Урок з математики 6 клас "Порівняння звичайних дробів з одиницею"

Про матеріал
Урок з математики на тему "Порівняння звичайних дробів з одиницею" для учнів 6 класу з вадами інтелектуального розвитку
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

 

 

 

 

Урок з математики

у 6-му класі

 

 

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА УРОКУ: Порівняння дробів із одиницею. Дроби правильні і

                             неправильні

 

ТИП УРОКУ: Формування нових знань, умінь та навичок

 

МЕТА УРОКУ: Навчити учнів розрізняти правильні і неправильні

                             дроби із точки зору порівняння їх з одиницею;

                             розвивати практичні уміння та навички порівняння   

                             дробів із одиницею; розвивати репродуктивну, зорову

                             та слухову пам'ять, логічне і образне мислення,

                             зв’язне усне  мовлення. Виховувати старанність,

                             уважність та зосередженість

 

ОБЛАДНАННЯ УРОКУ: Матеріали  для усного рахунку, картки,

                                               опорні таблиці «Звичайні дроби», моделі

                                              цілих чисел і дробів

 

 

ПЛАН УРОКУ

 

 І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

 

Нервово – психологічна підготовка:

  1. Організація учнів до уроку (присутність учнів на уроці, їх самопочуття, готовність робочих місць до роботи на уроці, правильна посадка учнів за партами і таке інше)
  2. Дайте відповідь на питання:
    • Яка фігура зайва?

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Повідомлення завдань уроку:  Сьогодні на уроці ми  спробуємо розв’язати важливу і цікаву проблему, яку обов’язково поставить перед вами життя, а саме, спробуємо віднімати звичайні дроби, що мають різні знаменники. Будемо працювати усно, в зошитах та з підручником, виведемо нове правило і закріпимо його виконуючи вправи, розв’яжемо задачу, перевіримо домашнє завдання та одержимо нове, а наприкінці уроку спробуємо виконати практичне завдання. Отож, до роботи.
  2. Перевірка домашнього завдання: а) провести фронтально (дати відповідь на запитання до конспекту минулого уроку:

 - Як утворити звичайний дріб?

 - Скільки треба чисел, щоб записати звичайний дріб?

 - Назвіть елементи з яких складається звичайний дріб.

 - Яких видів бувають звичайні дроби?

 - Які звичайні дроби вважаються правильними(неправильними)?

 - Як можна порівняти звичайні дроби?);

                                                                   б) під час перевірки  

     домашнього завдання частина учнів працює з картками

     на дошці і на місцях (картки містять вправи на порівняння 

     звичайних дробів із однаковими знаменниками,

     обґрунтувати відповідь);

Нервово – дидактична підготовка.

 Усна робота:

 а) утворіть дроби на моделі;

                  б) поясніть, як утворився дріб:

 в) порівняйте дроби:

 

 г) проста арифметична задача на порівняння дробів:

 

6 – А клас зібрав із своєї дослідної ділянки ц томатів, а

6 – Б клас - ц. Хто з них мав кращий урожай?

 д)  - Яка частина фігури зафарбована?

 


 


 


 

      ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку

Проблемне питання: визначити вид дробів не порівнюючи їх чисельників і знаменників:

 

2. Фізкультурна пауза (комплекс активних вправ)

  1. Робота над матеріалом:

 

 а) бесіда – повторення вчителя та учнів:

 Уже відомо, що дроби бувають двох видів (учні ще раз пригадують яких). Нагадаємо означення дробів різних видів.

Але можна визначити вид дробу іншим способом.

 б) пояснення вчителя: на моделях порівняти дроби із одиницею, а потім розділити їх на групи, згідно із уже відомою нам класифікацією дробів. Разом із учителем дати означення.

 Дроби, менші за одиницю – правильні.

 Дроби, більші за одиницю чи рівні одиниці – неправильні.

(записати означення в зошит)

 в) закріплення вивченого: робота із картками (порівняти звичайні дроби із одиницею та визначити їх вид).

Складність  завдань на картках диференційована по групам до яких входять учні.

 

 

      ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

 

  1. Рефлексія: а) питання до учнів:
    • Що ми робили на уроці?
    • Чи не втомилися ви на уроці?
    • Чи приніс цей урок вам задоволення?
    • Чи цікаво вам було?
    • Чи знадобляться одержані знання вам у подальшому житті?
    • Про що ще ви хотіли б дізнатися на одному з наступних уроків математики?
    • Пригадайте, як порівняти дріб із одиницею?
    • Назвіть види звичайних дробів. Наведіть приклади.

                 б) виставити оцінки, одержані учнями в журнал, прокоментувати кожну оцінку, відмітити досягнення кожного учня;

 

  1. Домашнє завдання: вчити означення (конспект); написати по 5 (4;3) дроби, що: більші за одиницю;

                                                            менші за одиницю;

                                                            рівні одиниці.

(Домашнє завдання задано та прокоментовано на 30-й хвилині уроку)

 

  1. Зняття нервової напруги.

 Прочитайте ребус.

 

 

 

                                                                              

 

          и = і

doc
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
11 березня 2019
Переглядів
1466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку