Розробка матеріалів для 1 класу з курсу "Я досліджую світ". Включають: ранкову зустріч, матеріали з навчання грамоти та математики. Містять різні форми роботи в умовах нової української школи(робота в групах, парах). Маю надію, що дані матеріали стануть у нагоді вчителям початкових класів
Тема дня: ГРОШІ
Матеріали та обладнання: чарівна скринька, монети та купюри, чарівна паличка, комп’ютер, проектор, екран, мультфільм «Уроки тітоньки Сови. Абетка грошей. Що таке гроші», звукові фішки, купюри, картки для індивідуальної роботи, кольорові олівці, картки зі словами, сюжетні малюнки, дитячий гаманець
Зміст занять протягом дня
РАНКОВА ЗУСТРІЧ
1. Привітання.
- Привіт, сусіде.
Я хочу, щоб ти не сумував,
Всім посмішки сьогодні дарував!
2. Щоденні новини.
- Доброго ранку, мислителі класу!
Сьогодні – (дата, день тижня)
Сьогодні ми будемо обмінюватися своїми думками щодо однієї цікавої теми. На вас чекають захопливі завдання.
А розгадати тему сьогоднішнього дня допоможе чарівна скринька.
3. Групове заняття «Чарівна скринька» (монети, купюри)
- Всі ми пам’ятаємо правила, яких потрібно дотримуватися, розгадуючи, що ж знаходиться у скриньці. А саме: а) скриньку не можна відкривати; б) її можна трясти; в) кожен може задати тільки одне питання, на яке відповідь – так або ні; г) якщо є версії, можна повідомити «Це …»
Отже, тема сьогоднішнього дня – гроші.
І ЧАСТИНА
І. Створення емоційного фону заняття.
(Діти з учителем стоять у великому колі)
ІІ. Оголошення теми уроку.
ІІІ. Перегляд мультфільму «Уроки тітоньки Сови. Абетка грошей. Що таке гроші»
Метод «Очікування».
ІІІ. Робота з прислів’ями.
Зароблена копійка краща від краденої гривні.
Гроші рахувати, треба розум мати.
На гроші розуму не купиш.
За гроші не купиш ні батька, ні матері, ні родину.
l\/. Робота в групах (з купюрами).
Розгляд купюр за планом.
\/. Аналітико – синтетичні вправи зі словом.
Лінгвістична гра «Хто найпильніший»
(Учитель упродовж кількох секунд показує картку. Якщо діти упізнали графічний образ слова «гроші», вони плескають у долоні. Слово, графічний образ якого засвоюється, бажано демонструвати кілька разів.)
\/І. Рухливий відпочинок.
До нашого автобуса Їхав лис через ліс,
Метелик залетів, поламав сто коліс,
Нікого не питаючи, Треба стати, погадати,
На перше місце сів. скільки йому грошей дати.
Не чемний, ти метелику,
Не добре так робити!
Як хочеш з нами їхати,
То треба заплатити (К. Перелісна)
\/ІІ. Робота у групах.
1 – 2 групи – складання казки за серією малюнків;
3 – 4 групи - читання віршика у вигляді «слово – малюнок»
На дачі я зранку взяв й
До пішов купувати .
До вернувсь – не приніс анічого!
Та… є, з продавців же - нікого!
(На дачі я зранку взяв гроші й корзину
До лісу пішов купувати малину
Додому вернувсь - не приніс анічого!
Та…ягоди є, з продавців же-нікого)
І І ЧАСТИНА
І. Розвивальна гра «Винахідники».
- Оля на базар ходила і нічого там не купила. Бо вона забула вдома…
Так, вона забула гаманець. Погляньте, який він гарний. Ой, а що це виглядає з Олиного гаманця? Та це ж красива Прикраса дівчинки. Давайте поміркуємо разом, як можна її використати звичайну прикрасу, якщо вона лежить у гаманці?
Дякую, ви – справжні винахідники. Залишимо цю прикрасу В гаманці.
ІІ. Розвиток математичних умінь.
Гра «Проведи гроші у гаманець»
ІІІ. Розвиток зв‘язного мовлення.
Вправа «Мозковий штурм»
І\/. Рефлексія.