Тема уроку: Наталя Забіла «У дитячому театрі».
Мета уроку: удосконалювати навички виразного читання віршованих творів, вміння працювати над текстом; збагачувати активний словник учнів; розвивати творчу уяву, образне мислення; виховувати навички культури поведінки в громадських місцях.
Обладнання уроку: «Тлумачний словник української мови», альбом «Київ» (театри).
Хід уроку
І. Організація класу до роботи
Вітання
Доброго дня! Доброго дня!
Кажете ви, кажу вам я!
Я вас поважаю, я вас люблю,
Бо ми живемо в одному краю.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Мікрофон»
- Який урок розпочинаємо? (Читання).
- Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок.(Цікавим, навчальним, трохи казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим).
- А ви на уроці якими маєте бути? (Уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими, кмітливими, чемними тощо).
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу
Весна Молодиця
Осінь Бабуся
Літо Маленька дівчинка
Зима Струнка дівчина
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
1.
|
|
|
Т |
|
|
|||||
2. |
|
е |
|
|
|
|
||||
|
|
|
а |
|
||||||
4. |
|
|
т |
|
|
|
|
|||
р |
|
|
|
|
|
|
||||
Слово «театр» означає приміщення, будинок, в якому відбуваються вистави, спектаклі.
Свій початок театр бере з масових народних обрядів. Пізніше з᾽явились бродячі актори, які були одночасно і акторами і музикантами і танцюристами і співаками і авторами більшості сценок.
Перший професійний театр виник в Італії у xᴠɪ -xᴠɪɪ ст.. Це був театр народної комедії. Потім він став літературним, де постановки здійснювались за літературними творами. Такі театри розташовувалися у великих містах.
Фізкультхвилинка
V. Повідомлення теми і мети уроку
- А сьогодні на уроці завдяки віршу Н. Забіли ми побуваємо «У дитячому театрі».
VІ. Опрацювання вірша Н. Забіли «У дитячому театрі» (с. 90–91)
1. Розповідь про автора.
Наталя Забіла — одна з найулюбленіших українських дитячих поеток.
Народилася у дворянській родині 1903 року у Санкт-Петербурзі (Москва). Серед її предків — поет-романтик Віктор Забіла. Дід поетеси — Пармен Забелло — скульптор. Батьки Наталі вчилися в художньому училищі.
Дівчинка зростала в атмосфері захоплення художнім словом, музикою, живописом. І це, певна річ, вплинуло на її розвиток, художні смаки. Вона багато читала, зокрема, твори Тараса Шевченка, і вже в дитинстві пробувала писати вірші. 1917 р. сім'я переїжджає в Україну й оселяється в невеличкому селищі Люботин (нині Харківської області). Батько залишився в Петербурзі, тому старшим дітям довелося працювати, щоб якось вижити. Наталя закінчує прискорений курс гімназії, працює на різних посадах, кілька років вчителює в селі Старий Люботин під Харковом.
Ще в студентські роки починає писати для дітей. Видавши 1928 р. віршоване оповідання «Про маленьку мавпу».
Близько 200 книжок для дітей, переважно для дошкільного та молодшого шкільного віку, видала Наталя Забіла за час своєї літературної діяльності. Померла на 83 році життя у Києві.
На творах Наталі Забіли виросло декілька поколінь українських дітей.
2. Виразне читання вірша вчителем.
- Про кого була вистава, яку дивилися діти?
- Чи сподобалася вистава дітям?
3. Словникова робота.
залі згасло
сцена кожен
завіса хоробрий
глядачі відкритими
Тло — задній план картини, малюнка і т. ін., який підкреслює, виділяє основні елементи зображення.
4. Повторне читання учнями вірша (напівголосно).
5. Аналіз вірша за змістом з елементами вибіркового читання.
- Прочитайте рядки вірша про початок вистави.
- Який настрій вони викликають?
- Прочитайте, що відбувалося на сцені.
- Які порівняння добирає автор?
- Прочитайте, як описано розгортання дії.
- Які почуття викликали у вас ці слова?
- Прочитайте, як глядачі сприймають виставу?
- Прочитайте, у яких словах вірша найвиразніше сказано про захоплення дітей виставою.
- Знайдіть у тексті слова, вжиті у переносному значенні.
-Як ви думаєте, чи добре артисти виконували свої ролі у виставі? Чому ви так думаєте?
- Чи вдячними і уважними були глядачі? Підтвердіть свою думку словами вірша.
6. Вправи на розвиток швидкості читання.
а) Гра «Дочитай речення до кінця».
Один учень починає речення, інші шукають, а названий учень продовжує).
б) Гра «Хто швидше?» Робота в парах.
- Знайдіть в тексті порівняння і запишіть його.
Життя мов …(казка)
Казка – мов…(життя)
Розгортається, як…(злива)
Стати, як…(оці герої)
7. Виразне читання вірша учнями.
VІІ. Підсумок уроку
Якщо твердження правильне діти плескають у долоні, якщо не правильне тупають ніжками.
VІІІ. Домашнє завдання
Підготуватись до виразного читання вірша.
У тлумачному словнику знайти і записати ще одне тлумачення слова «театр».
Тема уроку: Наталя Забіла «Хто сильніший?»
Мета уроку: збагачувати і розширювати знання учнів про життя і творчість Наталі Забіли, продовжувати формувати читацькі навички учнів; розвивати зв᾽язне мовлення