Урок з літературного читання в 4 класі "Володарка лісу.С.Кочубей"

Про матеріал
Цікавий,змістовний урок для учнів 4 класу (НУШ).Урок спрямований на формування компетентностей у учнів.
Перегляд файлу

Літературне читання  4-В клас

Тема. Саша  Кочубей «Володарка  лісу»

Мета. Ознайомити  учнів з оповіданням С.Кочубей «Володарка лісу»;вчити виділяти головне,удосконалювати навички свідомого,виразного читання прозових творів,збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати критичне мислення,творчі здібності,мовлення. Виховувати повагу до старшого покоління,до рідних людей.

Обладнання:картки,телевізор,презентація.

                                                        Перебіг  уроку

I.Вступна  частина

1.Організація класу

Діти,до нас на урок завітали гості. Давайте з ними привітаємося.

                              Добрий ранок,всім привіт!

                               Хай почує мене світ.

                               Четвертокласник  тепер я,

                               В класі ми одна сім`я.

Дійсно,клас-це велика шкільна  сім`я. Посміхніться  до гостей,посміхніться один до одного,посміхніться до мене,адже посмішка завжди поліпшує настрій.

 Отже,девіз нашого уроку(слайд  )

                                Мовлення розвиваємо!

                                 Красиво читаємо!

                                 Чітко відповідаємо!

2.Артикуляційна  розминка

А)Чистомовка(слайд )

Ат-ат-ат-мама,тато,брат.

Ра-ра-ра-   я  й  мала  сестра.

М`я-м`я-м`я-це моя сім`я.

Ся-ся-ся-а якщо бабуся.

Усь-усь-усь-і старий дідусь.

Ки-ки-ки-дядьки і тітки.

На-на-на-то це родина.

(на карті успіху  знайдіть стрічку №2 і оцініть свою роботу)

 

3. Перевірка  домашнього завдання

-Над  яким розділом ми почали працювати?(Сім`я-найбільший скарб)

-Що вам було задано додому?

1 група  прислів’я про сім`ю,родину

2 група   правила дружної родини

3 група  есе «один день із життя дружної родини»

4 група  загадки про  членів родини

Перевіряємо,діти оцінюють  стрічку №3 на карті успіху.

Дійсно,ми ще раз переконалися,що сім`я,родина-найцінніше,що є у кожної людини.

 

II.Основна частина

1.Сьогодні ми продовжуємо працювати  над  тим самим розділом і познайомимося з сучасною письменницею та одним із її творів.

-Прочитайте і розшифруйте ім`я і прізвище в одному рядку,а в іншому рядку назва твору,який ми будемо читати.(слайд )

СаППша      КоППчуППбей

«ВоППлоППдарППка   ліППсу»

-А давайте англійською мовою прочитаємо назву твору(слайд)

Mistress  of  the  forest

-Давайте доберемо до слова «володарка» синоніми.(Власниця,господиня,владарка,велителька).

-Пофантазуйте,будь ласка,про кого йтиметься  в оповіданні з такою назвою….

-Пізніше ви побачите,чи справдилися ваші передбачення.

-Отже,малюємо  шкалу  успіху  у  щоденниках вражень   1___2___3____4____5   і  ставимо позначку:

якщо ви не знаєте біографії  письменниці,не читали цей твір,то на  1;

якщо  ви знаєте біографію,читали цей твір,можете нам його переказати,то на 5;

якщо твір читали і можете переказати,а не знаєте біографії або навпаки знаєте біографію,а не читали твір,то на 2

 

2.Робота  над новим матеріалом

1)перегляд    відеозвернення  письменниці

-Прослухайте  уважно  звернення письменниці,щоб потім ви могли відповісти письмово на питання

D:\Downloads\qrcode_4056033_.png

 

Саша Кочубей розповіла,що вона навчалася у Київському лінгвістичному університеті. Лінгвісти-це люди,які знають досконало державну мову і кілька іноземних мов. Кочубей вивчала англійську і іспанську мови. Тому вона працює і перекладачем,і  копірайтером,і письменницею. Професії високооплачувані.

Хто такий копірайтер?Це слово походить з англ..мови,в перекладі означає «писати текст».У вас є проблеми, хочете покупок або просто шукаєте відповідь на питання, яке вас турбує — що ви робите тоді? Звичайно, шукаєте відповіді в Інтернеті, а потім читаєте їх. Більшість цієї інформації написано копірайтером.Ці люди творчі,грамотні.

Тому прийміть це до уваги щодо вибору майбутньої професії.

2)Самостійна робота(виконання тестових завдань на картках)

1.Де народилася авторка?

А) м. Умань;

Б) м. Київ;

В) м. Первомайськ.

2. Що полюбляла з дитинства?

А) читати;

Б) писати;

В) малювати.

3. Для кого написала свою першу книгу?

А) для себе;

Б) для дорослих;

В) для сина.

4. Хто головний герой книги «Сім нескладух Говорухи»

А) хлопчик Андроїд;

Б) хлопчик Андрій;

В) хлопчик Сергій.

(слайд)

- Перевірте один в одного як ви  справились. Оцініть свого товариша.(Критерії оцінювання нагадати)

Перенесіть  позначку на карту  успіху  у стрічку №7.

 - Хто допустив помилки, будьте більш уважними на наступний раз.

 

3)Знайомство  з твором

Отже,ви прослухали біографію,то скажіть,будь ласка:

-Чи справдилися ваші передбачення ?

-Хто  головні  герої  оповідання?

 

 А)ЩОДЕННІ 5 «Збагачую свій словниковий запас»

У тексті  ви зустрінете   такі  слова(слайд ) ;

Самосели-ті,хто самостійно заселяються куди-небудь.

Прабабуся-бабуся мами і тата.

Чорнобиль-назва міста в Україні,де у 1986 році стався вибух на атомній станції. Там і досі не можна мешкати людям.

Радіація-випромінювання;виділення особливої енергії,яка у значній кількості дуже шкідлива для всього.

     ФІЗХВИЛИНКА

 

D:\Downloads\websiteplanet-qr (2).png

 

 

4)Читання  оповідання (вчитель,сильніші учні)

 

-Від чийого імені ведеться оповідання?

-Чи зацікавив вас твір? Чому?

-Якою ви уявляєте прабабусю?

-Як зрозуміти вислів «Прабабуся-міцний горішок»?

-Хто її сусіди?

-Якою ви уявляєте правнучку?

-Чому вона рідко приїжджала?

-Чому бабуся не залишила дівчинку на все літо? ( Через радіацію)

-А як ви думаєте,скучали вони одна за одною?(Так)З чого це видно?

-Прослухайте повідомлення про Чорнобиль(ДИТИНА ДНЯ)            (Слайд)

-Хочеться додати, що  ця трагедія сколихнула увесь світ.Тому  американська компанія «Нетфлікс» створила серіал «Чорнобиль». Там відображені реальні  події. Його високо оцінили,з 10 балів він набрав 8.Я рекомендую вам разом зі своїми батьками передивитися його.

 

(На карті успіху оцініть свою роботу ,стрічка №5)

 

5)аналіз твору з елементами вибіркового читання

-Знайдіть у творі  і прочитайте(Чому прабабуся повернулася у Залісся?)

ПРАБАБУНЯ КАЖЕ,ЩО ПРИРОСЛА ДО ЗАЛІССЯ. ТАМ ЇЇ ДІМ,ЇЇ КОРІННЯ.

-З якою квіткою порівнює дівчинка прабабусю?(БАРВІНОК) Яким реченням це відображено у творі?(ПРИРОСЛА,МОВ КВІТКА БАРВІНКУ?-уточнюю,згадуючи синій килим на її подвір`ї)

                         Слайд(зображення барвінку)

          Розповідь дитини дня про барвінок.

-Кого називає прабабуся сусідами(прочитайте)

-Яке господарство у старенької?(прочитайте)

-Що відповіла прабабуся на прохання Марійки залишитися (прочитайте)

-Прочитайте речення,яке б ви підписали під малюнком твору.

 

6)Гра «Розвідники»

-Ви  полюбляєте ігри,тому гра «Розвідники»

-Порахуйте,скільки разів у тексті зустрічається слово ЗАЛІССЯ (5)  ,ПРАБАБУСЯ(12).

  

7)Гра «Блискавка»

Швиденько називаю  слово і знайдіть у тексті речення з цим словом     ЧОРНОБИЛЬ   ХУСТИНА  ТОРОХТИТЬ

8)Робота в парі

З`єднай частини

 

 Міцний горішок*                                                         * дуже швидко минає

Час летить,мов шалений*                                          *людина зі складним характером

Торохтить радіо*                                                          *не хоче залишати свій рідний дім                                                     

Приросла до Залісся*                                                   *говорить

   

 

 Встановити послідовність подій

 

Моя прабабуся живе в селі  Залісся.

Час прощатися.

Раз на рік я приїжджаю до неї в гості.

Твоє коріння там,де ти народилася.

Падаю в обійми.

Перевіряємо,оцініть  свою роботу.(стрічка №6 на карті успіху)

 

9)Скласти  питання до твору,щоб починалися словами  що?(Що тобі відомо раніше було про Чорнобиль?)

Які?(Які нові слова тобі запам’яталися?)

Хто?(Хто є головними героями твору?)

 III.Заключна частина.

1.Підсумок уроку.Рефлексія.

-З яким твором познайомилися?

-Хто автор твору?

-Чого він нас навчає?

-Чим він вас схвилював?

-Яке із цих прислів’їв  підійде як заголовок до оповідання?

               Твоє коріння там,де ти народилася.

У дружній родині і в  холод  тепло.(слайд)

 

Оцініть  свою роботу  на уроці(на карті успіху стрічка №9)

 На шкалі успіху поставте позначку біля тієї цифри,на скільки ви вважаєте покращилися ваші знання.

2) Домашнє завдання по групах (хлопчики і дівчатка)

Читати всім групам оповідання

1)скласти план(1 варіант)

2)переказувати текст від імені бабусі(2 варіант) . Всім дякую за чудову роботу на уроці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 січня 2022
Переглядів
1768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку