Урок з математики для 2 класу "Множення з числами 1 і 0. Обчислення значень виразів на дві дії. Розв'язування задач. Обчислення периметра прямокутника."

Про матеріал
На урок були поставлені такі завдання – навчити учнів виконувати приклади на множення з числами 1 і 0; удосконалювати навички обчислювати значення виразів на 1-2 дії та коментувати виконання обчислень; розвивати вміння розв’язувати прості сюжетні задачі на різницеве порівняння чисел; уміння знаходити периметр прямокутника. Зміст і завдання цього уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. При проведені уроку всі види діяльності спрямовані на формування предметних та ключових компетентностей, зазначених у меті уроку. Враховуючи вікові та індивідуальні особливості дітей обрані найбільш раціональні види роботи на уроці для реалізації поставлених завдань. Ці форми роботи забезпечують пізнавальну активність і творчий розвиток учнів. Зокрема: - Казка «Чотири доньки»; - Гра «Вірю – не вірю»; - Використання кубиків лего - Інтерактивна вправа «Випадкове колесо»; - сприяє підвищенню пізнавальної активності учнів - Математичний диктант; - Навчаючи – вчуся; - Самостійна робота; - сприяє формуванню вміння самостійно працювати, що є надзвичайно важливим, особливо в умовах змішаного навчання. - Робота з геометричним матеріалом; - Робота над задачею; - спрямовувались на розвиток логічного та критичного мислення, просторової уяви, формуванню математичної компетентності.
Перегляд файлу

Математика (робота в парах)

Тема уроку: Множення з числами 1 і 0. Обчислення значень виразів на дві дії. Розв’язування задач. Обчислення периметра прямокутника.

Цілі уроку:

Формування предметних компетентностей

-          знання про множення числа на 1 і 0, вміння самостійно застосовувати правила множення числа на 1 і 0;

-          уміння застосовувати знання та навички у обчисленні виразів на дві дії та обчисленні периметра прямокутника;

-          формуванні уміння складати вираз при розв’язуванні задач на три дії;

-          Продовжувати формувати навички самостійної роботи;

Формування ключових компетентностей і наскрізних умінь:

-          Математична компетентність

-          Ініціативність та підприємливість

-          Виховувати почуття взаємодопомоги, взаємовиручки, бережливого ставлення до природи.

Зміст уроку

  1. Організація класу.

Діти, у нас зараз незвичайний урок математики.

Яким би ви хотіли його бачити?

Для того, щоб він був цікавим, продуктивним, веселим, якими ви повинні бути на уроці?

Сподіваюсь, що саме такими будуть мої любі хлопчики та дівчатка.

  1. Повідомлення теми і завдань.

Сьогодні на уроці ми вирушимо у подорож на весняну галявину. Під час подорожі ми навчимося множенню числа на 1 і 0, закріпимо вміння обчислювати вирази на дві дії, розв’язувати задачі та обчислювати периметр прямокутника.

Подорожувати ми будемо не самі. А з ким, ви дізнаєтесь, прослухавши уривок з казки «Чотири доньки».

«У матері Природи і батька Сонця було чотири доньки. Кожного разу батьки готували їх до подорожі на Землю. Настала черга Голубоокої дочки йти до людей. Мати й батько сказали їй:

-          Ти підеш на Землю до полів, до замерзлих лісів доброю чарівницею. Від твого погляду зруйнуються льодові темниці.

І мати природа вдягла на голову доньки вінок із квітів медунки. Батько подарував їй нове плаття із пелюсток фіалок і пролісків.»

То з ким, на вашу думку, ви будете подорожувати до весняної галявини?

А які зміни відбуваються навесні в живій природі?

Так, вся земля вкривається зеленою травичкою і першими весняними квітами.

А які квіти ви запам’ятали з нашого попереднього уроку?

Ви хочете, щоб наша галявинка теж зацвіла прекрасними першоцвітами?

А щоб зацвіла і наша чарівна галявинка, з кожним успішно виконаним завданням ми будемо прикрашати її весняною квіткою.

  1. Актуалізація знань.

Гра «Вірю – не вірю».

Щоб дізнатись, яка квіточка перша зацвіте на нашій галявині, пограємо в гру «Вірю – не вірю» впр.934 с. 151 (показую картки, на яких записані правильні і неправильні відповіді до виразів. Якщо відповідь правильна – плескати в долоні, якщо ні – тупотіти ногами).

Отже перша квітка (діти відгадують по зображенню підсніжник і чіпляють на галявину).

Рахунок з лего.

Послухайте загадку.

Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло.

Згодом стало біле-біле

І за вітром полетіло. (Кульбаба)

А щоб на чарівній галявинці зацвіла кульбабка потрібно виконати усний рахунок з лего. (відео)

Погляньте на зображення і проаналізуйте свою роботу.(кубики лего)

Ось і весела кульбабка вже цвіте на галявині.

 

  1. Ознайомлення з новим матеріалом.

Математичний диктант.

Діти, послухайте уважно, чуєте шум? Як ви думаєте, що це? (звук вітру)

Так, вітерець чомусь засмучений і хоче зірвати наш підсніжник. Давайте заспокоїмо його і виконаємо математичний диктант.

-          Знайди добуток чисел 9 і 5;

-          Знайди частку чисел 72 і 9;

-          Число 4 збільш у 9 разів;

-          Число 54 зменш у 9 разів;

-          На екскурсію до лісу прийшли 27 учнів 2 класу, а 3 класу у 9 разів менше. Скільки учнів 3 класу прийшли на екскурсію?

Взаємоперевірка.

Чи все правильно виконано у вашого сусіда? Що б ви йому порадили?

Молодці, ви заспокоїли весняний вітерець. Тепер він буде теплим і лагідним.

Навчаючи – вчуся.

Наступне завдання приготував для вас пролісок. На партах у вас картки із завданнями. Вам потрібно в парі порадитись і обчислити вирази. Після цього зробити висновок і пояснити – про що дізналися, обчислюючи такі вирази.   (впр.935, 936)

Ви виконали завдання від проліска, тому посадимо його цвісти на нашій весняній галявинці.

  1. Закріплення нового.

«Випадкове колесо» (вордвол)

Для того, щоб на галявині зацвіла ще одна квіточка потрібно виконати завдання на вже знайомому вам «Випадковому колесі» (впр.937)

Молодці, чи важко було обчислювати такі вирази?

Градус успіху.

Отже наступна квіточка ….(малюнок фіалки).

Руханка.

Робота з геометричним матеріалом.

В небі після холодного весняного дощу з’явилась веселка. І на землі виросли квіти, які вона зафарбувала в яскраві кольори. Ці квіти – крокуси. Їх ще називають дітьми веселки.

Щоб квітка крокусу розцвіла і в нас виконаємо завдання з геометричними фігурами.

В кожної пари на парті є набір геометричних фігур. Розгляньте їх разом та оберіть лише прямокутники, почепіть їх на фліпчарті.

Чим прямокутник відрізняється від квадрата?

Що таке периметр геометричної фігури?

У впр.939 ви бачите зображення прямокутника. Якими способами можна обчислити його периметр?

Обчисліть периметр зручним для вас способом.

Отже, квіточку крокусу теж посадимо цвісти на весняну галявину.

Робота над задачею.

Щоб на нашій весняній галявинці квітам було тепло і затишно – їх потрібно зігріти сонечком. Щоб сонечко зійшло і зігріло їх попрацюємо над задачею. (зад.940)

  1.  Рефлексія.

А зараз переглянемо відео і подивимось якими стануть квіти коли оживуть на нашій чарівній весняній галявині. (відео)

Вправа на релаксацію.

Заплющте очі і слухайте мій голос. Дихайте глибоко і спокійно. Ми з вами прийшли на цю чудову весняну галявину у лісі. Уявіть, що ви перед собою бачите яскравого метелика. Простежте за рухами його крил. Рухи легкі та граційні. Тепер хай кожен уявить, що він метелик, у вас гарні великі крила. Відчуйте, як ваші крила рухаються. Насолоджуйтеся польотом в повітрі. А зараз гляньте на галявину над якою летите. Скільки на ній яскравих квітів! Ви відчуваєте їх аромат. Сідаєте на найкрасивішу квіточку, вдихаєте її пахощі і …….. відкриваєте очі.

Розкажіть про свої відчуття.

 

Що нового ви дізнались сьогодні на уроці?

Чи важливо це знати?

Де ви можете використати свої знання та вміння з математики?

Оцініть свій успіх на уроці з допомогою кубиків лего.

Давайте ще пообіцяємо, що будемо берегти красу природи і не будемо приносити їй шкоди.

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 жовтня 2023
Переглядів
380
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку