Конспект уроку містить цікавий і змістовний матеріал до уроку читання. Мета: продовжити ознайомлення учнів з казками народів Європи; навчати самостійно визначати дійових осіб казки, основну думку; формувати вміння аналізувати вчинки персонажів твору, робити висновки; удосконалювати техніку свідомого виразного читання, розвивати зв'язне мовлення,увагу,пам'ять, збагачувати лексичний запас школярів.
Тема. Як птахи мостять гнізда? Англійська народна
казка «Сорочаче гніздо».
Мета: продовжити ознайомлення учнів з казками
народів Європи, ознайомити з англійською
народною казкою, навчати самостійно визначати
дійових осіб твору, основну думку, формувати
вміння аналізувати вчинки персонажів твору,
робити висновки; удосконалювати техніку
свідомого виразного читання, розвивати зв’язне
мовлення, увагу, пам’ять; збагачувати лексичний
запас школярів; виховувати терпіння,
наполегливість у здобутті знань.
Обладнання: політична карта Європи, малюнки пташок
та їхніх гнізд, картки зі словами для
характеристики персонажа.
Хід уроку
1.Вступна частина.
1)Організаційний момент.
2)Артикуляційні вправи.
а)Гімнастика для губ і язичка.
б)Розчитування за складовою таблицею.
в)Робота над скоромовкою.
г)Гра «Доповни слово»
3)Перевірка домашнього завдання.
Стислий переказ казки «Собаки , коти та миші».
2.Основна частина.
1)Повідомлення теми та завдань уроку.
2)Робота над загадкою і заголовком.
Як щось гарно заблищить,
Так вона туди й летить.
У гніздо несе оздоби,
Все красуні до вподоби.
-Що вам відомо про цю пташку?
3)Виразне читання вчителем першої частини.
-Чи справдилися ваші передбачення щодо того, про
що буде казка?
-Що вас здивувало? вразило?
4)Словникова робота.
Пояснення значення незрозумілих слів.
Читання стовпчиків слів «луною» за учнем
Давніх- давен сорока
Попросили дрізд
Назбирала сова
Заприсяглася горобець
М’яко шпак
Нетерплячі горлиця
Туркоче-торочить пташки
4)Читання казки учнями у спосіб «Земля- небо».
5)Аналіз змісту казки з елементами вибіркового
читання.
-Хто є героями цієї казки?
-Як ви гадаєте, коли відбувалися події описані в казці?
-Що сорока вміла робити майстерно?
-Про що її попросили усі птахи?
-Хто з птахів відлетів першим? Прочитайте опис гнізда,
що , відтоді мостить дрізд?
-Хто недослухав пояснення наступний? Прочитайте опис гнізда сови.
-Хто відлетів після сови?
-Яке гніздо у горобця ? Прочитайте.
-Хто був наступним? Прочитайте опис гнізда шпака.
-Хто залишився останнім учнем сороки?
-Чи змогла вона навчитися мостити гніздо?
Прочитайте, як у казці сказано про горлицю.
-У чому заприсяглася сорока?
6)Фізкультхвилинка.
7)Робота в парах. Спостереження за характером сороки.
-Прочитайте слова. Оберіть ті, які вказують на те, якою була сорока.
Роботяща, недотепа, терпелива, брехлива, відповідальна, нетерпляча.
8)Гра «Де сорока?»
-Знайдіть і прочитайте речення, у яких є слово сорока.
8)Робота в групах.
-Чи були терплячими пташки, які звернулися до сороки з проханням?
-Подумайте, що було б , якби пташки були терплячими і дослухали розповідь до кінця.
-Продовжіть речення: «Бути терплячим означає …»
9)Робота над прислів’ями.
Визначення головної думки казки.
-Яка основна думка цієї казки? (Нетерплячий ніколи не стане гарним майстром)
10)Прийом «Дружня порада»
-Яку пораду ви б дали пташкам, які були нетерплячими і недослухали сороку?
11)Читання за особами.
3.Заключна частина.
1)Вправа «Крісло автора»
-Придумайте свій варіант закінчення казки, у якому б пташки навчилися мостити гарні гнізда.
2)Рефлексія.
Інтерактивний прийом «Незакінчене речення»
-На уроці мені найбільше сподобалося…
-Я вчився…
-Я дізнався….
-Казка вчить нас…
-Я зробив висновок, що….
3)Домашнє завдання.
Виразно читати казку за особами.
-