Дата 01.12.2021р. Математика 3 - В клас
Тема: Збільшення та зменшення числа у 10 і 100 разів. Ознаки подільності на 2, 5,
10
Мета: формування базових компетентностей: уміння вчитися – удосконалювати
вміння учня усвідомлювати свою діяльність і практично її вдосконалювати , виробляти уміння й навички самоконтролю та самооцінки; обчислювальні – удосконалювати вміння учня самостійно аналізувати багатоцифрові числа; виконувати обчислення виразів; здоров’язбережувальні - бережливо ставитися до свого здоров'я;
формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з ознаками подільності на 2, 5, 10; узагальнити правила знаходження числа повних десятків, сотень в багатоцифрових числах; закріпити вміння учнів збільшувати (зменшувати) числа у 10, 100 разів, читати і записувати багатоцифрові числа, вдосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати самостійність, охайність.
Обладнання: презентація, записи на дошці, картки для індивідуальної та парної
роботи.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Хід уроку
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Психолого-емоційне налаштування
Наш урок розпочнеться з невеличкого відеофрагменту «HAPPY BIRTHDAY-Traditional Song» слайд 1
ІІ. Етап цілепокладання
Метод «Сторітеллінг» слайд 2
Чи любите ви святкувати дні народження? Що найбільше вам подобається у цьому святі?
Сьогодні ми будемо святкувати день народження чудового та дуже необхідного числа. А щоб дізнатися якого саме потрібно відгадати загадку.
Я овал пишу в клітинці
Він відомий і дитинці.
Схожий він на руль
А зовуть його … нуль
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ слайд 3
На день народження Нуль запрошує всіх учнів нашого класу. Під час святкування ми з вами будемо вчитися збільшувати та зменшувати числа у 10 і 100 разів, також ми поговоримо про ознаки подільності на 2, 5, 10.
ІІІ. Етап цілереалізації
МАТЕМИАТИКА РАЗОМ З ДРУГОМ
Отже, розпочнемо підготовку до дня народження. Складаємо список запрошених для цього виконаємо усні обчислення
Усні обчислення на картках
Вчителька перевіряє виконання завдання, якщо все правильно дитина отримує запрошення на день народження.
Продовжуємо запрошувати гостей. Виконайте завдання та отримайте запрошення.
Математичний диктант слайд 4
МАТЕМАТИКА ПИСЬМОВО
Отже, всі запрошення роздані. От халепа Нуль не встиг записати запрошення давайте виправимо цю прикрість.
Каліграфічна хвилинка
Запрошення пишуть учні один одному сусіди по парті.
Пояснення про збільшення і зменшення у 10 і 100
Якщо ми збільшуємо число у 10, то додаємо один нуль, бо 10 має один нуль.
Якщо збільшуємо у 100, то додаємо два нулі, бо 100 має два нулі.
слайд 5
Якщо зменуємо, то навпаки кількість нулів забираємо. слайд 6
Виконуємо по завданню і після кожного виконаного викладаємо корж.
Завдання 1( корж1 )
Колективно
Слайд 7
Три вправи три коржа.
Розповідь про ознаки подільності на 2,5, 10 слайд 8
— Кожне число, що складається тільки з десятків і не має окремих одиниць, ділиться на 10, а отже, і на 2, і на 5. Тому подільність чисел на 2 і на 5 без остачі залежить лише від останньої цифри.
Які числа можна поділити на 2, 5 , 10?
( Всі , які складаються тільки з десятків)
Наприклад: 10, 40, 80, 100.
Завдання 2
В парах
Які числа можна поділити на 2, 5 , 10?
Вибери їх та обведи в кружечок.
Завдання 3
(корж 3) слайд 9 -14
Хто швидше
(65 – 58) ∙ 4 (84 – 42) : 7 57 -7 * 8
+ 28 *6 *6
: 7 +24 +10
Фізкультхвилинка під пісню «Справжня дружба» слайд 15
https://www.youtube.com/watch?v=EG9TPKID9Bs
Робота з оповіданням слайд 16 ( прослуховування аудіо)
Іменинний обід
У Ніни велика сім'я: мати, батько, два брати, дві сестри й бабуся.
Ніна найменша: їй восьмий рік. Бабуся - найстарша: їй вісімдесят два роки. У бабусі тремтять руки. Несе ложку бабуся - ложка дрижить, крапельки падають на стіл.
Скоро у Ніни день народження. Мама сказала, що на її іменини у них буде святковий обід. На обід Ніна нехай запросить подруг.
Ось і настав цей день. Мама накриває стіл білою скатертиною. Ніна подумала: це і бабуся за стіл сяде. А в неї ж руки тремтять.
Ніна тихенько сказала мамі:
- Мамо, хай бабуся сьогодні за стіл не сідає.
- Чому? - здивувалась мама.
- В неї руки тремтять. Крапає на стіл.
Мама зблідла.
Не сказавши жодного слова, вона зняла зі столу білу скатертину і сховала її в шафу.
Довго сиділа мовчки, потім сказала:
-У нас сьогодні бабуся хвора. Тому іменинного обіду не буде. Поздоровляю тебе, Ніно, з днем народження. Моє тобі побажання: будь справжньою людиною.
В. Сухомлинський
Бесіда за прочитаним
МАТЕМАТИКА САМОСТІЙНО
Доки торт буде пектися ми з вами придбаємо подарунки. Що потрібно для того, щоб купити подарунки? Гроші. Ось у нас є кілька завдань виконавши, які ви зможете отримати гроші. Не забувайте допомагати друзям у виконання завдань якщо у них виникнуть труднощі.
3адача (самостійна робота) слайд 17-19
Із 25 кг апельсинів отримують 10 л соку. Скільки треба взяти кілограмів апельсинів, щоб одержати 50 л соку?
Робота в групах . Логічні задачі слайд 17-19
На перегонах кіт-спринтер пересувається стрибками по два метри, а пес-спринтер – по три метри. Пес встигає стрибнути двічі за той час, що кіт встигає стрибнути тричі. Змагання проводяться на дистанції 100 метрів. Хто прибіжить раніше?
(Два стрибки собаки – 6 метрів. Три стрибки кота – 6 метрів. Прибіжать разом. Переможе дружба).
( Учень цілком нормальний. Просто він після слова «двадцять» не поставив дві крапки. Без цієї помилки було б так: «...Пальців у мене двадцять: п'ять на одній руці, стільки ж на другій, на ногах десять...» Учіть українську мову!).
Бабуся спекла 20 тістечок. Усі тістечка бабуся прикрасила: 15 - родзинками, 15 - горішками. Скільки тістечок було прикрашено і горішками і родзинками?
( І горішками і родзинками було прикрашено 10 тістечок).
Молодці! Ви виконали всі завдання і отримуєте похвалу за свою роботу. Тепер ви зможете придбати подарунки для нуля.
МАТЕМАТИЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ
Геометричний диктант
Поставте точку А на третій основній клітинці. Опустіться на 6 клітинок вниз. Потім праворуч 10 клітинок. Якщо у вас прямий кут, продовжуйте далі 6 клітинок вверх. З’єднайте за допомогою лінійки дві крайні точки, а далі всі точки. Позначте вершини фігури буквами. Що утворилося? (прямокутник)
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Метод «Шість капелюхів». Критичне мислення
Наш урок закінчено. Нуль всім дякує за гарне свято, за чудові подарунки та гарні побажання. До нових зустрічей.