Новокиївська спеціальна школа
Херсонської обласної ради
Урок з українського читання для 2 класу
на тему : Дружбою ми здружені «Мишкові купили велосипед»
Вчитель початкових класів:
Слідкевич К.В.
Тема: Дружбою ми здружені «Мишкові купили велосипед»
Мета навчальна: вчити учнів свідомо читати, формувати вміння переказувати;
розвиваюча:розвивати зв’язне мовлення, формувати уявлення про значення дружби;
виховна: виховувати у дітей значущість слова «друг».
Обладнання:підручник 2 клас «Сонечко» Кравець М.М. 2008 р., зошит, олівці.
Перебіг уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Приготування робочого місця
Всі мерщій сідайте, діти.
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
Руку вчасно підіймати.
І, щоб не було мороки,
Всі готові до уроку?
Тож, гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Промовляння скоромовки
В домі Дими дим.
Ой ходім туди, ходім.
Рятувати Димин дім.
Що трапилося? Поміркуйте, чому могло так трапитися?
Чистомовкка
Да, да, да – чиста вода.
Ді, ді, ді – сидимо у воді.
Де, де, де – нема риби ніде
Ди, ди, ди – всі вже вийшли з води.
Робота над мовленнєвим диханням
Вправа «Вітерець»
Сісти рівно. Зробити видих. Потім швидкий вдих носом, паузу і швидкий видих
на вітрячок. М’язи живота працюють з хорошою активністю. Вправу повторити 3 – 5 разів.
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Робота в групах.
Гра на краще виразне читання уривку з оповідання В.Сухомлинський. « Їжачок і світлячок».
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
-Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з розділом «Дружбою ми здружені»
Вступне слово вчителя.
Що таке дружба?
Дружба -це приязні стосунки, що засновані на взаємній допомозі. Повазі, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей. Це активна зацікавленість одне в одному.
Гра « Перешкода»
Обговорення
Хто найкраще підтримував товаришів, а хто відволікався чи був не уважним? Що треба робити,щоб у вас було багато друзів?
У нього є два колеса
І є сідло на рамі.
Є дві педалі унизу,
І крутять їх ногами.
(Велосипед)
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота над текстом.
Читання вчителем
Читаю сам собі
Читаю другу
Робота зі словами о пів на п’яту - це половина години
Письмо для себе( запис до зошита числа, теми та малюнок про прочитане)
1.Виразне читання оповідання вчителем
— Чи сподобалося вам оповідання?
— Який настрій воно у вас викликало?
— Яка картина з’явилася у вашій уяві, коли ви слухали?
2. Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=WE1EsSuhCd8
3. Читаю другу (робота в парах)
4.Робота зі словами о пів на п’яту - це половина години
5.Письмо для себе( запис до зошита числа, теми та малюнок про прочитане.
6.Робота над оповіданням.
- Як ти думаєш, які з цих слів характеризують Мишка : щирий, товариський, скупий, жадібний, подільчивий,добрий, нещирий, недобрий?
- Чого боялася мати Мишка?
- Хто з твоїх знайомих подібний до хлопця?
7. Робота за ілюстрацією
- Розгляньте ілюстрацію до оповідання?
- Що автор зобразив на ілюстрації? Які кольори він використав?
Біографічна довідка
Народився Василь Сухомлинський у селі Василівка Кіровоградського району в незаможній сім’ї. Батько працював столярем і теслярем, майстрував колеса і музичні інструменти. Мама, Оксана Юдівна, працювала у колгоспі, а зимовими вечора-ми сиділа над своїм шитвом і розказувала дітям казки. У цій родині, крім Василя, було ще троє дітей – Іван, Сергій і Меланія. Василь Сухомлинський — український педагог, поет.Написав багато казок для дітей, був директором Павловської школи, 35 років пропрацював у сфері освіти. 2 вересня 1970 року Василь Олександрович Сухомлинський помирає, але його внесок у життя та його твори залишаться назавжди. Василь Олександрович Сухоминський написав 48 монографій, понад 600 статей, 1500 оповідань і казок для дітей. Його книги виходили і виходять масовими тиражами в багатьох країнах світу (Росії, Німеччині, Японії, США, Канаді, Китаї та ін.)
Прислів’я Щасливо там жити де вміють дружити
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
- Що сподобалося на уроці найбільше?
- Як звали головного героя оповідання?
- Хто написав оповідання « Мишкові купили велосипед»?
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати оповідання на ст.41відповісти на запитання.
Додаток
Мишкові купили велосипед.
Мишкові купили велосипед. А живе він поруч зі школою. Між їхньою садибою і шкільною - сад, так що й їхати ніде.
Мишко привів свій велосипед, мов коня на вуздечці. Хлопці оточили Мишка. Обмацували колеса, педалі, руль, фару.
Велосипед усім подобався. Усі заздрили Мишкові.
- Що ж, катайся,- сказав Федько й відійшов убік,- так немовби йому зовсім не хотілось кататись.
- Ти думаєш, мені справді дуже хочеться на ньому кататись? - байдуже запитав Мишко.
- Бери, пробуй. Федько, не вірячи своїм вухам, схопив велосипед, сів на нього й помчав шкільним стадіоном. Катався аж до дзвінка на урок.
На першій перерві катався Іван, на другій - Степан, на третій -Сергій, на четвертій - Оля. Залишилися кататися й після уроків. Велосипед переходив з рук у руки. До четвертої години накаталися всі. Мишко привів велосипед о пів на п'яту, мов коня на вуздечці.
- Де це ти досі катався? - здивувалась мати.
- Хіба ж так можна? - А я й не катався…
- Як - не катався? - Хлопці каталися… Й дівчатка… Мама полегшено зітхнула й сказала, немовби сама до себе: - Найбільше, чого я боялась, що ти сам кататимешся.