Розробка уроку з використанням інтерактивних технологій, STEM-технології, на розвиток ключових компетентнстей. Запропоновані різні види контролю: учень-учень, самоконтроль, учень - учитель
РОЗРОБКА ВІДКРИТОГО
ПОЗААУДИТОРНОГО ЗАХОДУ З МАТЕМАТИКИ:
«ЕВРИКА»
Мета: сприяти формуванню інтелектуальних навичок, духовності, морально-етичних норм, громадянської свідомості студентів; розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення, швидкість реакції; привчати студентів до виступів перед аудиторією; виховувати почуття співпереживання; вміння вчитися, самостійно здобувати математичні знання; формувати в студентів «здорове» суперництво.
Обладнання: плакати, кольорові кульки, музичне оформлення, презентація, висловлювання про математику, фломастери, дидактичний матеріал, проектор, емблеми “Еврика”, ігрові стійки для кожного учасника з емблемами.
Організація гри.
В грі приймає участь 4 студентів І курсу, які виявляють інтерес до вивчення математики, а також бажають позмагатися в розважальному інтелект-шоу під назвою “Еврика”. Викладач нагадує студентам, який навчальний матеріал слід повторити, яку інформацію опанувати самостійно.
Студенти ознайомлюються з правилами проведення гри (послідовність конкурсів, вимоги до кожного конкурсу гри) та із системою оцінювання результатів.
Аудиторія оформлена відповідно до тематики конкурсу плакатами з різними висловами про науку “математика”, на дошці зображення калькулятора і емблема конкурсу.
Запрошуються вболівальники, гості.
Приклади висловлень про математику, які можуть бути використані під час оформлення залу:
1) “Найвище призначення математики - знаходити порядок у хаосі, який нас оточує”.
Н.Вінер.
2) “Вивчення математики подібне до Нілу, що починається невеличким струмком, а закінчується великою рікою”.
Ч.К.Колтон
3) “Як література розвиває емоції, взаєморозуміння... так математика розвиває спостережливість, уяву і розум”.
В.Чанселор.
4) “Узагальнення – це, мабуть, найлегший і найочевидніший шлях розширення математичних знань”.
В.Сойєр
5) “Математика цікава тоді, коли живить нашу винахідливість і здатність міркувати”.
Д.Пойа.
6)“Математика безмежно різноманітна, як світ, і присутня – міститься в усьому”.
М.П.Єругін.
7) “Проникаючи в зоряні далі,
В таємниці земної кори,
Математика всіх закликає:
“Ти міркуй, фантазуй і твори”.
Правила гри.
Гра проходить в 8 етапів. Перед початком першого конкурсу, кожний, хто приймає участь в грі коротко розповідає про себе: як звати, в якій групі навчається, улюблені предмети, захоплення, уподобання, мрії, висловлює побажання собі та своїм суперникам щодо гри.
І. Конкурс «Влучний постріл (жеребкування)».
Для того, щоб визначити в якому порядку будуть змагатися студенти в конкурсі «Тема», ведучі пропонують дати відповідь на запитання. Той, хто відповість найточніше, чия відповідь буде найближчою до правильної відповіді отримує 1 бал і має можливість обрати порядковий номер, під яким він буде виступати в наступному конкурсі.
ІІ. Конкурс «Тема»:
Конкурс тема дає можливість виявити гравцям свої знання з таких розділів.
Студенти, які приймають участь в грі дають відповіді на запитання з вибраних тем. За кожну правильну відповідь можна отримати 1 бал, при цьому якщо одразу складена лінія з правильних відповідей в квадраті 3х3 по горизонталі, вертикалі чи діагоналі, то це дає можливість набрати 12 балів; складена лінія з 3-ох неправильних відповідей приводить до закінчення гри в цьому етапі, при цьому учасник отримуєте лише стільки балів, на скільки запитань встиг дати правильні відповіді. У випадку, коли учасник не одразу закриває горизонталь, вертикаль чи діагональ правильними відповідями, він відповідно отримуєте бали лише за правильно надані відповіді. Максимальна кількість балів за конкурс – 12.
ІII. Конкурс “Оратор”.
Учасникам потрібно за одну хвилину довести справедливість твердження “Математика – цариця наук”. На підготовку надається 60 секунд. Оцінюється красномовство, аргументованість тощо. Першим починає той, хто має найбільшу кількість балів. Конкурс “Оратор” оцінює журі, максимальна кількість балів за конкурс – 4.
ІV. Конкурс “Канікули”.
Вирушаємо в подорож до загадкової країни, назву якої студентам допоможуть визначити 3 підказки. Після кожної підказки учасник пише відповідь на аркуші паперу в таблиці. За першу правильну відповідь учасник отримує 3 бали, за другу – 2 бали, за третю лише – 1 бал. Якщо ж всі відповіді правильні, крім зароблених 6 балів, учасник отримує бонус – ще 2 бали. Максимальна кількість балів за конкурс – 8.
V. Конкурс “Мій коник”.
Учасники представляють свої захоплення, чим вони займаються у вільний від навчання час. Оцінювання цього етапу проводять самі гравці, маючи право при цьому поставити собі найвищий бал – 4 бали, а своєму супернику від 1 до 3 балів.
VІ. Конкурс “Практикум”.
В цьому конкурсі учасники мають можливість продемонструвати свої практичні навики. Кожен із учасників отримає по картці, на якій написано завдання на розв’язання, якого вони мають 30 секунд. Даний конкурс оцінює журі, максимальна оцінка – 4 бали.
VІІ. Конкурс “Підказка”.
В конкурсі приймають участь друзі учасників гри. Кожному учаснику показується по 10 картинок, які він, не називаючи їх, повинен так описати, щоб його товариш, який цих картинок не бачитиме, зміг легко і швидко їх відгадати. За кожну відгадану картинку нараховується по одному балу. Час - 1 хвилина. Якщо будуть відгадані всі 10 картинок, то учасник отримує ще 2 бонусних бали. Гру починає лідер попередніх конкурсів.
VIII. “Дуель”
Двом учасникам гри, які набрали найбільшу кількість балів пропонується дати відповідь на 10 запитань. Учасник, який швидше піднімає табличку “Еврика” після того, як зачитане питання, відповідає першим. Якщо його відповідь буде неправильна, то право правильно відповісти переходить до іншого гравця (суперника), але тоді дана відповідь оцінюється в 2 бали.
IХ. “Реванш”
Якщо під час конкурсу “Дуель” гравці набрали однакову кількість балів, то їм пропонується додаткові запитання до першої правильної відповіді.
В кінці гри оголошується переможець і нагороджується подарунковими сертифікатом на «12балів», всі інші учасники отримують сертифікати «рятівний бал».
СЦЕНАРІЙ ГРИ
Гра розпочинається привітанням ведучих (на фоні музики).
Ведучий 1. Доброго дня шановні гості та уболівальники! Ми раді вітати вас у цьому залі!
Ведучий 2. Сьогодні з вами інтелектуальна гра “Еврика”! Присвячене проведенню тижня математики.
Ведучий 1. Краще не знати взагалі, ніж знати погано.
Ведучий 2. Знання вище за багатство, сильніше за усіх богів. Саме так вважав давньокитайський мудрець Лао-Цзи.
Ведучий 1. І у деякій мірі це так, адже саме завдяки знанням ми можемо здобути гарну роботу і як результат високу платню.
Ведучий 2. Тоді зрозуміло, чому усі зібралися тут, щоб показати нам свій розум та, можливо, навчитися чогось нового.
Ведучий 1. А отже ми розпочинаємо гру інтелект-гра “Еврика”!
Ведучий 2. У спортивних змаганнях, як правило, першими на арену виходять судді. А наше шоу – це „інтелектуальний спорт”.
Ведучий 1. Ось ми і представляємо склад журі.
Ведучий 2. У складі журі сьогодні:
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
(Члени журі займають свої робочі місця)
Ведучий 1. Сьогодні ми побачимо ерудованих, кмітливих, наполегливих, можливо, трохи хитрих студентів нашого коледжу.
Ведучий 2. Отже, дозвольте представити вам наших учасників:
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Ведучий 1. А зараз давайте трохи ближче познайомимося з нашими інтелектуалами. Адже кожен з них, крім схильності до математики, таїть в душі свою родзинку. Тому попросимо їх коротко розповісти про свої захоплення та уподобання, мрії, ким хочуть стати після закінчення коледжу, висловити побажання собі і своїм суперникам щодо гри.
(Кожен учасник коротко розповідає про себе (1-2 хв.))
Ведучий 2. Ми познайомилися і тому настав час нашого першого конкурсу.
І конкурс «Влучний постріл (жеребкування)».
Ведучий 1. Кажуть гра - це розвага. Та як не крути, а порядок потрібен у всьому.
Ведучий 2. Завдяки цьому конкурсу ми дізнаємося, в якому порядку будуть змагатися наші інтелектуали в наступному конкурсі.
Ведучий 1. Отже, “Влучний постріл (Жеребкування)”!
Ведучий 2. Зараз прозвучить запитання, відповідь на яке ви запишете на аркуші паперу. Той, хто відповість найточніше, чия відповідь буде найближчою до правильної відповіді отримує 1 бал і має можливість обрати порядковий номер, під яким він буде виступати в наступному конкурсі.
Ведучий 1. А тепер запитання: в якому році народився видатний український математик Михайло Пилипович Кравчук? (27 вересня 1892 року).
Ведучий 2. Правильна відповідь: 1892 рік. .
(Час - 10 сек. Учасники записують свої відповіді і показують аудиторії, ведучий оголошує результати , переможцеві дають перший бал. Учасники обирають номери під якими вони будуть виступати в наступному конкурсі.)
ІІ конкурс «Тема».
Ведучий 1. Наступний конкурс “Тема”
Ведучий 2. В квадраті 3х3, вам запропоновано 9 тем:
Ведучий 1. Ви вибираєте самі тему і даєте відповідь на запитання. За кожну правильну відповідь ви можете отримати 1 бал. Якщо ви одразу даєте правильні відповіді на запитання горизонталі, вертикалі чи діагоналі, ви закінчуєте відповідати і отримуєте 12 балів. Якщо ви по горизонталі, вертикалі чи діагоналі даєте неправильні відповіді, гра також закінчується, і ви отримуєте лише стільки балів, на скільки запитань встигли дати правильні відповіді. У випадку, коли ви не одразу закриваєте горизонталь, вертикаль чи діагональ правильними відповідями, ви відповідно отримуєте бали лише за правильно надані відповіді.
Дійсні числа |
Тригонометрія |
Прислів’я |
Трикутники |
Функції |
Чотирикутники |
Рівняння |
Стереометрія |
Різне |
Ведучий 2. Першим буде відповідати на свої 9 запитань: ____________________.
(Учасник обирає тему і називає її ведучим, які зачитують запитання. Тоді гравець відповідає на нього. Якщо відповідь неправильна, то ведучий зачитує правильну відповідь. Грають в конкурсі по черзі. Журі підраховує кількість правильних відповідей і виставляє бали ).
Запитання для першого учасника.
Тема |
Запитання |
Відповідь |
Дійсні числа |
Чому дорівнює добуток чисел від до ? |
Нулю |
Тригонометрія |
Для якого кута ? |
|
Прислів’я |
Скільки чекають обіцяного? |
3 роки |
Трикутники |
Як називається відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони? |
Медіана |
Функції |
Графіком якої функції є пряма, що проходить через початок координат? |
Прямої пропорційності |
Чотирикутники |
Площа якого чотирикутника дорівнює добутку півсуми основ на висоту? |
Трапеції |
Рівняння |
Скільки коренів має рівняння ? |
Безліч |
Стереометрія |
Як називаються прямі, що не перетинаються і не лежать в одній площині? |
Мимобіжними |
Різне |
Як називають твердження, що приймають без доведення? |
Аксіома |
Запитання для другого учасника.
Тема |
Запитання |
Відповідь |
Дійсні числа |
Який знак треба поставити між числами 7 і 8, щоб отримати число, більше за 7 і менше за 8? |
Кому |
Тригонометрія |
У якій координатній чверті знаки всіх тригонометричних функцій однакові? |
У першій |
Прислів’я |
Скільки людей одного не чекають? |
7 |
Трикутники |
У якому відношенні перетинаються медіани трикутника? |
2:1 |
Функції |
Відносно якої з осей координат симетричний графік парної функції? |
Відносно осі (Осі ординат) |
Чотирикутники |
У якого чотирикутника паралельні тільки дві сторони? |
У трапеції |
Рівняння |
Вкажіть тип рівняння . |
Показникове |
Стереометрія |
Скільки площин можна провести через дві прямі, що перетинаються? |
Одну |
Різне |
Як розташовані стіни будинку по відношенні до поверхні Землі? |
Перпендикулярно |
Запитання для третього учасника.
Тема |
Запитання |
Відповідь |
Дійсні числа |
Назвіть просте парне число. |
2 |
Тригонометрія |
Якого найбільшого значення може набувати функція синус? |
|
Прислів’я |
Скільки разів платить скупий? |
Двічі |
Трикутники |
Як називають трикутник, у якого дві сторони рівні? |
Рівнобедрений |
Функції |
Як називається спосіб задання функції, якщо вказана формула? |
Аналітичний |
Чотирикутники |
Скільки осей симетрії має квадрат? |
Чотири |
Рівняння |
Укажіть тип рівняння . |
Ірраціональне |
Стереометрія |
Чи можуть дві різні площини мати тільки одну точку перетину? |
Ні |
Різне |
Два у квадраті – чотири, три у квадраті – дев'ять. А чому дорівнює кут у квадраті? |
|
Запитання для четвертого учасника.
Тема |
Запитання |
Відповідь |
Дійсні числа |
Скільки десятків отримаємо, якщо 2 десятки помножити на 2 десятки. |
|
Тригонометрія |
Яка з тригонометричних функцій парна? |
Косинус |
Прислів’я |
Скільки разів потрібно відміряти, щоб один раз відрізати? |
Сім |
Трикутники |
У якому трикутнику будь-яка висота є медіаною? |
У правильному (рівносторонньому) |
Функції |
Функція, яка зростає або спадає на всій області визначення, називається... |
Монотонною |
Чотирикутники |
Як називають відрізок, що сполучає середини бічних сторін трапеції? |
Середня лінія |
Рівняння |
Як називають число, що перетворює рівняння на правильну числову рівність? |
Корінь |
Стереометрія |
Скільки площин можна провести через три точки, що лежать на одній прямій? |
Безліч |
Різне |
Вираз називають степенем. Як називають число ? |
Показник степеня |
Ведучий 1. Шановне журі, просимо вас підрахувати бали і оголосити результати кожного учасника за перші два конкурси.
Ведучий 2. А поки журі підводить підсумки, пропоную учасникам та вболівальникам прослухати математичний жарт.
(виходить студент і зачитує математичний жарт)
Жарт
Я хочу вам довести, що протягом року вам майже немає коли навчатись у коледжі. В році 365 днів. Із них 52 неділі, 10 святкових днів відпочинку, тому відпадає 62 дня. Літні, зимові канікули продовжуються не менше 100 днів. Тому, уже 162 дня. Вночі до коледжу не ходять, а ночі складають половину року, відповідно, ще 182 дня відпадає. Залишається 20 днів, але ж не весь день продовжується навчання в коледжі, а не більше чверті дня, тому ще 15 днів відпадає. Залишається всього-на-всього 5 днів. Чи багато можна навчитись за 5 днів?
Ведучий 1. Отже, після двох конкурсів в наших гравців така кількість балів...
(зачитує).
