Урок з літературного читання та математики. Творчість братів Грімм. Брати Грімм «Бременські музиканти»

Про матеріал
Комбінований урок з літературного читання та математики для учнів третього класу . На уроці діти працюють над казкою "Бременські музиканти", виконують математичні завдання.
Перегляд файлу

Тема. Творчість братів Грімм. Брати Грімм «Бременські музиканти» (продовження).

Мета. Вчити визначати послідовність подій у творі, давати оцінні судження вчинків персонажів; удосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання; розвивати фантазію та уяву, зв’язне мовлення; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, просторову уяву, пам’ять, увагу, математичне мовлення; виховувати почуття дружби та взаємодопомоги, здатність подолання труднощів, почуття взаємоповаги.

 

Обладнання: картки із завданнями для роботи в групах та парах, ілюстрації до казки, диск із піснею з мультфільму «Бременські музиканти», мультимедійна презентація до уроку.

 

Інновація: STEM – технологія, елементи критичного мислення: «Мозковий штурм», робота в групах.

 

Інтеграція: читання, математика.

 

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

Учень 1  Знов лунає шкільний наш дзвінок

                Кличе всіх нас на цікавий урок

                У класі сьогодні гостей є багато

                Усі ми зібралися наче на свято

Учень 2   Ми вам раді, люди добрі,

                 І вітаєм щиро вас

                 І запрошуєм ласкаво

                 На урок у 3 клас

Учитель    У класі багато гостей

                   Скажемо їм «Добрий день»

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

  1. Над якою темою з літературного читання ми працюємо?
  2. У чому різниця народної казки і авторської?
  3. Яку казку ми прочитали?
  4. Хто написав цю казку?
  • Давайте згадаємо біографію братів Грімм
  •   У центральні частині Німеччини є невелике містечко Ханау. Місто, що потопає в зелені,  з величними будовами. Це містечко таке ж як і сотні інших міст в Німеччині. Та саме в цьому місті більш ніж 200 років тому, з різницею в один рік, народилися два брати Якоб та Вільгельм.

      Хлопчики зростали у дружній родині, в атмосфері любові та доброти. Батько працював юристом. Та коли  Якобу виповнилося 11 років, а Вільгельму 10, їхній батько помер. В Європі цього часу розгорталося полум’я наполеонівських війн, які не обминули й Німеччину. Сімя Гріммів переживала велику скруту. Їм так потрібна була на той час якась казкова фея, котра змогла б відвести біду від сімї.  Саме такою доброю феєю для братів Грімм на довгі роки стала сестра їхньої матері. Саме вона допомогла дати дітям освіту. Брати отримали юридичну освіту, служили професорами в Берлінському університеті. Створили «Німецьку граматику» та словник німецької мови. Збиранням народних казок брати зацікавились ще в студентські роки. Славу великих казкарів принесли їм три збірки «Дитячих і сімейних казок» - всього близько 200 казок.

     Брати були зовсім не схожими один на одного. Якоб – серйозний, завжди задумливий. Вільгельм – мякий, романтичний. Їх розлучила смерть: хворобливий Вільгельм помер раніше. Та поховані вони разом на Берлінському цвинтарі. На скромних надгробках викарбувані лише їхні імена, без усяких титулів. А найкращою пам’яттю про них стало те, що вже кілька століть діти всього світу залюбки читають записані ними казки: «Пані метелиця», «Горщик каші», «Заєць і Їжак», «Король Дроздоборід», «Снігуронька», «Попелюшка»,«Бременські музиканти».

      В містечку Ханау в пам'ять про знаменитих братів установили пам’ятник, який є прикрасою міста.

     Брати Грім увіковічені на німецькій грошові купюрі 1000 марок.

ІІІ. Сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати над казкою «Бременські музиканти».

1. Робота над усвідомленням казки

- Назвіть головних героїв казки.

- Що об’єднало героїв казки?

- Чому головних дійових осіб казки назвали бременськими музикантами?

- Кого звірі зустріли в лісі?

- Який план здійснили музики?

- Де залишилися жити друзі?

2. Вибіркове читання

- Відшукати речення за поданим початком.

«Але Бремен був далеко ….»

« Він гукнув до своїх товаришів …»

«Осел, як найбільший серед них …»

«І почали вони радитися …»

  • Відшукати початок речення.

«…..   до краю перелякані, дременули в ліс»

«….. то швидко поснули.»

«….. що там у домі робиться».

  • Відшукати речення за його частиною.

«….. що біля хати все тихо…..»

«….. світяться котові очі …..»

«….. боялися і близько підійти …..»

3. Гра «Що не так?» 

«Постававши так, вони в один голос завели свою музику: кукурікав осел, ревів пес, гавкав кіт, нявчав півень.»

  • Чому утворилась нісенітниця?
  • Як треба поставити коми, щоб речення було правильним?
  1.  Фізкультхвилинка
  2. Робота в парах. Ромашка Блума (діти ставлять запитання)

ІY. Розвиток математичних знань.

  • А чому друзі вирішили зупинитися в лісі?
  • Тож вони подолали велику відстань. Скажіть якими одиницями довжини ви будете користуватися, якщо потрібно виміряти довжину дороги?
  • Довжину класної кімнати?
  • Довжину олівця?
  • Яка найменша одиниця вимірювання довжини?
  1. Самостійне розв’язання задачі
  • Бременські музиканти вирушили до міста Бремен. Подолавши 18 кілометрів вони зупинились відпочити в лісі. Яку відстань їм залишилося пройти, якщо відстань від містечка, в якому вони жили, до міста Бремен 194 кілометри? Розв’яжіть задачу склавши рівняння.
  1. Практична робота. Робота в групах.
  • Разом ми створили макет лісу

Завдання для груп.

І група

Виміряйте довжину дерева та будинку розбійників. Порахуйте на скільки дерево вище за будинок.

ІІ група

Виміряйте довжину і ширину будинка та знайдіть його периметр.

ІІІ група

За допомогою смужок  викладіть ламану із 5 ланок . Ця ламана стане доріжкою до будинку розбійників. Обчисліть довжину доріжки.

ІY. Підсумок уроку

  • Що допомогло звірам перемогти розбійників? (Дружба і кмітливість)
  • Чому навчила вас ця казка? (Підтримувати друзів, знаходити вихід із скрутного становища)
  • Що повторили на уроці?
  • Які завдання сподобалися найбільше?
  • Над чим би хотіли попрацювати на наступних уроках?

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 травня 2020
Переглядів
527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку