Тема: Склад числа 9. Додавання на основі складу числа 9.
Мета: Навчальна. Ознайомити учнів зі складом числа 9 та з випадками додавання на основі складу цього числа.
Розвивальна. Розвивати вміння самостійно аналізувати завдання.
Виховна. Виховувати уважність.
Обладнання: зображення хмаринок із краплями дощу, структурні записи з числами, лічильні палички.
Література: «Математика» 1 Клас О.П. Корчевська, М.В Козак(2021 рік) Частина 1. Методика навчання математики в першому класі Скворцова С.О.(2011рік).
Хід уроку
I.Організаційний момент.
- Доброго дня! Сідайте! Сьогодні урок з математики проведу у вас я, мене звати Аліна Валеріївна.
II.Повторення і закріплення вивченого матеріалу.
1. Усний рахунок.
1).На дошці зображено п'ять хмаринок із краплями. Учні по черзі виходять до дошки, розділяють хмаринки лінією на дві частини і записують рівності на склад чисел.
-Молодці, діти! Ви успішно впоралися з цим завданням.
2. Учитель відкриває структурні записи, зображені на дошці:
Учні усно складають і записують рівності на додавання, щоразу пояснюючи, склад якого числа становить дана пара чисел.
3. Гра «Менше-більше».
Учитель робить 4 оплески і каже: «Більше», вказуючи на конкретного учня. Учень плеще, наприклад 6 разів, і каже: 6 більше, ніж 4. Учитель робить іншу кількість оплесків і каже: «Менше». Гра триває.
III.Вивчення нового матеріалу.
1.Оголошення теми і мети уроку.
2. Сприймання нового матеріалу
Вправа 1.
Учні записують рівності на склад числа 9.
( 9=8+1; 9=7+2; і т. д.)
Вправа 2.
Учні ще раз читають усі випадки складу числа 9, записані у вікнах автобуса: « 9 – це 8 і 1 або 1 і 8; 9 – це 7 і 2 або 2 і 7» і т. д. Після цього розглядають числа, які потрібно додати, знаходять відповідну пару у складі числа 9 і висловлюють міркування, як у рамці. Далі самостійно записують усі рівності.
IVЗакріплення нового матеріалу.
1. Вправа 3.
-Діти, давайте зверенемо увагу на вправу третю та разом її виконаємо. Коментований запис нерівностей за вправою 3. Учень спочатку читає нерівність, потім усі записують її в зошити. На зворотної частині дошки інший учень записує ці нерівності для подальшої перевірки.
2. Вправа 4.
Бесіда за вправою 4. Учні розглядають малюнки: що було спочатку і що стало потім. Дають відповіді на всі запитання, обгрунтовуюють знак дії і записують рівність на віднімання.
V. Робота в зошитах з друкованою основою.
1).
Діти, давайте виконаємо першу вправу.
-Спочатку вам потрібно дописати ряд числа 8.
- Допишіть ряд з прикладом.
-Допишіть ряд нерівності.
- Допишіть приклад.
2).
Запишіть рівності на додавання лише під тими кісточками доміно, які показують склад числа 8.
3). Упиши тільки наступні числа.
4). Склади рівності за малюнками.
5). Риби, які пливуть справа наліво, розмалюй червоним кольором, а тих, які пливуть зліва направо, розмалюй голубим кольором.
VI. Підсумок уроку.
-То з яких двох менших чисел складається число 9?