Розробка заняття з корекції розвитку
для учнів 2 класу
Тема. Орієнтування у просторі
Мета: удосконалювати навички орієнтування у просторі: уміння розповісти про просторове розташування предмета, про зміну положення предмета, відтворити по пам’яті взаємне розміщення предметів; розвивати мислення, увагу, мовлення, дрібну моторику рук, сприяти розвитку пам’яті, формувати позитивну навчальну мотивацію, виховувати любов до народних символів, до Батьківщини.
Обладнання: картки зі смайликами, віночок, стрічки різного кольору, картки до вправ «Орієнтуємося у просторі», «Знайди відмінності», «З’єднай та розфарбуй», "Якої квітки не вистачає?", предметні картинки, конверт з роздатковим матеріалом.
Хід уроку
І. Загальнокорекційний етап.
1. Рефлексія настрою та налаштування на роботу.
- Познач свій настрій за допомогою смайликів.
2.Привітання.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку тобі й мeнi!
(Пальцями правої руки по черзі «вітатися» з пальцями лівої руки, торкаючись один одного кінчиками).
ІІ. Основна частина
1.Гра «Асоціації».
- Відгадай слово-секрет, яке я задумала. Щоб тобі було легше відгадати, я пропоную підказки. (Вже з першої підказки дитина намагається відгадати слово-секрет, висловлюючи різні припущення):
1) це прикраса;
2) дівоча прикраса;
3) український народний символ;
4) частина українського жіночого костюма;
5) одягається на голову. (Віночок)
2. Мотивація діяльності.
- Сьогодні ми з тобою будемо вчитися визначати положення предметів у навколишньому оточенні, де і як вони розташовані.
- І, разом з тим, ми будемо вплітати стрічки у віночок. Український віночок - це не просто краса, а й оберіг, "знахар душі", бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже. Цей звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. Дівчаткам, яким минуло 6 років, плели віночки з 7 квіток. Стрічки вимірювали по довжині коси, розрізали нижче коси, щоб її сховати. І ми будемо в’язати по одній стрічці - тим самим виконувати по одному завданню.
3. - Найпершою по центру в’язали світло-коричневу стрічку— символ землі–годувальниці. Зав’яжи її у центрі віночка.
Вправа «З’єднай та розфарбуй» (розвиток дрібної моторики рук)
- Знайди однакові квіти і з’єднай їх лініями. Розфарбуй пари квітів в однаковий колір.
4. - Вплітаємо другу стрічку - жовту — символ сонця. Її ти зав’яжеш зліва від коричневої.
Ігрова вправа «Орієнтуємося у просторі»
- Розглянь малюнок і дай відповіді на питання:
Хто стоїть першим по порядку? Хто — останнім? Хто стоїть між дідусем і дочкою? Хто стоїть між донькою і мишкою? Хто стоїть біля кішки?
5. - Третя стрічка - зелена — краса та молодість. Її треба зав’язати справа від першої стрічки.
Ігрова вправа «Знайди мене»
Дитині пропонується уважно розглянути малюнок, знайти і показати на великому малюнку предмети, зображені внизу сторінки в рамках. Показуючи предмет, дитина повинна сказати де він знаходиться, вживаючи слова «під», «над», «за», «перед», «у», «на», «між», «біля».
Фізкультхвилинка "Квіти"
(Дитина присіла, імітуючи нерозкриту голівку квіточки, потім повільно підносить руки вгору і розкриває долоні з розімкнутими пальцями, імітуючи квітку.)
Учитель. Раз-два-три, виросли квіточки!
До сонця потягнулися високо,
Стало їм приємно і тепло!
Вітерець пролітав,
Гілочками похитав.
Вліво похитнулись —
Низько пригнулись.
Вправо похитнулись —
Низько пригнулись.
Вітерець, тікай! Квіточки не ламай!
Нехай вони цвітуть, ростуть,
6. - Вплітаємо фіолетову стрічку, яка символізує мудрість. Її зав’яжи біля жовтої стрічки.
Вправа "Графічний диктант"
7. - Вплітаємо п’яту стрічку - голубу. Голубі та сині стрічки символізують небо і воду, що надають силу й здоров’я. Зав’яжи її між фіолетовою і жовтою стрічками.
Дидактична вправа «Знайди відмінності»
- Уважно розглянь малюнки і знайди десять відмінностей.
8.- Вплітаємо шосту стрічку - малинову — символ душевності і щирості. Її зав’яжемо після зеленої стрічки.
Дидактична вправа «Орієнтування на площині»
- Із конверта візьми одну квітку і перемісти її у правий верхній кут парти. Візьми другу і перемісти у лівий верхній кут. Третю - у правий нижній кут. Четверту - у лівий нижній. П’яту поклади на середину парти.
- Візьми листочок і поклади його зліва від квітки, тепер справа. Перемісти його вгору над квіткою, вниз під квітку.
Гра "Ліва - права"
- Я буду називати і показувати на картках рослини та тварин. Якщо я називаю рослину, піднімай праву руку, якщо тварину - ліву руку: мак, заєць, ромашка, волошка, вовк, білка, айстра, чорнобривці, ведмідь, барвінок, тигр, конвалія, лисиця, нарцис, їжак, троянда, незабудка.
- З яких квітів можна сплести вінок?
6. - Вплітаємо сьому стрічку - рожеву — символ достатку. Її зав’яжемо останньою.
Дидактична вправа "Якої квітки не вистачає?"
- Уважно розглянь таблицю і скажи, якої квітки не вистачає у рядку.
Відповідь.
Вивчення вірша за допомогою малюнків (ейдетика).
"Український віночок" (В.Кленц)
ІІІ. Рефлексія заняття:
- Що сподобалось сьогодні на занятті?
- Що було важким?
- Розглянь малюнки, назви символи українського народу.
- Пишайся українськими символами. Люби Україну, вивчай традиції свого народу.