Ведучий 2. Лідирує (...). Вітаємо його (її), а іншим учасникам раджу не засмучуватись з цього приводу , адже це не останній конкурс і ви ще зможете продемонструвати свої здібності.
ІІІ конкурс “Оратор”.
Ведучий 1. Заговори, щоб я тебе побачив, сказав свого часу Сократ.
Ведучий 2. А ми перефразуємо цей вислів відповідно до нашої гри.
Ведучий 1. Скажи, щоб я тебе оцінив!
Ведучий 2. Наш наступний конкурс “Оратор”.
Ведучий 1. Учасникам потрібно за одну хвилину довести справедливість твердження “Математика – цариця наук”. На підготовку учасникам надається 90 секунд. Оцінюється красномовство, аргументованість тощо. Першим починає той, хто має найбільшу кількість балів. Конкурс “Оратор” оцінює журі, максимальна кількість балів за конкурс – 4.
Ведучий 2. Отже, час пішов.
( Під час підготовки учасників, демонструється відео «Математика і природа». Учасники по черзі висловлюють свої доповіді, журі оцінює відповіді учасників).
ІV конкурс “Канікули”
Ведучий 1. Наступним конкурсом в інтелект-грі «Еврика» є конкурс “Канікули”.
Ведучий 2. Вирушаємо в подорож до загадкової країни, назву якої вам допоможуть визначити 3 підказки. Після кожної підказки Ви пишете відповідь на аркуші паперу в таблиці.
Ведучий 1. За першу правильну відповідь ви одержите 3 бали, за другу – 2 бали, за третю лише – 1 бал. Якщо ж всі відповіді правильні, крім зароблених 6 балів, ви отримує бонус – ще 2 бали. Отже, максимальна кількість балів за конкурс „Канікули ” – 8.
Ведучий 2. Підказки.
(Відповідь. Франція.)
Ведучий 1. Мова йшла про Францію. Покажіть свої відповіді.
Ведучий 2. Щоб підрахувати загальну кількість балів, по 2 етапах гри: “Оратор” і “Канікули”, шановному журі потрібно деякий час, тому представляємо до вашої увагу жартівливу сценку «Середнє арифметичне».
Сценка “Середнє арифметичне”
Микола стоїть задумавшись.
Оленка (заходячи): Микола, про що ти задумався?
Микола: Знаєш, про що я задумався? Середнє арифметичне – геніальний винахід математиків. Дивись, ми з тобою друзі, все ділимо порівну, хороше та погане. Візьмемо, наприклад, оцінки, які отримали сьогодні. Ти отримала “12” , а я “2”. Додаємо, ділимо навпіл, по сім отримуємо обоє. Бачиш, як добре. І батько мене не покарає. Ура! Нехай живе середнє арифметичне.
Оленка: Але ти навіть не запитав, чи влаштовує це мене?
Микола: Почекай, але це ще не все. Ти прийшла до школи на 15 хвилин раніше, а я на 15 хвилин пізніше. Додаємо, ділимо навпіл і виходить, що ми пришли вчасно. Ось що значить середнє арифметичне.
Оленка: Та ти геній! (В сторону.) Ну я тебе провчу. (Звертається до Миколи.) Чуєш, Микола, ти мене просив купити тобі кеди в нашому магазині. Тобі мама дала гроші?
Микола: Так.
Оленка: Давай я збігаю в магазин, а ти розв’яжеш декілька прикладів зі своїм арифметичним. (Виходить)
Микола: Оце класно! Нарешті в мене будуть кеди, і Євгеній Іванович не буде мене сварити. (Робить декілька гімнастичних вправ)
Оленка: (Заходить з пакетом.) Бачиш, як я швидко повернулась. Я тобі кеди купила.
Микола: (З нетерпінням) Давай швидше, подивимось на них. (Розкриває пакет, із здивуванням розглядає їх: один великий кед, другий маленький.) Це що?
Оленка: А ти ще питаєш? Це твої кеди. Один 32 розміру, другий - 44. Додаємо, ділимо навпіл, отримуємо твій розмір – 38. Нехай живе середнє арифметичне. (Микола з жахом ловить себе за голову і втікає).
Ведучий 1. Дякуємо нашим талантам. А ми продовжуємо інтелект-гру „Еврика".
Ведучий 2. Шановне журі! Просимо вас оголосити підсумок конкурсів “Оратор” та “Канікули”, а також загальну кількість балів кожного з учасників.
(оголошують результати).
V конкурс “Мій коник”.
Ведучий 1. Наступний конкурс “Мій коник”.
Ведучий 2. Напевне, в кожного із нас є щось, чим можна пишатися.
Ведучий 1. Тому наші гравці отримали домашнє завдання підготувати невеличкий виступ.
Ведучий 2. Та показати нам, чим вони захоплюються.
Ведучий 1. Конкурс оцінюється самими учасниками. Вони виставляють бали від 1 до 4 всім учасникам, включно з собою, маючи право при цьому поставити собі найвищий бал – 4 бали, а своєму супернику від 1 до 3 балів.
Ведучий 2. Першим продемонструє свій коник – ___________.
(Наприклад: прочитати власний вірш, показати дослід з фізики або хімії, продемонструвати вокальні здібності)
Другим _________________.
Третім ___________________.
Четвертим ________________.
(Після виступу, учасники виставляють один одному бали, журі фіксує дані бали)
VІ конкурс “Практикум”.
Ведучий 1. Розпочинаємо конкурс “Практикум”.
Ведучий 2. Ви маєте можливість продемонструвати свої практичні навики. А ми побачимо, хто на заняттях з математики працював, а хто ловив гав.
Ведучий 1.Зараз кожен із вас отримає по картці, на якій буде написано завдання на розв’язання, якого ви маєте 30 секунд. Максимальна оцінка за цей конкурс 4 бали. Даний конкурс оцінює журі.
Ведучий 2.Завдання учасникам гри: Задайте формулою функцію, графік якої утвориться, якщо графік функції розтягнути вздовж осі ординат у 5 разів, відобразити симетрично відносно осі абсцис і паралельно перенести вгору на 2013 одиниць.
Ведучий 1. Отже, час пішов!
(Кожному учасникові роздаються карточки з завданням. Відповіді учасники записують на окремих аркушах паперу.).
(Звіряється кінцевий результат).
Правильна відповідь:
Ведучий 2. А поки журі підраховує бали за конкурси «Мій коник» і «Практикум», пропонуємо до вашої уваги жартівливу сценку “3=7” і “2=5”.
Сценка “3=7” і “2=5”
Викладач (сидить за столом) : Ну що, Петров? Що ж мені з тобою робити?
Петров: А що?
Викладач: Весь рік ти нічого не робив, нічого не вчив. Що тобі ставити у відомості, прямо не знаю.
Петров (похмуро дивлячись у підлогу): Я, Іван Іванович, науковою працею займався.
Викладач: Та що ти? Якою ж?
Петров: Я вирішив, що вся математика наша невірна і … довів це!
Викладач: Ну і як же, товаришу Великий Петров, ви цього досягли?
Петров: А-а, що там говорити, Іван Іванич! Я ж не винен, що Піфагор помилявся і цей … Архімед!
Викладач: Архімед?
Петров: І він теж, адже говорили, що три дорівнює лише трьом.
Викладач: А чому ж іще?
Петров (урочисто): Це неправильно! Я довів, що три дорівнює семи!
Викладач: Як це?
Петров: А от, дивіться: 15–15 = 0. Вірно?
Викладач: Вірно.
Петров: 35 – 35 = 0 – теж вірно. Значить, 15–15 = 35–35. Вірно?
Викладач: Вірно.
Петров: Виносимо загальні множники: 3 (5–5) = 7 (5–5). Вірно?
Викладач: Точно.
Петров: Хе-хе! (5–5) = (5–5). Це теж вірно!
Викладач: Так.
Петров: Тоді все догори дном: 3 = 7!
Викладач: Ага! Так, Петров, дожили.
Петров: Я не хотів, Іван Іванич. Але проти науки … не схибити!
Викладач: Зрозуміло. Дивись: 20–20 = 0. Вірно?
Петров: Точно!
Викладач: 8–8 = 0 – теж вірно. Тоді 20-20 = 8-8. Теж вірно?
Петров: Точно, Іван Іванич, точно.
Викладач: Виносимо загальні множники: 5 (4-4) = 2 (4-4). Вірно?
Петров: Вірно!
Викладач: Тоді все, Петров, ставлю тобі «2»!
Петров: За що, Іван Іванич?
Викладач: А ти не переймайся, Петров, адже якщо ми розділимо обидві частини рівності на (4–4), то 2 = 5. Так ти робив?
Петров: Ну, припустимо.
Викладач: Ось я і ставлю «2», чи не все одно. А?
Петров: Ні, не все одно, Іван Іванич, «5» краще.
Викладач: Можливо, краще, Петров, але поки ти цього не доведеш, у тебе буде двійка за рік, яка дорівнює, по-твоєму, п’ятірці!
Ведучий 1. Дякуємо за гарну інсценівку.
Ведучий 2 .Шановне журі, просимо вас оголосити результати.
VІІ конкурс “Підказка”.
Ведучий 1. А зараз наш останній конкурс перед фінальним туром.
Ведучий 2. Любі учасники саме завдяки ньому ви зможете переломити хід змагань. Після цього конкурсу у нас залишиться 2 фіналісти, які й поборються за перемогу.
Ведучий 1. В конкурсі під назвою “Підказка”, перед Вами досить непросте завдання, але кожний з вас у цьому конкурсі має помічника: свого друга.
Ведучий 2. Кожному учаснику буде показано по 10 картинок, а ви, не називаючи їх, повинні так їх описати, щоб ваш товариш, який цих картинок не бачитиме, зміг легко і швидко відгадати їх. За кожну відгадану слово нараховується по одному балу. Якщо ваші друзі не можуть дати відповіді, ви говорите “Далі”. Ваша задача: встигнути пояснити 10 картинок за 1 хвилину. Якщо будуть відгадані всі 10 картинок, то учасник отримує ще 2 бонусних бали. Гру починає лідер попередніх конкурсів.
Ведучий 1. Бажаємо Всім удачі!
Ведучий 2. Першим виступає ___________. Представ нам свого товариша.
Ведучий 1. Отже, ми починаємо.
(Після конкурсу підбиваються підсумки. Двоє учасників, які набрали найбільшу кількість балів, приймають участь у фіналі гри.)
Ведучий 2. Щоб підрахувати набрані бали кожним учасником журі необхідно час, тому ми оголошуємо поетичну хвилинку.
Ведучий 1. Пропонуємо послухати вірш-жарт "Едик-математик"
“Едик-математик”
Хоч сідай та гірко плач - Справді, нескладна наука –
Не люблю отих задач! Була б відповідь, як слід –
Через них одні невдачі. Вийшло: дід молодший внука
Ох! Замучили задачі. Аж на 49 літ.
Чи задачник непутящий, До Свердловська місто Сочі
Чи такий я безталанний? Ближчим є за Камишов.
Та усіх я обдурю – А один індійський хлопчик
В книжці відповідь знайду! Ніл за вечір обійшов.
Ви учіться, хто бажає, А друкарські дві машини
Я б здоров'я не втрачав. Косять жито вісім днів.
На умову не зважаю! Проїжджають щохвилини
Раз – помножив, два-додав. Три десятих поїзди.
Скільки чашок, скільки ложок – А до Марса – метрів 300.
Це ж простеньке завдання. Мудра в хлопця голова!
Ти додав слона до кішок, Півхлоп’яти йде у місто,
Перемножив на коня. З ним – півмами. Ну й дива.
Що ж ми Едику поставим
За подібні чудеса?
Ведучий 2. Як ви помітили наші гості і дорогі вболівальники, що у наших гравців знання в області математики набагато кращі ніж у Едика.
Ведучий 1. А ми продовжуємо гру. Тільки двоє учасників, прийматимуть участь у фіналі інтелект-шоу «Еврика». І ними будуть, ті студенти, які набрали найбільшу кількість балів за всі 7 конкурсів.
Ведучий 2. Тому просимо шановне журі оголосили результати гри.
(оголошують). У випадку, якщо будуть учасники з однаковою кількістю балів їм пропонується розв’язати таку задачу:
VІІІ конкурс “Дуель”.
Ведучий 1. В останньому конкурсі під назвою “Дуель” беруть участь: (називає імена та прізвища переможців).
Ведучий 2. Отже, фінальний конкурс. Саме він і визначить переможця. Саме зараз слід бути найбільш уважним, найточнішим, найправильнішим і найшвидшим. Я сподіваюсь, що учасники готові. Не забувайте: від того, як ви будете відповідати, залежить доля перемоги.
Ведучий 1. Правила цього конкурсу такі: я зачитую по черзі 10 запитань, кожне з яких оцінюється в 1 бал. Той, хто швидше з вас піднімає табличку “Еврика” після того, як питання буде зачитане, буде першим відповідати. Якщо ваша відповідь буде неправильна, то право правильно відповісти переходить до вашого суперника, але тоді дана відповідь оцінюватиметься в 2 бали. Отже, приготуйтесь.
Ведучий 2. Бажаємо вам успіху.
Ведучий 1. А тепер увага! Фінал!
(ведучі по черзі задають питання. Якщо після цього учасники набирають однакову кількість балів, то їм пропонується ще запитання. На які вони відповідають до першої правильної відповіді одного з гравців.).
Питання для фіналу
№п/п |
Запитання |
Відповідь |
1. |
Під час піднесення степеня до степеня показники необхідно … |
Перемножити |
2. |
Скажіть одним словом «незалежна змінна». |
Аргумент |
3. |
Чому дорівнює половина в квадраті? |
|
4. |
На яке дерево сідає ворона, коли йде дощ? |
На мокре |
5. |
Укажіть тип рівняння . |
Неповне квадратне. |
6. |
Скільки днів в найдовшому місяці? |
31 |
7. |
Буває мисливський і барабанний, а ще десятковий і звичайний. Що це? |
Дріб |
8. |
Скільки діагоналей має трикутник? |
Жодної |
9. |
В якій чверті знаходиться кут ? |
У ІІІ чверті |
10. |
Основні фігури стереометрії… |
Точка, пряма, площина |
Додаткові запитання
№п/п |
Запитання |
Відповідь |
1. |
Звичайно місяць закінчується 30 або 31 числом. У якому місяці є число 28? |
У кожному |
2. |
Чи є тупокутним трикутник із сторонами 7, 9, 18? |
Такого трикутника не існує |
Ведучий 2. Отже, завершилась наша інтелект-гра “Еврика”.
Ведучий 1. …і залишається лише оголосити кінцевий результат змагань і нагородити переможців.
Ведучий 2. Просимо шановне журі оголосити переможця.
(оголошують)
Ведучий 1. Ми вітаємо нашого переможця. Йому надається почесне звання переможця математичної інтелект-гри «ЕВРИКА – 2013» і вручається сертифікат на 12 балів, який можна використати в другому семестрі 2013 н.р. на одному з занять математики в разі отримання оцінки, яка його не задовольняє, і замінити її на оцінку „12”.
Ведучий 2. А іншим учасникам ____________, _____________, _____________ ми дякуємо за участь, а також за хорошу гру. Хай вам щастить. Не засмучуйтесь через те, що ви не стали переможцями. Рухайтесь вперед, не забувайте про математику. Вірте в себе, і як гласить народна мудрість, весь світ повірить вам. Також кожному з вас вручається сертифікат «Рятівний бал», який можна використати в другому семестрі 2013 н.р. на одному з занять математики в разі отримання оцінки, яка його не задовольняє, і добавити рятівний бал до отриманої оцінки.
Ведучий 1. До нових зустрічей! Будьте розумними!