Урок з математики для 1 класу на тему "Повторення і закріплення вивченого матеріалу з теми "Додавання і віднімання в межах 10"

Про матеріал

Метою уроку є повторити та закріпити вивчений матеріал з теми "Додавання і віднімання в межах 10", зацікавити дітей та заохочувати до вивчення математики, продемонструвати учням що з математикою ми постійно зустрічаємося у повсякденному житті.

Перегляд файлу

                                           Математика   1 клас

Тема              Повторення і закріплення вивченого матеріалу з теми

                           «Додавання  і  віднімання в межах 10».

Мета               повторити вивчений матеріал з даної теми;

                            закріплювати  обчислювальні навички, уміння розв’язувати

                            задачі;

                            розвивати математичну мову, увагу, мислення, уміння

                            аналізувати;

                            виховувати інтерес до вивчення математики,

                            старанність, охайність при письмі.

Тип уроку       урок закріплення знань, умінь, навичок.

Форма проведення    урок-подорож.

Обладнання    ватман, кольорові картки-пазли з числами, макети

                              островів, іграшки; індивідуальний матеріал – математи-

                               чні  віяла.

 

                                                         Хід уроку

 

І Організація класу.

  • Діти, починаємо урок математики. Для роботи на уроці нам знадобляться: підручники, зошити, ручки, математичні віяла та декому я роздала картки-пазли з числами, приготуйте їх також.

ІІ Повідомлення теми і задач уроку.

  •  Сьогодні на уроці ми повторимо вивчений матеріал, будемо

закріплювати наші знання, уміння.

  Але урок цей буде незвичний. Ми з вами відправимось в далеку

  подорож, будемо багато мандрувати.

 А те, на чому ми відправимось в подорож ви зараз збудуєте самі,

якщо зможете дати відповіді на мої запитання.

Та перш ніж почати працювати, скажіть мені, а чи потрібна нам в нашому житті математика?     (так)

  • Вірно. Знання з математики нам в житті необхідні. І ми зараз в цьому переконаємось.

 

 ІІІ  Робота над матеріалом уроку

Тож слухайте запитання, відповіді на них показуйте на математичному віялі і учень, у якого карточка-пазл з таким числом, прикріплює свою карточку на ватман.

           (учитель контролює, щоб кожен пазл учні прикріплювали на відповідне місце на ватмані)

  • Скільки є пір року?                                         (4)
  • Скільки місяців має кожна пора року?    (3)
  • Скільки всього місяців має рік?                  (12)
  • Скільки днів може мати місяць?       (31, 30, 29, 28)    (робота в парах)
  • Скільки днів має тиждень?                          (7)
  • Скільки пальців людина має на одній руці?  (5)
  • А на двох руках?                                              (10)
  • Скільки очей має людина?                           (2)
  • Скільки сонечок сяє на небі?                        (1)

          (учні прикріпили пазли таким чином, що утворився кораблик)

 

  • Як бачимо,  математика скрізь у нашому повсякденному житті. Більш того, знання з математики допомогли нам збудувати ……(кораблик)    На ньому ми і будемо мандрувати.
  • Та мені здається, що нашому кораблику чогось не вистачає щоб ми почали подорож. Що кораблю потрібно, щоб він почав рухатись?

(паруса)

  • То давайте зараз «піднімемо» паруса, а тим часом і перевіримо, які ви уважні та як засвоїли таблиці додавання та віднімання чисел. Приготували математичні віяла, бо відповіді знову будемо показувати.

(діти, в яких картки-«паруса» прикріплюють їх на відповідні місця)

  • Чотири додати три.           (7)
  • Дев’ять відняти шість.      (3)
  • Сім додати три.                   (10)
  • Вісім відняти п’ять.            (2)
  • П’ять відняти чотири.        (1)
  • Ось тепер наш кораблик готовий до подорожі і ми можемо вирушати.  Повторюйте за мною:
  • Ми кораблик збудували,

В цікаву подорож помандрували.

 (під час промовляння слів учні імітують дії, що і є фізкультхвилинкою)

 

  • Наш кораблик швидко рухається і ось ми підпливаємо до острова «Каліграфічний». Цікаво, хто тут мешкає?

(вчитель виймає іграшку-черепашку)

  • А зустрічає нас тут черепашка. Та вона приготувала нам завдання. Якщо острів називається «каліграфічний», то яке нам буде завдання?

(каліграфічна хвилинка)

(учні повторюють як сидіти за партою під час письма, тримати ручку, класти зошита та вірно, каліграфічно писати цифри 6 та 9, вчитель ходить з черепашкою та перевіряє правильність виконання завдання)

 

  • Молодці, дітки. З завданням всі впоралися, черепашка задоволена. Можемо вирушати далі.

(учні знову промовляють слова і імітують дії)

  • Швидко наш кораблик рухається синім морем і ось ми підпливаємо до острова «Кмітливих». Цікаво, хто нас тут зустріне? А зустрічає нас ведмедик. (вчитель садовить ведмедика на стіл, а в лапі він тримає листочка з завданням).
  • Бачимо, ведмедик також підготував нам завдання, подивимось, що тут. Ведмедик пропонує нам скласти та розв’язати приклади за віршиками. Тож  до роботи.

(один учень працює біля дошки, інші записують у зошитах)

               Їжачок додому біг,

               Ніс п’ять яблук на пиріг.

               Двоє впало, покотилось.

               Скільки яблук залишилось?

                                                            (5-2=3)

Дав дідусь нам сім бананів.

Яблук – стільки ж та ще три.

Порахуйте, скільки яблук

Дав дідусь для дітвори.

                                     (7+3=10)

 

                      Дятел шишки рахував,

                      2 і 8 додавав,

                      Потім 3 віддав синиці.

                      Скільки в дятла залишиться?

                                                            (2+8-3=7)

Пан ведмідь по лісу йшов,

Десять ягідок знайшов.

Дві подарував синиці

Ще одну – кумі лисиці.

Нам порахувати слід,

Скільки ягід з’їв ведмідь.

                                   (10-2-1=7)

 

  • Чудово. І з цим завданням ми впорались, то можемо вирушати далі.

(учні знову промовляють слова з імітацією рухів).

 

  • І знову ми підпливаємо до острова. Це «Острів задач». І зустрічає нас лисичка.

(вчитель садовить на стіл лисичку, яка також тримає в лапі листочка з завданням)

  • Що ж лисичка нам підготувала? Тут говориться «Попрацюйте з підручником. Розв’яжіть задачу». І вказано: сторінка 82, завдання 4.

(учні працюють над задачею)

 

  • Ви молодці. Впоралися з усіма труднощами, виконали всі завдання то вже час повертатися назад до класу.
  • (учні знову промовляють слова з імітацією рухів).

 

  ІV Підсумок уроку

  • Ось ми і здійснили цікаву подорож, під час якої повторили математичні дії, таблиці додавання і віднімання чисел до 10, згадали елементи задачі та розв’язали задачі. З’ясували, що знання з математики нам необхідні у житті.

Всі ви працювали дуже гарно, активно. Показали свої знання. Всі сьогодні молодці.

Урок закінчено. Можете відпочивати.

 

docx
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
4666
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку