Урок з літературного читання для 3 класу на тему "Відчуй іншого. Тетяна Череп-Пероганич "Колядка" (продовження). Визначення послідоаності подій."

Про матеріал
Над оповіданням Т. Череп-Пероганич "Колядка" учні працюють два уроки. Конспект уроку розроблений для другого заняття, коли першу частину оповідання вже опрацьовано. Вдома учні готують переказ першої частини оповідання. Група учнів отримує завдання за допомогою інтернету скласти веселу програму для новорічно-різдвяного свята. У програмі треба вказати назви українських різдвяних мультфільмів і кінофільмів. Метою уроку є виховання щирості, доброзичливості, бажання прийти на допомогу. Адже людина живе для того, щоб творити добро.
Перегляд файлу

1

 

Літературне читання

3 клас

Тема.  Відчуй іншого. Тетяна Череп-Пероганич «Колядка» (продовження).  Визначення послідовності подій.

Мета: формувати предметні і ключові компетентності (комунікативна, читацька, навчання впродовж життя, соціальна, природнича), продовжувати знайомити учнів з творами українських письменників; вчити визначати жанри творів; давати характеристику головним героям; визначати зачин, основну частину і кінцівку; удосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів, збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів, виховувати любов до природи, рідного слова.

Обладнання: мультимедійний комплект, картки для об’єднання дітей у групи, картки «Порушена послідовність», картки для складання плану твору.

Хід уроку

І. Організація класу

Створення позитивного психологічного клімату класу. Емоційне налаштування.

Якщо посміхнутися перехожому-він посміхнеться у відповідь.

Якщо посміхнутися небу і сонцю-розійдуться хмари.

Якщо посміхнутися Всесвіту- трапиться щось казкове.

Давайте посміхнемося губами, долонями, очима, серцем.

 

Вправа «Вітання». Вчитель говорить – діти відтворюють слова рухами.

Хто бачить мене, хай рукою махне,

Хто чує мене, головою кивне,

Хто бажає працювати, оком кліпне,

Хто бажає всім добра, усміхніться!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над текстом «Колядка», який написала Тетяна Череп-Пероганич.
  • Як ви розумієте вислів «Життя дається людині на добрі справи» (Г. Гейне)?

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Тлумачення значень слова «колядка».

Коля́дки — величальні календарно-обрядові пісні зимового циклу свят.

Колядка – смаколики, подарунки, які отримують колядники від господарів, до яких прийшли колядувати.

  1.  «Крісло автора». Детальний переказ першої частини оповідання.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1.  Читацька розминка. Прочитай скоромовку.

На Різдво рідня раділа -

першу зірку радо стріла.

  1. «Щоденні 5». Слухання. Читання тексту вчителем до слів «- Якщо вже ти просиш…»
  2. Рухливі вправи для очей.
  3. «Щоденні 5». Мовчазне читання тексу учнями до кінця.
  4. Об’єднання у групи за допомогою карток «Колядники», «Різдвяна зірка», «Сніжинка», «Різдвяні подарунки». Виконання вправи «Порушена послідовність». (У кожної групи учнів є картка, на якій записані речення з оповідання у порушеній послідовності. Треба розташувати речення так, у якій послідовності вони були розміщені у тексті).
  • Засинала Марічка того вечора щаслива як ніколи.
  • Марічка чекала Різдва.
  • – Мамо, а п’ятсот гривень вистачить на квиток від Луганська до Києва?
  • Першою, з ким познайомилася Марічка, була дівчинка Оксанка.
  • Далі дівчинка відвідала хрещеного, бабусю Зіну, дядька Василя...
  1.  Фізкультхвилинка «Йдуть морози, холоднеча, літу край…»
  2. Словникова робота.
  3. «Щоденні 5».  Читання для когось. (Учні працюють у парах і оцінюють читання один одного).
  4. Бесіда за змістом тексту:
  • Хто дійові особи оповідання?
  • Які почуття переживала Марічка після знайомства з Оксанкою?
  • Чим була схвильована мама Марічки?
  • Які почуття викликав у вас вчинок Марічки?
  • Яка основна думка оповідання «Колядка»?
  1.  Попрацюйте разом. Групова робота «Складання плану оповідання».
  2.  Перегляд мультфільму «Щедрик». (Олег Скрипка "Щедрик" / Oleg Skrypka "Shchedryk")
  3. Вправа «Крісло автора». «Складання програми для новорічно-різдвяного свята».

V. Підсумок.

1. Складання портрету дівчинки Марічки. Прийом «Сенкан»

Марічка

Добра, чуйна

Мріє, роздумує, допомагає

Готова прийти на допомогу

Подруга

2.Рефлексія.

  1. На картках («Колядники», «Різдвяна зірка», «Сніжинка», «Різдвяні подарунки»), що лежать у вас на партах, намалюйте (на зворотному боці)  смайлик, який посміхається, якщо ви гарно працювали на уроці і оцінюєте свою роботу на високий рівень. Намалюйте смайлик, у якого буде спокійний вираз обличчя, якщо оцінюєте свою роботу на достатній рівень. Якщо важко було працювати і багато чого не вдалося, намалюйте смайлик з сумним виразом обличчя.
  2. За допомогою цеглинок LEGO скажіть про свої враження від уроку.

3. Пояснення домашнього завдання.

- Придумати, чим може закінчитися історія, про яку ми читали на уроці.

 

 

 

1

 

docx
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
3717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку