Урок читання І.Франко "Фарбований Лис"

Про матеріал
Розвивати читацькі навички, збагачувати словниковий запас слів учнів, виховувати почуття добра, справедливості.
Перегляд файлу

          

 

 

 

 

 

                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         Вчитель початкових класів

                                       Макарекнко Тетяна Дмитрівна

 

 

 

 

                                                          

 

ТЕМА :  І.Я.Франко «Фарбований Лис».                                                        МЕТА :    повторити  вивчені літери   і звуки ;

                        удосконалювати  навички  звуко-буквенного аналізу  слів ;

                         розвивати  читацькі навички, техніку читання  учнів ;

                         збагачувати  словниковий запас учнів ;

                         ознайомити  учнів  із  творчістю українського письменника І.Я.Франка;

                          розкрити  його як письменника –казкаря ;

                          висвітлити  алегорію казки, її  мораль ;

                          виховувати  почуття  добра, милосердя,, справедливості.

 

 

ОБЛАДНАННЯ :  підручники, роздатковий матеріал ,звукові фішки, предметні малюнки  потяга, портрет І.Франка, дитячі книги автора, аркуші паперу з малюнком Лиса, фарби.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         Казка   кличе   нас  у   мандри,

         Велить  бути  в  житті  сміливими  й  мудрими,

         Долати  перешкоди  й біди  і  не  забувати

                                              добра  світового,

         Бо   тільки   цим  і   вимірюється 

                                               наша  людська  сутність.      

 

                              ХІД   УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ  МОМЕНТ.

 -- Доброго ранку ! Доброго дня !

Хай  плещуть долоньки !

Хай  тупають  ніжки !

Працюють голівки!

--Доброго ранку ! Доброго дня 1

Бажаєм собі ми здоров*я  й добра !

 

Привітання

  Учитель:

Любі  діти,  у наш  клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою  й  миром !

 

Учні :

Шановні  гості!

В добрий  день  і  добрий час 

Завітали  ви до нас.

Всіх ми радо вас вітаємо,

Подивіться, що ми знаємо.

 

 

 

ІІ  АКТУАЛІЗАЦІЯ  ОПОРНИХ  ЗНАНЬ.

Вчитель : На  нашому  уроці  ми  не повинні бути просто    учнями     1 класу,  ми  повинні  бути

 

                              У        уважними

                              Р         розумними

                             О         охайними

                             К          кмітливими

 

Перш ,  ніж  почнемо  працювати, згадаймо  вимоги  до усного  мовлення

 

                 Правильне грамотне

 

 

 

                                    УСНЕ      МОВЛЕННЯ

 

 

 

  Чітке                  зрозуміле                    емоційне   

 

 

ВЧИТЕЛЬ :

       Починаємо  урок,

       Не урок, а справжнє свято,

       Бо полинем  у світи,

       Мандруватимем  завзято,

       Юний  друже, я і ти 1

 

-   А  мандрувати  ми будемо  не самі,  а зі звірятами, які  також хочуть  полинути у світ незвіданого і непізнанного. Будемо  мандрувати  ось на такому    пречудовому  потязі ) учитель    прикріпляє на дошку   паперовий  потяг).  Провідник  цього потягу  дуже  вимогливий, розумний  і суровий. Щоб  потрапити  до  вагону, необхідно виконати  певні  завдання, які  нам  підготовив  провідник. (  на вагонах написані  завдання)

 

 

 

 

  1. вагон --- Чистомовки   (  Зайчик)

 

Ок-ок-ок  -- розпочався  наш  урок.

 

Ай-ай-ай – за вікном зелений гай.

 

Са-са-са – змахнула крильцями оса.

 

Ій-ій-ій --  край чарівний мій.

 

Но-но-но --  сонце  загляда  в  вікно.

 

  ---Молодці, ви  допомогли  Зайчику  сісти  до  вагону.

    Наша  подорож   продовжується, і  наступним  до вагону  проситься  Горобчик. Цікаво, а яке  завдання   приготували  для  нього ?

 

Завдання: (  читання   слів,  поданих  аналітико-синтетичним  способом)       2  вагон

 

 

 

 

 

 

 

 

-- Молодці,   дітки,  ви  добре  справилися   і  із  цим  завданням. Горобчик  сів   у    свій  вагон   і  буде  продовжувати  подорожувати  разом  з  нами.   На  наступній  зупинці  до  нас  приєднається    новий  наш  друг   --- Шпачок.

3  вагон     Словесні   піраміди.

  Рак Син 

  Рама                                                Сама 

 Ранок                                                Сумка 

 Ракета                                               Ситець

 Ранковий                    Струмок

 

-- Які  слова      з  цих  слів   вам   незрозумілі ? (  пояснення  значень  слів)

 

 

4  вагон   -- Скоромовки   

 

*  Миші   в  шафі  шаруділи,

    Шість  шарфів   шерстяних   з*їли.

 

*  Черепаха   чаплю   вечером,

    Пригощала   чаєм  з печивом.

 

*  Старий  сказав   своїм   синам,

-- Сини,  соліть  сало   сухою  сіллю.

 

 *Обережний  хитрий Лис,

    До  нори   вечерю  ніс.

 

 -   А  це  завдання   подала   нам   добра  Фея.

               Цікавий  віршик

Федір  фрукти   полюбляє,

Вітаміни  споживає.

Чи  ж  поможуть   вітаміни

Феді  вчитись  на «відмінно» 7

 

Завдання .      З   букв     слова «  ФРУКТИ»   утворити  нові  слова.

  Фрукти   кури руки кути кит

 Наступне  завдання.  Робота  в парах.

-Щоб  виконати  це завдання об*єднайтеся  в  пари.З*єднати  стрілочками   відповідну  схему   і  слово.

 Собака               

 

рак      

 

ліс        

 

      

 

 лось            

 

   

 

 

 

 

ІІІ  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

У лісок ми ходили,

Зайця сірого зустріли.

Зайчик прудко стримбає,

Пташка весело літає,

Швидко лис десь пробіжить,

Їжачок в кущах сидить.

Посиділи  і ми  трішки,

Щоб  спочили  ручки  й ніжки.

Всі  веселі, ----  от  чудово !

У лісок  підемо  знову.

 

 

ІУ. ПОВІДОМЛЕННЯ   ТЕМИ   І   МЕТИ  УРОКУ.

-  Сьогодні  на  уроці   ми  познайомимося  з  творчістю   письменника, який народився  і виріс  серед  такої  чудової природи   у  мальовничому селі  Нагуєвичі   у  сім*ї  коваля, майже   150 років. ( портрет   І.Я.Франка).

     Іван   Франко   ріс    дуже  розумним,  допитливим.  Учився   легко, мав  дуже  надзвичайну  пам*ять. Хлопчик  рано  залишився  сиротою.

( вчитель  наводить  дані  із життя  І.Я.Франка,  книга «Дітям про письменників»)

             Затишно  дітям   в  пазусі  казок. Отак би   слухали  про царя Салтана  або про те, як весело  козак обманював турецького султана. Про карих коней з полуменем грив, про чаклуна, що все на світі може. І хто б там не говорив, а згине зло і правда переможе ! Ви на своєму житті перегорнете дуже багато казкових сторінок, які відкриють вам світ фантазії  й мудрості нашого народу.

          І  ось сьогодні на нашому уроці  ми  з вами познайомимося  з  одним зі  великим  казкарем  української казки  Іваном Яковичем Франко.

        Казку, яку ми будемо читати   з вами    я  не зможу без вашої допомоги прочитати. Назва її була записана на  аркуші паперу, а вітерець легеньким подихом  розвіяв  всі   папери   і  літери стали не свої  місця. Допоможіть прочитати назву казки.

 

                           РАФБОАВНИЙ   СИЛ.

 

 

У. СПРИЙМАННЯ   Й  ОСМИСЛЕННЯ  НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

 

1. Словникова робота. ( на     дошці    записані   слова  із казки, які потребують пояснення значень).

 

2.Читання  казки вчителем.

 

3.Обговорення змісту  казки.

 

  • Про кого  розповідається  в казці ?
  • Яким був Лис на початку казки ?
  • Куди заховався Лис від собак ?
  •  Як довго  царював Лис?

 

4. Робота  над тестом.

      А).  читання «ланцюжком»

      Б)    читання «Дощиком»

      В).    читання хором ( напівголосно)

 

 

5. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА   (  гімнастика  для  очей )

 

6. Вибіркове читання

     А). Опис Лиса

      Б).Що продавали на базарі.

      В).З якою промовою  звернувся Лис до своїх  друзів.

      Г). Що трапилося на концерті.

 

7. Завдання «ХВОСТИКИ».

 

( вчитель починає читати початок речення, а учні повинні знайти його кінець)

          А). Жив  собі   в одному  лісі …….. (Лис Микита)

           Б).А вранці, коли збирався вмитися в лісовому озерці, ………..(глянув на себе  і аж  заплакав)

           В). – Любі мої, не бі йтеся мене, Святий Миколай виліпив мене з небесної глини   -- придивіться, яка ……. ( вона блакитна --- і   призначив царем звірів).

 

УІ.  ЗАКРІПЛЕННЯ.  

Вчитель.    – На початку   уроку я   вам говорила, що наш урок буде незвичайним. Ось і прийшов той час – незвичності.

          Художник намалював Лиса Микиту, а розфарбувати у нього не вистачило фарб.

  ЗАВДАННЯ.    ( учням   роздаються  розмальовки  Лиса. Вони  його   розфарбовують.).

      В кінці  уроку  виставка  робіт.

 

 УІІ.  ПІДСУМОК  УРОКУ.

 

Вчитель.  Кожна  казка   моя  свою    повчальну  мету,   чогось повчає, від чогось застерігає.   В чомусь  допомагає.

 

                Чого   вчить  нас  казка І.Я.Франка «Фарбований Лис». ?

 

doc
Додано
15 березня 2021
Переглядів
668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку