Урок з курсу "Я досліджую світ". Тема "Гроші"

Про матеріал

Розробка матеріалів для 1 класу з курсу "Я досліджую світ". Включають: ранкову зустріч, матеріали з навчання грамоти та математики. Містять різні форми роботи в умовах нової української школи(робота в групах, парах). Маю надію, що дані матеріали стануть у нагоді вчителям початкових класів

Перегляд файлу

Тема дня: ГРОШІ

 

Матеріали та обладнання: чарівна скринька, монети та купюри, чарівна паличка, комп’ютер, проектор, екран, мультфільм «Уроки тітоньки Сови. Абетка грошей. Що таке гроші», звукові фішки, купюри, картки для індивідуальної роботи, кольорові олівці, картки зі словами, сюжетні малюнки, дитячий гаманець

 

 

 

Зміст занять протягом дня

РАНКОВА ЗУСТРІЧ

1. Привітання.

- Привіт, сусіде.

Я хочу, щоб ти не сумував,

Всім посмішки сьогодні дарував!

 

2.  Щоденні новини.

- Доброго ранку, мислителі класу!

Сьогодні – (дата, день тижня)

Сьогодні ми будемо обмінюватися своїми думками щодо однієї  цікавої теми. На вас чекають захопливі завдання.

А розгадати тему сьогоднішнього дня допоможе чарівна скринька.

 

3. Групове заняття «Чарівна скринька» (монети, купюри)

- Всі ми пам’ятаємо правила, яких потрібно дотримуватися, розгадуючи, що ж знаходиться у скриньці. А саме: а) скриньку не можна відкривати; б) її можна трясти; в)  кожен може задати тільки одне питання, на яке відповідь – так або ні; г) якщо є версії, можна повідомити «Це …»

Отже, тема сьогоднішнього дня – гроші.

 

І ЧАСТИНА

 

І. Створення емоційного фону заняття.

(Діти з учителем стоять у великому колі)

  • Сьогоднішній день ми розпочнемо не за партами. Ми уже стали друзями, і тому можемо довірити один одному навіть свої таємниці та мрії. Сьогодні я пропоную  поділитися своїми мріями де б ви хотіли побувати, відвідати які країни чи міста. А допоможе в цьому нам чарівна паличка, яку ми будемо передавати.
  • Для того, щоб здійснити всі ці подорожі, кожному з вас потрібні гроші.  А що ж таке гроші?

 

ІІ. Оголошення теми уроку.

 

ІІІ. Перегляд мультфільму «Уроки тітоньки Сови. Абетка грошей. Що таке гроші»

Метод «Очікування».

  • Чим розплачувалися за товар в стародавні часи? (Різними речами. Наприклад: зерно – знаряддя праці, свійські тварини – зброя).
  • Як називався такий обмін? (Натуральний)
  • Що використовували для обміну пізніше? (Тільки найцінніше – зерно, сіль, хутро).
  • Що зявилося раніше – монети чи паперові гроші?
  • Навіщо потрібні цифри на грошах?
  • Що радить  робити тітонька Сова, щоб стати багатим? (Треба з самого дитинства старанно вчитися, бути наполегливим, працелюбним, виявляти кмітливість і підприємливість.)

 

ІІІ. Робота з прислів’ями.

Зароблена копійка краща від краденої гривні.

Гроші рахувати, треба розум мати.

На гроші розуму не купиш.

За гроші не купиш ні батька, ні матері, ні родину.

  • Як ви розумієте, чому так говорять?
  • Яке слово повторюється у цих прислів‘ях?

 

l\/. Робота в групах (з купюрами).

        Розгляд купюр за планом.

  1. Розглянути дві купюри. Що між ними спільного і чим вони відрізняються.
  2. Розглянути проти джерела освітлення. Що помітили?
  3. Придумати назви грошей, які б ви запропонували б у своїй школі?

 

\/. Аналітико – синтетичні вправи зі словом.

  1. Звуковий аналіз слова гроші.
  • Давайте визначимо кожен звук у слові гроші та викладемо схему слова спеціальними фішками.

 

  1. Сприймання графічного образу слова.
  • Ми вже почали вивчати букви. Хоча  знаємо ще не всі літери, а хто з вас зможе вже зараз знайти серед написаних на дошці слів слово  гроші?
  • А зараз попрацюємо з картками, що лежать на ваших партах. Спробуйте відшукати на них слово гроші та обведіть його зеленим олівцем.

 

  1. Засвоєння графічного образу слова.

Лінгвістична гра «Хто найпильніший»

(Учитель упродовж кількох секунд показує картку. Якщо діти упізнали графічний образ слова «гроші», вони плескають у долоні. Слово, графічний образ якого засвоюється, бажано демонструвати кілька разів.)

 

  1. Складання речення зі словом «гроші»

 

\/І. Рухливий відпочинок.

До нашого автобуса                                               Їхав лис через ліс,                                                   

Метелик залетів,                                                     поламав сто коліс,                           

Нікого не питаючи,                                                Треба стати, погадати,

На перше місце сів.                                                скільки йому грошей дати.

Не чемний, ти метелику,

Не добре так робити!

Як хочеш з нами їхати,

То треба заплатити     (К. Перелісна)

 

 

\/ІІ.  Робота  у групах.

        1 – 2 групи – складання казки за серією малюнків;

Картинки по запросу сюжетні малюнки для дітей  до казки муха - цокотуха

 

        3 – 4  групи -  читання віршика  у вигляді «слово – малюнок»

 

 На дачі я зранку взяв    й   

 До   пішов купувати    .

 До   вернувсь – не приніс анічого!

 Та…    є, з продавців же - нікого!

 

 (На дачі я зранку взяв гроші й корзину

 До лісу пішов купувати малину

 Додому вернувсь - не приніс анічого!

 Та…ягоди є, з продавців же-нікого)

 

І І  ЧАСТИНА

 

І. Розвивальна гра «Винахідники».

- Оля на базар ходила і нічого там не купила. Бо вона забула вдома…

Так, вона забула гаманець. Погляньте, який він гарний. Ой, а що це виглядає з Олиного гаманця? Та це ж красива Прикраса дівчинки. Давайте поміркуємо разом, як можна її використати звичайну прикрасу, якщо вона лежить у гаманці?

Дякую, ви – справжні винахідники. Залишимо цю прикрасу В гаманці.

 

ІІ. Розвиток математичних умінь.

  1. Порівняння форми предмета і геометричних фігур (монета, банкнота – квадрат, круг, трикутник, прямокутник).

 

  1. Робота в зошиті. Графічне зображення геометричних фігур відповідно до кількості монет і банкнот. Порівняння фігур.

 

 

  1. Практична робота «Розміщення предметів на площині парти».

 

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Зображення прямих і хвилястих ліній.

Гра «Проведи гроші у гаманець»

 

 

 

  • Ой, дивіться, гроші заблукали. Давайте допоможемо потрапити їм  до гаманця. Проведіть лінію по стежці, не відриваючи руки і не торкаючись краю стежки.

 

  1. Складання і розв‘язування прикладів за сюжетними малюнками.

 

ІІІ. Розвиток зв‘язного мовлення.

Вправа «Мозковий штурм»

  • Уявіть, гроші зникли. В обмін на що ви купували б необхідні речі?
  • У яких казках, мультфільмах мова йде про гроші?

 

 

І\/. Рефлексія.

  • Чи цікавим було навчання?
  • Про що нового дізналися за день?
  • У куточку настрою покажіть, яким став настрій в кінці дня. Поясніть, чому покращився (погіршився).

 

docx
Додано
5 квітня 2018
Переглядів
8229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку