Урок з математики 6 клас за темою "Віднімання раціональних чисел"

Про матеріал
• домогтися розуміння зв'язку між додаванням і відніманням раціональних чисел; • домогтися засвоєння правил віднімання раціональних чисел; • сформувати вміння виконувати віднімання раціональних чисел; • розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати отримані раніше знання, грамотно й логічно висловлювати думки; • виховувати увагу, інтерес до нових знань
Перегляд файлу

Урок №75,76

 Віднімання раціональних чисел.

Мета:

  • домогтися розуміння зв'язку між додаванням і відніманням раціональних чисел;
  • домогтися засвоєння правил віднімання раціональних чисел;
  • сформувати вміння виконувати віднімання раціональних чисел;
  • розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати отримані раніше знання, грамотно й логічно висловлювати думки;
  • виховувати увагу, інтерес до нових знань.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Хід уроку

Перша тридцятка

І. Організаційний момент:

Привітання з гостями, присутніми на уроці.

ІІ. Перевірка домашнього завдання:

Вибіркова самоперевірка вправ домашньої роботи з поясненням.

Мерзляк №179(2; 3; 4; 6). Знайти суму:

2)

3)

4)

6)

Мерзляк №180(2; 6; 7; 9). Виконайте додавання:

2)

6)

7)

9)

182. Виконайте додавання, обираючи зручний порядок обчислень:

1)

2)4,46

           Самооцінювання домашньої роботи. Максимальна оцінка – 10 балів. Одна  помилки – мінус один бал.

ІІІ. Актуалізація опорних знань:

Вправа «Знайди пару»

Варіант 1.

            Поставити у відповідність початку твердження (1-10) його закінчення (А-Р).

Початок твердження

Буква

Закінчення твердження

1

Модулем числа називається …

Ж

… якщо вони мають однакові модулі і різні знаки.

2

Модуль від’ємного числа дорівнює …

І

…нулю.

3

Модуль додатного числа дорівнює …

Л

… у відповіді поставити спільний знак і модулі додати.

4

Сума двох додатних чисел завжди …

П

… відстань від нуля до точки, яка відповідає даному числу.

5

Сума двох від’ємних чисел завжди …

Т

… додатне число.

6

Щоб додати два числа з однаковими знаками, треба …

Н

… модулі.

7

Щоб додати два числа з різними знаками, треба …

Р

… йому протилежному числу.

8

Два числа називаються протилежними …

Е

… у відповіді поставити знак числа, модуль якого більше і від більшого модуля відняти менший.

9

Протилежні числа мають однакові …

И

  від’ємне число.

10

Сума двох протилежних чисел дорівнює …

А

  знаки.

 

 

О

… самому числу.

 

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Буква

П

Р

О

Т

И

Л

Е

Ж

Н

І

 

Вправа «Знайди пару»

Варіант 2.

            Поставити у відповідність початку твердження (1-10) його закінчення (А-Р).

Початок твердження

Буква

Закінчення твердження

1

Модулем числа називається …

О

… якщо вони мають однакові модулі і різні знаки.

2

Модуль від’ємного числа дорівнює …

П

…нулю.

3

Модуль додатного числа дорівнює …

И

… у відповіді поставити спільний знак і модулі додати.

4

Сума двох додатних чисел завжди …

І

… відстань від нуля до точки, яка відповідає даному числу.

5

Сума двох від’ємних чисел завжди …

Е

… додатне число.

6

Щоб додати два числа з однаковими знаками, треба …

Р

… модулі.

7

Щоб додати два числа з різними знаками, треба …

Н

… йому протилежному числу.

8

Два числа називаються протилежними …

Т

… у відповіді поставити знак числа, модуль якого більше і від більшого модуля відняти менший.

9

Протилежні числа мають однакові …

Л

  від’ємне число.

10

Сума двох протилежних чисел дорівнює …

А

  знаки.

 

 

Ж

… самому числу.

 

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Буква

І

Н

Ж

Е

Л

И

Т

О

Р

П

 

Взаємоперевірка. Максимальна оцінка – 10 балів. Одна помила – мінус один бал.

  • Яке слово отримали?
  • Які числа називаються протилежними?
  • Що вони мають спільне?
  • Чим вони відрізняються?

Самостійна робота на використання властивостей додавання і правил додавання раціональних чисел.

Самостійна робота. Додавання раціональних чисел.

Варіант 1.

Варіант 2.

1.(8б)Виконайте додавання

1)

2)

3)

4).

1)

2)

3)0,54

4)

2(4б)Знайдіть значення виразу найзручнішим способом

1)

2)

1)

2)

Додаткове завдання  №1160.  

Зошити зібрати на перевірку.

Друга тридцятка

ІV. Вивчення нового матеріалу:

Тема уроку: Віднімання раціональних чисел.

          Мета уроку – засвоїти правило віднімання раціональних чисел і сформувати вміння виконувати віднімання раціональних чисел.

  • Яка дія виконується у запису? (Віднімання)
  • Як називаються числа у запису? (Зменшуване, від’ємник, різниця)

Правило віднімання раціональних чисел.

Для того, щоб від одного числа відняти інше можна до зменшуваного  додати число протилежне від’ємнику.

Наприклад:

1)25

          До першого числа 25 додати, значить плюс, число протилежне числу тобто 14. Отримаємо 39. Отже, цей приклад показує, що віднімання раціональних чисел можна замінити дією додавання.

2)13

Перше число записуємо без змін і додаємо число протилежне від’ємнику.

3)

4)

5)

Учні записують правило віднімання раціональних чисел, знайшовши його в підручнику.  Параграф 27 с.204.

Навчальна самостійна робота за зразком.

Двоє учнів працюють за відкидними дошками.

Віднімання раціональних чисел

Зразок

Коментар

 

1.До першого числа 5 додаємо число протилежне числу , тобто  2.

2.Отримаємо суму двох додатних чисел, яка дорівнює  7.

.

1.До першого числа 5 додаємо число протилежне числу , тобто  2.

2.Отримаємо суму двох чисел з різними знаками.

3. Визначаємо, модуль якого числа більший 

4.У відповіді поставити знак числа, модуль якого більший «мінус».

5.Від більшого модуля  5 відняти менший 2.

 

1.До першого числа 5 додаємо число протилежне числу , тобто  10.

2.Отримаємо суму двох від’ємних чисел.

3.У відповіді поставити знак “мінус».

4.До модуля  5 додати модуль  10.

1.До першого числа 2 додаємо число протилежне числу , тобто  7.

2.Отримаємо суму двох чисел з різними знаками.

3. Визначаємо, модуль якого числа більший 

4.У відповіді поставити знак числа, модуль якого більший «плюс».

5.Від більшого модуля  7 відняти менший 2.

 

 

 

 Виконати віднімання

 

Варіант 1.

Варіант 2.

1)

1)10

2)

2)

3)

3)

4)

4)

5)

5)

Обговорення результатів. Оцінювання учнів.

 

V. Засвоєння нових знань і вмінь:

Розв'язування вправ:

 

№1187 (непарні номери)

Обчислити:

1)37

5)

9)4,9

2)96

6)0,1

10)37,5

3)

7)1,55

11)0,01

4)51

8)4,89

12)1,89

 

№1190  (парні номери) Біля дошки два учні.

Знайти значення виразу:

1)

5)

9)

2)

6)

10)

3)

7)

11)

4)

8)

13)

 

Третя тридцятка

№1193 (непарні номери)

Обчисліть:

1)

7)

2)

8)

3)

9)

4)

10)

5)

11)

6)

12)

№1202 Обчисліть:

1)0 – 37 = – 37

2)12 – 12 = 0

3)0 – (– 12) = 12

4) – 11 – 0 = – 11

Висновок: 1);

                       2)

                       2)

                       3)

Мерзляк с.25 №185 (7 – 9) Виконайте віднімання:

1)19,4

4)

7)

2)4,6

5)

8)

3)0

6)0

9)2

 

№1227* Замість кожної зірочки поставте «+» або «» так, щоб була правильною рівність:  2*4*6*8*10*12 = 2.

Відповідь: 2 + 4 + 68 +1012 = 2.

 

VІ.  Підсумок уроку

Гра «займи позицію»

          На дошці написано дві позиції «Так» і «Ні». Учні отримують таблички з прикладами, а потім займають позицію, висловлюючи своє відношення до написаного.

Зразок карток.

0

7

 

VІІ. Домашнє завдання:

Повторити віднімання мішаних чисел параграф 8.

Опрацювати  параграф 27, вивчити правила.

Виконати №1196, №1210 – 10 балів, №1226* - 12 балів.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
29 січня 2021
Переглядів
3742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку