Урок з математики на тему "Читання і запис п'ятицифрових чисел у межах 20000"

Про матеріал
Урок - екскурсія до Запорозької Січі. Учні на уроці дізналися багато цікавого про традиції козаків та ознайомилися з утворенням числа 20000.
Перегляд файлу

 Тема.ЧИТАННЯ І ЗАПИС П'ЯТИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ

20 000. ПИСЬМОВЕ ВІДНІМАННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ТА ТРИ ДІЇ

Мета: формувати в учнів уміння читати і записувати п'ятицифрові числа в межах 20 000; повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел; удосконалювати вміння розв'язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес учнів до історії своєї країни; в ігровій формі прививати інтерес до математики; розвивати логічне мислення; активізувати розумові здібності учнів.

ХІД УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Діти до нас сьогодні завітали гості, привітайтеся.

Скажіть , будь ласка, яке свято нещодавно ми відзначали. Свято Покрови в Україні вiдзначається ще й як день українського козацтва.  Козаки настільки вірили в силу Покрови Пресвятої Богородиці і настільки щиро й урочисто відзначали свято Покрови, що впродовж століть в Українi воно набуло ще й козацького змісту і отримало другу назву - Козацька Покрова.?

 Багато років тому, на півдні нашої держави почали селитися перші селяни — втікачі. Почали люди втікати від панів, від тяжкої долі. Цих мисливців називали «козаками», що означає «вільні, незалежні люди із зброєю».

 

 

Небезпечно було жити в полі: то татарське військо нападе, то звір дикий, а то й просто їжі не знайти. Вороги часто нападали на козаків і грабували їх.

З дерев’яних колод козаки спорудили укріплення, що перетворилося на велике поселення і дістало назву Запорозька Січ. На Січі перебувало до 5 тисяч козаків. Керував запорожцями гетьман .

Посеред Січі був просторий майдан. На ньому козаки збиралися на раду й розв’язували свої питання: почати бій або укласти мир, обирали гетьмана. 

Навколо церкви стояли великі, довгі будівлі — курені (з хмизу і глини, побілені), де мешкали козаки. Всього на Січі було 38 куренів, кожен запорожець приписувався до куреня. На чолі кожного куреня стояв курінний отаман. Назви куренів — Полтавський, Уманський, Канівський, Корсунський — свідчили про те, що Січ приймала охочих з усієї України.

Сьогодні я пропоную вам здійснити уявну екскурсію  на «Запорозьку Січ».

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Іноземці , які бували в цих краях за часів козаччини писали : «У країні козаків (саме так у Європі сприймали Україну) усі діти вміють читати, навіть сироти». Козаки дуже цінували освіченість у людини. Тому на уроці ми й перевіримо чи ми є гідними нащадками козаків.

IIІ. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ И ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

  Починаємо нашу екскурсія .

Перевірка домашнього завдання

2. Усна лічба.  Гра «Булава»

Булава у козаків вважалася символом мужності і влади. Її вручали тому,  кого вибрали гетьманом.

На булаві прикріплені завдання виконайте їх.

(учні виходять до дошки  читають завдання і говорять правильну відповідь)

• Скільки всього тисяч, сотень, десятків в числах: 238 856; 71 493?

• Полічіть від 2999 до 3007; від 12 993 до 13 005.

• Назвіть «сусідів» чисел:

1999 (1998,2000); 13 900 (13 899,13 901); 2660 (2659,2661)

IV РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

Під час екскурсії  ми дізнаємось багато цікавого про життя козаків, а також будемо читати і записувати п’ятицифрових  чисел в межах 20000, письмово віднімати трицифрові числа, розв’язувати задачі. 

Продовжимо нашу екскурсію .

На Січі було чимало хлопчиків — підлітків років від 7 і старших. Інколи їх приводили на Січ батьки, щоб віддати в козацьку науку. Кожен хлопчик обирав собі наставника серед досвідчених козаків, наставник навчав козачка звичаїв та військового мистецтва. Хлопчики вчилися в січовій школі. Їх навчали писати, читати,  арифметики,  вчитили  грати на музичних інструментах і співати в хорі. Коли хлопчик доростав до 15 років, то ставав джурою (зброєносцем) біля бувалого козака.

 І ми з вами продовжимо  вчитися .

Давайте  з’ясуємо , як можна отримати число 20000.

1. Робота за підручником

Завдання 217(1) (фронтально)

Завдання 217(2) (запис чисел з коментуванням)

Завдання 218

Учні пояснюють, як можна отримати число 20 000.

Лічба десятками тисяч до 100 000 та у зворотньому порядку (завдання 219)

Фізкультхвилинка

 Уміли козаки гуляти й веселитися, адже відомий на весь світ козацький гопак — не просто молодецький танець. У ньому козак повторював рухи вершника на коні. Я вам пропоную відпочити.  ( Учні під музику виконують гопак.)

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Письмове віднімання трицифрових чисел

 Розв'язування прикладів з коментуванням

Любили козаки і позмагатися між собою.

Пропоную і нам позмагатися.

Кожному ряду по два приклади .Один учень виконує одну дію

Завдання 220 (1)

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/4klas_1/4klas_1.files/image072.jpg

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/4klas_1/4klas_1.files/image073.jpg

Робота над задачами

Зимували козаки по берегам річки Дніпро. На островах вони облаштовували свої поселення, що називали зимівниками. Зимівник складався з 2–3 хат для людей, комори, клуні, стайні, курника, льоху, бджоляників. Часом козаки мали кузню, млин.

 

Тут козаки рибалили, полювали, розводили бджіл. Вирощували козаки коней, велику та дрібну худобу.

Задача

Козаки  під час зимування вирушили на риболовлю.  За три дні вловили 800 кг. Першого дня вловили ¼ усієї риби , другого дня - на 120 кг більше, ніж першого, а третього дня – решту . Скільки кілограмів риби  зловили козаки третього дня?

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/4klas_1/4klas_1.files/image074.jpg

Розв’язання задачі записується на дошці і в зошитах окремими діями.

1) 800 : 4 ∙ 1 = 200 (кг) — вловили  першого дня;

2) 200 + 120 = 320 (кг) —  зловили другого дня;

3) 200 + 320 = 520 (кг) — зловили  першого і другого дня;

4) 800 - 520 = 280 (кг)

Відповідь : 280 кг зловили козаки третього дня.

Підсумок уроку .

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

Завдання 224; 225 (с. 36).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Прийом «Кубування»

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Казнавецька Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Задорожня Лілія Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
30 березня 2019
Переглядів
1589
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку