Урок з математики на тему: "Додатні та від´ємні числа та дії над ними".

Про матеріал
ТЕМА. Додатні та від´ємні числа та дії над ними. 6 КЛАС МЕТА - УЗАГАЛЬНИТИ ТА СИСТЕМАТИЗУВАТИ ЗНАННЯ І ВМІННЯ УЧНІВ З ТЕМИ «РАЦІОНАЛЬНІ ЧИСЛА». - УДОСКОНАЛИТИ ВМІННЯ РОЗРІЗНЯТИ ВИДИ ЧИСЕЛ, ПОРІВНЮВАТИ РАЦІОНАЛЬНІ ЧИСЛА ТА ВИКОНУВАТИ ДІЇ НАД НИМИ. - РОЗВИВАТИ УВАГУ, МИСЛЕННЯ, МАТЕМАТИЧНУ МОВУ, ВМІННЯ АНАЛІЗУВАТИ. - ФОРМУВАТИ ТЕХНІКУ ОБЧИСЛЕНЬ ТА ЖИТТЄВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПРИ РОЗВʼЯЗУВАННІ ПРИКЛАДНИХ ЗАДАЧ. - ВИХОВУВАТИ СТАРАННІСТЬ, СВІДОМЕ ВІДНОШЕННЯ ДО НАВЧАННЯ, ПОТРЕБУ ВЧИТИСЯ.
Перегляд файлу

ТЕМА.   Додатні  та від´ємні числа та дії над ними.  6 КЛАС   (СЛАЙД 1)

МЕТА

- УЗАГАЛЬНИТИ ТА СИСТЕМАТИЗУВАТИ ЗНАННЯ І ВМІННЯ УЧНІВ З ТЕМИ  «РАЦІОНАЛЬНІ ЧИСЛА».       

-  УДОСКОНАЛИТИ ВМІННЯ РОЗРІЗНЯТИ ВИДИ ЧИСЕЛ, ПОРІВНЮВАТИ РАЦІОНАЛЬНІ   

ЧИСЛА ТА ВИКОНУВАТИ ДІЇ НАД НИМИ.

- РОЗВИВАТИ УВАГУ, МИСЛЕННЯ,  МАТЕМАТИЧНУ МОВУ, ВМІННЯ АНАЛІЗУВАТИ.

- ФОРМУВАТИ ТЕХНІКУ ОБЧИСЛЕНЬ ТА ЖИТТЄВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПРИ РОЗВʼЯЗУВАННІ ПРИКЛАДНИХ ЗАДАЧ.

- ВИХОВУВАТИ СТАРАННІСТЬ, СВІДОМЕ ВІДНОШЕННЯ ДО НАВЧАННЯ, ПОТРЕБУ ВЧИТИСЯ.

    Урок узагальнення і систематизації знань, умінь.

   Обладнання та наочність: ноутбук, екран, проектор, презентація до уроку, фрагмент відеофільму «Історія додатних і від’ємних чисел», картки для групової роботи, сигнальні картки.

             Очікувані результати: (Слайд 2)

  Протягом уроку учні зможуть:

-  повторити основний теоретичний матеріал з теми;

- удосконалити вміння розрізняти, порівнювати раціональні  числа та виконувати дії над ними;

- формувати вміння працювати із схемами, здатність пояснювати математичні твердження, поглибити свої знання історичним матеріалом;

- розвивати техніку обчислень, математичну мову;

- виховувати   свідоме ставлення до навчання, старанність.

                                 Хід уроку.

I. Загальнокорекційний етап.

II. Мотивація навчальної діяльності

     Доброго дня! Сьогодні вас вітає телеканал  « -1+2»  в  ТСШ (Слайд 3).

   Вам дивно! Але я знаю, що учні нашої школи дуже люблять дивитись телевізор. А чого б їм не побувати учасниками телестудії. У нас присутні режисер, оператор, журналісти  і диктори -  це ви  та гості.

    Перш за все мене цікавить: «Для чого людині потрібні знання?»

    Без знань ви не ходили б в магазин, не їздили б на автомобілі, не вчилися б у школі,  не було б лікарів, вчителів і т. п.

   Здавна шанували у народі грамотних людей. Про знання існує багато прислів'їв. Може ви знаєте? ( Учні говорять відомі їм прислів’я про знання)

Вдумайтесь у слова вірша (Слайд 4)

     Знання - це гість, а розум - це хазяїн.

     У добрій спілці треба жити їм.

     Хто має розум, той багато знає –

     Той буде завжди сильним і міцним.

А сила, що без розуму, - недужа,

Бо все, що робить, буде навмання.

Тож для творіння, для роботи, друже,

Виховуй розум та бери знання.

    Ви повинні бути старанними учнями  та  розуміти цінність знань у житті.

 

   ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

    Ви, як журналісти, зібрали дуже багато матеріалів про раціональні числа.          Тож завдання нашого уроку (Слайд 5)

До вашої уваги  програма передач  (слайд 6)

 

1.       Цікаво знати (Відеофільм про історію виникнення додатних і від´ємних чисел).

2. Служба розшуку (Вправи «Долоня» та «Знайди фігуру»).

3. Я так вважаю. (Технологія «Прес»).

4. Зашифрований світ (схеми до правил з додатними і від´ємними числами .       

         Усний  рахунок-естафета).

5. Знак питання ( розв´язування прикладних задач – групова робота).

6. Так чи ні (гра з сигнальними картками)

 

    У студії працюватиме три групи  , які добре знають правила поведінки, будуть старанними, дружними і активними.

Протягом передачі будуть визначені найактивніші, найстаранніші, найрозумніші  учні, які отримають нагороди.

III. Розв’язування вправ

  1. ЦІКАВО ЗНАТИ ( Відеофільм про історію додатних і від’ємних

чисел) https://www.youtube.com/watch?v=Yt8uePo_ank

  1. СЛУЖБА РОЗШУКУ.

Ви ознайомились з числами, перед якими може стояти «мінус» і «плюс». Це розширило ваші знання про види чисел. Перевіримо, чи ви їх запам'ятали.

а)Вправа «Долоня». На листках обведіть свою руку, на кожному пальці та долоні запишіть види чисел, які ви знаєте? ( Додатні, від´ємні, протилежні, цілі, натуральні, дробові). Якщо стиснути руку в кулак, то всі записані числа об'єднаються під однією назвою. Якою? ( раціональні)

 б)Робота з малюнками.  Знайти на  яких фігурах зображені додатні, від'ємні, протилежні, натуральні, цілі, дробові, раціональні числа?(слайд 7)         

  1. Я ТАК ВВАЖАЮ. ( технолотія «Прес») (слайд 7)

 

Порівняти числа і пояснити, починаючи словами:

«Я вважаю, що ... , тому що, ...»

З і -5;     -45 і 9;       8 і   0;        -1,3  і   0;       -5 і -1,6;

    4) ЗАШИФРОВАНИЙ СВІТ. 

а)Розшифрувати схеми ( розказати правила дій ) і навести приклади. (слайд 8,9,10)

           

 б) Рахунок-естафета – розминка. (   група  виходить до дошки і кожен учень пише одну з відповідей, а потім – ІІ, ІІІ.)

І                                   ІІ                                   ІІІ

-4-5                       -1,2-5,3              -7-2,5

-8+10                       5,1-6,9               2-(-5,1)

-7• (-2)                   -1,25 • (-1)                  0,3• (-5)

10 : (-5)                   -2,4 : (-0,6)                 - 3,7 : 3,7

  Фізкультхвилинка

  1. ЗНАК ПИТАННЯ ( групова робота) –  розв´яжіть  задачі

І група. Фермер протягом 4 місяців здійснив у банку наступні операції:

І м. -   -5000грн.,  ІІ м. -  +8000грн.,  ІІІ м. -  -3000грн, а ІV м.-   +11000грн.                      Яка сума вкладу фермера?

 

 ІІ група. Лікар спостерігав за температурою хворого, яка змінювалася  протягом 4 днів. І день - +1,7°, ІІ день - +0,3°, ІІІ день - -0,7°, ІV день - -1,2°. Як змінилася температура хворого протягом 4 днів?

 

ІІІ група. Метеоролог спостерігав за температурою повітря протягом 4 днів. І день було -5°, ІІ день - -2°, ІІІ день - +3°, VІ день - +7°. Як змінилася температура повітря протягом цих днів?

 Заслуховуємо звіт спікерів груп.

 

  1. Гра «ТАК ЧИ НІ» (сигнальні   картки)    

Чи правильно, що:

 1) числа із знаком «-» додатні;

 2)  -З - ціле число;

 3) 1,8 - натуральне число;

 4) 8 більше 0;

 5) -4-2=6;

 6) 0  менше -10;

 7) -7  менше -5;

  8) 0-  додатне число;

9) -8+8=0

  ІV. ПІДСУМКИ

       Наша студія дякує вам за вашу роботу, старанність і активність. Вам слід пам'ятати прислів'я:   (Слайд 11)

 «НЕ КРАСА КРАСИТЬ ЛЮДИНУ, А РОЗУМ»,

«МУДРИМ НІХТО НЕ ВРОДИВСЯ, А НАВЧИВСЯ»

 А зараз КОЖЕН УЧЕНЬ ОЦІНИТЬ СВОЇ ЗНАННЯ

V.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити правила дій та придумати до кожного правила по 2 приклади.

VI. КРІСЛО ВІДВЕРТОСТІ

 У якому настрої ви перебували на уроці?

 Чи було цікаво? Що сподобалось?

Що заважало працювати успішно? 

Що корисного для навчання ви взяли з уроку?

 

 

Якими словами ви можете охарактеризувати урок , застосовуючи кожну літеру цього слова: (слайд 12)

 

У - успіх   Р – радість О – оптимізм   К - користь

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 січня 2020
Переглядів
1669
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку