Вчитель початкових класів
Макарекнко Тетяна Дмитрівна
ТЕМА : І.Я.Франко «Фарбований Лис». МЕТА : повторити вивчені літери і звуки ;
удосконалювати навички звуко-буквенного аналізу слів ;
розвивати читацькі навички, техніку читання учнів ;
збагачувати словниковий запас учнів ;
ознайомити учнів із творчістю українського письменника І.Я.Франка;
розкрити його як письменника –казкаря ;
висвітлити алегорію казки, її мораль ;
виховувати почуття добра, милосердя,, справедливості.
ОБЛАДНАННЯ : підручники, роздатковий матеріал ,звукові фішки, предметні малюнки потяга, портрет І.Франка, дитячі книги автора, аркуші паперу з малюнком Лиса, фарби.
Казка кличе нас у мандри,
Велить бути в житті сміливими й мудрими,
Долати перешкоди й біди і не забувати
добра світового,
Бо тільки цим і вимірюється
наша людська сутність.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
-- Доброго ранку ! Доброго дня !
Хай плещуть долоньки !
Хай тупають ніжки !
Працюють голівки!
--Доброго ранку ! Доброго дня 1
Бажаєм собі ми здоров*я й добра !
Привітання
Учитель:
Любі діти, у наш клас
Завітали гості щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром !
Учні :
Шановні гості!
В добрий день і добрий час
Завітали ви до нас.
Всіх ми радо вас вітаємо,
Подивіться, що ми знаємо.
ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Вчитель : На нашому уроці ми не повинні бути просто учнями 1 класу, ми повинні бути
У уважними
Р розумними
О охайними
К кмітливими
Перш , ніж почнемо працювати, згадаймо вимоги до усного мовлення
Правильне грамотне
УСНЕ МОВЛЕННЯ
Чітке зрозуміле емоційне
ВЧИТЕЛЬ :
Починаємо урок,
Не урок, а справжнє свято,
Бо полинем у світи,
Мандруватимем завзято,
Юний друже, я і ти 1
- А мандрувати ми будемо не самі, а зі звірятами, які також хочуть полинути у світ незвіданого і непізнанного. Будемо мандрувати ось на такому пречудовому потязі ) учитель прикріпляє на дошку паперовий потяг). Провідник цього потягу дуже вимогливий, розумний і суровий. Щоб потрапити до вагону, необхідно виконати певні завдання, які нам підготовив провідник. ( на вагонах написані завдання)
Ок-ок-ок -- розпочався наш урок.
Ай-ай-ай – за вікном зелений гай.
Са-са-са – змахнула крильцями оса.
Ій-ій-ій -- край чарівний мій.
Но-но-но -- сонце загляда в вікно.
---Молодці, ви допомогли Зайчику сісти до вагону.
Наша подорож продовжується, і наступним до вагону проситься Горобчик. Цікаво, а яке завдання приготували для нього ?
Завдання: ( читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом) 2 вагон
-- Молодці, дітки, ви добре справилися і із цим завданням. Горобчик сів у свій вагон і буде продовжувати подорожувати разом з нами. На наступній зупинці до нас приєднається новий наш друг --- Шпачок.
3 вагон Словесні піраміди.
Рак Син
Рама Сама
Ранок Сумка
Ракета Ситець
Ранковий Струмок
-- Які слова з цих слів вам незрозумілі ? ( пояснення значень слів)
4 вагон -- Скоромовки
* Миші в шафі шаруділи,
Шість шарфів шерстяних з*їли.
* Черепаха чаплю вечером,
Пригощала чаєм з печивом.
* Старий сказав своїм синам,
-- Сини, соліть сало сухою сіллю.
*Обережний хитрий Лис,
До нори вечерю ніс.
- А це завдання подала нам добра Фея.
Цікавий віршик
Федір фрукти полюбляє,
Вітаміни споживає.
Чи ж поможуть вітаміни
Феді вчитись на «відмінно» 7
Завдання . З букв слова « ФРУКТИ» утворити нові слова.
Фрукти кури руки кути кит
Наступне завдання. Робота в парах.
-Щоб виконати це завдання об*єднайтеся в пари.З*єднати стрілочками відповідну схему і слово.
Собака
рак
ліс
лось
ІІІ ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
У лісок ми ходили,
Зайця сірого зустріли.
Зайчик прудко стримбає,
Пташка весело літає,
Швидко лис десь пробіжить,
Їжачок в кущах сидить.
Посиділи і ми трішки,
Щоб спочили ручки й ніжки.
Всі веселі, ---- от чудово !
У лісок підемо знову.
ІУ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
- Сьогодні на уроці ми познайомимося з творчістю письменника, який народився і виріс серед такої чудової природи у мальовничому селі Нагуєвичі у сім*ї коваля, майже 150 років. ( портрет І.Я.Франка).
Іван Франко ріс дуже розумним, допитливим. Учився легко, мав дуже надзвичайну пам*ять. Хлопчик рано залишився сиротою.
( вчитель наводить дані із життя І.Я.Франка, книга «Дітям про письменників»)
Затишно дітям в пазусі казок. Отак би слухали про царя Салтана або про те, як весело козак обманював турецького султана. Про карих коней з полуменем грив, про чаклуна, що все на світі може. І хто б там не говорив, а згине зло і правда переможе ! Ви на своєму житті перегорнете дуже багато казкових сторінок, які відкриють вам світ фантазії й мудрості нашого народу.
І ось сьогодні на нашому уроці ми з вами познайомимося з одним зі великим казкарем української казки Іваном Яковичем Франко.
Казку, яку ми будемо читати з вами я не зможу без вашої допомоги прочитати. Назва її була записана на аркуші паперу, а вітерець легеньким подихом розвіяв всі папери і літери стали не свої місця. Допоможіть прочитати назву казки.
РАФБОАВНИЙ СИЛ.
У. СПРИЙМАННЯ Й ОСМИСЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Словникова робота. ( на дошці записані слова із казки, які потребують пояснення значень).
2.Читання казки вчителем.
3.Обговорення змісту казки.
4. Робота над тестом.
А). читання «ланцюжком»
Б) читання «Дощиком»
В). читання хором ( напівголосно)
5. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ( гімнастика для очей )
6. Вибіркове читання
А). Опис Лиса
Б).Що продавали на базарі.
В).З якою промовою звернувся Лис до своїх друзів.
Г). Що трапилося на концерті.
7. Завдання «ХВОСТИКИ».
( вчитель починає читати початок речення, а учні повинні знайти його кінець)
А). Жив собі в одному лісі …….. (Лис Микита)
Б).А вранці, коли збирався вмитися в лісовому озерці, ………..(глянув на себе і аж заплакав)
В). – Любі мої, не бі йтеся мене, Святий Миколай виліпив мене з небесної глини -- придивіться, яка ……. ( вона блакитна --- і призначив царем звірів).
УІ. ЗАКРІПЛЕННЯ.
Вчитель. – На початку уроку я вам говорила, що наш урок буде незвичайним. Ось і прийшов той час – незвичності.
Художник намалював Лиса Микиту, а розфарбувати у нього не вистачило фарб.
ЗАВДАННЯ. ( учням роздаються розмальовки Лиса. Вони його розфарбовують.).
В кінці уроку виставка робіт.
УІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.
Вчитель. Кожна казка моя свою повчальну мету, чогось повчає, від чогось застерігає. В чомусь допомагає.
Чого вчить нас казка І.Я.Франка «Фарбований Лис». ?