Моє село
Тема: Утворення і записування трицифрових чисел. Порівняння виразів. Побудова кола. Розв’язування задач.
Мета: удосконалювати вміння лічити сотнями, десятками ,одиницями; уміти утворювати трицифрові числа; називати числа від 1 до 1000 в прямому і зворотньому порядку; від будь - якого числа до вказаного; визначати попереднє і наступне число до будь - якого числа в межах 1000; округлювати числа до сотень, вчити будувати кола за допомогою циркуля. Розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість. Виховувати любов до рідного краю, своєї Батьківщини.
Очікувані результати: учні лічать сотнями, десятками, одиницями; знають способи утворення трицифрових чисел; називають числа від 1 до 1000 в прямому і зворотньому порядку від будь-якого числа до вказаного; називають попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 1000; вміють порівнювати числа та вирази; округлювати числа до сотень, удосконалюють навички побудови кіл за допомогою циркуля.
Обладнання. Циркуль, комп’ютер, телевізор, підручник для 3 класу
“ Математика” (автор Наталія Листопад) шаблони корабликів з математичними виразами, фотографії краєвидів села Острова, силует казкового героя Знайки, куб.
Тип уроку:урок засвоєння нових знань.
Форма проведення уроку: урок – подорож.
Освітні галузі: математична,мовно – літературна,громадянська та історична.
Хід уроку
І. І . Організація учнів
Станьте, діти , всі рівненько,
усміхніться гарненько .
Настрій на урок візьмемо,
І працювати розпочнемо.
Діти у нашому класі розумні ,старанні, допитливі і урок буде незвичайний.
А працювати будемо під гаслом:
«Йти до школи не боюсь,
Що не вмію,я навчусь»
ІІ . Повідомлення теми і мети уроку.
А про що сьогодні на уроці математики ми будемо говорити ви дізнаєтеся, коли розшифруєте слова. ( Розв’яжіть приклади, запишіть числа у порядку зростання)
Гра “Шифрувальники”.
(Усна лічба)
1)23+41=64( С ) 2) 64-12=52 (О)
3) 52+8=60 (Є) 5)70-3=67( Е )
6) 58+24=82 (Л) 1)70-34=36 ( М )
7)45+45=90( О )
36 52 60 64 67 82 90
М О Є С Е Л О
-Село моє, для мене ти єдине,
Для мене ти - найкраще на землі.
Частинка серця, і України,
В тобі мої всі радощі й жалі.
(А. Демиденко.)
-У якому ми селі живемо?
-Де розміщене село?
Сьогодні ми з вами помандруємо нашим селом. А також удосконалимо вміння лічити сотнями, десятками, одиницями; називати числа від 1 до 1000 в прямому і зворотньому порядку від будь-якого числа до вказаного; називати попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 1000; навчимося порівнювати числа та вирази; округлювати числа до сотень, удосконалимо навички побудови кіл за допомогою циркуля.
У нас будуть такі зупинки:
ЗУПИНКА ІСТОРИЧНА.
Коли було засноване село Острів ніхто не знає. Тільки воно ще давніше,ніж Тернопіль. Колись це було маленьке містечко. Сюди вздовж річки приходили люди помилуватися гарним парком і палацом графа Баворовського, а також чудовими краєвидами.
ЗУПИНКА « МІСТОЧОК КАЛІГРАФІЧНИЙ».
Щоб нам пройти далі, потрібно перейти місточок Каліграфічний.
(Хвилинка каліграфії з логічним завданням).
Простежте залежність у запису і продовжіть ряд чисел.
100,200,…….1000.
ЗУПИНКА «ГАЙ ШВИДКИХ ОБЧИСЛЕНЬ».
Усна лічба:
Математичний диктант.
(№ 658,с. 118)
А).« Мозковий штурм».
348-8 |
650-50 |
581-1 |
843-40 |
678-8 |
99+200 |
300+3 |
500+13 |
900+70 |
740+8 |
600+59 |
900+54 |
Б). Збільшіть на 1 кожне число в таблиці.
99 |
145 |
109 |
299 |
407 |
89 |
589 |
В). Між якими розрядними числами міститься кожне число. Запишіть за допомогою нерівності.
Наприклад: 600<675<700
933, 125, 376, 209, 411, 505.
Г). Округліть до сотень кожне число.
378, 498, 513, 209, 389, 645.
Д). Гра « Пришвартуй кораблики».
( Завдання на дошці за № 660,с. 118.)Порівняти вирази.
ІІІ.Узагальнення і систематизація знань.
ЗУПИНКА «РІЧКА СЕРЕТ».
Стежка привела нас до річки Серет.
А). Щоб її переплисти ми маємо розв’язати задачу .(№ 662,с.118.)
Вправа « Кубування».
30: (9:3); 30∙ (9:3) ; 30+(9:3);
Б). Задача № 663,с.119.
Прочитайте задачу. Перекажіть задачу за коротким записом.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
ЗУПИНКА «ЯР ГЛИБОКОЇ ДУМКИ».
№ 659,661.
ЗУПИНКА «ПАГОРБ НАПОЛЕГЛИВОСТІ». ( Самостійна робота).
№ 664.
Геометричний матеріал.
Далі стежка попрямувала до нашої Острівської школи. Вона теж дуже давно збудована . Першою вчителькою у ній була Коржан Зіна Іванівна.
Щоб переступити поріг школи нам потрібно виконати завдання №665.
V. Підсумок уроку.
У школі нас зустрів мудрий Знайко. Він нам запропонував завдання.
Вправа « Незакінчене речення».
Вправа « Мікрофон».
- Найбільше сподобалося…..
- Важким для мене було….
- Я прийняв рішення…..
- Потрібно ще попрацювати над…….
Візьміть свої світлофори і визначтеся:
Червоний колір – «Було дуже важко».
Жовтий колір – « У мене були незначні помилки».
Зелений колір – «Я усе знав».
VI. ЗУПИНКА «СТАВ ПОДЯКИ».
Сьогодні на уроці всі діти були активні, розумні, виховані,старанні, уважні.
Я дякую вам за вашу працю, і вручаю всім медалі « Острів’яни».
Домашнє завдання:
І група: № 666,667 –розв’язати вирази і задачу.
ІІ група: № 666,667 –розв’язати вирази і задачу( до задачі скласти обернену,розв’язати її усно).