Розробка уроку до ЯДС 2 клас до підручника О.Волощенко, О.Козак.
Тиждень 7. Факти і здогадки. Яку інформацію записують числами? Дослідження: «Яка інформація міститься на упаковках товарів?»
Короткий опис:
- розширити знання учнів про розмаїття продуктів харчування;
- формувати настанову на споживання здорової їжі;
- створити умови для з’ясування змісту понять «безпечні та небезпечні» товари;
- формувати уміння працювати в малих групах;
- залучення дитини до спільної діяльності: вчитель – батьки – діти;
- розвивати критичне мислення.
Тривалість: 40 хвилин.
Очікувані результати. Після цього заняття учні зможуть:
- розрізняти маркування продуктів харчування;
- з’ясовувати якість продуктів та їх термін придатності до вживання;
- висловлювати і обґрунтовувати власну думку;
- працювати в групах.
Обладнання: підручник «Я досліджую світ» 2 клас; упаковки продуктів харчування, піщаний годинник, стікери.
1. Ранкова зустріч.
- Любі діти, пропоную всім утворити коло.
Вушка, прислухайтесь!
Очки, придивляйтесь!
Носик, глибше дихай!
Ротик, посміхнись!
Спинки, розправляйтесь!
Ручки, піднімайтесь!
Нумо до роботи дружно всі взялись!
3. Календар погоди. Повідомлення синоптика. Новини дня. Дитина дня.
Сьогодні___ (число)__________ (місяць)_________ (день тижня).
На дворі________ (пора року).
Коли в ранці я йшла до школи небо було _____(ясним, похмурим).
Опади (були/не було).
4. Тема дня «Яку інформацію записують числами? »
- Як ви розумієте слово «інформація» (це сукупність відомостей, що сприймають із навколишнього середовища)
- Якою може бути інформація? (цікавою, корисною, правдивою, веселою)
- Людина постійно отримує інформацію про різноманітні об’єкти, процеси та явища у різні способи.
- Як ви отримуєте інформацію? (від батьків, учителів, газет, журналів, друзів, інтернету)
- За допомогою чого людина отримує інформацію? (органів чуття: зору, слуху, нюху, дотику, смаку)
- Сьогодні в нас не просто клас, а лабораторія, а ви – будете дослідниками.
5. Обмін інформацією.
Вступ.
Їжа приносить користь організму людини, але неякісна їжа може призвести до хвороб. Щоб їжа не завдавала шкоди, слід ознайомитися з основами безпечного харчування. Перш за все, навчитися оцінювати якість їжі, зокрема, якість продуктів, які купуєте в магазинах.
Вправа «Вилучи зайве з групи слів».
ЗНАК, МАЛЮНОК, СИМВОЛ, МАРКУВАННЯ, ПРОДУКТ, ПОЗНАЧКА, ЕМБЛЕМА, ЗОБРАЖЕННЯ.
«Мозковий штурм».
Ознайомлення з маркуванням.
Поповнення «Стіни слів».
Дослідження 1. Яку інформацію записують числами?
Більшість товару, який можна придбати у магазині має упаковку.
Які бувають упаковки?
Про що може розказати упаковка товару?
Чи звертали ви увагу на те, що на упаковці є чимало цифр і закодованих позначок. Чи знаєте ви, що вони означають? (відповіді дутей)
Прошу звернути увагу на дошку
Робота в групах.
Вправа «Яку ще інформацію можна знайти на упаковках товарів?»
Учитель роздає учням продукти в упаковках (наприклад , шоколад, вафлі, сирок, та ще інші продукти, які найчастіше вживають діти). Кожна група презентує свій продукт (на аркуші паперу описує: де виготовлено продукт, склад, який строк придатності, місткість, і т.д.)
Дослідження 2. Практична робота в малих групах.
Дослідження упаковки: 6 груп дітей досліджують упаковки і готують таку інформацію:
Захист досліджень. Виступ груп.
Ознайомлення з іншими позначками:
- При дослідженні упаковок ви могли бачити ще й таке маркування:
https://www.youtube.com/watch?v=hxdw6TnoG58
Аналіз життєвих ситуацій
Ситуація 1. Другокласнику Петрику дуже сподобався яскравий конструктор, який лежавна полиці в магазині. Хлопчик пригадав, що його братику скоро виповниться два роки. Петрик вирішив, що конструктор стане гарним подаруном для брата і запропонував мамі купити його. Та жінка побачила на іграшці зображену нижще позначку. (Забороняється дітям до 3-х років)
Запитання:
- Що має відповісти мама?
-Чи можна подарувати цей конструктор братику?
- А самому Петрику?
Ситуація 2: Дівчинка Оленка дуже любить математику, тому тато подарував їй новенький калькулятор. Школярка зраділа такому подарункові і користувалася ним кожного дня. Та скоро в ньому зіпсувались батарейки. Тато придбав нові, а старі зібрався викинути до вичайного сміттєвого баку.
Запитання: Чи правильно вчиняє тато Оленки, адже на батарейках зображений символ («Продукти не можна викидати до звичайних контейнерів для відходів»)
Ситуація 3: Родина Андрійка вирішила подарувати бабусі на день народження новий телевізор. У магазині вони обрали та замовили подарунок.Однак, коли їм принесли телевізор, хлопець побачив, що упаковка техніки дуже волога. А ще на ній була зображена відповідна позначка.
Запитання: Чи має родина Андрійка попросити принести інший телевізор? Чому?
Майстер-клас «Підставка для олівців».
Робота з зошитом
Вправа «Чек».
Пропоную виконати завдання у ваших зошитах на сторінці 26 №2
При наявності чека, ви можете повернути товар до магазину, якщо термін придатності вийшов.
Робота з дискусійною шкалою.
- Чи важливо знати маркування продуктів і товарів?
НІ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ТАК |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відмітьте стікером свою думку-позначку.
Створення секвейну.
ПОЗНАЧКИ
Яскраві, цікаві.
Розповідають, застерігають, інформують.
Ви – важливі в житті.
(або Зверни увагу при покупці )
Маркування!
7. Підсумок уроку.
Які продукти треба вживати, щоб рости здоровим?
При покупці продуктів харчування в магазині, на що будеш звертати увагу?
Підведення підсумків роботи / картка само оцінювання.