Урок з літературного читання "Будьте справжніми захисниками природи"

Про матеріал
Урок позакласного читання, спрямований на формування екологічної компетентності. До уроку розроблено путівничок.
Перегляд файлу

Тема. Будьте справжніми захисниками природи!

Оповідання «Біля струмочка».

Мета. Удосконалювати навички визначати головну думку твору, формувати навички виразного читання,

 Розвивати пам'ять, увагу, спостережливість, збагачувати словниковий запас.

Виховувати почуття поваги до навколишнього середовища та вчити відповідати за свої вчинки, формувати екологічну культуру учнів.

Обладнання: плани подорожі, казковий герой «Природа», роздатковий матеріал, наочність (станції подорожі).

Тип уроку: урок позакласного читання.

Педагогічні інновації: інтерактивні технології (робота в парах, робота в групах), метод «Незакінчене речення».

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні до нас на урок завітала гостя. Вона запрошує нас подорожувати її королівством. Але хто вона? У вас на столах лежать путівники нашої подорожі і  щоб дізнатися хто ж наша гостя прочитайте вірш-послання, що вона вам залишила.

                             Чому маленька пташка тікає?

                             Чому ромашка очі ховає?

                             То певно люди вже забувають,

                             Що і вони серденько мають!

                             Що про них потрібно дбати,

                             І  не ображати!

     -Прочитайте виділені букви у кожному рядку і ви дізнаєтесь ім’я нашої гості.

     -Це Природа і вона дуже переживає, що люди ображають рослини і тварини. Природа запрошує вас у мандрівку її королівством і на кожній зупинці приготувала різні завдання, якщо ви впораєтесь, то будете відкривати слова, що заховала наша гостя і в кінці уроку ми зможемо прочитати, що вона хоче нам сказати.

    У своїх путівничках прочитайте, куди ж ми сьогодні вирушаємо.

  1. Станція «Лісовий будиночок»
  2. Станція «Квіткова галявина»
  3. Станція «Далекий острів»
  4. Станція «Підводне царство»
  5. Станція «Скриня скарбів»
  • І в кінці уроку ви запишете слова Природи, що стануть девізом нашого уроку.
  • Отже, вирушаємо!

ІІ. Робота над темою уроку.

  1. Станція «Лісовий будиночок»
  • Читання ланцюжком.

-Першим завданням, яке ви повинні виконати це виразно прочитати оповідання «Біля струмочка».

- З якою інтонацією ви будете читати слова Струмочка на початку оповідання? (Весело)

- А як ви будете читати його слова, після приходу Артема та Юрася? (Сумно)

     (Учні читають оповідання ланцюжком)

  • Бесіда за змістом оповідання.

-Хто прийшов до Струмочка напитися води?

-Як поводились хлопчики біля струмочка?

-Хто допоміг струмочкові знову стати чистим?

-Яка головна думка твору, що автор хотів нам сказати, від чого застерегти?

- Ви гарно читали і відповіли на всі питання, але скажіть як же потрібно оберігати ліс і його мешканців? Отже на першій станції ви виконали всі завдання і можете відкрити перше приховане слово. (Природі другом будь).

Рушаємо далі.

  1. Станція «Квіткова галявина»

-На цій станції ви попрацюєте в групах. Ви повинні описати героїв оповідання, відповідаючи на питання який?

                Які?                                                                         Які?

 

                                                                                        

 

 

 

 

 

 

-Напишіть на промінчиках риси характеру дітей. (Діти працюють) Хто закінчить сигналізує.

(Учні зачитують свої характеристики).

-Молодці, ви справились і з цим завданням. Можемо прочитати наступні слова нашого девізу (і пам’ятай:). А ми вирушаємо далі.

3. Станція «Веселий острів»

- Ви вже трішки стомились, тому зараз на «Веселому острові» ми відпочинемо, проведемо фізкультхвилинку.

  • Фізкультхвилинка

Ми на острові гуляєм

За усім спостерігаєм

Вгору на сонце подивились

І в промінчиках погрілись.

Метелики літали

І крильцями махали

Треба нам букет зібрати

Ні! Не будем квітів рвати!

Краще їх намалювати!

Досить нам відпочивать,

Бо потрібно працювать!

  • «Незакінчене речення»

- Я пораджу Артемкові та Юрасю…

 - Молодці, ми справились зі ще одним завданням, відкриваємо наступні слова нашого золотого правила (Не нищ нічого)

4.Станція «Підводне царство».

Ось ми і потрапили в гості до двох подружок золотих рибок, які все роблять разом і завжди допомагають одна одній. Тому ви теж попрацюєте в парах, допомагаючи одне одному.

  - Вам потрібно написати по три правила, як оберігати природу і захищати її.

(Учні працюють в парах, сигналізуючи про завершення роботи)

Учні зачитують свої правила.

І з цим завданням ви впорались і ми відкриваємо остання слова нашого правила (і не ображай!)

     -Отже ми вже відкрили всі слова. Прочитайте правило, яке підготувала для нас Природа і це правило ви повинні запам’ятати, і лише за цим правилом жити.

            

           Природі другом будь і пам’ятай:

                  Не нищ нічого і не ображай!

Запишіть правило у свій путівничок.

ІІІ. Підсумок уроку

- Чого вчить нас оповідання «Біля Струмка»

- Назвіть позитивних героїв оповідання.

- На кого ви б хотіли бути схожими? Чому ?

-Ви впорались з усіма завданнями і можете відкрити скриню скарбів, що приготувала для вас Природа. (Учні відкривають скриню з оцінками).

Намалюйте в кінці вашого путівничка обличчя зі своїм настроєм.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             Біля струмочка

              Одного разу на лісовій галявині біля струмочка зчинилась метушня та почувся шум. Це малі бешкетники Артем та Юрась! Хлопчики скрізь та завжди робили шкоду...

От і тепер підбігли до струмочка та хитро-лукаво питають:

       - Можна, Струмочку, напитись твоєї водиці?

        - Авжеж можна! – відповів весело Струмочок.

       - Тільки чисту водицю ми не любимо!!! – гукнули хлоп’ята та давай жбурляти камінці, гіллячки та пісок у водичку…..

        Забруднили струмочок та, сміючись і весело стрибаючи, побігли геть.  А у нашого Струмочка настрій зіпсувався, сумно йому стало, бо дуже не хотів він у болото перетворитися через той бруд…

             Раптом знову чути дитячі голоси! Стривожився Струмочок, подумав, що повертаються бешкетники Артем та Юрась. Та він помилявся. Це були інші діти. З-за кущів малини вийшли на галявину Януся та Сергійко з повними кошичками запашних лісових ягід. Побачили вони потічок та й до нього:

- Можна, Струмочку, напитись твоєї водиці?

    - Тепер не можна… Побували тут діти-бешкетники та забруднили мою чисту, прозору водицю, закидали дно камінцями та палицями – сумно відповів Струмочок.

          Шкода стало дітям Струмочка. І вирішили вони допомогти йому знову стати чистим, гарним та привабливим. Поставили свої кошички, закотили рукави та давай працювати – струмочка від бруду визволяти! А за роботою стали пісеньки співати, то й розвеселили Струмочка, став і він весело водичкою хлюпати та бульбашки пускати!

     Ось і готово! Прибраний Струмочок став ще гарнішим та ошатнішим. Вдячний, він напоїв діток чистою, цілющою водичкою та ще довго радісно вихлюпував свої пісеньки Янусі та Сергійку, діткам із добрими серцями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Путівничок

                             Чому маленька пташка тікає?

                             Чому ромашка очі ховає?

                             То певно люди вже забувають,

                             Що і вони серденько мають!

                             Що про них потрібно дбати,

                             І  не ображати!

План мандрівки

  1. Станція «Лісовий будиночок»
  2. Станція «Квіткова галявина»
  3. Станція «Далекий острів»
  4. Станція «Підводне царство»

Золоте правило

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Станція «Скриня скарбів»

 

 

1

 

docx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку