Урок з курсу "Я досліджую світ" на тему "Тварини взимку"

Про матеріал
Розвиток позитивного відношення до пізнання навколишнього світу. Розширення і уточнення уяви дітей про тварин. Формулювання поняття «комахи», «птахи», «тварини». Надання уяви про життя взимку тварин даної місцевості. Уміння перераховувати декількох представників зимуючих і перелітних птахів, пояснення причини відльоту птахів у теплі краї. Розвиток спостережливості. Виховання дбайливого відношення до тварин, викликання бажання брати участь у їх охороні.
Перегляд файлу

У Р О К     З     К У Р С У    «Я     Д О С Л І Д Ж У Ю     С В І Т»   (2    К Л А С)

 

Тема: Тварини взимку.

 

Мета: Розвивати позитивне відношення до пізнання навколишнього світу. Розширити і уточнити уяву дітей про тварин. Формулювати поняття «комахи», «птахи», «тварини». Дати уяву про життя взимку тварин даної місцевості. Уміти перераховувати декількох представників зимуючих і перелітних птахів, пояснити причину відльоту птахів у теплі краї. Розвивати спостережливість. Виховувати дбайливе відношення до тварин, викликати бажання брати участь у їх охороні.

 

Обладнання: Ілюстрації із зображеннями тварин даної місцевості; малюнки тварин у зимову пору.

 

Хід уроку.

 

 Організаційний момент.

 

 Актуалізація опорних знань.

Послухайте уривок, подумайте, яку пору року описано.

Зима скромно вийшла в березовий гай. Навкруги все заіскрилось і побіліло. Тільки кучеряві крони ще зберегли свій осінній коричневий колір. Але ударили морози. Розпушили інеєм верхівки дерев. Вони одягли їх у святкове вбрання. Лісова палітра стала яскравою.

Вранці в гай проникли промені сонця. Він увесь засяяв рубінами та алмазами. Зимова краса березового гаю заворожила лісових мешканців.

  •          Чи такою ви уявляли зиму?
  •          Яку назву ви дали б оповіданню?
  •          Які зимові місяці ви знаєте?
  •          Відгадайте, про який зимовий місяць іде мова?

Дні його – всіх днів коротші,

Всіх ночей найдовші ночі.

На поля і на луги

До весни лягли сніги.

Тільки місяць промайнув, –

Зразу Новий рік настав.

  •          Як ви здогадались, що це грудень?
  •          Про які характерні ознаки зими говориться в загадці?
  1.   Назвіть, які зміни відбулися в природі з приходом зими? в неживій природі? (Дні стають холоднішими, приходять морози, небо покрите сірими хмарами, водойми сковані льодом). Порівняння снігу і льоду. Де народжується сніг?
  •          Який сьогодні день, число? Яка погода? Що незвичайного ви побачили вранці по дорозі до школи?
  1. Розкажіть про зміни, які відбулися в житті рослин.
  •          Розповідь про листяні дерева.
  •          Про хвойні дерева.
  •          Про трав’янисті рослини.

Діти доповнюють відповіді своїми повідомленнями.

 

Узагальнення учителя. Ви дуже спостережливі, багато дізналися про грудень. А ось ще один опис грудня.

З найближчої вітки зірвався сухий лист. Захитався в повітрі і упав. На місці листа відкрилась туга коричнева брунька. Нагнув я вітку і побачив бруньки, які заховалися. Вони укривались від зимових холодів і засинали.

 

Мотивація навчальної діяльності.

Продовжуємо нашу розмову про зимову пору року. Давайте відправимося до зимового лісу. Всі приготувались, поїхали.

Звучить музика.

Прийшла зима. Все запорошило снігом. Вітки дубів, лип, кленів вдяглись у білі шати. Казково гарний зимовий ліс. І ця чудесна картина намальована чорною і білою фарбою.

Зима не любить багато кольорів. Світ дерев поринув у зимовий сон. Але у царстві тварин життя не завмерло. Чути стук дятла, писк синиці, стрекотіння сороки.

 

Постановка навчальної задачі.

Ви зрозуміли, що сьогодні ми дізнаємося про зміни, які відбулися в житті світу тварин з приходом зими. Навчимося допомагати птахам і звірям в цей важкий для них час.

 

Створення ситуації успіху. Я це знаю.

  •          Назвіть представників тваринного світу, які живуть у нашій місцевості. (Ілюстрації).
  •          Яка тварина вам найбільше подобається? Чому?
  •          Де живуть тварини, зображення яких ви бачите на дошці?
  •          Що ви про них знаєте? Чим вони харчуються? (Пастка: учитель ставить тварин, які не мешкають у нашій місцевості).
  •          Чому зима є важкою порою року для птахів і тварин?
  •          Що ви знаєте про життя тварин у зимову пору? 

 

Робота с наочністю.

  •          Із наданих ілюстрацій виберіть ті, на яких зображені тварини, які ведуть взимку активний образ життя. (Лисиця, білка, заєць, кабан, лось).
  •          А що роблять взимку їжак, ведмідь, борсук? (Впадають у сплячку).

 

Проблема. Дослідження.

  •          Чому одні тварини впадають у сплячку, а інші – ні? Доведіть, зробіть висновок.

План дослідження.

  •          Чи можуть знайти їжу? Чому впадають у сплячку?
  •          Чим живляться взимку тварини, які не впадають у сплячку (Лисиця, заєць, миша)?
  •          Чи можуть вони знайти корм взимку?
  •          Чому не всі тварини впадають у сплячку?
  •          Що таке сплячка?

 

Закріплення знань, усвідомлення нового матеріалу.

 

Розповідь учителя «Тварини, які ведуть активний спосіб життя».

  1.   Зміни в житті тварин з приходом зими. (Бики, лосі, олені, кабани).
  2.   Білочки взимку. Де живуть взимку, що їдять.
  3.   Заєць взимку. Вороги зайця. Звички.
  4.   Лісові хижаки. У пошуках їжі. (Лисиця, вовк).

 

Тварини, які впадають у сплячку.

Борсук, їжак, ховрах, тушканчик, ведмідь.

 

Птахи взимку.

  1.   Чому деякі птахи полетіли в теплі краї.
  2.   Які залишились зимувати (50 видів).

 

Висновок. Рефлексія. Це тільки здається, що зимовий ліс порожній і неживий. Увійшовши під його віти, спостережливий любитель природи вловить стук дятла, щебет горобців, писк синиці.

 

Бесіда про охорону тваринного світу.

  •          Як люди допомагають тваринам взимку? (Для звірів заготовляють сіно, моркву, листя капусти, горіхи, жолуді).
  •          Допомога птахам. Навіщо люди влаштовують пташині їдальні?
  •          У кого дома є годівнички?
  •          Який корм ви готуєте для птахів?
  •          Що нового ви узнали про птахів, спостерігаючи за ними біля годівнички?

Узагальнення відповідей учнів учителем.

 

Рефлексія.

  •          Які тварини зображені на малюнках? (Білка, заєць, лисиця, ведмідь, їжак).
  •          Як змінився в порівнянні з осінню зовнішній вигляд білки, зайця, лисиці, лося?
  •          Чому в лісі заячі сліди нерідко чергуються з лисячими?
  •          Поясніть, чому зима – найтяжча пора для лисиці. Чим вона харчується взимку?
  •          Де живуть зайці?
  •          Коли зайці виходять на годівлю, а коли і де відпочивають?
  •          Чим харчується заєць-біляк і заєць-русак?
  •          Яку шкоду садам спричиняє заєць-русак?
  •          Як влаштовується на зиму білка?
  •          Чому взимку небезпечні вовки?
  •          Чому ведмідь до зими накопичує жир, білка запасає корм, а заєць і лисиця – ні?
  •          Які ще тварини, крім ведмедя, впадають у сплячку?
  •          Чи доводилось вам взимку зустрічати будь-яку дику тварину?
  •          Як можна допомогти лісним тваринам взимку?
  •          Хто з вас бачив, як підгодовують тварин? Розкажіть про це.

 

 

 

Узагальнення і систематизація знань.

 

1. Дидактична гра «Магазин для птахів». Учень-продавець показує корм для птахів, діти визначають, для якого птаха цей корм. Поради продавця.

 

Фізкультхвилинка.

 

2. Творча робота у використанні наочності.

Доповніть оповідання.

Спить зимовий ліс. Але в ньому відбуваються дивовижні чудеса… Ви зайшли в ліс… Оглянулись… і побачили… Прислухались… і почули… Торкнулися до снігу і відчули… (Кому ближче яке відчуття, дотик, слух).

 

Підсумкова рефлексія.

  •          Яку тему ми вивчали на уроці?
  •          Що нового дізналися?
  •          Чому вас навчив урок?
  •          Які знання, отримані на уроці, ви можете використати уже сьогодні, прийшовши додому?

 

Домашнє завдання.

  1.   Спостерігати за життям птахів взимку, постійно підгодовувати їх.
  2.   Уміти розповідати про зимуючих птахів.
  3.   Підготувати короткі повідомлення про життя взимку однієї з тварин.
doc
Додано
15 липня
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку