Розробка уроку з математики для 1 класу містить елементи оразотворчого мистецтва та розвитку мовлення. використанно фрагменти українських народних казок. конспект уроку приурочено до свята Масляної.
Інтегрований урок у 1 класі (математика, розвиток зв’язного мовлення, образотворче мистецтво)
Забєліна Галина Дмитрівна, учитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист ХСШ І-ІІІ ступенів №170, м. Харків
Тема. Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання чисел в межах 10. Вимірювання і побудова відрізків. Складання казки за малюнком. Малювання двома руками.
Мета. Закріпити вміння й навички додавати й віднімати числа другого десятку, порівнювати числа. Розвивати зв’язне мовлення, творчість. Виховувати бажання вчитися.
Обладнання. Проектор, ноутбук, мультимедійна дошка (або екран), картки
І. Організація класу
– Привітайтесь з гостями. Сідайте.
1. Налаштування на роботу
Чистомовка
Завдання: додати римовані слова
Лі-лі-лі- до нас завітали (учителі)
Ям-ям-ям – раді ми (гостям)
Ра-ра-ра – урок розпочинати (пора).
Сі-сі-сі – ми готові (усі)
ІІ. Актуалізація опорних знань. Уведення в тему уроку.
1. Складання сенкану
До нас сьогодні завітав ще один гість. Хто це? (Карлсон). Опишіть гостя
2. Хвилинка каліграфії
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Оголошення теми й мети уроку
Ми, як хороші господарі повинні пригостити гостей. Тому урок у нас сьогодні буде…(заплющіть очі й уявіть, що я скажу) смачним.
ІV. Використання вивченого
1. Завдання від півника. Усний рахунок
Полічити від 11 до 20.
Полічити від 20 до 10.
Назвати числа, менші за 8.
Назвати числа, більші 10.
Назвати сусідів числа 13, 15, 19.
Фізкульт. хвилинка
Із-за парт ми піднялись,
Всі добряче потяглись,
Гарно спинки всі прогнули
І про втому геть забули.
Віє вітер: «Шу-шу-шу,
Я берези колишу.
Хмари розганяю в небі,
Дощ несу вам по потребі.
Кап-кап-кап, кап-кап-кап.
Як стомлюся, то спинюсь.
Я нікого не боюсь.
Вітру ми допомагаймо,
Щоки сильно надуваймо.
Млин в роботу запускаймо (слайд 3).
2. Завдання від курочки. Розв’язування прикладів
До 15 додати 4;
Перший доданок 10, другий доданок 3. Знайти суму.
Зменшуване 12, від’ємник 10. Знайти різницю.
Від 15 відняти 5. Скільки буде?
Молоко її корисне.
На город вона залізла.
По деревах лазить вона.
Це довгорога … (коза) (слайд 7).
Як ми попросимо кізоньку про допомогу?
Кізонько, наша люба.
Кізонько, наша мила, дай нам, будь ласка, молочка.
3. Завдання від кози. Скласти про козу віршик, використовуючи мнемотаблицю (слайд 8).
Кізонька по лісу гуляла.
Травичку їла, водичку пила.
Козенят від злого вовка врятувала.
Молочком їх нагодувала.
4. Самостійна робота
14…15
13…11
10…12
1дм…1см
(Біля дошки працюють 5 учнів) Завдання. Обчислити приклади. Скласти слово
17-10=7д
10+4=14ю
15-5=10у
5+3=8я
2+7=9к
Відповідь: Дякую.
V. Творчі вправи
Малювання двома руками (слайд 9).
Із чим будуть млинці? Карлсон полюбляє мед, варення. Ви принесли мед? У нас є чарівні олівці. Зараз усе виправимо. Найбільше меду збирають бджоли з липи. (малюємо липу, бджіл двома руками).
VІ. Підсумок уроку
Складемо власну казочку
Жив-був Карлсон. Йому дуже захотілося спробувати млинців. Півник подарував йому колосок. Млин змолов зернята на борошно. Курочка знесла яєчко. А коза-дереза дала молочко. Бджілка пригостила смачним медом. Учні 1класу допомогли розв’язувати приклади та задачі. Карлсону млинці дуже сподобались. Він подякував усім за допомогу.
Діти, а вам млинці сподобались?
Ця-ця-ця – підійшов урок наш до… (кінця)
Ли-ли-ли – ми багато …(працювали)
Ші-ші-ші – складали …(вірші)
Ди-ди-ди – розв’язували …(приклади)
Чі-чі-чі – розв’язували…( задачі)
Во-во-во – було… (цікаво).
Ці-ці-ці- запрошуємо гостей на …(млинці)
Список літератури
1. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4 класи. – ВД «Освіта»
2. Богданович М.В., Лішенко Г.П. Математика (для загальноосвітніх навчальних закладів) (підручник). – К.: Генеза, 2012
3. Українські народні казки