Урок літературного читання в 2 класі
(за підручником В.О.Науменко)
Тема: Василь Сухомлинський «Які вони бідні»+ Диференційовані завдання для робіт в зошиті.
Урок літературного читання в 2 класі
(за підручником В.О.Науменко)
Тема: Василь Сухомлинський «Які вони бідні».
Мета: розширювати уявлення дітей про багатство рідної природи, вчити бачити красиве у простому навколо себе; розвивати читацькі уміння; виховувати почуття гордості за Батьківщину; продовжити ознайомлення учнів із творчістю В.Сухомлинського; формувати навички вдумливого виразного читання; розвивати мислення, мовлення, уважність; виховувати любов до природи.
Обладнання: таблиці складів для розчитування; малюнки із зображенням сходу сонця, жайворонка, загадки, скоромовки; зошит з читання, запис співу жайворонка, відео матеріали.
Хід уроку
Етап до читання
І. Організація учнів до роботи
Дивосвіт, дивосвіт…
Хто придумав оцей світ?
Землю красну отаку
У зеленому вінку,
Всі ці квіти і ліси,
І пташині голоси?
Ліс і річку, і поля –
Це ж усе моя земля.
Вчитель. Сонце, вітер, гори, луки, ліси і моря, птахи, риби, звірі, комахи – все це природа. Це дивосвіт, яким наділена наша прекрасна планета Земля.
Сьогодні у нас незвичайний урок.
Панувала баба біла,
Доки сонце не пригріло.
А тапер втікає, сива,
Бо йде дівчина красива.
(Зима та весна)
Яка це пора року? Чому? Які її ознаки?
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Конкурс на кращий переказ оповідання
Ма-ма-ма – вже скінчилася зима.
Ні-ні-ні – йдуть веселі теплі дні.
Ак-ак-ак – свистить на шпаківні шпак.
Ок-ок-ок – ловить ластівка комашок.
Ба-ба-ба – зазеленіла вже верба.
В’ї - в'ї - в'ї – звеселяють гай солов’ї.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Що ви знаєте про птахів?
Вчитель:
Сьогодні ми будемо говорити, про вже відому вам пташку, згадаймо, що ми вже про неї знаємо та дізнаємося нове, а головне ми будемо вчитися слухати та відчувати.
Етап під час читання
Що ми знаємо про жайворонка:
В.Сухомлинський
Протягом 35 років працював учителем мови і директором школи.
Його спостереження за поведінкою дітей, виливались у статті, книги.
Усі твори вчать доброти, щирості, людяності, справедливості.
IV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу
В.Сухомлинський «Які вони бідні»
1. Опрацювання оповідання
2. Виразне читання оповідання учителем
3. Перевірка сприймання:
- Про що оповідання?
- Хто головний герой?
- Що з ними трапилось?
4. Словникова робота
Зірниця Небосхил
Височінь Доторкаючись
Крильцями Понеслась
Зайнялися Жайворонкову
Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем, скоромовкою у парах.
Фізкультхвилинка
Етап після читання
НЕБО ► ◄ СІРА
ПТАШКА ► ◄ РОЖЕВЕ
ГРУДОЧКА ► ◄ ДИВНА
ЗІРНИЦЯ ► ◄ ВОГНЯНА
ПІСНЯ ► ◄ РАНКОВА
** Випиши слова, які вживає автор замість слова ЖАЙВОРОНОК
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
*** Як по – іншому можна назвати це оповідання?
______________________________________________________________
______________________________________________________________
Слухання аудіозапису пісні жайворонка.
З чим Панас Мирний порівнює жайворонкову пісню?
Поясніть зміст заголовка.
Виберіть основну думку оповідання:
V. Підсумок уроку
На цьому уроці:
Я навчився ….
Я дізнався ….
Мене вразило ….