Урок з математики на тему :"Читання і записування чисел у межах 20 000.Утворення числа 20 000.Лічба десятками тисяч до 100 000.Письмове віднімання трицифрових чисел.Обчислен"

Про матеріал

Вчити учнiв читати і записувати числа в межах 20 тисяч;лічити десятками тисяч до 100 000 і навпаки;повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел;удосконалювати обчислювальні навички і вміння розв'язувати задачі.Розвивати увагу, мислення, пізнавальні інтереси, допитливість. Виховувати товариськість, інтерес до вивчення математики, бажання досягти успіху, любов та повагу до батьків та рідної землі.

Перегляд файлу

УРОК-ПОДОРОЖ З МАТЕМАТИКИ

Тема: Читання і записування чисел у межах 20 000.Утворення числа 20 000.Лічба десятками тисяч до       100 000.Письмове віднімання трицифрових чисел.Обчислення периметра трикутника.
Мета: Вчити учнiв читати і записувати числа в межах 20 тисяч;лічити десятками тисяч до 100 000 і навпаки;повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел;удосконалювати обчислювальні навички і вміння розв’язувати задачі.Розвивати увагу, мислення, пізнавальні інтереси, допитливість. Виховувати товариськість, інтерес до вивчення математики, бажання досягти успіху, любов та повагу до батьків та рідної землі.
Обладнання: Мультимедійна презентація, картки, каліграфічні записи цифр, картки для роботи над задачами;підручник М.В.Богданович,Г.П.Лишенко математика 4 клас,робочий зошит.
Тип уроку: комбінований.
Форма: урок-подорож.

 

ХIД УРОКУ

 

Робота вчителя -асистента

І. Органiзацiйний момент

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь: «Добрий, день!»

-Діти ,перевірте чи є у вас все необхідне для уроку:підручник,зошит,ручка ,олівець,щоденник.

 

 

ІІ. Контроль ,корекція та закріплення знань
1) Перевірка домашнього завдання
- Діти ,сьогодні на уроці ми з вами відправимося у подорож ,але перш ніж ми з вами відправимось у подорож, спочатку давайте перевіримо домашнє завдання. Розгорніть зошити.
(учень пояснює розвязання задачі)№215

1)84 :3=28 (ст.)-прочитано;

2)84-28=56 (ст.)

Відповідь:залишилося прочитати 56 сторінок.

- В кого інша відповідь?
(учитель дивиться чи в усіх учнів виконано завдання)№216

-Отож, сьогодні ми з вами відправимось в кругосвітню подорож.
- Хто першим здійснив таку подорож багато років назад?
- Так. Саме Фернандо Магеллан був першим мореплавцем, який зі своєю командою здійснив кругосвітню подорож, тривалістю 3 роки. Він був неабияким сміливцем, бо доля вітрильних човнів і мореплавців залежала в великій мірі від настрою моря. (Портрет мореплавця).
- Але нам пощастило. Ми живемо в епоху розвиненої науки і техніки і тому спробуємо уявно відтворити трирічну подорож Магеллана всього за 40 хвилин. З собою берімо найнеобхідніше: знання, уміння, навички.

В подорож ми вирушаємо на ось такому кораблі.
Давайте завантажимо в трюми корабля запаси знань та перевіримо готовність до виходу з порту. Для цього :

-Назвіть ті фігури ,які не є чотирикутником(учні називають номери 1,5,6.)

− Що ж, трюми корабля завантажені знаннями. Попутного вітру!     Попереду Атлантичний океан.
− Що ви знаєте про Атлантичний океан?
− Цей океан за свої величезні розміри дістав назву на честь Атланта – одного з найсильніших героїв грецької міфології. Атлантичний океан називають непередбачуваним, оскільки штиль умить може перетворитися на найстрашніший ураган, який становитиме серйозну загрозу наймогутнішому кораблю. Тут водяться акули, летюча риба, морські черепахи, тюлені, морські котики.
− Щоб дістатися суші, треба виконати завдання .Дай відповідь на запитанння.

2. Усне обчислення
Завдання 1.
«Мозковий штурм»
− − Яке найменше п’ятицифрове число?10000
− Яке найбільше п’ятицифрове число?99999
-Діти,подивіться що це за корабель пливе до нашого?Хто це?(пірати) Але у нас є можливість уникнути зустрічі з піратськими суднами.Якщо прочитаємо числа.

2)Прочитайте числа способами.13 489,15 082,5 804, 7 056,2736,6734,9192.

-Скільки всього у кожному числі тисяч,сотень,десятків,одиниць.Отож продовжуємо подорож.

-Увага!Увага! Шторм! Щоб шторм стих нам потрібно назвати сусідів чисел:

3)-Назвати сусідів чисел10000,2808, 19 999

-Але шторм ще не стих .Тож давайте полічимо.

4)-Полічи від 2 030 до 2 045,від 2 013 до 2 020,від5 005 до 5 016,від6 704 до 6 710.

-Молодці!Шторм стих і ми продовжуємо нашу подорож.

-Увага!Діти ,що це на нашому путі?(острів)

-На ньому є скарби ,тож давайте ми отримаємо цей скарб.Відкриваємо скриню

(учні рахують усно приклади)

1000+200+30+6=

1000+60+4=

8000+900+5=

9000+900+90+9=

5000+600+80+7=

7000+500+60+8=

4000+50+3=

3000+400+2=

9000+500+60+4=

1000+300+20+4=

-Молодці!Ви гарно справилися із завданням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Учень ,читає вголос відповідь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Учні ,називають номери.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Вчитель ,контролює відповідь учня.При потребі допомагає.

 

 

 

 

 

-З допомогою вичеля – асистента учні читають числа.(магнітна дошка)

 

 

 

-З допомогою вчителя -асистента

Учні називають сусідів числа та лічать.

 

 

 

 

 

-Вчитель – асистент допомагає зробити обчислення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Впродовж нашої мандрівки ми будемо:
вчитись читати i записувати числа в межах 20 тисяч;
повторимо письмове віднімання трицифрових чисел.
здобувати нові знання ;
вдосконалювати навички розв’язування задач;
Тому, що це все необхідно для нелегкої мандрівки − мандрівки життям.
 

 

 

 

 

 

 

ІV. Опрацювання нового матеріалу.
Поясніть ,як можна утворити число 20 тисяч.

19 999+1=10 000+9 999+1=10 000+10 000=20 000
Отож, приготуйте свої зошити. Під час подорожі ви будете робити відповідні записи. Перевірте правила сидіння під час письма.
а) Запишіть дату нашої подорожі.
13 жовтня
Класна робота 

− Ось ми й дібралися до материка Південна Америка.
− Що ви знаєте про цей материк?

− За площею цей материк посідає четверте місце. Це Батьківщина картоплі, помідорів, шоколадного дерева, пальм. У Південній Америці протікає річка Амазонка. Тільки на цьому материку зустрічаються мурахоїди та панцерники. У річках водиться змія анаконда. На цьому материку знаходиться найвищий водоспад у світі Анхель.
− Саме в Південній Америці Магеллан зробив зупинку. Тут зі своєю командою він зазимував.
− Щоб і нам безпечно «перезимувати», потрібно записати математичний диктант.
Математичний диктант

-А тепер запишіть
Запиши цифрами 12 750,9 095,17 007,12 800,10 050

− Відправляємось далі. Попереду – Тихий океан.– Щоб подолати Тихий океан, потрібно поповнити корабель провіантом,прочитавши числа

10 000,20 000,30 000,40 000,50 000,60 000,70 000,80,000,90 000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-вчитель –асистент допомагає прочитати числа учениці.

V. Розвиток математичних знань.
Добре запаслись провіантом, то можемо спокійно виходити в Тихий океан.
− Що ви знаєте про цей океан?
Найбільший океан на планеті. Протяжність із заходу на схід – 19 тисяч км, а з півночі на південь – 16 тисяч км. І зовсім він не Тихий, як називав його Магеллан. Це найбурхливіший серед океанів. Тут понад 2000 тисячі видів риб. Серед них оселедці, сардини, скумбрія, сайра, лососі, тріска. Живуть кити, тюлені, моржі. У воді ростуть зелені, бурі, червоні водорості.Але нам Тихий океан дає теж завдання у підручнику

1)Робота з підручником

-Приклади №220 (учні обчислюють приклади у стовпчик)

480-283=197      544-155=389   831-214=617   505-125=380

-Що це ? Так це райдуга ,пропонує нам зробити фізкультхвилинку

Фізкультхвилинка

− Добре справились із завданням: нас приймають води Індійського океану.
− Що нам розкаже про цей океан наш дослідник?
− Індійський океан відомий значними запасами нафти і газу.
У водах Індійського океану живуть кальмари, краби, лангусти. Найпоширенішою рибою є анчоуси та тунець. Біля берегів ростуть корали, зустрічаються морські зірки. Піщані пляжі з прекрасними краєвидами приваблюють чимало туристів.

-Але ,щоб туди потрапити нам потрібно розвязати задачу.
-Задача№ 222(схема задачі)

-Про що йдеться у задачі?

-Скільки кілограм було картоплі у їдальні?

-Скільки витратили картоплі першого дня?

-Другого дня?

-А третього?

-Яке запитання задачі?

-Отож ,що ми знаємо про перший день?

-Ми можемо дізнатися скільки витратили картоплі першого дня?

-Якою дією?(ділення)

-Що на шо будемо ділити?

-Отже ,ми знаємо скільки витратили картоплі першого дня ,чи  можимо дізнатися скільки витратили картоплі другого дня?

-Якою дією?(додавання)

-Що до чого будемо додавати?

-Отож ,ми знаємо скільки витратили картоплі першого дня і другого дня ,чи можемо знайти скільки витратили  третього дня?(ні)

-Чому?

- Тому ,що потрібно дізнатися скільки витратили картоплі за два дні?

-Якою дією?

-Додавання

-Що до чого будемо додавати?

-А тепер ми можимо дізнатися скільки кілограм картоплі витратили третього дня?

-Так

-Якою дією?

-Віднімання.

-А зараз запишимо задачу у зошит.

1)800:4=200 (кг)- витратили першого дня;

2)200+120=320(кг)-витратили другого дня;

3)320+200=520(кг)-витратили за два дні;

4)800-520=280(кг)- витратили третього дня.

Відповідь: третього дня витратили 280 кг картоплі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Приклади обчислюються біля дошки ,з допомогою вчителя асистента.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Задача розвязується із біля дошки з вчителем.

VІ.Закріплення і узагальнення знань

-Діти ,ми так довго у подорожі,а запаси геть скінчилися.Давайте хоч наловимо риби.

2. Самостійна робота (диференційовані завдання)

3. Виховний момент
− Ви довгий час знаходитесь у подорожі. Далеко від родини, від рідної домівки. Які почуття вами оволодівають? ( Суму за близькими, печалі)
− А які слова ви сказали б рідним при можливості? (Слова любові, подяки)
− Не забудьте сказати їх після повернення зі школи.

Завдання №223

-А наша подорож закінчилася ,ми зновуж повернулися у порт.

-Всі були молодці і дуже гарно працювали.

-Тож усі стаєте справжніми мореплавцями.
 

 

VІІ. Пiдсумок уроку.
− Підведемо підсумки нашої роботи. Сьогодні ви працювали активно, злагоджено, старанно.
−Який висновок ми зробили, повернувшись у порт? (Земля має форму кулі)
Технологія незакінченого речення.
Я навчився …
Мені сподобалось …
Я дізнався …

Оцінки за урок такі…
 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Савчук Марія
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
1772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку