Як змінювалися суспільні відносини в минулому

Про матеріал
Досліджуємо історію і суспільство. 6 клас. Пометун Як змінювалися суспільні відносини в минулому 1. Як зміни у господарюванні впливали на життя суспільства 2. Які зміни відбулися в суспільних відносинах 3. Яких зрушень зазнало людське суспільство на межі первісності
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як змінювалися суспільні відносини в минулому

Номер слайду 2

Розглянь ілюстрації. Як би ти їх підписав / підписала? На якій із ілюстрацій зображено давніший період? Які зміни суспільних відносин відображають ілюстрації?

Номер слайду 3

План 1. Як зміни у господарюванні впливали на життя суспільства2. Які зміни відбулися в суспільних відносинах3. Яких зрушень зазнало людське суспільство на межі первісності

Номер слайду 4

1. Як зміни у господарюванні впливали на життя суспільства. Перехід від привласнювального до відтворювального господарства був значним кроком у розвитку людства. Землероби трималися родючих земель, вели осілий спосіб життя. Понад 5 тис. років тому вони почали запрягати велику рогату худобу в рало та використовувати плуг. Змінювалось і скотарство. Скотарі пасли худобу не лише біля своїх поселень: із збільшенням її кількості і виснаженням пасовищ вони пересувались. Відокремлення скотарства від землеробства — це перший суспільний розподіл праці.

Номер слайду 5

Відкриття й обробка металів, удосконалення знарядь праці, швидкий розвиток ремесла вимагали від людей більше знань, вправності, досвіду. Виокремилися майстри, які займалися тільки ремеслом, — це був другий великий суспільний розподіл праці.

Номер слайду 6

Із розвитком землеробства, скотарства і ремесла обмін знаряддями та іншими продуктами праці між окремими родами і племенами став регулярним. З обміну виникла торгівля — це був третій великий суспільний розподіл праці.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

2. Які зміни відбулися в суспільних відносинах. Розвиток землеробства, скотарства та ремесла вплинув на суспільні відносини. За допомогою плугу, у який запрягали биків чи віслюків, обробляти земельну ділянку була спроможна окрема сім’я. Тож родини могли господарювати окремо.

Номер слайду 9

РОБОТА ЗІ СХЕМОЮНайдавніша форма - стадо. Первісне суспільство. Рід. Стадо еволюціонувало в рід

Номер слайду 10

РОБОТА ЗІ СХЕМОЮПервісне суспільство. Рід. Родова община. Рід+=Голова общини-старійшина.

Номер слайду 11

РОДОВА ОБЩИНА - ЦЕ КОЛЕКТИВ РОДИЧІВ, ЯКІ ВЕДУТЬ СПІЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВОГоловою общини був старійшина. Обробляють поля. Випасають худобу. Полюють

Номер слайду 12

РОБОТА ЗІ СХЕМОЮПервісне суспільство. Коли родова община розросталася, один з родів переселявся і засновував нове поселення. Почали формуватися територіальні (сусідські) общини.Їхні представники спільно володіли землею, розподіляючи її між окремими сім’ями, спільно користувались пасовищами, лісами та іншими багатствами, разом вирішували общинні справи. Збільшення родової общини+

Номер слайду 13

первісна демократіязбори племенірада старійшинвождьрідрідополчення чоловіків

Номер слайду 14

Номер слайду 15

3. Яких зрушень зазнало людське суспільство на межі первісностіЗміни в господарюванні, зростання чисельності населення вплинули на взаємовідносини між общинами і племенами. Почастішали суперечки та війни за землі та пасовища, худобу і корисні копалини. Для того, щоб успішно боронитись чи нападати, племена об’єднувались у союзи на чолі з вождем. Під час військових походів вожді племінних союзів, племен, старійшини привласнювали більшу чи кращу частку воєнної здобичі. Вони також збирали данину з підкорених племен. Так постала знать, влада і багатство якої переходили в спадок. Знать — привілейована верства населення, приналежність до якої була спадковою.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Перевір себе1. У чому полягає суть кожного з трьох великих суспільних розділів праці?2. Що називають сусідською общиною?3. Хто належав до знаті?4. Які основні ознаки держави?5. Чим сусідська община відрізнялась від родової? Чому вона виникла?6. Якими є найважливіші здобутки людства в господарюванні за первісності?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Moshko Svitlana
    Вдячна автору за розробку!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Ткачук Дарина
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
21 вересня 2023
Переглядів
3104
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку