дівоча прикраса;

3) український народний символ;

4) частина українського жіночого костюма;

5) одягається на голову. (Віночок)

2. Мотивація діяльності.

- Сьогодні ми з тобою будемо вчитися визначати положення предметів у навколишньому оточенні, де і як вони розташовані.

- І, разом з тим, ми будемо вплітати стрічки у віночок. Український віночок - це не просто краса, а й оберіг, "знахар душі", бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже. Цей звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. Дівчаткам, яким минуло 6 років, плели віночки з 7 квіток. Стрічки вимірювали по довжині коси, розрізали нижче коси, щоб її сховати. І ми будемо в’язати по одній стрічці - тим самим виконувати по Описание: Ukranskiy-vinok-prikrasa-chi-oberig.jpgодному завданню.

 

 

 

 

3. - Найпершою по центру в’язали світло-коричневу стрічку— символ землі–годувальниці. Зав’яжи її у центрі віночка.

 

 

 

 

 

Вправа «З’єднай та розфарбуй» (розвиток дрібної моторики рук)

- Знайди однакові квіти і з’єднай їх лініями. Розфарбуй пари квітів в однаковий колір.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. - Вплітаємо другу стрічку - жовту — символ сонця. Її ти зав’яжеш зліва від коричневої.

 

 

Ігрова вправа «Орієнтуємося у просторі»

- Розглянь малюнок і дай відповіді на питання:

Хто стоїть першим по порядку? Хто — останнім? Хто стоїть між дідусем  і дочкою? Хто стоїть між донькою і мишкою? Хто стоїть біля кішки?

Описание: 0b387c2bbd16e6a5e3cdd23a477a70d0.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. - Третя стрічка - зелена — краса та молодість. Її треба зав’язати справа від першої стрічки.

 

 

 

 

Ігрова вправа «Знайди мене»

Дитині пропонується уважно розглянути малюнок,  знайти і показати на великому малюнку предмети, зображені внизу сторінки в рамках. Показуючи предмет, дитина повинна сказати де він знаходиться, вживаючи слова «під», «над», «за», «перед», «у», «на», «між», «біля».

http://do.gendocs.ru/pars_docs/tw_refs/22/21886/21886_html_m3cd155da.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка "Квіти"

(Дитина присіла, імітуючи нерозкриту голівку квіточки,  потім повільно підносить руки вгору і розкриває долоні з розімкнутими пальцями, імітуючи квітку.)

Учитель. Раз-два-три, виросли квіточки!

До сонця потягнулися високо,

Стало їм приємно і тепло!

Вітерець пролітав,

Гілочками похитав.

Вліво похитнулись —

Низько пригнулись.

Вправо похитнулись —

Низько пригнулись.

Вітерець, тікай! Квіточки не ламай!

Нехай вони цвітуть, ростуть,

 

6. - Вплітаємо фіолетову стрічку, яка символізує мудрість. Її зав’яжи біля жовтої стрічки.

 

 

 

 

bybimage-qug.pngВправа "Графічний диктант"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. - Вплітаємо п’яту стрічку - голубу. Голубі  та  сині  стрічки символізують  небо і воду, що надають силу й здоров’я.  Зав’яжи її між фіолетовою і жовтою стрічками.

 

 

 

 

 

Дидактична вправа «Знайди відмінності»

- Уважно розглянь  малюнки і знайди десять відмінностей.

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.- Вплітаємо шосту стрічку - малинову — символ душевності і щирості. Її зав’яжемо після зеленої стрічки.

 

 

 

 

Дидактична вправа «Орієнтування на площині»

- Із конверта візьми одну квітку і перемісти її у правий верхній кут парти. Візьми другу і перемісти у лівий верхній кут. Третю - у правий нижній кут. Четверту - у лівий нижній. П’яту поклади на середину парти.

Описание: 1363505861_408dcd74.jpg- Візьми листочок і поклади його зліва від квітки, тепер справа. Перемісти його вгору над квіткою, вниз під квітку.

Описание: list-berezyi-1.pngОписание: list-berezyi-1.pngОписание: list-berezyi-1.pngОписание: list-berezyi-1.pngОписание: list-berezyi-1.pngОписание: post-46693-1226230841.jpgОписание: post-46693-1226230841.jpgОписание: post-46693-1226230841.jpgОписание: post-46693-1226230841.jpgОписание: post-46693-1226230841.jpg

 

 

 

 

Гра "Ліва - права"

- Я буду називати і показувати на картках рослини та тварин. Якщо я називаю рослину, піднімай праву руку, якщо тварину - ліву руку: мак, заєць, ромашка, волошка, вовк, білка, айстра, чорнобривці, ведмідь, барвінок, тигр, конвалія, лисиця, нарцис, їжак, троянда, незабудка.

112909813_0_7e7b1_9c003b93_XXXL.pngdepositphotos_49780183-stock-illustration-bouquet-of-blue-cornflowers-vector.jpgKrolik--domashniy.jpg073.jpg

Без названия (3).jpgБез названия (4).jpgdepositphotos_3926569-stock-photo-marigold-flower.jpgБелка-на-прозрачном-фоне-для-детей-003.jpg5d4de29d9fcd.gifКартинка-ромашки-на-прозрачном-фоне-для-детей-сборка-19.png

 

rozy-na-prozrachnom-fone.pngБез названия (5).jpgБез названия (2).jpg62848a88ea59.pngmaylily-006.png243385496.jpg

depositphotos_81631766-stock-photo-flowers-forget-me.jpg

- З яких квітів можна сплести вінок?

 

 

6. - Вплітаємо сьому стрічку - рожеву — символ достатку. Її зав’яжемо останньою.

 

 

 

 

 

Дидактична вправа "Якої квітки не вистачає?"

- Уважно розглянь таблицю і скажи, якої квітки не вистачає у рядку.

 

Відповідь.

 

 

 

 

Вивчення вірша за допомогою малюнків (ейдетика).

"Український віночок" (В.Кленц)

 

 

ІІІ. Рефлексія  заняття:

- Що сподобалось сьогодні на занятті?

- Що було важким?

- Розглянь малюнки, назви символи українського народу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-  Пишайся українськими символами. Люби Україну, вивчай традиції свого народу.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, 2 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
4591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку