Тема. Творчість братів Грімм. Брати Грімм «Бременські музиканти» (продовження).
Мета. Вчити визначати послідовність подій у творі, давати оцінні судження вчинків персонажів; удосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання; розвивати фантазію та уяву, зв’язне мовлення; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, просторову уяву, пам’ять, увагу, математичне мовлення; виховувати почуття дружби та взаємодопомоги, здатність подолання труднощів, почуття взаємоповаги.
Обладнання: картки із завданнями для роботи в групах та парах, ілюстрації до казки, диск із піснею з мультфільму «Бременські музиканти», мультимедійна презентація до уроку.
Інновація: STEM – технологія, елементи критичного мислення: «Мозковий штурм», робота в групах.
Інтеграція: читання, математика.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Учень 1 Знов лунає шкільний наш дзвінок
Кличе всіх нас на цікавий урок
У класі сьогодні гостей є багато
Усі ми зібралися наче на свято
Учень 2 Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас
І запрошуєм ласкаво
На урок у 3 клас
Учитель У класі багато гостей
Скажемо їм «Добрий день»
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Хлопчики зростали у дружній родині, в атмосфері любові та доброти. Батько працював юристом. Та коли Якобу виповнилося 11 років, а Вільгельму 10, їхній батько помер. В Європі цього часу розгорталося полум’я наполеонівських війн, які не обминули й Німеччину. Сім’я Гріммів переживала велику скруту. Їм так потрібна була на той час якась казкова фея, котра змогла б відвести біду від сім’ї. Саме такою доброю феєю для братів Грімм на довгі роки стала сестра їхньої матері. Саме вона допомогла дати дітям освіту. Брати отримали юридичну освіту, служили професорами в Берлінському університеті. Створили «Німецьку граматику» та словник німецької мови. Збиранням народних казок брати зацікавились ще в студентські роки. Славу великих казкарів принесли їм три збірки «Дитячих і сімейних казок» - всього близько 200 казок.
Брати були зовсім не схожими один на одного. Якоб – серйозний, завжди задумливий. Вільгельм – м’який, романтичний. Їх розлучила смерть: хворобливий Вільгельм помер раніше. Та поховані вони разом на Берлінському цвинтарі. На скромних надгробках викарбувані лише їхні імена, без усяких титулів. А найкращою пам’яттю про них стало те, що вже кілька століть діти всього світу залюбки читають записані ними казки: «Пані метелиця», «Горщик каші», «Заєць і Їжак», «Король Дроздоборід», «Снігуронька», «Попелюшка»,«Бременські музиканти».
В містечку Ханау в пам'ять про знаменитих братів установили пам’ятник, який є прикрасою міста.
Брати Грім увіковічені на німецькій грошові купюрі 1000 марок.
ІІІ. Сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати над казкою «Бременські музиканти».
1. Робота над усвідомленням казки
- Назвіть головних героїв казки.
- Що об’єднало героїв казки?
- Чому головних дійових осіб казки назвали бременськими музикантами?
- Кого звірі зустріли в лісі?
- Який план здійснили музики?
- Де залишилися жити друзі?
2. Вибіркове читання
- Відшукати речення за поданим початком.
«Але Бремен був далеко ….»
« Він гукнув до своїх товаришів …»
«Осел, як найбільший серед них …»
«І почали вони радитися …»
«….. до краю перелякані, дременули в ліс»
«….. то швидко поснули.»
«….. що там у домі робиться».
«….. що біля хати все тихо…..»
«….. світяться котові очі …..»
«….. боялися і близько підійти …..»
3. Гра «Що не так?»
«Постававши так, вони в один голос завели свою музику: кукурікав осел, ревів пес, гавкав кіт, нявчав півень.»
ІY. Розвиток математичних знань.
Завдання для груп.
І група
Виміряйте довжину дерева та будинку розбійників. Порахуйте на скільки дерево вище за будинок.
ІІ група
Виміряйте довжину і ширину будинка та знайдіть його периметр.
ІІІ група
За допомогою смужок викладіть ламану із 5 ланок . Ця ламана стане доріжкою до будинку розбійників. Обчисліть довжину доріжки.
ІY. Підсумок уроку