План- конспект уроку з фізичної культури
з теми «Легка атлетика» для 6 класу
Тема уроку: Навчання техніці бігу на короткі дистанції
Мета уроку: сприяти зміцненню здоров'я учнів, проводячи уроки на свіжому повітрі, залучати їх до спортивних змагань з допомогою ігор та естафет.
Завдання уроку:
Місце проведення: стадіон школи.
Інвентар: 8 гімнастичних палиць, 8 м’ячів, 12 прапорців різного кольору, 4 кеглі, фінішна стрічка, свисток, секундомір, 2 естафетні палички.
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина (8-10 хв.) |
|||
Мотивація навчальної діяльності. Учитель: Легка атлетика – один із найстаріших видів спорту. В основу легкоатлетичних вправ покладені природні рухи людини – ходьба, біг, стрибки, метання. Перші відомості про змагання датуються 776 р. до н. е. та згадуються в нотатках про Олімпійські ігри Стародавньої Греції. В той час программа змагань складалася лише з бігу. Вперше українські змагання з бігу було влаштовано 1858 року у м. Миколаєві військово-морськими офіцерами для матросів і солдат (поблизу моря хлопці та дівчата організували клуб любителів бігу).У 1913 році в м. Києві було проведено першу Олімпіаду з легкої атлетики, а в 1921 році в м. Харкові –першу Всеукраїнську олімпіаду. В 2012 році в Барселоні (Іспанія) було відзначено 100-річчя Міжнародної асоціації легкоатлетичних федерацій. Імена 24 уславлених атлетів світу «королеви спорту» удостоєні в Залі слави. Серед них імена і двох українців - Володимира Голубничого (олімпійського чемпіона 1960 і 1968 років по спортивній ходьбі) та Сергія Бубки (олімпійського чемпіона 1988 року, 10-разового чемпіона світу по стрибках з жердиною). Першу золоту олімпійську медаль з легкої атлетики приніс Україні «ходок» із Сум В. Голубничий у Римі у 1960 році. Його ім'я, як учасника п'яти Олімпіад занесено в Книгу рекордів Гіннеса. С. Бубка є Героєм України, який нині входить до міжнародного олімпійського комітету від України.
Серед вас також можуть бути олімпійці, але для цього потрібно міцне здоров'я, природні задатки та важка наполеглива праця.
|
2-3 хв |
Історичний екскурс «З історії розвитку легкої атлетики» |
|
|
1хв
|
|
|
|
30 сек. |
Запитати у кого більше 90 уд/хв |
|
|
1-2 хв |
Спину тримати рівно. Підтримувати дистанцію 2-3 метри |
|
|
3-4 хв |
Останній забігає наперед |
|
|
30 сек. |
|
|
Основна частина (30-32хв.) |
|||
|
3 рази
|
Фронтально
|
|
|
3 рази
|
Подолати за найменшу кількість кроків. |
|
|
3 рази
3-4 хв |
Увага на роботу рук, виявляю стартову швидкість
Розділяю учнів по рівню фізичної підготовки та статі.
|
|
|
2-3 хв
|
|
|
|
2-3 хв
|
Проводжу окремо серед хлопців та дівчат.
|
|
|
3-4 хв
|
Учні вишикувані в коло.
|
|
|
3-4 хв
|
Розділяю на пари по дружбі.
|
|
|
2-3 хв
|
Стати в дві шеренги один проти одного, змінюватися за годинниковою стрілкою.
|
|
|
2-3 хв
|
Розділяю на дві команди. Ворота виставляю з м’ячів шириною до 2 м.
|
|
|
3-4 хв
|
Стати в дві колони. Після перебіжки стати в кінець колони.
|
|
|
2-3 хв
|
Бігти парами в залежності від фізичної підготовки. Виявляю дистанційну швидкість |
|
Заключна частина (3-4 хв) |
|||
7. Шикування в коло . Вправа на увагу «Світлофор»
Підведення підсумків.
|
3-4 хв |
2 карточки : зелена та червона
Відзначаю переможців |
|
Домашнє завдання
Наводжу вислів академіка А.Д. Александрова про людину майбутнього, яка повинна бути не лише освіченою, а й здоровою «… бути Сократом в постаті Геракла.» Бажаю учням досягти у цьому найбільших успіхів.
|
|
Біг в максимальному темпі, тримаючись за опору (3-4 рази по 10-15 сек.) |
|