Урок з літературного читання "Притчі.Леонардо Да Вінчі.Лебідь."

Про матеріал
Притчі дають знання, що проникають глибоко в серцеі подібно насінню проростають і дають свої паростки.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

241020176519

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА : ПРИТЧІ. ЛЕОНАРДО ДА ВІНЧІ. ЛЕБІДЬ

Мета: ознайомити учнів з суттєвими ознаками притчі; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; збагачувати словниковий запас новими словами; вдосконалювати вміння з'ясовувати головну думку твору; розвивати зв'язне мовлення учнів, творчу уяву; виховувати інтерес і повагу до усної народної творчості.

Обладнання: кросворд , відео матеріал

Хід уроку

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Ось і все! Дзвенить дзвінок,

В гості йде до нас урок.

Сядьте зручно! Усміхніться

І на мене подивіться!

ІІ МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА (див. додатковий матеріал до уроку на с. 35)

1.Арикуляцініні вправи : Вправа « Веселі звуки»

Як мама колише дитину?

Як тато забиває цвях?

Що каже бабуся внуку-замазурі?

Як дідусь хропе ?

2. Робота над чистомовкою

МА-ма-ма- прийшла  до нас зима

Ло-ло-ло -кучугури намело

Ем-ем-ем- саночки візмем

Дем-дем-дем-на гірку підем

Ам-ам-ам- , ой весело нам

3. Робота над скоромовкою.

В лузі журавлик щипав собі щавлик

 

Купіть  йому горщик –він зварить вам борщик.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ( творче завдання)

-Ми з вами закінчили вивчати розділ  у країні давнини, скажіть яких богів  та міфічних  істот ви запам’ятали ? Ось уже третій урок поспіль ми перейшли до опрацювання другого розділу,де ознайомилися з вами з легендами, як з народними , так і літературними. Так чим же відрізняється міф від легенди?(фантастичні події, але в легенді йдеться про реальні історичні події)

- Назвіть які жанри усної народної творчості ви знаєте? На минулому уроці з позакласного читання ми розглядали тему лічилки, прислів’я та загадки, так  чим відрізняються народні загадки від авторських?

1.Гра «Вігадайка» (відео загадки)

Учні презентують свої  загадки .

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

1.Робота над кросвордом

— Розгадайте кросворд. Назвіть тему уроку.

узичний твір, що виконується і дітми і дорослими (Пісня)

2. Посадила в квітнику

Квітку ніжну та струнку.

Жовті ніжні пелюстки,

Зеленесенькі листки.

В квітнику у мене зріс

Гордий красень... Це —(Нарцис)

 3.Жанр усної народної творчості, який складається з двох частинок і має повчальний характер (Прислів’я)

4. На квітник погляньте, діти,

Там козак стоїть між квітів.

Весь червоний – гордий пан.

Не козак це, а ... (Тюльпан)

 

5. Довгий носик, ручку   має,

    Всіх нас чаєм пригощає! (Чайник)

6. Розповідний твір ,де тварини спілкуються з людьми (Казка)

— У виділеному стовпчику утворилося слово «притча».

Отже, сьогодні ми ознайомимося з притчами. Притча –це літературний твір, розповідь повчального характеру. Вони бувають як народні , так і авторські.   Притчі - це історії, які передаються від серця до серця, відкривають людям почуте, побачене, але найголовніше - душу.

  Вікова мудрість, що закладена в притчах, перетворює їх на своєрідну книгу життя, яка допомагає нам зрозуміти себе, наше теперішнє та майбутнє.

  Краса притчі полягає в тому, що вона не ділить  людський розум на запитання і відповідь. Вона просто дає натяк, як вчинити у тій чи іншій ситуації.

    Притчі дають знання, що проникають глибоко в серце і подібно насінню проростають і дають свої паростки.

   Подібно тому, як при  свічки можна знайти золоту монету або перлину, так з допомогою притчі  пізнається істина.

    Притчі не мають вікових обмежень - вони цікаві всім!

V.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

-Пропоную переглянути відео матеріал, щоб зрозуміти що ж таке притча

1. Відеорепортаж.

(Притча про людські стосунки, про щастя)

З давніх- давен у народі з повагою ставилися до того, хто вміє і любить працювати,сумлінно ставиться до праці, намагається досягти найкращих результатів. Звісно, яблуко саме до рота не впаде , слід докласти певних зусиль, щоб отримати результат. Тому свої погляди народ  та автори викладали у притчах.

2.Робота по підручнику (с.18)

— Прочитайте в підручнику і розкажіть одне одному, що таке притча.

І саме сьогодні ми з вами познайомимося з творчістю геніального італійського вченого, письменника , який  віртуозно грав на лірі, писав байки, пісні та притчі - це Леонардо да Вінчі. Народився він у 1452 році у місті Вінчі , у Флоренції. Це дуже талановита людина, яка внесла внесок у розвиток живопису ,інженерії , анатомії та літератури.

 

Працюючи над ідеєю польоту за допомогою крил, винайшов аероплан.

Так само Леонардо винайшов парашут, велосипед, колесцовий замок, автомобіль, прожектор. Ряд його винаходів для військової справи - катапульта, великий лук, скорострільна зброя, військовий барабан і ін

3.Перегляд Відео каналу 1+1

4.Опрацювання   учнями статті «Леонардо да Вінчі»

А)Самостійне читання –розуміння

— Коли жив і творив Леонардо да Вінчі?

— Що він подарував світу як живописець,художник ?

— Чим ще цікавився Леонардо да Вінчі?

 Фізкультхвилинка з імітацією рухів

Я печу, печу, печу,

Дітям всім по калачу.

Зверху маком потрушу,

В піч гарячу посаджу.

Б) Робота над притчею «Лебідь»

1) Робота над заголовком.

2) Робота над загадкою.

— Ця птаха тендітна та сильна,

 Пливе вона в річці повільно.

 Шия довга, наче спиця,

 А постава, як в цариці.

 (Лебідь)

3)Хвилинка-цікавинка.

Лебеді — найбільші і найкрасивіші представники ряду. Краса лебедів надихала людину на створення поетичних легенд. Наприклад, про лебедину вірність. Кажуть, що лебеді паруються на все життя, і це правда: лебеді справді є моногамними птахами.

 

Іноді ще кажуть, що коли вмирає хтось із пари, то його подружжя кидається з вершини на землю і розбивається.  Але це вже просто красива вигадка.

Говорят, что у лебедя существует закон:

Умирает любимая, умирает и он.

Крылья сложит и падает с голубой высоты,

Если сильно полюбишь - Так поступишь и ты!

Мабуть, ви чули вислів «лебедина пісня». Стосовно людини це означає: «останній шедевр майстра». Вважається, що лебідь перед смертю, прощаючись із життям, співає свою останню пісню — найкращу.

Це не зовсім так, але недалеко від істини. Щиро кажучи, голос у лебедів не дуже гарний і співати (як, скажімо, солов'ї) вони не вміють. Але при останньому подиху лебедя повітря з шумом виходить із трахеї і лунає жалісний стогін. Це і є «лебедина пісня».

В Україні живуть лебідь-кликун, лебідь-шипун та лебідь малий (фото,сузір’я ).

4) Виразне читання притчі вчителем.

— Чи сподобалася вам притча?

— Який настрій вона у вас викликала?

— Що вам найбільше сподобалося?

— Яким ви собі уявляєте лебедя?

5) Гра «Рибки».

Учні читають притчу мовчки, визначають її структурні частини (зачин, основну частину, кінцівку).

Які характері ознаки тексту?

6) «читання ланцюжком»

7) вибіркове читання

8) Гра «Хто краще?».

9)Конкурс на краще читання притчі.

10) Аналіз змісту притчі з елементами вибіркового читання.

— Чому лебідь довго вдивлявся у своє відображення в дзеркалі води?— Що він там побачив?

 

— Чому його пір’їнки були такі самі прекрасні, як у далекі роки юності? Про що це свідчить?

— Що давало птаху силу спокійно і гідно закінчити свої дні?

— Куди він підплив?

— Як співав лебідь?

— Про що була його пісня?

— Хто був зачарований нею?

— Що уособлює собою лебідь? Людина як і тварина багато чого відчуває. Кажуть тварини , птахи відчувають свою смерть , так наприклад собаки та кішки йдуть  з дому. Як правило, саме смерть осягає тварину в похилому віці, або пов'язана з захворюванням.

11) Робота в зошиті ( Складання плану, творче завдання намалювати ілюстрацію)

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Рефлексія.

Гра «Закінчи речення»

Сьогодні на уроці я дізнався ,про новий літературний жанр це…( притча)

Я дізнався про геніальну людину …

Мені сподобалось …

Урок завершую з... настроєм.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати , переказувати притчу (с. 18—20).



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

241020176509

 

 

 

 

 

 

 

Метод  « Кубик Блума»  

 

 

 

 

 

130220186884

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 червня 2019
Переглядів
3772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку