Урок з курсу "Досліджуємо історію і суспільство" для 6 класу НУШ за темою "Спосіб життя первісних людей".

Про матеріал
Матеріал уроку для 6 класу НУШ створено за модельною навчальною програмою з курсу "Досліджуємо історію і суспільство"(автори: Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.). В презентації використано матеріал підручника О.Пометун, Т.Ремех "Досліджуємо історію і суспільство", 2022 р., багато візуальних джерел інформації, посилання на інтерактивну вправу в LearningApps.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала учитель історіїРодинської загальноосвітньої школи l – lll ступенів №35 Покровської міської ради Донецької області Гордієнко Світлана Миколаївна. Тема. «Cпосіб життя первісних людей»Урок з курсу «Досліджуємо історію і суспільство». 6 клас. НУШ. НУШ.

Номер слайду 2

визначити основні періоди в історії первісності; характеризувати форми господарювання первісної людини;порівнювати привласнювальні та відтворювальні форми господарювання, осілий та кочовий способи життя; виявляти чинники, що впливають на заняття людей, спосіб ведення господарства, (клімат, географічне розташування, доступ до природних ресурсів). Після цього уроку ви зможете:

Номер слайду 3

Які були знаряддя праці та заняття первісних людей. Як зміна клімату вплинула на життя первісних людей. Чому і як розвивалось людське господарювання. План:

Номер слайду 4

Що таке господарство?Які галузі господарства ви знаєте?Які існували типи господарства?З чого первісна людина виготовляла знаряддя праці?Пригадай та поясни!

Номер слайду 5

Час, коли знаряддя праці виготовляли переважно з каменю, прийнято називати кам’яним віком.

Номер слайду 6

Хто такі пітекантропи і неандертальці?Чим зайняті зображені пітекантропи і неандертальці? Які знаряддя праці вони використовували?Пітекантроп. Художня реконструкція З. Буріана. Неандертальці на полюванні. Художня реконструкція З. Буріана. Досліди!(стор. 17)

Номер слайду 7

Як називається господарство, за якого люди займалися збиральництвом, полюванням, рибальством і брали все необхідне для життя з природи в готовому вигляді?

Номер слайду 8

Льодовиковий період, льодовикова ера — тривалий етап в історії Землі, під час якого відбувалося значне зниження температури атмосфери на великих територіях. Як неандертальці пристосувалися до життя в умовах похолодання?

Номер слайду 9

Хто такі кроманьйонці?Досліди!На кого полювали кроманьйонці?Чому вони полювали успішніше за попередників?Використання ловчої ями в полюванніна мамонта. Художня реконструкція. З. Буріана(стор. 17)

Номер слайду 10

Які знаряддя праці використовували кроманьйонці?Знаряддя праці кроманьйонців були різноманітні: списометалки, гарпуни, різці для роботи з кісткою, скребки для обробки шкіри, сокири, ножі, пилки, наконечники тощо. Близько 10 тис. років тому завершився льодовиковий період і настало потепління.

Номер слайду 11

Досліди!Що винайшли в цей період первісні люди?Бумеранг

Номер слайду 12

Неолітична революція — перехід від привласнювального господарства до відтворювального господарства. Яке господарство називається відтворювальним?Які заняття з’явилися в цю добу?

Номер слайду 13

Досліди!Опиши малюнок. Який тип господарства зображено — привласнювальний чи відтворювальний? Обґрунтуй свою думку.

Номер слайду 14

{616 DA210-FB5 B-4158-B5 E0-FEB733 F419 BA}Кочовий. Осілий. Заняття людей. Скотарство, полювання, рибальство, ремесло. Землеробство, домашнє скотарство, полювання, рибальство, ремесло. Знаряддя праціЛук та стріли, спис, сокира. Мотика, соха, серп, сокира, лопата. Місця розселення. Степова зона. Лісостепова та лісова зони (біля річок та озер)Способи життя первісних людей

Номер слайду 15

Ремесло – виготовлення різноманітних виробів. Ремісники почали сплавляти мідь з оловом або свинцем і виготовляти бронзу. Досліди!Про які види ремесла свідчать зображення?

Номер слайду 16

Узагальнення. Перейдіть за посиланням та виконайте інтерактивну вправу!https://learningapps.org/display?v=p9qo6gv7223 Кросворд «Життя первісних людей»

Номер слайду 17

Я сьогодні дізнався (лася)…Мені було цікаво (не цікаво)…. До цього уроку я не знав (ла), що…Мене здивувало …Рефлексія

Номер слайду 18

Домашнє завдання: Опрацювати § - 3 підручника. Перевірити себе за запитаннями на стор.20.

pptx
Додано
16 вересня 2023
Переглядів
1041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку