Вчити учнiв читати і записувати числа в межах 20 тисяч;лічити десятками тисяч до 100 000 і навпаки;повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел;удосконалювати обчислювальні навички і вміння розв'язувати задачі.Розвивати увагу, мислення, пізнавальні інтереси, допитливість. Виховувати товариськість, інтерес до вивчення математики, бажання досягти успіху, любов та повагу до батьків та рідної землі.
УРОК-ПОДОРОЖ З МАТЕМАТИКИ
Тема: Читання і записування чисел у межах 20 000.Утворення числа 20 000.Лічба десятками тисяч до 100 000.Письмове віднімання трицифрових чисел.Обчислення периметра трикутника.
Мета: Вчити учнiв читати і записувати числа в межах 20 тисяч;лічити десятками тисяч до 100 000 і навпаки;повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел;удосконалювати обчислювальні навички і вміння розв’язувати задачі.Розвивати увагу, мислення, пізнавальні інтереси, допитливість. Виховувати товариськість, інтерес до вивчення математики, бажання досягти успіху, любов та повагу до батьків та рідної землі.
Обладнання: Мультимедійна презентація, картки, каліграфічні записи цифр, картки для роботи над задачами;підручник М.В.Богданович,Г.П.Лишенко математика 4 клас,робочий зошит.
Тип уроку: комбінований.
Форма: урок-подорож.
ХIД УРОКУ |
Робота вчителя -асистента |
І. Органiзацiйний момент Встаньте, діти, всі рівненько, Посміхніться всі гарненько. Посміхніться ви до мене, Посміхніться і до себе, Привітайтесь: «Добрий, день!» -Діти ,перевірте чи є у вас все необхідне для уроку:підручник,зошит,ручка ,олівець,щоденник.
|
|
ІІ. Контроль ,корекція та закріплення знань 1)84 :3=28 (ст.)-прочитано; 2)84-28=56 (ст.) Відповідь:залишилося прочитати 56 сторінок.
- В кого інша відповідь?
-Отож, сьогодні ми з вами відправимось в кругосвітню подорож.
В подорож ми вирушаємо на ось такому кораблі. -Назвіть ті фігури ,які не є чотирикутником(учні називають номери 1,5,6.)
− Що ж, трюми корабля завантажені знаннями. Попутного вітру! Попереду Атлантичний океан.
2. Усне обчислення 2)Прочитайте числа способами.13 489,15 082,5 804, 7 056,2736,6734,9192. -Скільки всього у кожному числі тисяч,сотень,десятків,одиниць.Отож продовжуємо подорож. -Увага!Увага! Шторм! Щоб шторм стих нам потрібно назвати сусідів чисел: 3)-Назвати сусідів чисел10000,2808, 19 999 -Але шторм ще не стих .Тож давайте полічимо. 4)-Полічи від 2 030 до 2 045,від 2 013 до 2 020,від5 005 до 5 016,від6 704 до 6 710. -Молодці!Шторм стих і ми продовжуємо нашу подорож. -Увага!Діти ,що це на нашому путі?(острів) -На ньому є скарби ,тож давайте ми отримаємо цей скарб.Відкриваємо скриню (учні рахують усно приклади) 1000+200+30+6= 1000+60+4= 8000+900+5= 9000+900+90+9= 5000+600+80+7= 7000+500+60+8= 4000+50+3= 3000+400+2= 9000+500+60+4= 1000+300+20+4= -Молодці!Ви гарно справилися із завданням. |
-Учень ,читає вголос відповідь.
-Учні ,називають номери.
-Вчитель ,контролює відповідь учня.При потребі допомагає.
-З допомогою вичеля – асистента учні читають числа.(магнітна дошка)
-З допомогою вчителя -асистента Учні називають сусідів числа та лічать.
-Вчитель – асистент допомагає зробити обчислення.
|
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності. |
|
ІV. Опрацювання нового матеріалу.
19 999+1=10 000+9 999+1=10 000+10 000=20 000
− Ось ми й дібралися до материка Південна Америка.
− За площею цей материк посідає четверте місце. Це Батьківщина картоплі, помідорів, шоколадного дерева, пальм. У Південній Америці протікає річка Амазонка. Тільки на цьому материку зустрічаються мурахоїди та панцерники. У річках водиться змія анаконда. На цьому материку знаходиться найвищий водоспад у світі Анхель.
-А тепер запишіть − Відправляємось далі. Попереду – Тихий океан.– Щоб подолати Тихий океан, потрібно поповнити корабель провіантом,прочитавши числа 10 000,20 000,30 000,40 000,50 000,60 000,70 000,80,000,90 000
|
-вчитель –асистент допомагає прочитати числа учениці. |
V. Розвиток математичних знань. 1)Робота з підручником -Приклади №220 (учні обчислюють приклади у стовпчик) 480-283=197 544-155=389 831-214=617 505-125=380 -Що це ? Так це райдуга ,пропонує нам зробити фізкультхвилинку Фізкультхвилинка
− Добре справились із завданням: нас приймають води Індійського океану.
-Але ,щоб туди потрапити нам потрібно розв’язати задачу. -Про що йдеться у задачі? -Скільки кілограм було картоплі у їдальні? -Скільки витратили картоплі першого дня? -Другого дня? -А третього? -Яке запитання задачі? -Отож ,що ми знаємо про перший день? -Ми можемо дізнатися скільки витратили картоплі першого дня? -Якою дією?(ділення) -Що на шо будемо ділити? -Отже ,ми знаємо скільки витратили картоплі першого дня ,чи можимо дізнатися скільки витратили картоплі другого дня? -Якою дією?(додавання) -Що до чого будемо додавати? -Отож ,ми знаємо скільки витратили картоплі першого дня і другого дня ,чи можемо знайти скільки витратили третього дня?(ні) -Чому? - Тому ,що потрібно дізнатися скільки витратили картоплі за два дні? -Якою дією? -Додавання -Що до чого будемо додавати? -А тепер ми можимо дізнатися скільки кілограм картоплі витратили третього дня? -Так -Якою дією? -Віднімання. -А зараз запишимо задачу у зошит. 1)800:4=200 (кг)- витратили першого дня; 2)200+120=320(кг)-витратили другого дня; 3)320+200=520(кг)-витратили за два дні; 4)800-520=280(кг)- витратили третього дня. Відповідь: третього дня витратили 280 кг картоплі.
|
-Приклади обчислюються біля дошки ,з допомогою вчителя асистента.
-Задача розв’язується із біля дошки з вчителем. |
VІ.Закріплення і узагальнення знань -Діти ,ми так довго у подорожі,а запаси геть скінчилися.Давайте хоч наловимо риби. 2. Самостійна робота (диференційовані завдання)
3. Виховний момент Завдання №223 -А наша подорож закінчилася ,ми зновуж повернулися у порт. -Всі були молодці і дуже гарно працювали.
-Тож усі стаєте справжніми мореплавцями. |
|
VІІ. Пiдсумок уроку.
|
|