Урок з математики 4 клас.Тема:" Додавання і віднімання багатоцифрових чисел.Розв'язування задач відніманням."

Про матеріал
План конспект до уроку математики 4 клас.Урок цікавий для дітей,бо це урок-подолрож.Діти дуже полюбляють подорожувати.
Перегляд файлу

Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел.

Задачі , які розв’язуються відніманням.

Мета: ознайомити учнів з прийомом письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона. Вдосконалювати вміння розвязувати рівняння, задачі. Розвивати мислення . Виховувати інтерес до предмета.

Урок-подорож.

Хід уроку.

  1. Організаційний момент ( СЛАЙД №2)

-До нас завітали гості на урок. Тож, будь – ласка діти поверніться до них, привітайтеся, даруючи їм свої посмішки. А  тепер усміхніться самі до себе, усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем !Я б дуже хотіла, щоб такий настрій у Вас був і до кінця уроку !

  • Діти! Працювати будемо під таким девізом:

Девіз уроку :     Діяти активно ! ( СЛАЙД №3)

 Думати оперативно!

                             Сперечатись доказово!

                            Для всіх обовязково!

  1. Мотивація навчальної діяльності.

-Любі дітки! Сьогодні  у нас незвичайний урок.Ми з вами будемо подорожувати. А на чому ми будемо подорожувати відгадайте загадку.

                           Без рук, без ніг,

                           На животі ходить.

                          ( корабель) ( СЛАЙД № 4)

-Вірно, діти, подорожувати ми будемо на білосніжному кораблі . Мета подорожі досягнути порту- Перемоги. На нас чекає багато випробувань.

-Діти, всі ви знаєте що на кожному кораблі є свій бортовий журнал, у ньому записують свої спостереження та результати досліджень. У нас ваші зошити і будуть  бортовим журналом,а підручник буде служити путівником.

-А щоби здійснити нашу подорож, треба перевірити, чи всі до неї готові. Для цього необхідно відповісти на мої запитання .

Питання №1.

-Як називається весь водний простір Землі, що оточує материки та острови?  (Океан) ( СЛАЙД № 5)

- Океан-запозичене  з грецького OKEANOS- річка, що обтікаєЗемлю.

-Молодці! А які ви знаєте океани? Назвіть їх? Покажіть їх на глобусі.

(Тихий океан, Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий).( діти показують на глобусі)

-Подивіться на наш маршрут . ( Слайд № 6)

Добре,молодці!

III. Тема і мета уроку. ( Слайд № 7)

  • Тож вирушаємо в  подорож Математичним океаном,  навчимося додавати та віднімати багатоцифрові числа. Розв’язувати задачі відніманням, а для цього зробимо зупинки у таких портах:

 У Тихому океані  -* буде вас чекати Порт Усних обчислень;

У Атлантичному  океані -*Задачний Порт;

У Північному Льодовитому  океані -*Порт Рівнянь;

 У Індійському океані -*Порт Перемога;

-Отже, рушаймо!!!(Шум океану) ( Слайд № 8)

IY.Робота над основним змістом.

-Для того щоб визначити якою буде перша зупинка  пограємо в гру.

Гра « Будь уважним !» ( Слайд № 9)

- Я називаю число, одному з учнів кидаю мяча, а той назвавши відповідь , повертає мяча мені. Якщо відповідь буде вірною ,тоді на дошці відкриється назва океану в якому буде перша зупинка.

- Збільшить на два десятки кожне з чисел.

460(460+20=480)Т 700(700+20=720)И

500(500+20=520)И 20 000(20 000+20=20 020)Й

1000(1000+20=1020)Х Тихий

1.Перша зупинка - «Порт усних обчислень» у Тихому океані. (№10 Слайд)

- Діти,  на цій зупинці  нам треба виконати завдання .

а)Математичний диктант. ( Слайд № 11)

*Записати число ,в якому 3 тисячі 5 сотень 2 десятки 6 одиниць(3526)

*Число 51 збільшити у 1000 разів (51000)

*Число 80000 зменшити у 100 разів (800)

*Записати для числа 3628 сусідні числа (3627 і 3629)

*Записати число 5678 у вигляді розрядних доданків (5678=5000+600+70+8)

- Діти увага на екран!

Перевірте, чи вірно ви виконали завдання.

-Наступним завданням буде :

б)«Обчислення виразів»( Слайд №12)

а)на місці учень обчислює з коментуванням  №390.

483 483

+ -

255 255

738 228

 

-Діти, перевірте, чи правильно учень виконав завдання.

- Як треба записувати числа при письмовому додаванні та відніманні багатоцифрових чисел.( одиниці під одиницями,……)

в)Завдання №391 (1) виконуємо з коментуванням

45374

+ ( пояснюю я біля дошки)

  8406

53780

Пояснення.

Записуємо одиниці під одиницями ,десятки під десятками, сотні під сотнями, тисячі під тисячами. Додавати починаємо з одиниць.

5478 82346    3575

- - +                       (діти біля дошки)

2349   5478  75431

3129 76868 79006 

в) Знайти значення виразу № 391 (2)

Якщо а=3575. в=75431.   .то а+в=3575+75431=79006.

 « Мозковий штурм»

- Як називаються числа при дії додаванні?

- Які закон додавання ви можете застосувати?( переставний закон та сполучний закон ).

- Ну а зараз на с чекає новий порт

2.Друга зупинка  -«Задачний Порт»у Атлантичному океані.( слайд № 13)

- Ми наближаємось до острова цікавих задач.

- Вирушаючи у плавання ,екіпаж обовязково  має подумати про харчі.Одним із обовязкових є картопля.Ми з вами і розвяжемо задачу про картоплю.

- Діти, допоможіть розв’язати задачу № 392.( Слайд № 14)

Запитання:

-Про що йде мова в задачі?(про картоплю)

-Що сказано про картоплю?

-Про що запитується в задачі?

-Чи можемо ми відразу дати відповідь на питання задачі?

-Чому?

-Що треба дізнатись в першу чергу?

-Запишіть коротку умову до задачі.

Було-?

Вивезли-7250 кг

Залишилося- ? ,на 3240 кг менше, ніж вивезли.

Розв’язання

1)Скільки кілограмів картоплі залишилося в овочесховищі?

                                  7250-3240=4010 ( кг )- залишилось

2) Скільки кілограмів картоплі було в овочесховищі?

                                   7250+4010=11260 ( кг )- було

Розв’язання виразом

7250+( 7250-3240)=11260 ( кг )

Відповідь: 11260 кг було в овочесховищі.

Y.Фізкультхвилинка( Слайд № 15)

-Рушаємо далі .

3.Наступна зупинка  -« Порт Рівняння» у Північному Льодовитому  океані.

( Слайд № 16 )

- Але на шляху рифи Невідомих.Ваше завдання : вказати імена невідомих шлях їх звільнення.

Х-13=27                    х+8=22                    21-х=15

- На цій зупинці  ми розв’яжемо рівняння.( з коментуванням біля дошки)

* Щоб знайти невідомий доданок, потрібно від суми відняти відомий доданок.

Х+34013=764354 ( Слайд № 17)

Х=764354-34013

Х=730341

*Щоб знайти невідоме зменшуване, потрібно до від’ємника додати різницю.

Х-20244=45645

Х=20244+45645

Х=65889

- Наш корабель прибув в порт.

4. Остання зупинка - «Порт Перемога»у  Індійському  океані.(  Слайд №18)

Ми боремося за збереження природи та навколишнього середовища.

( Слайд № 19)

-Ой, діти, погляньте, що це на воді?

- Це нафтові плями?

Ми повинні очистити від цих плям водні простори. Адже ви знаєте, якої шкоди вони завдають. Для цього нам потрібно потрудитися. Вирішити приклади.

3548-1929=1619 50039+43824=93863( Слайд № 20)

Висновок:Ми повинні піклуватися про природу, бо природа це наше життя.

YI. Підсумок уроку

-Ось і закінчується наша подорож. Чи змінився ваш настрій?

- Що ви дізналися про додавання та віднімання багатоцифрових чисел?

- Що на уроці вам здалося складним?

- Ще над чим треба працювати?

-Молодці,  діти!!!Дякую за роботу на уроці!!!!

YII.Домашнє завдання.

№ 395;396.(Скринька )

 

 

                                                                  

 

 

1

 

docx
Додано
28 травня 2020
Переглядів
868
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку