Тема: «Малюнок-розвага. Малюнок-інформаційний ресурс».
Мета: розширити знання з медіаграмотності школярів про види малюнків (ілюстрації, шаржі, комікси) та способи передачі інформації через певний вид малюнка; розвивати мовлення, уяву, фантазію, образне мислення та інформаційно-комунікативні компетентності: аналізувати та критично переосмислювати інформацію, працювати в команді, формувати уміння приймати рішення; виховувати інтерес до предмету, культурного та етичного медіаспоживача.
Обладнання: комп’ютер, медійна дошка, ілюстрації з теми, малюнки, ножиці, папір, клей.
Тип уроку: урок закріплення та узагальнення знань.
Зміст уроку
Девіз уроку: «Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом» .
І. Організація класу
Слайд 1 (посмішка)
1.Привітання
Любі друзі! У наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час.
Гостей посмішкою й миром.
Ми вам раді добрі люди,
І вітаєм щиро вас.
Та запрошуємо ласкаво
На медіаурок у 3 клас.
2. Психологічний настрій. (діти стають у коло)
Діти, подаруйте один на одному посмішку. Я сьогодні читала газету і знайшла там цікаве оголошення, послухайте: Сьогодні у Вищетарасівській ЗОШ в приміщенні 3 класу відкрилося дитяче кафе «Медіазнайка» А щоб потрапити туди потрібно згадати найулюбленішу страву.
Вправа «Знайдіть собі пару». По черзі один одному розкажіть, яка страва найулюбленіша (починають розповідати діти, які вищі, вони присідають, а нижчі пританцьовують - по дзвіночку міняються. Знову знаходять собі пару – в кого довше волосся той пританцьовує, а в кого коротше –присідає)
Страви згадали, молодці. Тож шановні учні, вчителі запрошую вас до зали для відвідувачів, нашого кафе «Медіазнайка». Тут ви зможете спробувати порцію нових вражень, насипати й збагатити свої знання, отримати естетичне задоволення. А супроводжувати нас весь урок буде веселий Медіакухар. Давайте подивимося, яке меню він нам пропонує.
Діти сідають на місця
На дошці меню медіастрав
Коктейль «Книжкова смакота»;
Смаколики « Малюнкові викрутаси»
Десерт «Ласунка»
Ці страви насичують саме мозок, а не шлунок.
Поки Кухар нам готує цікаві завдання, пропоную випити коктейль «Книжкова смакота»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
(на столі стоять книги, а під ними серветки. Газети, журнали на підносі)
Запрошую вас спробувати коктейль «Книжкова смакота»
-Чи любите ви читати?
-Підніміть руки хто ходить в бібліотеку ?
-Хто взагалі не ходить?
-А які книги ви любите читати?
-Я вам покажу декілька книг, які пропонує наше кафе, розгляньте їх уважно і запам’ятайте. (Закриваю книги)
-Скажіть, що ви запам’ятали
-Яку з книг ви запам’ятали? Чому?(Відповіді)
-То на що ви найбільше звертали увагу?
- При виборі книги ми передусім звертаємо увагу на її оформлення, а саме на малюнок, а вже потім читаємо і визначаємо, наскільки вона цікава. Отже тема нашого уроку: «Малюнок-розвага. Малюнок-інформаційний ресурс».
Слайд 2 (тема уроку)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Насолодившись коктейлем, медіакухар нам пропонує вибрати та замовити самим корисну медіастраву і зробити дегустацію. Діти по черзі замовляють (під замовленнями- завдання). Я теж замовила смаколики, але це сюрприз.
На екрані «назви смаколиків» діти обирають і обговорюють – читають малюнок
Слайд 3 (наскельний малюнок, шарж, комікс, ілюстрація)
Малюнок відомий з давніх-давен і протягом тисячоліть служить людству. Передавати інформацію через малюнок людина навчилася майже зразу, як тільки з’явилася на планеті
Плоскі наскельні зображення тварин, на яких полювала людина, орнаменту, а також декоративні зображення на знаряддях праці свідчать про те, що малюнок був дуже важливим. Завдяки малюнку ми пізнаємо все, що нас оточує, малюнок допомагає образно передавати свій задум і вченому, і техніку. А шаржі, комікси використовуємо для розваги.
Фізкультхвилинка
ІV. Творча діяльність
Кухар нас запрошує приготувати медіапродукт. Для цього нам потрібно
об’єднатися у групи. Прошу шефкухарів отримати інгрідієнти для медіапродукції.
Завдання груп:
1 група Комікси плівка
Створюємо серію коміксів «Родина-велика сила» ( комікс про силу єдності, дружбу і взаємодопомогу)
Завдання: скласти за малюнками історію, додати в «словесних бульбашках» відповідні репліки, вигуки. Створені історії група презентує однокласникам.
2 група «Мова ілюстрації» Створюють книгу.
Завдання: прочитати отриманий текст. Розглянути малюнки/фотографії. Вибрати ті, які можуть проілюструвати текст. Пояснити, які саме деталі ілюстрації найбільше відповідають змісту тексту. Створену історію група презентує однокласникам.
Текст
Життя в зимовому лісі йде своєю чергою. Ось із-за куща вибіг вовк, залишаючи за собою ланцюжок глибоких слідів. Слідом з’явилася лисиця. Насторожено принюхуючись, вона обережно пройшла, залишаючи сліди поменше. Трохи далі – зайці стрибають. Незатишно цим звірам перебувати на відкритому просторі. Помітивши кущ - поскакали до нього, залишаючи на снігу свої мініатюрні сліди. А з дерева на сніг білка зістрибнула . Підбігла до шишки, схопила її і - назад на дерево. Не спить ліс взимку, не спить…
3 група «Шифрувальник» Вітальна листівка
Завдання: розглянути видруки, які показують життя первісної людини; скласти невеличке новорічне привітання. Гості разом з дітьми розшифровують.
4 група «Шарж» фотоальбом
Роблять селфі і створюють груповий шарж в додатку телефона. Або малюють груповий шарж.
Після виконаних завдань кожна група презентує.
Група шифрувальник презентує остання. Гості розшифровують новорічне послання учнів 3 класу.
V Підсумок уроку
Самооцінювання