Урок з математики "Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння таблиць дода¬вання й віднімання чисел в межах 10. Вимірювання і побудова відрізків. Складання казки за малюнком. Малювання

Про матеріал

Розробка уроку з математики для 1 класу містить елементи оразотворчого мистецтва та розвитку мовлення. використанно фрагменти українських народних казок. конспект уроку приурочено до свята Масляної.

Перегляд файлу

Інтегрований  урок у 1 класі (математика, розвиток зв’язного мовлення, образотворче мистецтво)

 

Забєліна Галина Дмитрівна, учитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист ХСШ І-ІІІ ступенів №170, м. Харків

 

Тема.  Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння таблиць дода­вання й віднімання чисел в межах 10. Вимірювання і побудова відрізків. Складання казки за малюнком. Малювання двома руками.

 

Мета.  Закріпити вміння й навички додавати й віднімати числа другого десятку, порівнювати числа. Розвивати зв’язне мовлення, творчість. Виховувати бажання вчитися.

 

Обладнання. Проектор, ноутбук, мультимедійна дошка (або екран), картки

 

І. Організація класу

– Привітайтесь з гостями. Сідайте.

 

1.     Налаштування на роботу

  • Сьогодні ваш перший відкритий урок. Гості прийшли подивитись як уміють працювати найкращі мої учні. Щоб показати себе, треба швидко працювати, голосно відповідати.
  • Проведемо зарядку для язичка (слайд 1)

 

Чистомовка

Завдання: додати римовані слова

Лі-лі-лі- до нас завітали (учителі)

Ям-ям-ям – раді ми (гостям)

Ра-ра-ра – урок розпочинати (пора).

Сі-сі-сі – ми готові (усі)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. Уведення в тему уроку.

1. Складання сенкану

До нас сьогодні завітав ще один гість. Хто це? (Карлсон). Опишіть гостя

  • Який він? (маленький, кумедний)
  • Що він любить робити? (літає, допомагає, їсть)
  • Хто такий Карлсон? (чоловічок, що літає за допомогою пропелера)
  • Як можна його назвати іншими словами? (казковий герой або справжній друг).

 

2. Хвилинка каліграфії

  • Скільки  казкових героїв завітало до нас у гості?
  • Пропишіть гарно цифру 1.
  • Карлсон завітав спочатку до Малюка. Дорога була його короткою, тому що живуть вони по-сусідству. Накресліть відрізок завдовжки 1 см. Відрізок починається цифрою 0 і закінчується на цифрі 1.
  • Потім Карлсон прилетів до нас. Накресліть відрізок завдовжки 1дм.
  • Якою  цифрою починається відрізок?
  • На якій цифрі відрізок закінчується?
  • Яка дорога виявилась довшою?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Оголошення теми й мети уроку

Ми, як хороші господарі повинні пригостити гостей. Тому урок у нас сьогодні буде…(заплющіть очі й уявіть, що я скажу) смачним.

  • Що ви уявили? (цукерки)
  • Цукерок багато їсти не можна. Карлсон і наші учителі піклуються про своє здоров’я.
  • Карлсон довідався, що сьогодні розпочинається Масляна. Це свято символізує закінчення зими. Зима дуже боїться Сонечка. Тому люди печуть млинці круглі, як сонце, та пригощають гостей. От ми будемо готувати млинці.
  • Що для цього потрібно (борошно).
  • У нас борошно є? (нема)
  • Півник знайшов колосок (слайд 2). Він нам його віддасть, але хоче перевірити, як ми вміємо працювати. Готові?

 

ІV. Використання вивченого

1. Завдання від півника. Усний рахунок

Полічити від 11 до 20.

 Полічити від 20 до 10.

Назвати числа, менші за 8.

Назвати числа, більші 10.

Назвати сусідів числа 13, 15, 19.

  • Молодці. Колосок наш. Зернята дістали.
  • Що нам робити із зернятами? (віднести на млин)
  •  Нам  потрібен вітер, щоб млин запрацював.

 

Фізкульт. хвилинка

Із-за парт ми піднялись,
Всі добряче потяглись,
Гарно спинки всі прогнули
І про втому геть забули.
Віє вітер: «Шу-шу-шу,
Я берези колишу.
Хмари розганяю в небі,

Дощ несу вам по потребі.

Кап-кап-кап, кап-кап-кап.
Як стомлюся, то спинюсь.
Я нікого не боюсь.

Вітру ми допомагаймо,

Щоки сильно надуваймо.

Млин в роботу запускаймо (слайд 3).

  • Борошно в нас є (слайд 4).
  • Що далі треба робити? (Треба яйце)
  • Ідемо до курочки. У якій казці живе курочка? ("Курочка Ряба") (слайд 5).
  • Курочка віддасть нам яйце, коли навчимо її рахувати.

 

2. Завдання від курочки. Розв’язування прикладів

До 15 додати 4;

Перший доданок 10, другий доданок 3. Знайти суму.

Зменшуване 12, від’ємник 10. Знайти різницю.

Від 15 відняти 5. Скільки буде?

 

  • Дала нам курочка яйце (слайд 6)
  •  Що ще потрібно? (молоко)
  • Щоб дізнатися, хто нам допоможе , відгадайте загадку.

Молоко її корисне.

На город вона залізла.

По деревах лазить вона.

Це довгорога … (коза) (слайд 7).

 

  • З якої казки прийшла коза? ( "Коза і семеро козенят")

Як ми  попросимо кізоньку про допомогу?

Кізонько, наша люба.

Кізонько, наша мила, дай нам, будь ласка, молочка.

 

3. Завдання від кози. Скласти про козу віршик, використовуючи мнемотаблицю (слайд 8).

Кізонька по лісу гуляла.

Травичку їла, водичку пила.

Козенят  від злого вовка врятувала.

Молочком їх нагодувала.

 

4. Самостійна робота

  • Для тіста все є.  А  тепер, сюрприз. Відкрийте свої щоденники (у щоденниках малюнок млинця, а на зворотній стороні – нерівності записані) Млинці будуть готові при умові, що ви правильно виконаєте завдання.
  • Розставте знаки ˂ ˃ =

14…15

13…11

10…12

1дм…1см

 

(Біля дошки працюють 5 учнів) Завдання. Обчислити приклади. Скласти слово

17-10=7д

10+4=14ю

15-5=10у

5+3=8я

2+7=9к

Відповідь: Дякую.

 

V. Творчі вправи

Малювання двома руками (слайд 9).

Із чим будуть млинці? Карлсон полюбляє мед, варення. Ви принесли мед? У нас є чарівні олівці. Зараз усе виправимо. Найбільше меду збирають бджоли з  липи. (малюємо липу, бджіл двома руками).

 

VІ. Підсумок уроку

Складемо власну казочку

 Жив-був Карлсон. Йому дуже захотілося спробувати млинців. Півник подарував йому колосок. Млин змолов зернята на борошно. Курочка знесла яєчко. А коза-дереза дала молочко. Бджілка пригостила смачним медом. Учні 1класу допомогли розв’язувати приклади та задачі. Карлсону млинці дуже сподобались. Він  подякував усім за допомогу.

Діти, а вам млинці сподобались?

Ця-ця-ця – підійшов урок наш до… (кінця)

Ли-ли-ли – ми багато …(працювали)

Ші-ші-ші – складали …(вірші)

Ди-ди-ди – розв’язували …(приклади)

Чі-чі-чі – розв’язували…( задачі)

Во-во-во – було… (цікаво).

Ці-ці-ці- запрошуємо гостей на …(млинці)

 

Список літератури

1. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4 класи.  ВД «Освіта»

2. Богданович М.В., Лішенко Г.П. Математика (для загальноосвітніх навчальних закладів) (підручник). – К.: Генеза, 2012

3. Українські народні казки

 

 

docx
Додав(-ла)
Zabelina Galyna
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
3 липня 2018
Переглядів
858
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку