Урок з курсу "Я у медіапросторі"

Про матеріал
Розробка уроку з курсу "Я у медіапросторі" на тему "Малюнок-розвага. Малюнок- інформаційний ресурс" для учнів початкових класів.
Перегляд файлу

Тема: «Малюнок-розвага.  Малюнок-інформаційний ресурс».

Мета: розширити знання  з медіаграмотності школярів про види малюнків (ілюстрації, шаржі, комікси) та способи передачі інформації через певний вид малюнка; розвивати мовлення, уяву, фантазію, образне мислення та інформаційно-комунікативні компетентності:  аналізувати та  критично переосмислювати інформацію, працювати в команді, формувати  уміння приймати рішення; виховувати інтерес до предмету,  культурного та етичного медіаспоживача.

Обладнання: компютер, медійна дошка, ілюстрації з теми, малюнки, ножиці, папір, клей.

Тип уроку: урок закріплення та узагальнення знань.

 

Зміст уроку

Девіз уроку: «Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом» .

І. Організація класу

Слайд 1 (посмішка)

1.Привітання

Любі друзі! У наш  клас

Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час.

Гостей посмішкою й миром.

Ми вам раді добрі люди,

І вітаєм щиро вас.

Та запрошуємо ласкаво

На медіаурок у 3 клас.

2.  Психологічний настрій. (діти стають у коло)

Діти, подаруйте один на одному посмішку. Я сьогодні читала газету і знайшла там цікаве оголошення, послухайте: Сьогодні у Вищетарасівській ЗОШ в приміщенні 3 класу відкрилося дитяче кафе «Медіазнайка» А щоб потрапити туди потрібно згадати найулюбленішу  страву.  

Вправа «Знайдіть собі пару».   По черзі один одному розкажіть, яка  страва найулюбленіша (починають  розповідати діти, які вищі,  вони присідають, а нижчі пританцьовують -  по дзвіночку  міняються. Знову знаходять собі пару – в кого довше волосся той пританцьовує, а в кого коротше –присідає)

Страви згадали, молодці. Тож шановні учні, вчителі запрошую вас до зали  для відвідувачів, нашого кафе «Медіазнайка». Тут ви зможете спробувати порцію нових вражень, насипати й збагатити свої знання, отримати естетичне задоволення. А супроводжувати нас весь урок буде веселий Медіакухар. Давайте подивимося, яке меню він нам пропонує.

 

Діти сідають на місця

 

  На дошці меню медіастрав

  Коктейль  «Книжкова смакота»;

  Смаколики « Малюнкові викрутаси»

  Десерт «Ласунка»

  Ці страви насичують саме мозок, а не шлунок.

  Поки Кухар нам готує цікаві завдання, пропоную випити коктейль «Книжкова смакота»

 

ІІ. Мотивація навчальної  діяльності учнів

(на столі стоять книги, а під ними серветки. Газети, журнали на підносі)

 Запрошую вас спробувати коктейль «Книжкова смакота»

-Чи любите ви читати?

-Підніміть руки хто ходить в бібліотеку ?

-Хто взагалі не ходить?

-А які книги ви любите читати?

-Я вам покажу декілька книг, які пропонує наше кафе, розгляньте їх уважно і запам’ятайте. (Закриваю книги)

-Скажіть, що ви запам’ятали

-Яку з книг ви запам’ятали? Чому?(Відповіді)

-То на що ви найбільше звертали увагу?

    - При виборі книги ми передусім звертаємо увагу на її оформлення, а саме на малюнок,   а вже потім читаємо і визначаємо, наскільки вона цікава. Отже тема нашого уроку: «Малюнок-розвага.  Малюнок-інформаційний ресурс».

 

Слайд 2 (тема уроку)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Насолодившись коктейлем, медіакухар нам пропонує вибрати та замовити самим корисну медіастраву і зробити дегустацію. Діти по черзі замовляють (під замовленнями- завдання). Я теж замовила смаколики, але це сюрприз.

На екрані «назви смаколиків» діти обирають і обговорюють – читають малюнок

Слайд 3 (наскельний малюнок, шарж, комікс, ілюстрація)

  Малюнок відомий з давніх-давен і протягом тисячоліть служить людству. Передавати інформацію через малюнок людина навчилася майже зразу, як тільки з’явилася на планеті

Плоскі наскельні зображення тварин, на яких полювала людина, орнаменту, а також декоративні зображення на знаряддях праці свідчать про те, що малюнок був дуже важливим.  Завдяки малюнку ми пізнаємо все, що нас оточує, малюнок допомагає образно передавати свій задум і вченому, і техніку. А  шаржі, комікси використовуємо для розваги.

 

Фізкультхвилинка

ІV. Творча діяльність

Кухар нас запрошує приготувати медіапродукт. Для цього нам потрібно

 об’єднатися  у групи. Прошу шефкухарів отримати інгрідієнти для медіапродукції.

Завдання груп:

1 група Комікси  плівка

 Створюємо серію коміксів  «Родина-велика сила»  ( комікс  про силу єдності, дружбу і взаємодопомогу)

Завдання:  скласти за малюнками історію, додати в «словесних бульбашках» відповідні репліки, вигуки. Створені історії  група презентує однокласникам.

 

2 група  «Мова ілюстрації»  Створюють книгу.

Завдання: прочитати отриманий текст. Розглянути малюнки/фотографії. Вибрати ті, які можуть проілюструвати  текст. Пояснити, які саме деталі ілюстрації найбільше відповідають змісту тексту. Створену історію  група презентує однокласникам.

Текст

Життя в зимовому лісі йде своєю чергою. Ось із-за куща вибіг вовк, залишаючи за собою ланцюжок глибоких слідів. Слідом з’явилася лисиця. Насторожено принюхуючись, вона обережно пройшла, залишаючи сліди поменше. Трохи далі – зайці стрибають. Незатишно цим звірам перебувати на відкритому просторі. Помітивши кущ - поскакали до нього, залишаючи на снігу свої мініатюрні сліди. А з дерева на сніг білка зістрибнула . Підбігла до шишки, схопила її і - назад на дерево. Не спить ліс взимку, не спить…

 

3 група  «Шифрувальник»    Вітальна листівка

Завдання: розглянути видруки, які показують життя первісної людини; скласти невеличке новорічне привітання. Гості разом з дітьми розшифровують.

4 група  «Шарж» фотоальбом

Роблять селфі і створюють груповий шарж в додатку телефона. Або малюють груповий шарж.

 Після виконаних завдань кожна група презентує.

 Група шифрувальник презентує остання. Гості розшифровують новорічне послання учнів 3 класу.

V Підсумок уроку

 Самооцінювання

  • Що найбільше сподобалось вам на уроці?
  • Ми працювали дуже добре, давайте  поаплодуємо собі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. грабовецька ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 січня 2020
Переглядів
1617
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку