Урок з математики 3 клас на тему "Збільшення та зменшення числа у 10 і 100 разів. Ознаки подільності на 2, 5, 10".

Про матеріал
Урок створений для використання його на уроці математики у новій українській школі"
Перегляд файлу

Дата 01.12.2021р.        Математика 3 - В клас

 

Тема: Збільшення та зменшення числа у 10 і 100 разів. Ознаки подільності на 2, 5,

10

Мета: формування базових компетентностей: уміння вчитися – удосконалювати

вміння учня  усвідомлювати  свою діяльність і практично її вдосконалювати , виробляти  уміння й навички самоконтролю та самооцінки; обчислювальні –  удосконалювати вміння учня самостійно аналізувати багатоцифрові числа; виконувати  обчислення виразів; здоров’язбережувальні -  бережливо ставитися до свого  здоров'я;

формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з ознаками подільності на 2, 5, 10; узагальнити правила знаходження  числа повних десятків, сотень в багатоцифрових  числах; закріпити вміння учнів збільшувати (зменшувати) числа у 10, 100 разів, читати і записувати багатоцифрові числа, вдосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати самостійність, охайність.

Обладнання: презентація, записи на дошці, картки для індивідуальної та парної 

роботи.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Хід уроку

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Психолого-емоційне налаштування

Наш урок розпочнеться з невеличкого відеофрагменту «HAPPY BIRTHDAY-Traditional Song» слайд 1

 

ІІ. Етап цілепокладання

Метод «Сторітеллінг» слайд 2

Чи любите ви святкувати дні народження? Що найбільше вам подобається у цьому святі?

Сьогодні ми будемо святкувати день народження чудового та дуже необхідного числа. А щоб дізнатися якого саме потрібно відгадати загадку.

Я овал пишу в клітинці

Він відомий і дитинці.

Схожий він на руль

А зовуть його …   нуль

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ слайд 3

На день народження Нуль запрошує всіх учнів нашого класу. Під час святкування ми з вами будемо вчитися збільшувати та зменшувати числа у 10 і 100 разів, також ми поговоримо про ознаки подільності на 2, 5, 10.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

МАТЕМИАТИКА РАЗОМ З ДРУГОМ

Отже, розпочнемо підготовку до дня народження. Складаємо список запрошених для цього виконаємо усні обчислення

Усні обчислення на картках

19830146_images_2108765092 19830146_images_2108765470

Вчителька перевіряє виконання завдання, якщо все правильно дитина отримує запрошення на день народження.

Продовжуємо запрошувати гостей. Виконайте завдання та отримайте запрошення.

Математичний диктант слайд 4

МАТЕМАТИКА ПИСЬМОВО

Отже, всі запрошення роздані. От халепа Нуль не встиг записати запрошення давайте виправимо цю прикрість.

Каліграфічна хвилинка

Запрошення пишуть учні один одному сусіди по парті.

Пояснення про збільшення і зменшення у 10 і 100

Якщо ми збільшуємо число у 10, то додаємо один нуль, бо 10 має  один нуль.

Якщо збільшуємо у 100, то додаємо два нулі, бо 100 має два нулі.

                               слайд 5

Якщо зменуємо, то навпаки кількість нулів забираємо. слайд 6

 

  •    Зараз ми всі разом приготуємо торт для нулика

Виконуємо по завданню і після кожного виконаного викладаємо корж.

Завдання 1( корж1 )

Колективно

Слайд 7

Презентація "Усне множення і ділення в межах 1000"

 

343418

Три вправи три коржа.

Розповідь про ознаки подільності на 2,5, 10 слайд 8

 Кожне число, що складається тільки з десятків і не має окремих одиниць, ділиться на 10, а отже, і на 2, і на 5. Тому подільність чисел на 2 і на 5 без остачі залежить лише від останньої цифри.

Які числа можна поділити на 2, 5 , 10?

( Всі , які складаються тільки з десятків)

Наприклад: 10, 40, 80, 100.

 

Завдання 2

В парах

Які числа можна поділити на 2, 5 , 10?

Вибери їх та обведи в кружечок.

 

 Завдання 3

(корж 3) слайд 9 -14

Хто швидше

(65 – 58) ∙ 4 (84 – 42) : 7 57 -7 * 8

+ 28 *6 *6

: 7 +24 +10

 

  •    (8)                                   (60)                               (16)
  •    Приготування торта завершено потрібно його тільки спекти. Та перед цим ми відпочинимо трішки

 

Фізкультхвилинка під пісню «Справжня дружба» слайд 15

https://www.youtube.com/watch?v=EG9TPKID9Bs

 

  •    А як ви святкуєте свій день народження? Кого запрошуєте?
  •    Пропоную вам познайомитися з дівчинкою Ніною і оцінити її поведінку під час підготовки до свого дня народження.

Робота з оповіданням слайд 16 ( прослуховування аудіо)

Іменинний обід

У Ніни велика сім'я: мати, батько, два брати, дві сестри й бабуся. 

Ніна найменша: їй восьмий рік. Бабуся - найстарша: їй вісімдесят два роки. У бабусі тремтять руки. Несе ложку бабуся - ложка дрижить, крапельки падають на стіл. 

Скоро у Ніни день народження. Мама сказала, що на її іменини у них буде святковий обід. На обід Ніна нехай запросить подруг.

Ось і настав цей день. Мама накриває стіл білою скатертиною. Ніна подумала: це і бабуся за стіл сяде. А в неї ж руки тремтять.

Ніна тихенько сказала мамі:

- Мамо, хай бабуся сьогодні за стіл не сідає.

- Чому? - здивувалась мама.

- В неї руки тремтять. Крапає на стіл.

Мама зблідла.

Не сказавши жодного слова, вона зняла зі столу білу скатертину і сховала її в шафу.

Довго сиділа мовчки, потім сказала: 

-У нас сьогодні бабуся хвора. Тому іменинного обіду не буде. Поздоровляю тебе, Ніно, з днем народження. Моє тобі побажання: будь справжньою людиною.

В. Сухомлинський

Бесіда за прочитаним

  •    Чи підтримуєте ви рішення Ніни? мами?
  •    Чому мама вирішила не робити святкування?
  •    Чи гарно вчинила Ніна?
  •    Діти, в нас проходив декадник толерантності, чи можна сказати, що НІНА ТОЛЕРАНТНА?
  •    То що таке толерантність? (це повага до інших, чуйність, підтримка)

МАТЕМАТИКА САМОСТІЙНО

Доки торт буде пектися ми з вами придбаємо подарунки. Що потрібно для того, щоб купити подарунки? Гроші. Ось у нас є кілька завдань виконавши, які ви зможете отримати гроші. Не забувайте допомагати друзям у виконання завдань якщо у них виникнуть труднощі.

3адача (самостійна робота) слайд 17-19

Із 25 кг апельсинів отримують 10 л соку. Скільки треба взяти кілограмів апельсинів, щоб одержати 50 л соку?

Робота в групах . Логічні задачі слайд 17-19

  1. Хто перший – кіт чи пес?

На перегонах кіт-спринтер пересувається стрибками по два метри, а пес-спринтер – по три метри. Пес встигає стрибнути двічі за той час, що кіт встигає стрибнути тричі. Змагання проводяться на дистанції 100 метрів. Хто прибіжить раніше?

(Два стрибки собаки – 6 метрів. Три стрибки кота – 6 метрів. Прибіжать разом. Переможе дружба).

  1. Один учень писав про себе: «...Пальців у мене двадцять п'ять на одній руці, стільки ж на другій, на ногах десять...» Чому він такий потворний?

   ( Учень цілком нормальний. Просто він після слова «двадцять» не поставив      дві крапки. Без цієї помилки було б так: «...Пальців у мене двадцять: п'ять на одній руці, стільки ж на другій, на ногах десять...» Учіть українську мову!).

  1. Десерт

 Бабуся спекла 20 тістечок. Усі тістечка бабуся прикрасила: 15 - родзинками, 15 -       горішками. Скільки тістечок було прикрашено і горішками і родзинками?

         ( І горішками і родзинками було прикрашено 10 тістечок).

Молодці! Ви виконали всі завдання і отримуєте похвалу за свою роботу. Тепер ви зможете придбати подарунки для нуля.

МАТЕМАТИЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ

  •         Ось у нас вже все є, щоб йти на день народження. Торт спечений, подарунки придбані. Розпочинаємо день народження Нуля.

Геометричний диктант

Поставте точку  А на третій основній  клітинці. Опустіться на 6 клітинок вниз. Потім праворуч 10 клітинок. Якщо у вас прямий кут, продовжуйте далі  6 клітинок вверх. З’єднайте за допомогою лінійки дві крайні точки, а далі всі точки. Позначте вершини фігури буквами.  Що утворилося? (прямокутник)

  •    Що знаєте про цю фігуру?
  •    Знайдіть периметр. (5+3)х2= 16см; 5х2 + 3х2 = 16см;

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Метод «Шість капелюхів». Критичне мислення

Наш урок закінчено. Нуль всім дякує за гарне свято, за чудові подарунки та гарні побажання. До нових зустрічей.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
8 січня 2022
Переглядів
1392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку