Літературне читання
3 клас
Тема. Відчуй іншого. Тетяна Череп-Пероганич «Колядка» (продовження). Визначення послідовності подій.
Мета: формувати предметні і ключові компетентності (комунікативна, читацька, навчання впродовж життя, соціальна, природнича), продовжувати знайомити учнів з творами українських письменників; вчити визначати жанри творів; давати характеристику головним героям; визначати зачин, основну частину і кінцівку; удосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів, збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів, виховувати любов до природи, рідного слова.
Обладнання: мультимедійний комплект, картки для об’єднання дітей у групи, картки «Порушена послідовність», картки для складання плану твору.
Хід уроку
І. Організація класу
Створення позитивного психологічного клімату класу. Емоційне налаштування.
Якщо посміхнутися перехожому-він посміхнеться у відповідь.
Якщо посміхнутися небу і сонцю-розійдуться хмари.
Якщо посміхнутися Всесвіту- трапиться щось казкове.
Давайте посміхнемося губами, долонями, очима, серцем.
Вправа «Вітання». Вчитель говорить – діти відтворюють слова рухами.
Хто бачить мене, хай рукою махне,
Хто чує мене, головою кивне,
Хто бажає працювати, оком кліпне,
Хто бажає всім добра, усміхніться!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
-
Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над текстом «Колядка», який написала Тетяна Череп-Пероганич.
-
Як ви розумієте вислів «Життя дається людині на добрі справи» (Г. Гейне)?
ІІІ. Актуалізація опорних знань
-
Тлумачення значень слова «колядка».
Коля́дки — величальні календарно-обрядові пісні зимового циклу свят.
Колядка – смаколики, подарунки, які отримують колядники від господарів, до яких прийшли колядувати.
-
«Крісло автора». Детальний переказ першої частини оповідання.
ІV. Вивчення нового матеріалу
-
Читацька розминка. Прочитай скоромовку.
На Різдво рідня раділа -
першу зірку радо стріла.
-
«Щоденні 5». Слухання. Читання тексту вчителем до слів «- Якщо вже ти просиш…»
-
Рухливі вправи для очей.
-
«Щоденні 5». Мовчазне читання тексу учнями до кінця.
-
Об’єднання у групи за допомогою карток «Колядники», «Різдвяна зірка», «Сніжинка», «Різдвяні подарунки». Виконання вправи «Порушена послідовність». (У кожної групи учнів є картка, на якій записані речення з оповідання у порушеній послідовності. Треба розташувати речення так, у якій послідовності вони були розміщені у тексті).
-
Засинала Марічка того вечора щаслива як ніколи.
-
Марічка чекала Різдва.
-
– Мамо, а п’ятсот гривень вистачить на квиток від Луганська до Києва?
-
Першою, з ким познайомилася Марічка, була дівчинка Оксанка.
-
Далі дівчинка відвідала хрещеного, бабусю Зіну, дядька Василя...
-
Фізкультхвилинка «Йдуть морози, холоднеча, літу край…»
-
Словникова робота.
-
«Щоденні 5». Читання для когось. (Учні працюють у парах і оцінюють читання один одного).
-
Бесіда за змістом тексту:
-
Хто дійові особи оповідання?
-
Які почуття переживала Марічка після знайомства з Оксанкою?
-
Чим була схвильована мама Марічки?
-
Які почуття викликав у вас вчинок Марічки?
-
Яка основна думка оповідання «Колядка»?
-
Попрацюйте разом. Групова робота «Складання плану оповідання».
-
Перегляд мультфільму «Щедрик». (Олег Скрипка "Щедрик" / Oleg Skrypka "Shchedryk")
-
Вправа «Крісло автора». «Складання програми для новорічно-різдвяного свята».
V. Підсумок.
1. Складання портрету дівчинки Марічки. Прийом «Сенкан»
Марічка
Добра, чуйна
Мріє, роздумує, допомагає
Готова прийти на допомогу
Подруга
2.Рефлексія.
-
На картках («Колядники», «Різдвяна зірка», «Сніжинка», «Різдвяні подарунки»), що лежать у вас на партах, намалюйте (на зворотному боці) смайлик, який посміхається, якщо ви гарно працювали на уроці і оцінюєте свою роботу на високий рівень. Намалюйте смайлик, у якого буде спокійний вираз обличчя, якщо оцінюєте свою роботу на достатній рівень. Якщо важко було працювати і багато чого не вдалося, намалюйте смайлик з сумним виразом обличчя.
-
За допомогою цеглинок LEGO скажіть про свої враження від уроку.
3. Пояснення домашнього завдання.
- Придумати, чим може закінчитися історія, про яку ми читали на уроці.