Міністерство освіти і науки України
Урок з математики
у 6-му класі
ТЕМА УРОКУ: Порівняння дробів із одиницею. Дроби правильні і
неправильні
ТИП УРОКУ: Формування нових знань, умінь та навичок
МЕТА УРОКУ: Навчити учнів розрізняти правильні і неправильні
дроби із точки зору порівняння їх з одиницею;
розвивати практичні уміння та навички порівняння
дробів із одиницею; розвивати репродуктивну, зорову
та слухову пам'ять, логічне і образне мислення,
зв’язне усне мовлення. Виховувати старанність,
уважність та зосередженість
ОБЛАДНАННЯ УРОКУ: Матеріали для усного рахунку, картки,
опорні таблиці «Звичайні дроби», моделі
цілих чисел і дробів
ПЛАН УРОКУ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
Нервово – психологічна підготовка:
- Як утворити звичайний дріб?
- Скільки треба чисел, щоб записати звичайний дріб?
- Назвіть елементи з яких складається звичайний дріб.
- Яких видів бувають звичайні дроби?
- Які звичайні дроби вважаються правильними(неправильними)?
- Як можна порівняти звичайні дроби?);
б) під час перевірки
домашнього завдання частина учнів працює з картками
на дошці і на місцях (картки містять вправи на порівняння
звичайних дробів із однаковими знаменниками,
обґрунтувати відповідь);
Нервово – дидактична підготовка.
Усна робота:
а) утворіть дроби на моделі;
б) поясніть, як утворився дріб:
в) порівняйте дроби:
г) проста арифметична задача на порівняння дробів:
6 – А клас зібрав із своєї дослідної ділянки ц томатів, а
6 – Б клас - ц. Хто з них мав кращий урожай?
д) - Яка частина фігури зафарбована?
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Проблемне питання: визначити вид дробів не порівнюючи їх чисельників і знаменників:
2. Фізкультурна пауза (комплекс активних вправ)
а) бесіда – повторення вчителя та учнів:
Уже відомо, що дроби бувають двох видів (учні ще раз пригадують яких). Нагадаємо означення дробів різних видів.
Але можна визначити вид дробу іншим способом.
б) пояснення вчителя: на моделях порівняти дроби із одиницею, а потім розділити їх на групи, згідно із уже відомою нам класифікацією дробів. Разом із учителем дати означення.
Дроби, менші за одиницю – правильні.
Дроби, більші за одиницю чи рівні одиниці – неправильні.
(записати означення в зошит)
в) закріплення вивченого: робота із картками (порівняти звичайні дроби із одиницею та визначити їх вид).
Складність завдань на картках диференційована по групам до яких входять учні.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
б) виставити оцінки, одержані учнями в журнал, прокоментувати кожну оцінку, відмітити досягнення кожного учня;
менші за одиницю;
рівні одиниці.
(Домашнє завдання задано та прокоментовано на 30-й хвилині уроку)
Прочитайте ребус.
и = і