Урок з літературного читання "Хто сильніший?" Українська народна казка "Сонце, Мороз і Вітер"

Про матеріал
Конспект уроку з літературного читання у 2 класі за програмою О.Я. Савченко та підручником В.Чипурко
Перегляд файлу

Урок  літературного читання

2 клас

Тема уроку. Хто сильніший? Українська народна казка"Сонце, Мороз і Вітер".

Мета уроку. Формувати читацьку компетентність учнів, вдосконалювати навички виразного читання прозових творів; вчити аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження;

розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас, розширювати їх світогляд;

виховувати толерантність, спостережливість, любов до ближнього.

Обладнання: презентація, ілюстрації народних і літературних казок, символи сонця, морозу, вітру, картки із словами для створення портрета героїв, смайлики настрою, смужки жовтого паперу.

Очікувані результати:

  • Знати ознаки казок та сюжет казки "Сонце, Мороз і Вітер".
  • Уміти аналізувати поведінку героїв.
  • Застосовувати набуті знання в повсякденному житті.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

     Хід уроку

І. Організаційний момент.

Доброго дня. Рада всіх вітати я.

За вікном похмура погода і щоб вона не завітала до нас, привітаємось ось так.

Тепло своїх долоньок

Я друзям віддаю.

Урок новий цікавий

Я з радістю почну.

ІІ. Мовленнєва розминка.

  • Намалюйте сонечко за допомогою язичка.   Слайд 1.
  • Мороз щипає щічки.
  • Зробимо вітер холодний і теплий.

ІІІ. Артикуляційні вправи

Чистомовка    Слайд 2.

Шепче вітер"Ша –ша –ша

Шубу білочка знайшла!"

Шепчеш ти , шепочу я,

 Шепче вітер"Ша – ша –ша".

  • Прочитати так, ніби вітер спочатку слабкий, а потім швидкий.
  • Уявіть, що ми сонечко зимове. З яким настроєм будемо читати?
  • А тепер літнє, який буде настрій?

ІV. Гра " З якої казки"

Ілюстрації казок "Івасик-Телесик", "Кривенька качечка", "Ріпка","Про двох цапків".

V. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми розпочинаємо нову тему. Як вона називається?Допоможе нам відгадка.

Загадка      Прийшла до нас бабуся у білому кожусі.

     Поля причепурила – пухнастим снігом вкрила.

     Відгадайте, хто вона, ця бабуся чепурна? Зима.

А чи знаєте ви , якого кольору зима? Скільки кольорів у зими?  Слайд 3 і 4.

А ці загадки підкажуть, з яким твором ми будемо працювати на уроці.

Слайд 5, 6,7.        Рукавом махнув – дерева зігнув.

       Без сокири і дрючків ставить міст через річки.

       Хоч рук не має, а кригу ламає. 

Передбачення

А чи знаєте ви, хто сильніший: Сонце, Мороз чи Вітер? А хочете узнати?

Тоді сідаємо рівненько,

слухаємо уважно,

працюємо старанно, активно.

VІ. Опрацювання казки "Сонце, Мороз і Вітер".

  1. Читання казки вчителем.

Послухайте казку і подумайте, що це за твір: казка чи оповідання?

  1. Словникова робота.   Слайд 8

Метод "Блискавка".

  1. Читання казки учнями.

Назвіть героїв казки.

  1. Фізхвилинка
  2. Вибіркове читання казки.
  • Чому засперечалися герої казки?
  • Чому вони наздогнали чоловіка?
  • Кому чоловік побажав здоров’я?
  • Прочитайте, що сказало сонце.
  • Що відповів Вітер?
  • Що сказав Мороз?
  • Що відказав Вітер?
  1. Читання казки в особах.

Діти самостійно вибирають собі роль за допомогою символів героїв казки.

     7.Складання характеристики героїв казки.

Розташувати на дошці карточки із словами відповідно до символів героїв казки.

Ясний, пекучий, палючий, лагідний, ласкавий, тріскучий, сильний, холодний, теплий, круглий, студений, дощовий, сухий, поривчастий.

     8.Творча робота.

- Подумайте, як змінилася б казка, якби чоловік сказав, що він побажав здоров’я Сонцю, Вітру.

VІІ. Рефлексія.

Вправа "Промені сонця".

Кожен учень прикріпляє жовту смужку-промінь до смайлика, що показує настрій.

Вправа"Закінчи речення".

  • Тепер я знаю …
  • Сьогодні я дізналась …

          

 

docx
Додано
19 січня 2023
Переглядів
551
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку